Geld & Recht alle pijlers

bestuursvraag, dringend.

11-06-2016 11:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dringende vraag. Kan een bestuur van een vereniging dat tijdens ALV heeft gezegd op te stappen, terugkomen op dat besluit (binnen een bepaalde termijn?)
Is er al een nieuw bestuur gekozen door de leden? Dan kun je daar niet zomaar omheen lijkt mij.
Is het al vast gelegd in het verslag dat zij zouden opstappen?
Only dead fish go with the flow
Dit vond Ik op internet:

Een bestuur kan besluiten in zijn geheel af te treden. Dit gebeurt vaak als het bestuur meent onvoldoende vertrouwen van de ALV te hebben of zeer van mening verschilt over het voor de vereniging gewenste beleid. Met onmiddellijke ingang in zijn geheel aftreden kan niet. Een vereniging zonder bestuur is ondenkbaar en in strijd met de wet. De oplossing is het demissionair verklaren van het gehele bestuur of van enkele bestuursleden tot de ALV een nieuw bestuur heeft benoemd.
Only dead fish go with the flow
Wat vindt de meerderheid van de leden daarvan? Volgens mij is dat leidend.
Ja, dat kunnen ze.

Als ze niet weggestuurd zijn wel. Mochten er leden zijn die het daar niet mee eens zijn, kun je met meestal 20% van de leden een Buitengewone Algemene Ledenvergadering uitroepen met als enige agendapunt een motie van aftreden tegen het bestuur.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Maar inderdaad moet er dan direct een demissionair bestuur worden gekozen.

Is dat niet gebeurd, dan kan het bestuur in zijn geheel gewoon terugkomen op die beslissing en doorgaan tot de volgende ALV.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
ligt eraan wat hierover in de statuten staat
Waarom zou een bestuur dat willen?
Dit bestuur wil dat. En daar ben ik blij om.
Wauw, echt geen flauw idee waar jullie het over hebben zeg. Ik ga altijd ff kijken als ik het woord dringend zie maar het is net of jullie Chinees praten. Sterkte iig!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:lila01 schreef op 11 juni 2016 @ 12:11:

Dit bestuur wil dat. En daar ben ik blij om.waarom wilden ze op stappen?
quote:Sapsorrow schreef op 11 juni 2016 @ 12:11:

Wauw, echt geen flauw idee waar jullie het over hebben zeg. Ik ga altijd ff kijken als ik het woord dringend zie maar het is net of jullie Chinees praten. Sterkte iig!

Hahahaha! Ik kom ook altijd even kijken bij het woord dringend. Ik ben altijd bereid mijn nuttige en goede advies te geven!

Maar ontopic, het is een beetje een te algemene vraag om er een sluitend antwoord op te kunnen geven.
Hangt er vanaf wat er in de statuten hierover staat opgenomen.
Gaat het om een gewone vereniging of een VvE?
Power to the people

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven