Container eenmalig laten reinigen

15-06-2016 17:22 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duocontainer GFT/restafval en met dit weer begint deze behoorlijk te stinken. Eigenlijk zou ik hem eens eenmalig goed willen laten reinigen. Nu heb ik eens rondgekeken en er zijn een aantal bedrijven die containerreiniging aanbieden, maar zij bieden allemaal een abonnement aan waarbij je gelijk voor een tijd er aan vast zit. Is er iemand die ervaring heeft met een bedrijf dat aan eenmalige reiniging doet van containers? Anders zal ik toch helaas zelf aan de bak moeten ben ik bang
Je kunt m gewoon laten omruilen door je gemeente. Dan maken zij m volgens mij weer schoon voor volgende gebruiker?
quote:karzou schreef op 15 juni 2016 @ 17:25:

Je kunt m gewoon laten omruilen door je gemeente. Dan maken zij m volgens mij weer schoon voor volgende gebruiker?

Ik weet niet waar jij woont maar daar beginnen ze hier echt niet aan hoor! Dan zou toch niemand meer een reinigingsservice nemen maar gewoon maandelijks inruilen?

OT: als je iets vindt ben ik benieuwd. Onze groene kliko is ook zo ranzig maar ik ben te vrekkig voor een abonnement op een reinigingsservice
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Ik denk dat het per gemeente scheelt maar hier zit je ook gelijk vast aan een abonnement. Je zult denk ik zelf aan de slag moeten. Hier is het probleem opgelost want wij hebben nu een aparte container voor GFT. Ik gebruik die bijna niet dus geen last van stank.
Ik denk niet dat je snel iets zult vinden voor maar 1 keertje. Wij hebben een grote gft zak in de bak hangen. Zo af en toe even uitsoppen maar echt vies is hij dan niet.
En de tuinslang er op en met een liter azijn er in en dan op zijn kop in de tuin?
Ik zou het gewoon zelf doen en inderdaad daarna bij gebruik er een zak inhangen zodat het niet meer zo snel vies wordt.

De meeste van die containerreinigers zijn bedrijven waar je lastig van af komt.

Misschien een jongen of meisje uit de buurt vragen die dit klusje voor een paar euro wil doen?
Je kan hem toch zelf ook schoonmaken? Is even een vies klusje, maar helpt wel. Wat chloor of allesreiniger in de lege container, emmertje water erin ff een beetje wiebelen of met de bezem erin en je giet hem zo in de put leeg.

Ik heb vooral voor de zomerperiode van die gft zakjes voor in de container. Dan blijft ie ook wat langer fris.
Hier ruilt de gemeente hem om tegen een grotere of kleinere tegen een vergoeding van €14,-. Je krijgt dan een brandschone container geleverd.
Op z'n zij leggen, hogedrukspuit erin, rondje spuiten, rommel opvegen en in de tuin gooien, en dan zelf onder de douche. Bij gebrek aan hogedrukspuit werkt tuinslang redelijk.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Bedankt voor alle tips, ik ga zelf maar aan de slag!
Ik heb zojuist eerst een aantal emmers heet water met chloor erin gegooid en dit even in laten trekken. Daarna hem op zijn achterkant gelegd en er even met een borstel doorheen gegaan. Toen al het water eruit gespoeld en nog een aantal keer nagespoeld door er weer verse emmers water in te gooien. Heb helaas geen tuinslag of hogedrukspuit, vandaar de emmers water. Hij is op zich redelijk schoon, kan schoner, maar voor nu ben ik tevreden
Chloor is niet zo'n strak plan, dan is het milieuvoordeel ook wel weer teniet gedaan. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven