Rinjani beklimmen, tips graag! :)

15-06-2016 14:25 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus gaan wij 3 weken naar Bali en dan willen we ook graag een 3daagse tocht (2 nachten) op de Rinjani maken.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen!

Ik lees verhalen op blogs dat de tocht vreselijk is, maar dat het uitzicht het allemaal waard is!

Het word nog een hele uitdaging dus!

Op welk punt zijn jullie begonnen met de tocht?

Mij lijkt het fijner om 1 hele dag te hiken, dan de volgende nacht vroeg opstaan om naar de top te klimmen en terug te hiken naar de hotsprings en dan nog 1 nacht overnachten en terug naar beneden.

Maar ik lees op sommige blogs dat ze het ook andersom doen, dus de 3e dag naar de top en dan gelijk helemaal naar beneden. Is dit niet veel zwaarder?

Verder ben ik erg benieuwd welke voorbereidingen we moeten treffen.

Wij hebben geen wandelschoenen, wel sport/hardloopschoenen, maar daar gaan we het denk ik niet op redden ofwel?

En wat moeten we meenemen vanaf huis?

Aangezien we ook warme kleding mee moeten nemen voor de nacht.

Kan je daar ook gewoon allerlei warme truien/jassen etc. kopen? Want dan hoeven we dat niet allemaal mee te slepen in onze backpack.

Ik kijk uit naar jullie reactie's
Ze schenken daar geen alcohol hoor.
quote:Wij hebben geen wandelschoenen, wel sport/hardloopschoenen, maar daar gaan we het denk ik niet op redden ofwel?Ik ken de Rinjani niet, maar over het algemeen zijn goede bergschoenen (laat je even informeren over welke klasse je moet hebben, ik vermoed minstens B/C) wel aan te raden als je een berg op gaat. Alleen; als jullie al in augustus gaan zou ik die maar heel gauw gaan aanschaffen. Het is namelijk wel fijn als ze goed ingelopen zijn, dat wil je niet daar pas doen.
quote:spectral schreef op 15 juni 2016 @ 14:33:

Ze schenken daar geen alcohol hoor.Ah, ik heb even geloept. Verhelderend.
quote:spectral schreef op 15 juni 2016 @ 14:33:

Ze schenken daar geen alcohol hoor.Oooh dat meen je niet? Daar gaat mn plan om dronken op de vulkaan dansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven