20 weken echo doen?

09-06-2016 22:57 161 berichten
Over twee weken ben ik 20 weken zwanger. Onze verloskundige doet geen 20 weken echo, en heeft ons het adres van een andere praktijk gegeven.

Wel heb ik echt al veel echo's gehad, en tot nu toe is alles goed. Mijn gevoel zegt ook dat alles goed is. Ik ben extreem gelukkig met dat ik zwanger ben. Ik ben super trots op men groeiende buik, en praat er het liefst de hele dag met iedereen over...

Mijn gevoel zegt dat ik geen 20 echo weken wil, ik ben bang dat ze iets zien. Dat ik mij dan erg druk ga maken, en misschien dat ze het verkeerd zien. Of dat ik er toch niks aan kan doen.

Vanaf week 6 ben ik extreem misselijk en waarschijnlijk mede door stress dat dit zo erg was. Niet stress waar ik wat aan kan doen, gewoon dagelijkse stress dingetjes..

Ik wil gewoon zo blijven genieten van mijn kindje in mijn buik, zonder stress of hij wel gezond is..

Wat zouden jullie doen?

Ik ga het zelf ook even goed nalezen, misschien dat ik van een afstandje ook vind dat ik mij aanstel, hahah..

Btw.. Mijn vriend wil het op zich wel doen, omdat we hebben begrepen dat als ze iets zien we er misschien nog wat aan kunnen doen. Dit zou ook de enige reden zijn, om het toch te doen. Hij begrijpt echter ook mijn reden dat ik juist zo ontspannen ben en zo wil blijven.. Juist voor de baby, want stress is natuurlijk niet goed..

20 weken echo doen

Totaal aantal stemmen: 213

Ja (96%)
Nee (4%)
Alle reacties Link kopieren
Maar op die twintig weken echo kunnen ze toch ook niet alles ontdekken? Wel veel maar niet alles had ik het idee. Ik praat nu wel over 11 jaar geleden dus misschien is de techniek verbetert inmiddels.
quote:wyandotje schreef op 11 juni 2016 @ 06:51:

Maar op die twintig weken echo kunnen ze toch ook niet alles ontdekken? Wel veel maar niet alles had ik het idee. Ik praat nu wel over 11 jaar geleden dus misschien is de techniek verbetert inmiddels.Techniek zal vast verbeterd zijn maar op een echo kun je niet alles zien nee. En daarbij kan er tijdens en na de bevalling natuurlijk ook van alles gebeuren.
quote:SallySpectra schreef op 11 juni 2016 @ 07:46:

[...]

Techniek zal vast verbeterd zijn maar op een echo kun je niet alles zien nee. En daarbij kan er tijdens en na de bevalling natuurlijk ook van alles gebeuren.Bij mijn jongste hadden ze met die 20 weken echo niet gezien dat ze een gaatje in haar hart had, recentelijk zijn we er achter gekomen dat het gat met het hart mee is gegroeid ipv van kleiner geworden.
Goede keus to! Mijn 20weken echo was ook in het ziekenhuis, dacht dat dit overal zo was.

Ik vond het ideaal, als er iets zou zijn werd je gelijk doorgestuurd naar de juiste afdeling voor een afspraak.

Koe bij de hoorns pakken
Vreemd, de 20-weken echo is hier standaard in het ziekenhuis. Die hebben betere apparatuur, geloof ik. Alle verloskundigepraktijken hier sturen hun patiënten door naar het ziekenhuis.quote:Tale schreef op 09 juni 2016 @ 23:29:

[...]

Ga nou eens gewoon met je verloskundige praten over je twijfels. 'Het alleen willen weten als je er iets aan kunt doen' is tot op zekere hoogte misschien best te realiseren. Een goede vriendin van mij kreeg bij de 20weken echo te horen dat haar kind twee softmarkers voor Down had. Ze had daarna een gestresste zwangerschap en uiteindelijk een kerngezond kind. Als je toch al weet dat je met zulke informatie niks gaat doen, dan kun je wellicht afspreken dat je het ook gewoon niet wilt horen als er zoiets aan de hand is.Een vriendin van me overwoog ook om geen 20-weken echo te doen en heeft toen aan haar VK gevraagd of het zo kon. De VK antwoordde dat dat niet mocht. Ze zijn verplicht om jou die informatie te verstrekken, óók als je het zelf niet wilt weten.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hier in de regio worden alle echo's gedaan in een echocentrum, niet bij de vk dus. Kan ook in het ziekenhuis.

Als er iets aan de hand is, word je doorgestuurd naar een ziekenhuis.
Hi TO, ik zie dat je er al over uit bent dat je je 20 weken echo in het ziekenhuis gaat laten doen. De juiste beslissing, vind ik.

Ik wilde even zeggen dat ik vind dat er veel liefde spreekt uit jouw reacties, over je baby. Dat jij en je vriend dit kindje sowieso willen, ongeacht of het iets mankeert.

Ik hoop van harte dat je van de 20 weken echo gaat genieten (het is zo mooi om te zien! ik was erbij toen mijn tweelingzus zwanger was van mijn neefje en ik moest bijna huilen zo mooi vond ik het ) en dat alles goed is natuurlijk!
quote:Libra1990 schreef op 11 juni 2016 @ 10:45:

Hi TO, ik zie dat je er al over uit bent dat je je 20 weken echo in het ziekenhuis gaat laten doen. De juiste beslissing, vind ik.

Ik wilde even zeggen dat ik vind dat er veel liefde spreekt uit jouw reacties, over je baby. Dat jij en je vriend dit kindje sowieso willen, ongeacht of het iets mankeert.

Ik hoop van harte dat je van de 20 weken echo gaat genieten (het is zo mooi om te zien! ik was erbij toen mijn tweelingzus zwanger was van mijn neefje en ik moest bijna huilen zo mooi vond ik het ) en dat alles goed is natuurlijk!

Wat lief van je..

Laten we wel voorop stellen dat wij voor ons kindje hopen dat hij gezond is, het is nou eenmaal makkelijker om 'normaal' te zijn.. Helaas maar waar...
Goed plan, nu nog stoppen met roken en drinken.
Ab imo pectore
Even een update..

20 weken echo gedaan en alles was in orde.. Ben natuurlijk blij dat we het gedaan hebben, echter dat is makkelijk gezegd nu er niks aan de hand is.. Voor als wat ze hebben kunnen zien dan...
Goedzo. Nu kun je dus doen wat je zo graag wilde: onbezorgd (nou ja min of meer dan) van je zwangerschap genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven