Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Hallo! Wij weten nog niet of we een jongen of een meisje krijgen. Als we een meisje krijgen zouden we het een mooie gedachte vinden om te vernoemen naar overleden vader Jan. Nu komen we niet verder dan Janne of Janna. Janne vinden we allebei mooi, maar we zijn er nog niet helemaal zeker van. Wat vinden jullie van Janne/Janna? Hebben jullie nog andere opties?

Een andere naam die we mooi vinden is Lise. We houden van redelijk korte, nederlands klinkende, meisjesnamen. 1 of 2 lettergrepen. Andere ideeën zijn ook van harte welkom. Alvast bedankt!
janine

janique
Jannie

Janine

Janae(h)

Janai

Janais

Janay

Jane

Janea

Janee

Janeen

Janel

Janely

Janet

Janice

Janicke

Janina

Janise/a

Janka

Jannelle

Janniffer

Jannika

Jannique

Jannita

Janouk

Jans

Jansje

Jantiene/a

Janua

Janvi

Jany
Vind janne dan toch de leukste.

Verder vind ik Engelse namen wel mooi, maar vanwege de tokkie link denk je toch wel twee keer na.

Er zijn ook Engelse namen die wel "netter" zijn, zoals Elizabeth of Emily?
Oh en Jennifer vind ik op zich ook geen lelijke naam, maar associatie met tokkie.
Janlise.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bedankt voor de reacties, heel fijn als er even meegedacht wordt! Ik blijf zelf Janne ook het mooiste vinden. Eens even goed over nadenken.

We hebben er ook al eens aan gedacht om Janne als 2e naam te kiezen.

Mochten er nog ideeën zijn, hoor ik ze graag!
Variaties op Jan zijn er al genoeg genoemd dus ik noem nog wat namen als inspiratie voor de eventuele 1e naam, in de stijl van Lise:

Sanne

Nina

Mara

Isa

Mirthe

Flore

Lotte

Eva

Veerle

Evie

Fenne

Suze

Niene

Sarah
Bedankt voor de namen Mendy! Niene en Lotte vind ik leuk!
Ise!
Ook leuk Lekx!
Evt nog Jana of Janoa?

Ise Jana vind ik heel mooi!
Leuk, Janne! Vind ik leuker dan Janna.

Ik vind Matilda helemaal niet te ouderwets maar zou er zelf wel een h in plakken denk ik. De suggestie "Mathil" vind ik dan weer echt heel lelijk.
Dankjewel voor alle suggesties, kunnen we echt wat mee. We gaan eens goed nadenken wat we willen.
Janne mooier dan Janna.

Janneke vind ik erg leuk, kan je bijv ook als tweede naam geven, als het te lang is.

Lise Janneke bijvoorbeeld
Jannelie?
quote:Fiorah schreef op 17 juni 2016 @ 12:28:

Ik vind Matilda helemaal niet te ouderwets maar zou er zelf wel een h in plakken denk ik. De suggestie "Mathil" vind ik dan weer echt heel lelijk.

Ja, daar twijfelen wij ook over. Met of zonder H. Mathilde (met een E aan het eind dus) is in Engeland helemaal niet gebruikelijk. Met de A aan het eind kan het in beide talen/landen. Maar dan nog met of zonder H...

Waarom zou jij met H doen? En wordt het daar juist niet nog deftiger (ouderwetser?) van?
Mathilda wordt de tweede naam als wij een dochter krijgen ?. Wij schrijven het met een h omdat het een vernoeming is en het daar met een h wordt geschreven. Ziet er ook wat meer 'af' uit vind ik.
quote:jmd1983 schreef op 19 juni 2016 @ 16:49:

[...]

Ja, daar twijfelen wij ook over. Met of zonder H. Mathilde (met een E aan het eind dus) is in Engeland helemaal niet gebruikelijk. Met de A aan het eind kan het in beide talen/landen. Maar dan nog met of zonder H...

Waarom zou jij met H doen? En wordt het daar juist niet nog deftiger (ouderwetser?) van?Goede vraag. Omdat het voor mijn gevoel "hoort" met een H maar Engelstalig hoeft dat denk ik niet eens perse. Matilda. Mathilda. Matilda. Mathilda. Hmm. Ja ik vind met een meer "af" maar inderdaad wel deftiger.
Lastig he? Wij neigen naar zonder H (in het Engels inderdaad heel gebruikelijk, minder dan hier) om de naam toch inderdaad wat 'jonger' te maken. En omdat het in Engeland dus regelmatig juist zo geschreven wordt.

Enne, als Roald Dahl het zonder H schrijft, wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan?

Stoere woorden maar ik blijf twijfelen hoor...
Precies, Roald Dahl heeft er verstand van!
Precies, Roald Dahl heeft er verstand van!

Maar "ze" zeggen wel dat als je nog twijfelt, het niet De Naam is...
Mathilde vind ik op een of andere manier een vreemde naam. Misschien door het verhaal inderdaad, maar ook door de klank. Moeilijk onder woorden te brengen waarom, maar ik vind het geen mooie naam.
Fortis et liber
Wat vinden jullie mooie, lieflijke, vrouwelijke namen? Mogen klassiek zijn, maar ook modern.
Fortis et liber
Wat in mijn ogen lieflijke, vrouwelijke namen zijn (mooi vind ik ze zelf over het algemeen echter allerminst):

Valerie

Eliza

Leonore

Laurean

Roza

Vivienne

Félice/Felicia

Madelief

Romy

Lizelotte

Julianne

Juliette

Madelon

Kathelijne (kan ook met een C of zonder e)
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven