Jong en alleen: groepsreizen
zaterdag 22 november 2008 om 20:27
Na een minder fijne periode (relatie naar de knoppen), heb ik besloten dat ik op vakantie wil (in maart een rondreis van 2 of 3 weken). Heb alleen niemand die mee wil/kan. Dan maar alleen.
Zou graag met een groepsreis mee gaan, maar ben enigszins 'bang' voor een groep waarin ik terecht zou komen. Als alleenreizende jongere (ik ben 22) heb ik eigenlijk geen zin om tussen allemaal stelletjes en 55+ ers te zitten.
Wie heeft ervaring met alleen meegaan met een groepsreis?
Ben benieuwd naar ervaringen. Reacties van mensen die iets over samenstellingen van groepen met groepsreizen zijn ook welkom.
Zou graag met een groepsreis mee gaan, maar ben enigszins 'bang' voor een groep waarin ik terecht zou komen. Als alleenreizende jongere (ik ben 22) heb ik eigenlijk geen zin om tussen allemaal stelletjes en 55+ ers te zitten.
Wie heeft ervaring met alleen meegaan met een groepsreis?
Ben benieuwd naar ervaringen. Reacties van mensen die iets over samenstellingen van groepen met groepsreizen zijn ook welkom.

zaterdag 22 november 2008 om 20:37
Ik ben drie keer met een groepsreis meegeweest en ik ben 1 keer helemaal alleen op vakantie geweest. De groepsreizen waren superleuk en alleen was echt geweldig!
Als je met een groepsreis meegaat kun je van jong tot oud aantreffen. Mijn ervaring is dat je als alleenreizende goed wordt opgevangen door anderen in de groep (meestal door de wat ouderen). Qua leeftijd kan het echt alle kanten op, meestal is het een beetje wisselend, ligt ook aan het land dat je gaat bezoeken soms.
Eén van de groepsreizen was een alleenstaandenreis van Fox, nl. www.singlemaarnietalleen.nl
Het was een actieve rondreis en ik verwachtte daardoor wel meer jongeren. Dat bleek ook zo te zijn, hoewel er ook zo'n 6 40+ers mee waren. Maar ook die waren heel actief en gezellig.
De meesten waren tussen de 25 en 35 tijdens die reis.
Bij de Zuid-Afrika-reis (van Summum, veel in de bus, veel hotels en veel eten) waren meer ouderen, de groep bestond het meest uit 40+ers en er waren een aantal dertigers mee.
Dus kijk goed naar wat voor soort reis je boekt. Als het actief en sportief is, dan heb je kans dat de groep iets jonger is. Veel plezier!!
Als je met een groepsreis meegaat kun je van jong tot oud aantreffen. Mijn ervaring is dat je als alleenreizende goed wordt opgevangen door anderen in de groep (meestal door de wat ouderen). Qua leeftijd kan het echt alle kanten op, meestal is het een beetje wisselend, ligt ook aan het land dat je gaat bezoeken soms.
Eén van de groepsreizen was een alleenstaandenreis van Fox, nl. www.singlemaarnietalleen.nl
Het was een actieve rondreis en ik verwachtte daardoor wel meer jongeren. Dat bleek ook zo te zijn, hoewel er ook zo'n 6 40+ers mee waren. Maar ook die waren heel actief en gezellig.
De meesten waren tussen de 25 en 35 tijdens die reis.
Bij de Zuid-Afrika-reis (van Summum, veel in de bus, veel hotels en veel eten) waren meer ouderen, de groep bestond het meest uit 40+ers en er waren een aantal dertigers mee.
Dus kijk goed naar wat voor soort reis je boekt. Als het actief en sportief is, dan heb je kans dat de groep iets jonger is. Veel plezier!!

zaterdag 22 november 2008 om 20:40
Tip in dit geval: Costa Rica met Single maar niet alleen. Erg actief en een heel mooi land. Je gaat met allemaal alleenreizenden en die willen allemaal graag contact maken, dus dat is heel gezellig. (en ik heb mijn vriend er vijf jaar geleden ontmoet, dus dat kan ook, hoewel dat absoluut niet de insteek is van dit soort reizen hoor).
zaterdag 22 november 2008 om 20:48
Ik heb inderdaad dat 'single, maar niet alleen' van Fox ontdekt. Had die Costa Rica-reis ook gezien, maar valt helaas niet in de periode dat ik op m'n werk vakantie heb gekregen.
Had eigenlijk iets heel mutsigs voorgesteld bij dat 'single, maar niet alleen', maar jouw bericht maakt me toch eigenlijk wel enthousiast.
Had eigenlijk iets heel mutsigs voorgesteld bij dat 'single, maar niet alleen', maar jouw bericht maakt me toch eigenlijk wel enthousiast.
zaterdag 22 november 2008 om 20:50
Ik ben afgelopen zomer alleen met een groepsreis meegegaan, van Shoestring. Voordeel vond ik dat je voor het boeken de samenstelling en leeftijd van je reisgenoten kon zien. Wij waren dan ook met 13 personen tussen de 22-32 jaar en meerdere alleenreizenden. Ik zag overigens in de reisgids voor komend jaar dat ze nu ook reizen alleen voor singles aanbieden, dus dan weet je zeker dat je niet tussen de stelletjes beland.
Ben naar Egypte geweest. Echt een aanrader!
Ben naar Egypte geweest. Echt een aanrader!
zaterdag 22 november 2008 om 20:52
Het hangt van de reis die je boekt af hoe de groepssamenstelling is. Bij een actieve reis zal de groep jonger zijn of ouderen die nog wel zeer actief zijn. Als je een reis op het oog hebt kun je ook bij de reisorganisatie een indicatie van de groepssamenstelling vragen. Bij sommige organisaties kun je zelfs zien hoe de leeftijd is van de reizigers die tot dan hebben geboekt. Heb zelf voor het eerst een groepsreis gemaakt en de groep varieerde sterk in leeftijd maar dat ging prima samen.
zaterdag 22 november 2008 om 20:59
zaterdag 22 november 2008 om 21:24
Misschien is Contiki reizen (onderdeel van Discovery reizen) iets? Ik heb er geen ervaring mee, maar de leeftijden zijn van 18 tot 35 jaar.
http://www.discoveryreize...ators/Contiki_Holidays.do
of http://www.mambo.nl/ (17 t/m 39 jaar)
http://www.discoveryreize...ators/Contiki_Holidays.do
of http://www.mambo.nl/ (17 t/m 39 jaar)
zondag 23 november 2008 om 20:57
Hai,
Ik heb ook een reis geboekt bij Single maar niet alleen. Ik doe Avontuurlijk Bali. Nu nog veel oudere mensen, ik ben de enige jongere (25jr) Voor mij is zo'n reis ook de eerste keer. Maar ik heb er wel vertrouwen in! (zou alleen fijn als er een paar 20'ers en 30'ers bij zouden komen, er is namelijk plek genoeg!!)
An
Ik heb ook een reis geboekt bij Single maar niet alleen. Ik doe Avontuurlijk Bali. Nu nog veel oudere mensen, ik ben de enige jongere (25jr) Voor mij is zo'n reis ook de eerste keer. Maar ik heb er wel vertrouwen in! (zou alleen fijn als er een paar 20'ers en 30'ers bij zouden komen, er is namelijk plek genoeg!!)
An
maandag 24 november 2008 om 00:24
Hoi.
Ik Heb zelf nu ook voor de eerste keer een reis geboekt.. alleen het is via Shoestring...
16 dagen door het Zuiden van Thailand vanaf 22 februari..
Ik ben benieuwd nog nooit zolang alleen weg geweest.. nog nooit gevlogen enzo...
Zijn er misschien nog meer mensen die zin hebben om mee te gaan naar Thailand ?
Cynthia
Ik Heb zelf nu ook voor de eerste keer een reis geboekt.. alleen het is via Shoestring...
16 dagen door het Zuiden van Thailand vanaf 22 februari..
Ik ben benieuwd nog nooit zolang alleen weg geweest.. nog nooit gevlogen enzo...
Zijn er misschien nog meer mensen die zin hebben om mee te gaan naar Thailand ?
Cynthia

dinsdag 25 november 2008 om 10:12
Ik ben 2 jaar terug met Djoser naar Nepal geweest, super leuke groep! Ik was met mijn 23 wel de jongste maar de meeste medereizigers waren eind twintig of in de dertig. Het was een hele actieve reis met trekking, volgens mij trekt dat inderdaad jongere mensen.
Verder net terug uit Egypte (sinaï) met Shoestring, klein groepje, met zn vieren, heel gezellig. En bij Shoestring kun je zien wie er al geboekt hebben, dat maakt het wat minder spannend.
Qua reis vond ik Nepal leuker, geweldige trekking in de Anapurna, maar ook Egypte was super.
Kortom, zeker doen zo een groepsreis! Als het programma je aanspreekt heb je sowieso een leuke reis, dan kan het met leuke reisgenootjes alleen maar leuker worden!
Verder net terug uit Egypte (sinaï) met Shoestring, klein groepje, met zn vieren, heel gezellig. En bij Shoestring kun je zien wie er al geboekt hebben, dat maakt het wat minder spannend.
Qua reis vond ik Nepal leuker, geweldige trekking in de Anapurna, maar ook Egypte was super.
Kortom, zeker doen zo een groepsreis! Als het programma je aanspreekt heb je sowieso een leuke reis, dan kan het met leuke reisgenootjes alleen maar leuker worden!
dinsdag 25 november 2008 om 17:29
Ik zit zelf ook te kijken voor een groepsreis. Ik denk aan Mexico, omdat dat ook een land is dat ik niet zo goed in mijn eentje aan zou doen. Dat single maar niet alleen klinkt wel leuk, omdat daar dan ook andere mensen alleen zijn. Heb net als jij niet zo'n zin in stelletjes om me heen. Ik blijf je topic volgen voor tips!
dinsdag 25 november 2008 om 21:05
quote:JC_79_ schreef op 25 november 2008 @ 17:29:
Dat single maar niet alleen klinkt wel leuk, omdat daar dan ook andere mensen alleen zijn. Heb net als jij niet zo'n zin in stelletjes om me heen.Als je puur voor een singlereis kiest, is de keuze vrij beperkt. Mij maakt het niet uit. Reizen met gemeleerd gezelschap vind ik ook hartstikke leuk. En die stelletjes die kiezen vaak niet voor niets een groepsreis. Die zijn meest niet zo op zichzelf en staan open voor contacten met anderen. Ik kijk welke reis mij het meest aanspreekt. Zelf ben ik maar 1x met een echte singlereis meegeweest. Dat was een reis van Cirkel. Verder heb ik reizen gemaakt met o.a. Baobab, Djoser, Summun, Discover, Activa e.d. Wel mail of bel ik voordat ik boek, om te vragen of er nog meer mensen alleen gaan.
Dat single maar niet alleen klinkt wel leuk, omdat daar dan ook andere mensen alleen zijn. Heb net als jij niet zo'n zin in stelletjes om me heen.Als je puur voor een singlereis kiest, is de keuze vrij beperkt. Mij maakt het niet uit. Reizen met gemeleerd gezelschap vind ik ook hartstikke leuk. En die stelletjes die kiezen vaak niet voor niets een groepsreis. Die zijn meest niet zo op zichzelf en staan open voor contacten met anderen. Ik kijk welke reis mij het meest aanspreekt. Zelf ben ik maar 1x met een echte singlereis meegeweest. Dat was een reis van Cirkel. Verder heb ik reizen gemaakt met o.a. Baobab, Djoser, Summun, Discover, Activa e.d. Wel mail of bel ik voordat ik boek, om te vragen of er nog meer mensen alleen gaan.
woensdag 26 november 2008 om 19:52
Ja precies. Een paar stelletjes, daar is natuurlijk echt niets mis mee, en kan net zo goed als tien alleenstaanden heel gezellig zijn. Maar mijn ervaring is, op reis, dat stellen toch vaak erg naar elkaar trekken. Ook geen probleem, maar niet zo leuk als je daar dan door omgeven bent. Dan is het leuker om nog een paar mensen te hebben die alleen zijn. Maar voordat je boekt, kan je dus bij iedere organisatie zien of er andere mensen alleen zijn?
donderdag 27 november 2008 om 13:15
quote:JC_79_ schreef op 26 november 2008 @ 19:52:
Maar voordat je boekt, kan je dus bij iedere organisatie zien of er andere mensen alleen zijn?Bij diverse organisaties kun je het inderdaad op de site zien. Zo niet, dan kun je altijd even bellen of mailen naar de betreffende organsatie. Ik krijg meestal wel antwoord.
Maar voordat je boekt, kan je dus bij iedere organisatie zien of er andere mensen alleen zijn?Bij diverse organisaties kun je het inderdaad op de site zien. Zo niet, dan kun je altijd even bellen of mailen naar de betreffende organsatie. Ik krijg meestal wel antwoord.
zondag 30 november 2008 om 14:05
quote:JC_79_ schreef op 25 november 2008 @ 17:29:
Ik zit zelf ook te kijken voor een groepsreis. Ik denk aan Mexico, omdat dat ook een land is dat ik niet zo goed in mijn eentje aan zou doen. Dat single maar niet alleen klinkt wel leuk, omdat daar dan ook andere mensen alleen zijn. Heb net als jij niet zo'n zin in stelletjes om me heen. Ik blijf je topic volgen voor tips!Dat is dus inderdaad ook waarom ik met een groepsreis mee wil. Ik hoef eigenlijk niet zo nodig in een 'groep', maar wil (en durf) in sommige landen ook niet alleen op stap.
Ik zit zelf ook te kijken voor een groepsreis. Ik denk aan Mexico, omdat dat ook een land is dat ik niet zo goed in mijn eentje aan zou doen. Dat single maar niet alleen klinkt wel leuk, omdat daar dan ook andere mensen alleen zijn. Heb net als jij niet zo'n zin in stelletjes om me heen. Ik blijf je topic volgen voor tips!Dat is dus inderdaad ook waarom ik met een groepsreis mee wil. Ik hoef eigenlijk niet zo nodig in een 'groep', maar wil (en durf) in sommige landen ook niet alleen op stap.
zondag 30 november 2008 om 15:00
Hey Gordijn,
Je kan ook denken aan golfsurfvakantie. Hier geven ook best vaak mensen zich op in hun uppie. Het is bovendien ook nog actief en enigzins avontuurlijk.
Denk aan kampen van O'Neil, Saiko, Ripstar, Breakloose, maar je kan ook bijvoorbeeld naar bali gaan: www.ombakbagus.com
Tis maar een ideetje.
Je kan ook denken aan golfsurfvakantie. Hier geven ook best vaak mensen zich op in hun uppie. Het is bovendien ook nog actief en enigzins avontuurlijk.
Denk aan kampen van O'Neil, Saiko, Ripstar, Breakloose, maar je kan ook bijvoorbeeld naar bali gaan: www.ombakbagus.com
Tis maar een ideetje.
zondag 30 november 2008 om 16:07
Ik ben deze zomer met een groepsreis van Mambo naar Slovenië gegaan. Het was een hele actieve vakantie en bovendien was er een leeftijdsgrens. Het waren voornamelijk mensen tussen de 20 en de 35 die meegingen. En ik heb me ontzettend vermaakt. Met een aantal heb ik nu nog vriendschappelijk contact, en 1 van hen is nu mijn vriend
zondag 30 november 2008 om 16:14
Matamata, jouw post komt als geroepen. Ik zit namelijk in dubio of het een groepsreis naar Nepal wordt (van dat Singles Only) of een paar weken Indonesië naar een 'vriendin' die ik eigenlijk al jaren niet gezien/gesproken had. Surfen op Bali klinkt dus als muziek in de oren...
Ik neig dan nu toch echt meer naar Indonesië...
Ik neig dan nu toch echt meer naar Indonesië...
zondag 30 november 2008 om 20:23
Bekijk als je wil deze site: www.surfholland.nl en dan de categorie 'surfspots' en/of op het forum bij de topic 'travel en surfspots'. Een zee aan informatie
.
Whoop, whoop, ik heb ook zin om in het warme water te peddelen.

Whoop, whoop, ik heb ook zin om in het warme water te peddelen.