Leukste momenten op bruiloften

12-06-2016 19:47 56 berichten
Hoi iedereen!

Over een tijdje gaan mijn vriend en ik trouwen. Ik was benieuwd naar mooie herinneringen die jullie hebben aan bruiloften. Misschien aan je eigen bruiloft of als gast bij iemand anders. Wat is blijven hangen?

Dankje!
Alle reacties Link kopieren
De gezelligheid van vertellen met iedereen, met een lekker drankje en een hapje, dat herinner ik me van mijn eigen bruiloften.
quote:parbleumondieu schreef op 12 juni 2016 @ 20:48:

De gezelligheid van vertellen met iedereen, met een lekker drankje en een hapje, dat herinner ik me van mijn eigen bruiloften.Maar dat heb je ook op gewone feestjes. Doe mij die maar gewoon.
Ik heb echt alleen maar leuke bruiloften meegemaakt. Geen rare stukjes. Geen dronke ooms.
Ooit zo'n vader gehad die alle 15 ex-vriendjes van zijn dochter begon op te sommen in volgorde.

Hilarisch voor de aanwezigen, maar ik had niet graag in de schoenen van de bruidegom gestaan .
Of dat precies om 12 uur de bar dichtgaat en dat je moet opzouten.
quote:Orangetree schreef op 12 juni 2016 @ 20:45:

Pas als het feest begint. De rest (het officiële gedeelte) heb ik echt niks mee en vind ik altijd gruwelijk te lang duren. Ik vind ook bijna alle bruidjes op elkaar lijken.

Ik kijk regelmatig Say yes to the dress op TLC. Stuk voor stuk strapless, een sweetheart neckline en een form fitted mermaid model "to show my curves"
quote:Mietrot schreef op 12 juni 2016 @ 20:52:

Ooit zo'n vader gehad die alle 15 ex-vriendjes van zijn dochter begon op te sommen in volgorde.

Hilarisch voor de aanwezigen, maar ik had niet graag in de schoenen van de bruidegom gestaan .Zal voor de bruid ook nogal genant geweest zijn
quote:MonicaG schreef op 12 juni 2016 @ 20:54:

[...]

Zal voor de bruid ook nogal genant geweest zijn

Vooral omdat vader af en toe twijfelde op Pietje nu voor of na Jantje kwam ofdat ze na Jantje terug iets met Pietje was begonnen .

Diezelfde bruidegom gaf overigens een speech die begon met de woorden "Jullie zullen mij wel gek verklaren dat ik trouw ..."

Hij had altijd gezworen aan al zijn vrienden nooit te trouwen. (Zij had hem gevraagd.)
quote:MonicaG schreef op 12 juni 2016 @ 20:54:

[...]

Zal voor de bruid ook nogal genant geweest zijn

Daar heb ik nog wel een leuke over, gênant.

Mijn pa was ooit bij een huwelijksvoltrekking hier in het stadhuis. De ceremonie was reeds aan de gang. Toen de bruidegom ja moest zeggen bleef het even stil en toen zei hij: ik heb me toch bedacht en hij stoof de zaal uit.

Tot een bruiloftsfeest is het uiteraard niet meer gekomen.
quote:yasmijn schreef op 12 juni 2016 @ 21:00:

[...]

Daar heb ik nog wel een leuke over, gênant.

Mijn pa was ooit bij een huwelijksvoltrekking hier in het stadhuis. De ceremonie was reeds aan de gang. Toen de bruidegom ja moest zeggen bleef het even stil en toen zei hij: ik heb me toch bedacht en hij stoof de zaal uit.

Tot een bruiloftsfeest is het uiteraard niet meer gekomen.

Gezellig als je dan de klaarstaande zaal (met eten en al) mag afbellen .

Om over een eventuele huwelijksreis maar te zwijgen.

Maar het spaart alvast wel een echtscheiding uit.
Een mooie en persoonlijke ceremonie waarbij veel anekdotes over het bruidspaar worden verteld.

En verder eigenlijk vooral de gezelligheid samen met het bruidspaar en de overige gasten tijdens de gehele dag.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik ga nog lang niet trouwen, maar ik vind het wel leuk om alle verhalen te lezen, dus een terugvindpost
quote:nerdopviva schreef op 12 juni 2016 @ 20:53:

[...]

Ik kijk regelmatig Say yes to the dress op TLC. Stuk voor stuk strapless, een sweetheart neckline en een form fitted mermaid model "to show my curves" Haha, ja dit. Ik kan echt nekken van die intense truttigheid.
Volgens mij kan dit topic naadloos worden samengevoegd met afschuwelijke bruiloften en andere partijen
quote:prik schreef op 12 juni 2016 @ 21:13:

Volgens mij kan dit topic naadloos worden samengevoegd met afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Ik probeer net op mijn woorden (lees: typende vingers) te letten dat ik niet te veel horror-verhalen typ .

Maar wat voor de één afschuwelijk is, is voor de andere leuk.
Ik korte en krachtige ceremonie is het beste en een heerlijk los knalfeest!
quote:Mietrot schreef op 12 juni 2016 @ 21:15:

Maar wat voor de één afschuwelijk is, is voor de andere leuk.

Je kunt allebei doen. Als je familie heel graag stukjes doet, organiseer dan op een andere dag een stukjesavond. Of als je dansliefhebbers en oma's hebt, regel 2 zaaltjes.

De belangrijke regel: organiseer een feest voor je gasten, niet voor jezelf.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik vind het altijd het leukst als er iets gebeurt dat niet helemaal volgens de planning is, en het met humor gepareerd wordt. Op mijn eigen bruiloft liep mijn vader met camera over een heel hard krakend stukje vloer op een cruciaal moment in de ceremonie, reden man en ik met een gammele oude huurauto weg zodat een bejaarde tante niet zou verdwalen en chic met de trouwauto op de juiste plek kon worden afgeleverd, en vloog de slagroom over onszelf en onze gasten heen toen we bruidstaart per ongeluk aansneden terwijl de boot net op de wind draaide
@lapflop: dank je!

Super! Bedankt voor alle leuke verhalen! Benieuwd naar meer grappig om de verschillen te lezen.
Hoe gaat jouw bruiloft eruit zien dan? Geef maar door, dan halen wij de don'ts er wel uit.
Ik vind overigens de sullige stukjes wel leuk, want ze zijn vaak met heel veel liefde gemaakt. Ik vind het ontroerend om te zien hoe ouders en andere familie over hun kinderen praten.
quote:Lapflop schreef op 12 juni 2016 @ 22:01:

Ik vind overigens de sullige stukjes wel leuk, want ze zijn vaak met heel veel liefde gemaakt. Ik vind het ontroerend om te zien hoe ouders en andere familie over hun kinderen praten.Maar ze zijn even vaak verschrikkelijk langdradig en enkel interessant voor de 'harde kern', en niet het gros van de gasten. Ik ben meestal bij dat ze gedaan zijn, zeker als 'grappig' moeten zijn.
quote:nephthys schreef op 12 juni 2016 @ 22:03:

[...]

Maar ze zijn even vaak verschrikkelijk langdradig en enkel interessant voor de 'harde kern', en niet het gros van de gasten. Ik ben meestal bij dat ze gedaan zijn, zeker als 'grappig' moeten zijn.

Daar ben ik het een mini beetje mee eens. Maar daarom verwacht ik dus ook niet dat een stukje is om mij te vermaken, maar wel het bruidspaar. Als ik die zie genieten ook al snap ik alle inside jokes niet vind ik het toch leuk.

Ja er zijn natuurlijk grenzen...
Ik ben laatst nog onder de bruiloft van een collega uitgekomen, godzijdank. Zij trouwde precies op een dag dat wij een weekend weggingen. Heerlijk. Familie en goede vrienden gaat allemaal nog, maar collega's. Echt niet.
Mijn allermooiste en dierbaarste moment van mijn bruiloft was toen ik ineens mijn 94 jarige oma door mijn ouders ondersteund binnen zag komen lopen voor het diner en rest van de avond.

Ik ben oma huilend in de armen gevallen en heb haar bijna de hele avond niet meer alleen gelaten. Oma was dus al oud en niet echt gezond meer. Dat oma er was betekende heel veel voor mij. En oma heeft genoten die avond.

3 maanden later hebben we helaas afscheid van haar moeten nemen. Ik mis haar nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven