***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Witchke, wat bedoel je met het concentreren van Xander? Wat wil je hem aanleren? Vinden ze dat op de creche ook een probleem?

Ik ga er niet echt voor zitten bij Puk. Hij leert spelenderwijs, doordat ik de hele dag tegen hem praat, herhaal wat hij probeert te zeggen en door boekjes te lezen.
He Witch: Kom op meid, je gaat hartstikke goed! Als je concentratie nog te wensen over laat is dat gewoon een extra aandachtspuntje, maar je komt er echt wel als je je schouders eronder zet. Je komt hartstikke gemotiveerd over en dat is echt meer waard dan concentratievermogen!

Vandaag is het bij ons Papadag, dus Fleur is gewoon thuis. Hoop alleen dat papa wel gewoon met haat bezig blijft en niet steeds er vandoor gaat om zijn eigen dingen te doen.

Swiss: maat 25????!!! Wow. Fleur heeft nog steeds maatje 20 (minimeisje) Bij jullie zijn die snowboots natuurlijk geen overbodie luxe.

Lara: verkopen ze zoiets niet bij de scapino ofzo? Misschien niet zo duur als een sportzaak.
Lara : Xander leert zelfs spelenderwijs moeilijk dingen bij , het is daarom dat ik een beetje hulp wil.

Swiss : maat 25 is wel groot !! Xander heeft maat 22.

Drop : het concentreren is dus een aandachtspunt bij mij dat weet ik , dus ik ga methoden zoeken om beter te leren.
Maat 25 is inderdaad groot hahaha, Zahra heeft schoenen maat 22, ik heb nog een paar laarsjes maat 23 staan voor het geval ze ineens een groeispurt krijgt.

V.w.b die snowboots, ik zou idd ff op Marktplaats kijken of bij Scapino/Bristol (man had vorige week een paar schoenen met 75% korting voor Zahra gekocht daar die ze niet aan wil, maar dat terzijde). Ik zag vorige week bij Dirk van de Broek ook kindersnowboots voor weinig, heb er verder niet naar gekeken omdat ik ze niet nodig heb, maar genoeg opties.

Witch, Zahra kan zich ook niet lang concentreren hoor, is dat niet normaal op deze leeftijd?
Layla, jij bezige bij! Ik vind het echt kanp dat je nog zo vrolijk rond rent!

Esan, gecondoleerd.

Kaj heeft maat 24

Witchke, Kaj kan zich ook nog niet lang concentreren hoor. Hij leert wel iedere dag spelenderwijs bij maar hij praat bijvoorbeeld nog niet veel terwijl ik wel de hele dag tegen hem praat en boekjes voorlees enzo. Hij brabbelt in zijn eigen taaltje met af en toe verstaanbare woordjes tussendoor. En papa noemt hij meestal 'Bob'(hij is dol op bob de bouwer haha).

Gister naar Night of the Proms geweest, het was helemaal leuk, maar ben nu wel doodop, we waren pas 01.30 uur thuis. Gelukkig vandaag vrij!
Opes, zie dat ik een beetje laat ben met zeggen dat Finn helemaal nog geen maat 25 heeft. Hij heeft maat 23, maar ik denk dat 24 ook al wel gaan.

Skischoenen zijn er denk ik niet kleiner, en ik zag dus second hands maar 25. Denk dat we Finn dan maar enorm dikke sokken aan moeten doen.

Witchke, sorry, maar ik ben ook een beetje verloren. Heb je een voorbeeld van waar Xander moeite mee heeft te leren?

Volgens mij speelt ieder kind namelijk anders. Probeert hij dingen na te doen, die dan niet lukken (zoals blokjes stapelen)? Volgens mij is het belangrijkste momenteel nog, dat je kind in ieder geval geinteresseerd is, en probeert te spelen. Wat ze dan doen is nog niet zo belangrijk. Ik zou me niet zo druk maken. Ik heb een beetje het gevoel dat je graag alles tegelijk wilt van Xander. Laat hem gewoon lekker zijn eigen gangetje gaan.

Maar wel fijn dat je veral terecht kan. Goed dat er naar je geluisterd wordt.

Haha Drop, dat ken ik ook. Manlief die wil oppassen en vervolgens Finn maar aan zijn lot (en mij) overlaat!

Zo, de hechtingen zijn eruit. Nu nog een keer teruggaan voor controle. Finn heeft daar lekker bij een soort creche gespeeld. Er was toen ik kwam nog een kindje. Volgens mij had hij het prima naar zijn zin daar, ideaal.

Ga even boekje lezen. Finn slaapt en werkmail is beantwoord.
Lara, is het anders geen idee als wij samen een paar laarsjes kopen? Wij gaan in maart op wintersport en dat scheelt jou en mij geld! Puk en Steijn hebben toch dezelfde schoenmaat, dus volgens mij moet het kunnen. (of je moet ze graag willen bewaren ofzo)

Witch, ik ga niet met Steijn en Hugo zitten om ze dingen te leren. Het gaat hier spelenderwijs en ik praat gewoon heel de dag tegen ze. Begrijpt Xander je bijvoorbeeld als je hem een opdrachtje geeft? Je kan bijvoorbeeld vragen of hij het pak melk naar de tafel wil brengen (taakje van Steijn) of de boter (taakje van Hugo). Verder kan je alles benoemen wat hij aanwijst en zelf ook dingen aanwijzen en benoemen. Voor de rest: praten, praten, praten. De jongens hebben een goede aan mij, want ik praat van nature al veel!

Ik ben een slechte moeder. Een hele slechte moeder. Waarom? Nou, ik heb mijn anderhalf jaar oude zoontje Steijn zijn eerste scheldwoord geleerd! Ik liet vanochtend een pot jam uit mijn poten vallen en zei keihard: "Shit!" Steijn en Hugo waren met de Duplo aan het spelen en ik hoorde dat Steijn "shit" herhaalde. Vervolgens liet Steijntje zijn net gebouwde toren vallen, wat werd gevolgd door een "shit" (lees dit slissend) dat uit zijn hart kwam! Potdikkie! Ik moest er eigenlijk om lachen, maar ik moet echt gaan letten op mijn taalgebruik. Woorden als "fuck", "shit", "goddikkemme" en "jezus" zijn geen uitzondering hier...

Lilien, NOP lijkt me leuk! Ik ben nog nooit geweest, maar ik heb het nog steeds op mijn lijstje staan!
Hee, dat vind ik helemaal geen slecht idee Muis! Kijken we na mijn weekje of ze nog toonbaar zijn, want dat kan ik natuurlijk niet garanderen. Maar had Steijn niet een moeilijke hoge wreef? Puk heeft namelijk hele normale voetjes.

Maar ehm....heb je A. dan al zo ver, of neem je die gok gewoon?

Haha, Steijn zegt inderdaad alles na. Ik ben ook nogal van het schelden en vloeken en het wordt nog een klus dat af te leren. Ik ben alleen dus niet van plan om in peutertaal te gaan vloeken, want dat vind ik echt te erg.

Swiss, beweegt het nu ook wat soepeler?

Zo, Puk is de trotse bezitter van een Little People brandweerauto. Weet hij nog niet, want hij zit op de creche, maar ik hoop dat hij heeeeeeeeeeel blij is. Ik ben er speciaal voor omgefietst, was daardoor later thuis en kwam daardoor in een enorme hagelbui terecht. Het is trouwens van een actie van de Etos; 3 pakken pampers halen en dan krijg je een Little People-item gratis.
Oh ja, en ik vind de lengte en gewicht-kolom juist wel leuk, ookal is het vaak wat verouderd. Gewoon om een indicatie te hebben.
Lara, die brandweerauto is leuk! Ik was vandaag helemaal vergeten om naar de Etos te gaan (mijn geheugen is een zeef...), maar ik hoop dat er morgen nog genoeg is!
Goeie tip Lara! Ga morgen ook even kijken!
De brandweerauto heeft Koen bij zijn geboorte gekregen. Hij is echt grappig. Door dat ding is één van de eerste woordjes die hij zei wafwaf... van het brandweerhondje

Oh muis.. moet wel lachen om Steijn. Ik ben zelf niet een heel grote vloeker, maar shit wil hier toch ook nog wel eens vallen. Vriendlief kan er soms wel wat van als hij boos is. En dat maakt natuurlijk indruk op zo'n kleintje. En ik wil ook absoluut niet dat Koen die woorden nu al gaat gebruiken. pff nu al opletten dus! Heb vriendlief dan ook maar meteen jouw verhaal verteld.

Fachat: Bedankt voor het t-shirt. Ik zal snel een keer een fototje maken als hij het aan heeft!

t regent en ik wil nog naar buiten... Gijs mag toch eindelijk wel een keer een frisse neus hebben (al is het vandaag wel een heeeeel frisse neus). Zelf ben ik wel al buiten geweest hoor. Gisteren weer gezellig samen met Koen naar de supermarkt en bakker gefietst. Maar ik wil gewoon ff een rondje wandelen.
Wat een rotweer vandaag zeg! Wat een wind! Er vlogen echt takken en een vuilnisbak door de tuin! Alles is omgewaaid in de tuin! We dachten vanmiddag even een ommetje te maken maar binnen 5 minuutjes waren we weer binnen. Ole werd gewoon omver geblazen! in plaats daarvan hebben we maar een grote bob de bouwer werkplaats van duplo gebouwd en een grote duplo treinbaan. Ole is er de hele middag zoet mee geweest!

Over scheldwoorden. Sinds Kaj er is zijn scheldwoorden bijna helemaal uit mijn systeem, kut, shit, etc. ik gebruik het zelden meer. Gelukkig heeft Kaj ook nog geen scheldwoorden in zijn vocabulaire (wel is alles diarree bij hem.. )
Die aanbieding is nog tot 30 november, dus geen haast!

Volgens mij hebben we het over een verschillende brandweerauto. Dit is een kleintje hoor, maar er zit geen auto in. Wel een brandweerman met enorme helm. Hmm, volgens mij is het een dokter en brandweerman ineens ofzo. Moeilijk.
Ik heb ff op de etossite gekeken. Het is idd een andere brandweerauto......

Fachat.. knap dat je de woorden hebt kunnen 'wissen' uit je vocabulaire. Gaan we hier ook maar hard op oefenen denk ik.
Ze hadden vanmorgen kappertje gespeeld op de creche. Leuk als je een meisje met lang haar hebt (ze waren allemaal waanzinnig mooi ingevlochten), maar niet als je een jongetje met krullen hebt. Er zat allemaal gel in Puks haar, zodat hij een bos vol krullen had, maar ik had al wat haast en nu moest hij ook nog in bad (waar hij vervolgens in poepte. Bah!).
Zeg, wat geven jullie zo'n beetje uit aan sinterklaas /kerst voor de kindjes?
Puk krijgt houten blokken (e10,00) en duplo (e10,00). Ik was eigenlijk van plan om maar 1 ding te doen omdat hij toch geen weet heeft van Sinterklaas, maar kwam het toevallig allebei tegen. Van schoonouders zal hij ook nog wel wat krijgen.

Zucht, zucht, zucht. Waarom is vriend nou alweer te laat terwijl ik echt naar een eetafspraak moet???
Wij geven een werkbankje van de Hema, zo'n houten ramding met hamer van Plan Toys en een keukentje. Van de ouders van A. krijgen ze twee tonnen Duplo (zeg maar niets...Ik vind het veel te veel en ben er niet blij mee!) en van mijn ouders krijgen ze snijfruit van Plan Toys en iets van Plan City. Het lijkt wat veel (dat is de Duplo ook), maar vergeet niet dat wij twee kindjes van dezelfde leeftijd hebben!

Steijn heeft smetvrees, ik weet het nu zeker. We aten vanavond pannenkoekjes met spinazie (bah) en terwijl Hugo alles naar binnen werkte als een bouwvakker, zat Steijn met een zielig gezichtje "mamma, bah bah bah" te zeggen. Aanvankelijk dacht ik dat hij het niet lekker vond, maar hij wilde geen spinazie aan zijn handjes! Hier kwam ik achter doordat hij "doebie poetsj poetsj" zei (vertaling: poetsdoek) en met een bloedserieus gezichtje zijn handjes en mondje begon schoon te maken. Nou ja! Hij heeft verder geweigerd om nog maar zijn pannenkoekje aan te raken (je zou eens vies worden...) en zodoende dus bijna niets gegeten. Dames, dit is een mijlpaal! Steijn laat NOOIT zijn eten staan! Het jongetje is geboren om te eten!

Hugo had een opperbest humeur en het jochie begint me te commanderen! Blijkbaar schoot ik niet op met het pellen van zijn mandarijntje in de keuken vanochtend, want ik hoorde ineens keihard "mamma, mamma, MAMMAAAA" vanuit de huiskamer. Ik keek, zag hem niet, totdat ik beter keek en hij al aan de eettafel bleek te zitten met een boos gezicht! Hij had waarschijnlijk gewoon heel veel zin in zijn mandarijn, denk ik. (ik moest eigenlijk heel erg lachen, maar ik wil dit soort gedrag liever niet stimuleren!
Hihihi Zahra heeft ook smetvrees, ze vindt pasta waar spinazie doorheen zit heerlijk, maar zodra haar handjes te vies worden van de spinazie vertikt ze het om verder te eten. Ik denk dat ze die tik van haar vader heeft. Als er ook maar 1 kruimel op haar vinger zit komt ze naar me toe en zegt 'bah' en moet ik het schoonmaken.

Over dat schelden, ik roep ook regelmatig 'shit' of 'kut' als er iets mis gaat en dat moet ik ook afleren. Man heeft er ook een handje van om flink in het turks te vloeken dus ik heb ook gezegd dat ie dat niet meer moest doen.

V.w.b sinterklaas, ik heb tot nu toe een fisher price vliegtuig gekocht via MP (7,50) een DVD van Bert & Ernie die kerst vieren (6,99) een Fisher price Sesamstraat Giggle Gang (7,99) waar ze muziek mee kan maken, een Sesamstraat boekje (was 2 euro bij de Aldi) en nog wat kleine dingetjes van de Action. (bellenblaas en een houten aankleedbeer).

Mijn ouders willen haar een tafeltje en stoeltjes geven geloof ik, ze is gek op stoeltjes & krukjes, als we bijv. bij AH boodschappen doen gaat ze naar die videohoek en gaat vervolgens met die krukjes aan de haal. Ze schuift ze de hele winkel door.
haha, moest echt lachen om je verhaal Spitsmuis. wat heb je toch twee enige ventjes!

Fleur krijgt van ons een babyborn pop (39 euro geloof ik) en van opa en oma een houten poppenwieg en slaapzakje voor de pop en van de andere opa en oma mijn oude poppenwagen (opgeknapt en van riet) en ik geloof nog iets van houten blokken. Ik heb er ook nog geen behoefte aan om haar heel veel cadeautjes te geven. Ze weet er immers nog niks vanaf. De pop is ook meer functioneel hopen we om haar ook een beetje voor te bereiden op de komst van haar broertje (natuurlijk hebben we wel de meisjesversie gekocht.....)
Hier geen sinterklaas en wel wat, maar niet echt veel kado's voor kerst. Ik heb een ton met houten blokjes liggen (van de aldi) en een paar auto'tjes. We vieren wel kerst bij beide Opa's en Oma's dus ik leg onder beide bomen een paar dingetjes.

Muis, Finn heeft af en toe hetzelfde gedrag als Steijn. Gelukkig eet hij met een vork, dus heeft hij niet meer zo vaak vieze vingers. Af en toe likt hij ze af, maar vaak moet de poetsdoek zijn werk doen.

Lara, wij hebben een paar maanden geleden op de oude creche een keer een vreselijke punker mee terug gekregen. Hij had groen, rood en zwart haar en een vreselijke hanekam. Zag er niet uit! Ik hoop dat je vriend snel thuiskomt.

Ik hoop ook dat mijn man snel thuiskomt, maar ik geloof dat Schiphol vreselijke vertraging heeft. Hij is minstens een half uur te laat, dat wordt dus 21.30 ofzo. Gelukkig sneeuwt het nog niet.

Zal blij zijn als manlief morgen weer met Finn kan spelen. Finn is vreselijk actief en aanhankelijk, heb vandaag een beetje teveel gedaan. Het is wel fijn dat de hechting eruit is (op mijn knie heeft een oplosbare hechting, dus die gaat er vanzelf uit), en het is vooral fijn dat de pleister op mijn lies weg is (kreeg een beetje veel last van pleisterallergie). Maar nog steeds voelt het vooral alsof mijn spieren en zenuwen nog niet op dezelfde manier zitten. Ik loop nog steeds een beetje met een waggelpas en mijn bovenbeen is enorm pijnlijk aan de bovenste helft. Ik heb minder last van mijn knie, waar toch echt een veel grotere jaap in zit. Hopenlijk morgen weer iets beter. Wil eigenlijk wel gaan wandelen morgen of overmorgen, als er sneeuw ligt!
Hier een jongetje dat elke ochtend meteen vies is (Morris) en een jongetje dat tien keer per dag z'n handen wil wassen en z'n tanden wil poetsen (Lars). Morris eet volgens mij expres zo graag appelstroop en spinazie omdat het zo lekker op je gezicht en handjes gaat zitten. Hij is echt een viespeuk! Terwijl Lars z'n brood altijd in stukjes wil en het dan met een vorkje wil eten, hij is zo netjes!

Ik heb al veel te veel gekocht voor Sinterklaas. Ik vind het zo leuk! Om de zoveel dagen zetten ze hun schoen. Tip (die jullie waarschijnlijk al weten): Bij de hema zijn echt veel leuke dingen te koop. Zo hebben ze allebei al de houten kabouterfiguren in hun schoen gehad (allebei dezelde ja) en daar zijn ze zo zoet mee! Voor Nina heb ik een minipicknickmandje met een miniminiserviesje gekocht, zo schattig! Nu is Lars ook nog jarig in december en is het daarna ook nog kerst.

Morris is echt een kletskous geworden, hij kan goed praten geloof ik, en doet het ook de hele tijd. Heel leuk. Ook slaat hij sinds een paar dagen z'n slaapje over. Dat is dan weer wat minder. Zijn er al andere kinderen die niet meer slapen overdag?

Per 1 januari gaan Lars en Morris twee dagen naar de creche. Nina kan per 1 april beginnen maar ik ga het uitstellen. Mijn werk doe ik wel 's avonds en (heeeeel misschien) tijdens haar slaapjes. Ik wil graag het eerste jaar thuis houden. Het lijkt me zo jammer om het eerste jaar te missen, al die dingen die voor het eerst gebeuren. Bovendien wil ik de voedingen liever gewoon doen in plaats van te moeten kolven. Ze gaat dus op z'n vroegst als ze 1 wordt naar de creche. Ik ben echt een watje, maar dat maakt me niet uit.

S. wil even op internet, dus moet weer gaan!
Micha wat grappig dat ze zo verschillend zijn! Kaj heeft trouwens ook helemaal geen moeite met vies, Ole gaat wel met zijn handjes in de plantenbak graaien, maar komt dan wel vervolgens met zijn handjes uitgestoken naar me toe... bah!! Ook buiten, als zijn handjes vies worden moet ik ze meteen schoonmaken! Kaj maakt het echt niets uit!

Ik heb dus ook al (schandalig) veel gekocht voor sint, weliswaar veel via MP, maar het is wel veel. Ik denk dat het voor Kaj zo'n 75 euro voor sint en 75 euro voor zijn verjaardag is. Voor Ole ook zoiets.

Kaj is een week na sinterklaas jarig, dus zijn kadootjes verdeel ik over sint, verjaardag en kerst. Voor Ole is het voor sint en kerst. Ze gaan krijgen:

Ole:

little people garage

little tikes oplegger

thomas trein aquadraw

flapjesboekje dieren

boekje Fiets

bob de bouwer kleurboek

hamertje tik

badpotloodjes

Kaj: lego politiebureau

lego racers, bordspel

muizenval, bordspel

drakenwraak, bordspel

dr bibber, bordspel

cars puzzel

dolfje weerwolfje, boek

dit is mijn lichaam, boek

astrid lindgren, verhalen, boek

AVI-boekjes

wii raving rabbits

transformer

pokemon stickers

hotwheels racebaan (van opa)

dino's

tuinwerkset

ernst en bobbie kerstcd

samen

Poppenkast met een bak vol poppenkastpoppen (deed mijn werk weg!)

Ik heb trouwens ook al een verjaardagskado voor Ole gekocht,

nl een waterplay-baan. Is nu een stuk goedkoper dan rond de zomer. Weet nu ook al wat hij nog meer gaat krijgen, nl. zo'n houten loopfietsje!

Ja, ik weet het, ze worden gruwelijk verwend!
Mijn webshop-speelgoed-kooptip... (meestal voordeliger dan intertoys en bartsmit)

http://www.thystoys.nl/index.php

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven