Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
En ja beste meelezers, GTST is er niks bij.
@Sara, waarom had je twijfels over zijn relatiestatus en waarom zijn die nu weg? Ik herken wel wat jij schrijft. Eens in de zoveel tijd komt er een man langs waarbij je echt uitkijkt naar de date. Staat er al iets vast inmiddels?

@Imo, ik volg je hoor aangezien ik het Latter verhaal ken, maar..... er is liefde, maar geen toewijding. Jij moet je aanpassen want anders werkt het niet. Dat je geen zin in daten hebt kan ik inkomen, maar of het slechter is betwijfel ik. Je geeft jezelf op die manier namelijk wel een eerlijke kans om iemand tegen te komen die echt (helemaal) voor je gaat i.p.v. dat je je zo aan moet passen. Ongeacht de 'boem', want dat is natuurlijk heel lastig, maar toch vind ik dat je meer verdient dan dit. Dat je er nuchter instaat betekent volgens mij dat je jezelf beschermt, logisch maar zou niet moeten hoeven als het echt goed zit. Maar makkelijk lullen vanaf hier hoor.

@Mok, ik vind het vervelend voor je. Voel je het eens echt, krijg je dit. Ik snap dat je zijn reactie af wilt wachten, heb je die inmiddels? Maar met alle respect en niet om bot te zijn: hij zou bellen vandaag en doet dat niet. Daarnaast 2 dates die niet doorgaan en contact dat minimaal is. Klinkt niet goed. Ik geloof er niet in dat iemand het niet doorheeft, zeker niet omdat je er al over gehad hebt, plus je moet wel half doodgaan wil je niets kunnen laten horen. Ik hoop echt dat ik het mis heb, maar ik vrees het ergste.

@Syb, bikkel! Hopelijk snel weer letterlijk op de been. Compleet eens met het gevoel dat je omschrijft, nuchterheid verliezen en trots op zijn, dat is het juiste gevoel bij mij ook. Alleen erg zeldzaam helaas. Leuk een festival en benieuwd naar je profiel (wat ik niet zie, maar meer wat het oplevert).

@Mikki, sterkte en hoop niet dat het is wat ik denk. Dikke . Fijn dat date/vriend je steunt al kan ik me heel goed indenken dat alles nu even teveel is. Hou je taai!

@Mina, klinkt goed als je zegt 'het lijkt veel te ver weg'. Uitkijken naar de date is voor mij altijd een goede graadmeter. Klinkt alsof dit een blijvertje is?

@Nona, even gemist wie Festivalman is. Hoe vaak heb je hem gezien? Laat reageren etc. tja ik snap je twijfel. Ik zeg altijd: als ze je echt interessant vinden dan reageren ze dezelfde dag. Want waarom zou je iemand die je echt interessant vind laten wachten. Klopt niet altijd, meestal wel.

Ik kreeg een bericht van B2, leuk gesprek gehad en hij wil graag afspreken. Toegezegd dat we dat gaan doen, maar nu nog niet. Date van oktober appte ook weer, wil heel graag opnieuw daten. Maar zie dat niet echt zitten, hoewel hij echt wel lief is. Heb ik ook gezegd. Oud contact tegengekomen online, leuk gesprek, maar we hebben elkaar nog nooit gezien en mijn onderbuikgevoel zegt dat hij niet bij me past. Laat ik dus ook gaan. LOD (langdurige oud date) zoekt contact maar laat ik links liggen, want zit niet te wachten op zijn problemen. Kortom: veel mensen, weinig interesse. Ik zou weleens iemand willen ontmoeten waarbij ik echt denk 'leuk!' en waarbij ik net als Mina naar de dates uitkijk. Wie weet B2, maar dat gaan we over een tijdje wel zien. Eerst orde op zaken!
@Mok, crosspost. Ok gesproken en ziekenhuis maar hij is niet dying, dus ik snap niet waarom hij geen duidelijkheid kan geven. Ik snap wel dat jij het zeker wilt weten, want je voelt het eindelijk dus je wilt je niet vergissen. Lastig hoor.
Hij voelt zich wel ernstig ellendig, zegt ie. Ik hink op twee gedachten: het is allemaal waar wat ie zegt, of hij zit me keihard te belazeren. Niet leuk, nee.

Ha, jij wordt niet vergeten Beetje aandacht doet een mens goed!
Mok, als ik me zo ellendig voel dat ik het zkh in moet dab ligt mijn prio niet bij n nieuwe date en zijn onzekerheden/ bengelarij.

Gewoon afwachten. Dan merk je het vanzelf.

Dasook wat ik ga doen met latter. Onze band gaat dieper dan dat, en ik merk dat hij best probeert om lief te zijn. Hij zegt ook sorry over zn buien. Hij zal n beetje bipolair zijn. For better and worse toch?

Afwachten dus. En m beetje afstand. Als ie toegewijd is komt ie vanzelf.
Fam: ja n blijvertje dat denk ik ook.............voorlopig althans...je weet maar nooit.

Heb al eerder relaties gehad van maanden, waarbij ik er pas in een later stadium achter kwam dat t m toch niet was.

Dit is zoverre serieus dat zijn en mijn naasten al op de hoogte zijn. Das voor mij al heel wat. Voor hem ook begreep ik ervan.

Niet in de geest van 'dat is mijn vriend' maar meer van...........er is iemand die ik leuk vind. Erg leuk.

Mok: Ik ben t met imo eens............Maak t niet te groot. Misschien is ie écht te ziek. Misschien heeft ie je niet precies de ernst van de situatie uitgelegd en t wat mooier gebracht omdat ie je er niet mee wil belasten? Je weet t niet.

Paar jaar geleden ben ik geopereerd aan iets kleins..............en was erna zó beroerd. Ik kon écht niemand zien. Wilde dat ook niet. Heb zelf mijn foon 2 dagen uitgehad. Van ellende. En werd boos als er iemand op bezoek wilde komen. Ik had toen ook n beginnende relatie en toen hij me kwam ophalen uit t ziekenhuis (bij wijze van verrassing) heb ik m zo weggestuurd en gezegd dat mijn vader zou komen.

Op niet mis te verstane wijze ook nog. De arme man had dat ook nog met mijn vader bekokstoofd dus moest op de gang mijn vader bellen en vertellen dat ik t geen leuke verassing vond..........(ahum)

Gelukkig konden we erna er dan weer wel hartelijk om lachen. Maar joh ik was zo slécht! Ik had écht geen zin in m op dat moment.

Het kan dus best dat t klopt wat hij zegt.

Sara: Ik ben ook benieuwd waarom je twijfels omtrent zijn relatiestatus nu weg zijn.

Dat dat t vanzelf gaat en waar wat mensen op in haakten. Tja dat is hoe ik denk hoe t moet gaan............Dat dat niet voor iedereen geld snap ik, lijkt me logisch. Maar eigenlijk zijn voor mij alle dates waar t niet vanzelf gaat n mislukte date.

Dat er soms onbegrip en verschillende wensen enzo is, is logisch. Maar vanaf t begin al?

Vanaf de eerste date?

Als t goed is ben je toch allebei enthousiast? Dat bepaalde mannen soms lastig te peilen zijn snap ik ook nog. Maar als ik n man niet snap wat word t dan? Niet écht wat denk ik..........

De relaties die ik in mijn leven heb gehad en langer dan 1 afspraakje duurden zijn eigenlijk altijd vanzelfsprekend gegaan.

Op 1 uitzondering na denk ik (kroegman) maar dat is ook omdat ik daarover vanaf t begin al erg mijn twijfels had en dacht....kom op, geef t een kans. Ook aangemoedigd door mijn omgeving en jullie.

Als het voor mij niet vanzelfsprekend gaat komen er irritaties of onzekerheden. En dat werkt niet voor mij. Dan maar liever alleen. T is niet dat ik ten kostte van alles per se n relatie wil.

Benauwend tot nu toe ook niet. Ik heb dat wel met (over) enthousiaste mannen. Maar zo is mijn tinderdate niet. Hij brengt t op de goede manier.............hoewel t uiteindelijk misschien wel op t zelfde neerkomt.

Hij appt gewoon: 'dinsdag wel ver weg naar mijn idee' en dan denk ik 'ja dat vind ik ook!' dus app ik zoiets terug. Maar als iemand zou zeggen : ' Dat duurt véél te lang en hou ik niet vol' zou ik denken: jezus zeg, stel je niet zo aan!

Het is ook de toon die de muziek maakt.

En hij houd zich rustig als ik werk, zoals ik dat doe als hij werkt. Idem dito als 1 van ons druk is met de kinderen. Maar wel erna ff vragen hoe t was en of ik lekker gewerkt heb.

Groot voordeel is dat we vergelijkbaar werk doen. Dus elkaar wat dat betreft goed snappen/verstaan.

Onze kinderen hebben ook nog ong dezelfde leeftijden dus ook wat dat betreft veel overeenkomsten en begrip.

We zien de toekomst ook t zelfde. Latten, niet samenwonen, ja misschien als we 70 zijn.

Het meest bijzonder is wat mij betreft dat we dezelfde droom hebben als we ooit tijd hebben ( word ws dus na ons pensioen), dat was wel n rare gewaarwording. Toen hij daarover begon was ik zelfs even in twijfel....heb ik t m nu al eerder verteld? En houd ie me voor de gek?

Maar nadat iemand uit zijn naaste omgeving t bevestigde geloof ik m toch maar. Maar dat is wel raar.

Gisteren sloeg trouwens ook hier ff de onzekerheid toe omdat ie zich compleet stil hield (ook niet online want had mijn laatste bericht niet had gelezen) de hele dag. Maar goed de kinderen waren er en hij moest erna meteen door naar t werk.

Met jullie in mijn achterhoofd sloeg de twijfel toch ff toe. Maar mijn eigen gevoel zei dat er een onschuldige verklaring achter zat. Wel n tijdje op die 2 gedachten gehinkt maar t toch op een gegeven moment los kunnen laten nadat ik mezelf stevig had toegesproken omdat zijn laatste bericht toch nog gewoon klonk. Ik had ook genoeg drukte om t te vergeten dat scheelde.

Pas s avonds laat n opgelucht bericht. Dat zijn oplader foetsie was en de kinderen die p.o. ergens hadden gelaten waar die onvindbaar was en dus zijn foon leeg was en hij m nu eindelijk met n geleende oplader had opgeladen.

Blijkbaar had hij zelf ook in de zenuwen erom gezeten.

Opluchting ook bij hem toen ik reageerde.

T was al best laat en hij moest er weer vroeg uit..........kon er niet van slapen..........toen ik t eerst niet zag en dus niet reageerde. Niks aan de hand uiteindelijk.

Het scheelt denk ik ook, ik ben een vrij nuchter type. Maak me niet snel erg druk om dingen, drama's maken in mijn hoofd doe ik niet of in ieder geval zelden.

T ruilen van dienst vandaag is niet gelukt. Zie m dus pas dinsdag weer.

Of er moet vanmiddag/avond nog n wonder gebeuren.

groeten minaa
Minaa, Dank voor je verhaal, ik hink nog steeds op die twee gedachten. Het is niks voor mij om te wachten, maar in dit geval doe ik het wel. Want stel dat het allemaal echt zo is, dan gooi ik misschien wel iets moois weg door nu een streep te trekken. En als het toch een eikel blijkt te zijn, dan kom ik daar ook achter zodra hij weer opgeknapt is. Ik ga 'm ook niet opzoeken in het ziekenhuis, ik wacht tot ie zich meldt. Dat besluit geeft me het meeste rust. Ik negeer de alarmbellen niet, maar zet ze ff op snooze. Of zo.

Dank voor alle steun hier, dames en heren doet me goed!
Jeetje Mok, niet leuk. Kan het niet goed inschatten, kan alle kanten opgaan. Ik hoop voor jou dat het de goede kant opgaat voor jullie.

Mikki, jee niet leuk om te lezen dat jij zelf zulk slecht nieuws hebt gekregen. Weet niet waar het om gaat maar sterkte. Aan de ene kant fijn dat je date er voor je is. LIjkt me ook lastig zo in het begin als er 'grote' dingen zijn.

En Treez, zie jij date nog (bijna) elke dag? Hebben jullie beiden je leven ' on hold' gezet?!;-) Zou niks voor mij zijn elke dag af te spreken zo in het begin. Maar jij klinkt er heel relaxt en positief over, fijn!!

Mina, ik ben benieuwd of je bij deze man echt de fysieke/ seksuele aantrekkingskracht voelt? Dat heb jij toch bijna nooit? En waarom willen jullie blijven latten (tot je 70ste...). Ik snap het wel zolang de kinderen thuiswonen, maar daarna is het toch alleen maar fijn?

Maar goed, het klinkt als iets waar we allemaal naar op zoek zijn:-)

Imo, tja ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Soms is het goed voor het moment. En wellicht over 6 maanden niet meer. Snap dat het niet is wat je het liefste zou willen. En of het alternatief slechter is kan je zelf het beste uitmaken. Hopelijk draait ie snel bij iig!
@Fam en Minaa: Door bepaalde dingen die hij zegt, en vooral tijdstippen waarop hij online was (en wanneer niet), daar is wel verandering in gekomen en het lijkt wel goed te zitten. Natuurlijk weet je dat nooit 100%, maar voor nu heb ik geen twijfel meer (en als later toch blijkt dat het anders zit, dan heb ik gewoon pech).

Ik ga het wel zien. Nog wel ook een 2e potentiele date in beeld, bij hem is het nieuwsgierigheidsgevoel iets minder dan bij meneer 1, maar toch ook wel interessant genoeg om af te spreken. Worden drukke weken dus toch.

Overigens heb ik vandaag een iets minder goede dag en heb ik even een dipdagje. Niet vanwege bovenstaande man hoor (omdat we nog steeds geen datum hebben kunnen prikken), maar meer door alles wat ik om me heen zie en hoor. Overal op facebook de meest leuke en mooie plaatjes van gelukkige stelletjes, allemaal leuke, fijne en positieve berichten die ik toch ook wel eens zou willen kunnen delen. Niet dat ik dingen deel op facebook, haha ik zet er nooit iets persoonlijks op, maar alleen het idee al dat ik ook eens een foto van mij en mijn geliefde zou kunnen plaatsen.... dat er dus ook een geliefde voor mij is.... jee, wat zou ik dat graag willen hebben. Ik mis gewoon echt iemand die om mij geeft, die er voor mij is en samen met mij een toekomst aan zou durven.

Maar goed, zal er wel niet in zitten, story of my life dat dates nergens op uit lopen, of dat ze ook getrouwd blijken te zijn, of na eerst een uitbundige liefdesverklaring toch nog niet aan een relatie toe zijn etc. etc. Lukt me over het algemeen vrij goed om te accepteren dat ik alleen ben, maar nu dus even niet.

Mok, fijn dat je in ieder geval wel iets van hem hebt gehoord en op zich ook wel goede instelling. Nu wel of niet iets doen/ondernemen/zeggen naar hem toe verandert toch niets aan de situatie als hij er nog een ander leven naast heeft.

Minaa, die kleine momentjes van onzekerheid kennen we allemaal wel denk ik. Gelukkig was er niets aan de hand voor je.

Fam, genoeg aandacht dus toch nog, ondanks dat het nu nog niet goed uitkomt. Denk idd wel goed om een paar oude dates af te kappen. Gebeurt maar weinig dat een date die niets was, op een later moment toch iets blijkt te zijn of te worden (er zijn natuurlijk uitzonderingen, zie Wink).

Zijn er nog verse, nieuwe dates bij de anderen gepland komende dagen eigenlijk?
Sara
Ogut, thanks. Hoe is 't nu met jou?
Lief dat je het vraagt Sara. Heb het contact met moeilijke man niet verbroken, vorige week uitje met zijn werk, paar dagen later uitje met de kids, was super. 't Weekend een overlijden in zijn familie, wist dat het eraan zat te komen, kreeg midden in de nacht een appje, minder dan een uur na het overlijden dat het gebeurd was. Kennelijk beteken ik toch wel wat voor hem. Sta nog op 2 sites maar doe er even niets mee, behalve wat mailen met iemand wat ik voor mijn datestop al deed. Verder lekker aan het sporten, hard werken (we zitten midden in een reorganisatie) en zoveel mogelijk genieten van het mooie weer en buiten met een leeg hoofd. Voelt goed. Bewust eerst mijn eigen hoofd op orde brengen voordat ik me weer in het datecircus meng.
@saraatje voor jou. Ik herken het wel. Ik heb sinds een week ook ineens een dip. Misschien ook wel door alle stellen die ik happy zie op verjaardagen, op foto's op FB maar vooral ook omdat ik echt iemand begin te missen. Tot nu toe heb ik vooral genoten van mijn vrijheid, de kinderen, mijn vrienden, het daten.... op de een of andere manier is het even omgeslagen. Ik voel me wat meer alleen.

Dan vraag ik me af waarom ik nou niemand tegen het lijf loop die ik echt leuk vind (en dat dat dan wederzijds is natuurlijk )

Vast een fase. Toch?

@Mok, nog wat gehoord?

@mina klinkt toch wel heel goed allemaal hoor!
Jeetje, steeds als ik denk dat ik hier een béétje bij ben loop ik wéér achter..

Mok: Niet pessimistisch en zeikerig bedoelt want wat heb je daar aan maar: Ik heb altijd al zo'n gevoel gehad van "gaat dat wel goed / is het niet te mooi om waar te zijn" want het gaat zo snel. Dates af zeggen, alleen buiten bellen, laat reageren, vaag doen, ik zou hetzelfde denken als jij en alle anderen. Hij heeft nu echter laten weten dat hij écht ziek is en ik ben het wel weer met Imo en Minaa eens dat mijn prio dan ook niet bij een verse date zou liggen. Ik snap je onzekere gevoel en twijfels wel heel goed. Goed dat je voor jezelf nu het besluit hebt genomen om het af te wachten. Ik hoop voor je mee op de uitkomst dat hij zich nu echt even ziek en ellendig voelt en zich daarna weer meer op jou richt.

Wink: Ben je aan het genieten met voorjaarsman?

Amy: Ik snap dat je door ervaringen in het verleden wat voorzichtiger bent geworden. Hij geeft dus niet echt signalen maar zoals de anderen ook al vroegen: geef jij die wel? Wat let je om hem gewoon te vragen hoe hij jullie dates ziet? (Vriendschappelijk of toch meer). Sprak Rens alsof ze dat zelf makkelijk zou durven vragen...

Pat: Ik weet dat het bij jou niet ALTIJD zo gaat hoor, op de manier van "vrouw lult makkelijk tegen je aan en blijkt dan uiteindelijk toch issues te hebben." Maar wel vaker, lijkt het. En ja, Fam is ook heel sociaal en praat ook makkelijk met iedereen, maar ik denk toch dat het een "vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars" voorbeeld is. Vrouwen denken anders dan mannen. Vrouwen gaan vaak na een date (alles) analyseren, waardoor een date, zoals Syb ook een keer terecht opmerkte, soms al geen kans meer heeft. Veel vrouwen zien snel beren op de weg "en kappen het dan maar af." Maar als je me nu gaat vragen hoe je dit kan voorkomen, dan weet ik het antwoord ook niet zo goed.... Helaas.

Syb: Bikkel! Doe je wel rustig aan? Minaa heeft wel gelijk: doorbikkellen is niet altijd de beste oplossing. Dadelijk zit je zelf nog met pijn op het festival en moet je achter de mooie vrouwen aan gaan hinken... (Wel weer eens wat anders en een goede smoes om de vrouw om ondersteuning te vragen.... ). Weer een mooie zin over dat een man echt verliefd is als hij trots is en juist niet nuchter.

Fam: Om aandacht heb je inderdaad nog niet te klagen van zowel oktober date, als oud date, als B2. Ruk dat het nu niet in je leven past.

Mikkie: Klinkt heftig. Wel fijn dat date je steunt. Maar ik snap dat het ingewikkeld is als je het zwaar hebt en je elkaar pas kort kent.

Nijn: nog nieuws?

Minaa: Blijkbaar werkt het voor jou inderdaad, als een date vanzelf gaat. Wel fijn voor je zelf om dat te weten. Klinkt positief, dat jullie zoveel gemeenschappelijke interesses hebben en hetzelfde beeld van de toekomst.

Nona: Benieuwd hoe het gaat lopen met festival man.

Sara: Je gevoel is heel begrijpelijk, maar daardoor niet minder vervelend. Je kan nu eenmaal niet altijd "happy single" zijn. Ik vind dat sowieso een overdreven positieve term. Er is niets mis met tevreden zijn met jezelf en met je leven, maar soms mag er ook best gewoon gezegd worden dat je liever niet alleen was. Voor nu:

Imo: In tegenstelling tot alle anderen geloof ik begrijp ik je keuze t.a.v. Latter wel. Het loslaten, het daten met anderen, je hebt het allemaal geprobeerd maar steeds werkte het niet. Ik denk niet dat iemand een beetje bipolair kan zijn, dat heb je of dat heb je niet. In het geval van ja: het is verdomd lastig om daar mee om te gaan en mee samen te wonen. Dat laatste is misschien zelfs wel bijna onmogelijk want die mensen hebben inderdaad veel ruimte voor zichzelf nodig en het valt niet te voorspellen wanneer er weer zo'n periode komt. En het betekent in de praktijk dat "de ander" veel moet incasseren, geduld moet hebben, steeds maar weer opnieuw. Niet iedereen zou er aan beginnen of het volhouden, maar jij misschien wel. Dan is jullie band heel sterk en dat vind i k ook getuigen van liefde. Natuurlijk vind ik ook dat je meer verdiend en gun ik je ook meer. Maar tot nu toe vind je bij hem toch steeds weer wat je zoekt. Het is klote maar ik denk dat je er goed mee omgaat. (Voor zover dat mogelijk is...).
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Rens, ja hoor weekendjes weg doe je zeker met n goede fwb. Het is tenslotte een friend.

Ik heb nu trouwens de tranen in mn ogen na jouw stukje. Wat jij schrijft is precies hoe het is. Ik weet het ook niet. Wil ook gewoon n leuke relatie en meestal is het ook leuk. Maar wil ik dat? Het zou zomaar kunnen dat ie bipolair is. Ik ben geen psych. Maar het lijkt er steeds meer op. En precies nu, terwijl ik hetzelfde voel als sara en nog n paar: gewoon behoefte aan n partner nu. Ik kan het zo goed alleen. Heb alles op de rit. Alles en iedereen die roept hoe geweldig ik het doe etc etc. maar ik ben ook maar n mens. Wil ik n bipolair iemand de rest vsn mn leven? Liever niet. Maar ik hou vsn deze man, en hij doet het niet om mij te kwetsen. Probeert geinteresseerd te zijn op de whatsapp. Beschuldigt mij nergens van, excuseert zich. Moet ik hem dan laten vallen omdat ik meer wil? Ik ben zo fucking sterk. Mss is het meant to be dat ik dat kruis voor hem draag. Wie het weet mag het zeggen. Maar tegelijk ben ik ook maar n meisje, met gevoelens en emoties, en ik kan niet altijd fucking sterk zijn en de wereld op mn schouders dragen. Ik geef het toe, ik ben ambivalent. Ik hou vsn hem dus ik wil m niet laten vallen. Maar soms heb ik er ook genoeg van. Heb ik ook ff aandacht nodig (die ik dus alleen blijk te krijgen van getrouwde mannen). Dus idd maar afstand nemen en afwachten wat er gebeurt. Time will tell.

Excuus voor deze egopost maar ik zit er even doorheen. Morgen zal het wel weer gaan. Dan gaan de borstjes vooruit en lipjes getuit en kan ik op mijn nieuwe project weer wonderen laten gebeuren...
Geen sorry nodig voor egoposten! En wat een herkenbare overpeinzingen, daar zitten we allemaal regelmatig, op die eenzame rots over de zee naar de horizon te staren. Ik gun iedereen hier een fijne, liefdevolle partner die het snapt. En het is gewoon zwaar balen als datgene dat je hebt het toch niet blijkt te zijn, of als je net als Rens en Imo erover twijfelt: is dit het nu of niet?

Imo, wat je schrijft over iedereen die roept dat je het zo goed doet: dat roep je zelf waarschijnlijk ook ('ik heb het prima naar mijn zin in mijn eentje'), en dat is een groot deel van de tijd ook vast wel heel erg waar. Maar dat stukje van jezelf dat af en toe een schouder wil, een arm om je heen...heel herkenbaar.

Ik heb er hier een streep onder gezet. Gisteravond heb ik nog geïnformeerd hoe het nu is (de hele dag niets gehoord), dat wordt gelezen en ik krijg geen reactie. Ik heb de laatste twee dagen eens gekeken hoe vaak hij online is. Ik vroeg: even bellen? Nee, ik ben moe, ik ga slapen. Vervolgens is ie gewoon nog op WA te vinden. Gisteren ook, ondanks ziekenhuis, met jan en alleman aan het kleppen. Terwijl mijn vraag hoe het is (na 12 uur stilte) wel gelezen wordt, maar vervolgens genegeerd wordt. Ik geloof er gewoon geen ene bal meer van. Niet dat ie in scheiding ligt, en ook niet dat ie zo ziek is dat ie geen contact op kan nemen.

Ik heb mijn WA maar weer ingesteld dat ik niet kan zien wanneer iemand online is, want ik werd hier een tikkeltje gek van. We zouden vanavond weggaan en morgenavond terugkomen, hij gaat maar fijn in zijn eentje. Ik heb er geen zin meer in.

En dit zijn niet eens alle vraagtekens die ik heb. Ik ben er klaar mee.
Imo: Wat shit zeg dat je je zo shit voelt nu............Ik snap dat je geraakt bent door het stukje van rens.

Ze schijft t ook erg mooi op! Je voelt je vast beter als je je op je nieuwe projectje stort en de wonderen weer laat gebeuren.

Voor de toekomst en latter: Misschien helpt t om s te overdenken : 'wat wil ik?'

En te kijken in hoeverre hij dat kan invullen. Niet alleen de wens om die schouder te hebben om op te leunen, maar ook...............wil ik kinderen? Wil ik samenwonen? Etc etc.

Hoewel dat ook wel weer erg confronterend zou kunnen zijn.

Met hem praten als hij zich weer beter voelt is geen optie? Over je eigen wensen en verlangens?

Ik bedoel....hij geeft duidelijk ook om jouw.

Voor sara, bren en mok: Gaat t allemaal nog n beetje meiden?

Nijn: Ja, ja ja! Deze man vind ik wél aantrekkelijk! Ook seksueel zit t goed dus.

Wat betreft dat samenwonen..............zeg nooit nooit. Maar zo nu gedacht, heb ik daar gewoon helemaal geen zin in. Geen idee waarom. Ik vind t heerlijk om in mijn eigen (grote) bed wakker te worden en nog ff om te draaien. Ik vind t ook prima dat ik mijn eigen koffie zet en bedenk wat ik ga eten. Om eerlijk te zijn vind ik t al irritant als ik (te) veel rekening moet houden met etenswensen van partners of dat ze tóch nog n nachtje blijven. Tenminste zo heb ik mijn vorige relatie beleefd. Ik heb gewoon denk ik die ruimte nodig voor mezelf. Ofzoiets. Dan ben ik op mijn best. Kan ik t meeste genieten van mijn leven en partners.

Die 'alleenmomenten' dat je er ff helemaal doorheen zit en baalt omdat iedereen 'iemand' heeft, ik begrijp ze maar heb dat eigenlijk nooit.

Kinderen hoef ik ook niet meer te krijgen en voor de financiële zekerheid is het ook niet nodig.

Ik sluit niks uit. Een mens kan van gedachtes en behoeftes veranderen. Maar voor nu....nee, dank je.

Ff ego: Hij kwam toch nog even langswippen gisteren. T was al best laat dus ik was verbaasd.

Hij was in de buurt dat maakt t wel logisch. Maar gezien de tijd had t niet meer verwacht.

Ach hij wilde me gewoon even zien en welterusten wensen. En even weten hoe ik t weekend had beleefd. Het kostte moeite om m uit te zwaaien. Wat n lekkere leuke man is t toch!

groeten minaa
Mok maar ik vind toch dat je de juiste beslissing hebt genomen hoor.

Die momenten van verlangen naar een relatie, ook al heb je alles op een rij en een leuk leven, kennen we allemaal. 'Happy single', ik geloof daar wel in hoor, heb het zelf gevoeld. Maar dat was toen mijn uitzichtloze huwelijk strandde, zoon en ik weer konden ademhalen, niet meer op de tippen van onze tenen moesten lopen. En geen haar op mijn hoofd dacht er aan om al gauw weer iets te beginnen met een man. Maar dat gevoel blijft niet duren. Eens komt dat verlangen weer en dan ben je soms geen happy single.

En als ik dan weer voor iemand wil gaan moet die man een meerwaarde brengen in mijn leven, geen zorgen. We hebben het goed met onszelf en eventueel onze kleine gezinnetjes, waarom zou je daar dan iemand bij willen die je onzeker maakt? Je doet lopen piekeren en twijfelen hele dagen en nachten?

En als het dan weer niks wordt denk ik ook wel eens dat het er nooit lijkt van te komen, dat ik gedoemd ben om single te blijven. Maar liever dat dan samen zijn met iemand waar ik moet aan twijfelen.

Maar dan lees/zie/hoor ik weer een succesverhaal en weet ik dat ik ooit weer gelukkig zal zijn met 2.

Saraatje jij ook hoor! Zeker weten!

Nijn: Ja, we zien elkaar nog elke dag, onze werkuren en -dagen lopen niet gelijk, tijd genoeg dus om daarbuiten dingen te plannen, wonen dicht bij elkaar, erg makkelijk. En we willen het beide zo, lijkt heel vanzelfsprekend, loopt vanzelf, in mijn hoofd.

Dit is hoe ik het eigenlijk wou en nu besef ik dat al die andere keren gewoon geen kans tot slagen hadden.

En ik vertrek binnenkort op vakantie, hebben dus sowieso een lange pauze in het verschiet. Niet dat we daar behoefte aan hebben maar het was nu eenmaal zo gepland.
Na tijden van meelezen breek ik toch heel even in, in de eerste plaats om mijn allerliefste Theemokje a big fat hug te geven

En te zeggen hoe ongelooflijk kut ik het vind dat weer een kerel deze parel laat lopen. Ik had het wel geweten!

Verder werd ik getriggerd door de zin van Imo "meant to be dat ik zijn kruis draag". Dat is een nobele gedachte en tegelijkertijd denk ik niet dat wij door het universum andermans kruizen te dragen krijgen En al was dat wel zo, dan hoeven wij daar niet actief iets mee.

Nou ja, even een betwetertje van mijn kant. Je hoeft daar niks mee.

Ik vind het pijnlijk jullie worsteling en eenzaamheid op sommige punten, sommige momenten te lezen. Ik snap het heel goed en kan op sporadische momenten ook verlangen naar die ene, die wel bij me hoort zonder steeds in mijn buurt te zijn maar wel in de wetenschap dat hij er gewoon is. En dat, wanneer ik hem nodig heb, hij er ook echt kan zijn.

De andere kant is dat ik mijn alleenvrijheid enorm omarm, wat Minnaa schrijft, over het nonoverleg qua eten en je eigen kopje koffie zetten, oh ja! Heel fijn. Ik denk dat ik mezelf beslist als happy single kan omschrijven.

En als ik een man mis, dan scoor ik er een maar dat is dan voor een nachtje. Ofzo.

Ik hoop dat jullie het niet heel vervelend vinden dat ik mijn blaadjes hier even liet zien.

Misschien duik ik er nog wel een keertje tussen. En wie weet... Komt het zelfs met mij zo ver dat ik me op de ind markt stort.

Maar nu nog even niet.
Dank je lieverd
Allereerst voor Mok, Imo, Koek en iedereen die zich niet prettig voelt:

@Mok, ik denk dat je de juiste beslissing neemt, hoe K dat ook is. In mijn beleving is er geen enkele geldige reden waarom iemand geen antwoord geeft aan iemand die hij heel leuk vindt als hij wel online is/niet gaat slapen etc. Als je het mij vraagt durft hij gewoon niet te zeggen dat hij niet wil en klopt er e.e.a. niet. Je verdient beter (dooddoener maar wil het wel zeggen). Nogmaals

@Imo, heel sterk maar idd ook een meisje. Wat een gevecht voer jij en hoe moeilijk is het. Je wilt dit, houdt van hem, maar je wilt eigenlijk niet dat het steeds zo gaat. Vind je open en kwetsbaar in je bericht, geeft wel aan dat de emoties hoog zitten. Komt tijd komt raad, je hoeft het (nog) niet te weten he?! Als je je eigen grenzen maar bewaakt.

@Mina, leuk dat het zo goed voelt. En je weet nooit hoe het gaat lopen, tuurlijk kan het over maanden toch niet werken, maar wie weet ok wel! Onzekerheid hoort erbij, alleen maar een teken dat het goed zit. Grappig dat hij er ook onzeker door werd. En overenthousiast schrikt af, maar is dit toch ook? Ik denk dat het pas afschrikt als het gevoel niet wederzijds is. Lekker genieten meis!

@Treez, klinkt alsof het goed gaat. Vakantie klinkt goed al is dat nu misschien ook wel lastig? Het missen gaat ook iets zeggen denk ik.

@Rens, lastige.... ik zou het toch bespreken denk ik of ben je bang dat het dan over is en je je fwb kwijt bent? Ik zou wel oppassen want je gevoel voelt het ook als een relatie en dat kan wel schade aanrichten (eerder gebeurd tenslotte). Ik vind het wel erg relatie-achtig allemaal. Maar wat Imo zegt een FWB kan misschien ook wel een weekendje weg gaan. En je eigen gevoel, ik kan me ook voorstellen dat je inhoudt als iemand roept het niet als relatie te zien, in combinatie met voorzichtigheid misschien? En dan nog, stel dat hij wel een relatie wil en je komt er na een tijdje achter dat jij dat niet wilt, niks verloren toch?

Ik heb een leuke Tindermatch (niet die ene, wel een match daarmee). Gisteren maar weer begonnen. Hij lijkt dezelfde interesses en ideeën te hebben over het hoe/wat/waar/waarom van relaties en de invulling daarvan. Zo op het oog staan de foto's me ook aan. Even afwachten of hij uit zichzelf een beetje het gesprek aangaat. Voorzichtig denk ik weer aan daten.
Imo, ik denk dat minaa wel een goede tip geeft, schrijf op wat jij verwacht van een partner en kijk dan of latter je dat kan geven. Saar zegt ook lieve en goede dingen, hoop dat je daar wat mee kan. Lijkt me moeilijk om een relatie te onderhouden met iemand die bipolair is, maar als hij jou wel steun kan geven op momenten dat jij het nodig hebt kan het misschien wel.

Mikki, heel veel sterkte fijn dat date er voor je is

Nona, nog wat van festival man gehoord? Staat er een date gepland ondertussen?

Syb, is je knie al weer beter? Soms is het goed om ook even rust te nemen en aan jezelf te denken, alleen maar doorwerken kan ook averechts werken.

Minaa, het blijft heel erg positief klinken bij jou, geniet ervan. Ik hoop dat het nog heel lang zo blijft.

Fam, fijn dat er mannen interesse in je tonen, vind ik altijd wel fijn, gewoon om te weten dat je goed in de markt ligt ook al heb je er helemaal geen zin in. Al zicht op wanneer er meer rust gaat komen?

Ik stuur je even een PB over de date, wilde me er niet voor opgeven toen het allemaal zo goed ging bij mij, maar lijkt me erg gezellig om een echt beeld van jullie te krijgen, nu ik hier weer mee blijf schrijven.

Saar, ik herken dat gevoel wat je beschrijft zo goed Ik wou dat ik je kon zeggen wanneer het over gaat

De ergste pijn en het verdriet over mijn date is over, maar dat eenzame gevoel en het idee zal het voor mij ook ooit zijn weggelegd overheersen nu. Mijn laatste echte relatie is 8 jaar geleden geëindigd, sindsdien heb ik twee mannen echt leuk gevonden en dat bleek na een aantal date dus niet wederzijds. Hoelang moet het nog gaan duren voordat ik een leuk iemand aan mijn zijde mag hebben die gewoon af en toe een arm om je heen slaat en zegt hoe leuk je bent?

Af en toe kan ik de mensen ook wel schieten die dan zeggen, jij bent zo leuk en lief er is echt wel een leuke man voor jouw. Kijk dan ook even in je glazen bol waar die is en wanneer ik hem ga ontmoeten.

Rens, wat een lastige situatie met vaste date. Ik heb vorig jaar een maand of 8 een fwb gehad, aan het begin alleen voor het plezier maar later toch ook twijfel of er gevoel was en het exclusief geprobeerd. Op een gegeven moment te veel irritaties waardoor we weer terug gingen naar een fwb, maar hij bleef wel 2x/week langskomen wat mij benauwde. Daarvan heb ik op een gegeven moment aangegeven dat ik de frequentie van ons contact wilde verlagen, omdat ik ook niet wist wat het was en hoe ik er met mijn gevoel in stond. Het gaf mij erg veel rust om hem minder te zien, dus voor mij was het toen echt duidelijk dat het niet meer ging worden. Ik weet niet of je er wat aan hebt, belangrijkste is dat jij je goed voelt bij wat je doet, maar met al de twijfels denk ik dat dat niet zo is.

Mok wat enorm balen, verder geen woorden voor je.
Imo, ik denk dat Fam weer eens een heel waar woord zegt. Zorg dat je je eigen grenzen bewaakt. Het is zo makkelijk om mee te schuiven met de nukken van een ander, maar als je jezelf geweld aan moet doen of tekort moet doen, dan gaat er iets verkeerd. Heel lastig om dat punt te bepalen, maar wel erg belangrijk.

Minaa, wat heerlijk dat het zo lekker voelt! Niet te ver vooruit kijken, zolang het van beide kanten komt is er niks aan de hand. Blij voor je!

Brennan: dikke knuffel voor jou ook. Zo'n glazen bol zou ik ook wel willen Doe maar twee, dan kan ik er één stukslaan op de kop van Tinderman.

Rens: als je zo twijfelt over je eigen gevoel, dan is het er niet. Dan is dit wat het is, en meer gaat het niet worden. Je kunt genieten van wat er wel is, maar als dat te verwarrend wordt, zou ik het wel afkappen. Maar die beslissing ligt bij jou.
Heb de laatste berichten met tranen in mijn ogen zitten lezen. Deels door de herkenbaarheid (de eenzaamheid ondanks een leuk leven met vrienden, werk en leuke dingen, Imo), deels doordat ik jullie allemaal gewoon een lieverd gun. Kan er nog steeds niet bij dat iets wat eerst zo goed leek, het weer niet was, eigenlijk zonder duidelijke aanleiding (Brennan, Mok). Kreeg zelf via rp ineens een spontaan berichtje van iemand zo van "sjee, jij bent echt mijn type niet, zo onverzorgd". Dat is een klap in je gezicht (en ik ben echt niet onverzorgd), dan denk ik echt wat mankeert die mannen en gewoon de hele wereld. Ik weet het niet. Dus voor iedereen die dat gebruiken kan maar een dikke welgemeende knuffel.
Kraaist Og, doe er nog maar een paar glazen bollen bij dan om op hoofden stuk te slaan. Wat mankeert zo iemand?!

Ik kreeg juist een complimentje van iemand op RP, das dan wel weer heel erg leuk. Maar ja, als ik dan zie dat ie bijna 20 jaar jonger is denk ik.... eh, nee doe maar niet gevalletje jonkie op zoek naar MILF of zo. Pjoek. Naja, hij vond me een lekker wijf, maar dan best netjes gezegd. En dat ben ik eigenlijk ook wel. Puh. Take that, Tinderloser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven