Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
quote:ednaloy schreef op 16 juni 2016 @ 11:11:

[...]

Hahaha...nou niet mij de schuld geven wanneer je het niks vind hè! Zijn hele visie spreekt mij gewoon wel aan. Sinds ik een fitbit heb en mijn beweging ook meer in het dagelijks leven integreer merk ik dat dat mijn lijf goed doet.

Net die extra beweging helpt mij in mijn calorie te kort.....en terwijl ik dit typ komt mijn collega net met gebak... :-/Haha, nee hoor ik zal je niet de schuld geven. Heb zelf ook al gehoord van andere dat het best een goed boek is. Spreek wel met mezelf af dat dit voorlopig mijn laatste boek is haha . Maar ben benieuwd! . Laat nog weten wat ik ervan vond na mijn vakantie
Nou fijne vakantie Marc, totally off topic maar waar ga je naar toe?
quote:ednaloy schreef op 16 juni 2016 @ 13:53:

Nou fijne vakantie Marc, totally off topic maar waar ga je naar toe?

Thanks! ;), maar niet veel bijzonders, weekje tussenuit in een zomerhuisje in Noordwijk. September mag ik weer (dan strand in Rhodos). Maar heb dus lekker de tijd om het boek te gaan lezen en een weekje niet sporten, ook weer eens goed na ruim 2 maanden wel sporten. En dan 3 oktober beginnen aan PBP

Nu weer on-topic ;)
Nou nog even off-topic...hoop dat je mooi weer hebt...want dan heb ik het ook... (nearby Noordwijk)

Oh ze hebben nu trouwens korting bij PBP slechts 15 euro. Maar mocht dat iemand over de streep trekken. Mij nog even niet. Maar blijf het hier wel volgen. Vind hun facebook ook erg leuk dus.
quote:ednaloy schreef op 16 juni 2016 @ 16:08:

Nou nog even off-topic...hoop dat je mooi weer hebt...want dan heb ik het ook... (nearby Noordwijk)

Oh ze hebben nu trouwens korting bij PBP slechts 15 euro. Maar mocht dat iemand over de streep trekken. Mij nog even niet. Maar blijf het hier wel volgen. Vind hun facebook ook erg leuk dus.

Die kortingscode is al vanaf het begin van PBP. Iedereen die PBP doet kan iemand anders zo;n code aanbieden, het nieuwe lid krijgt dan 15,- korting. en de persoon die PBP doet kan dan voor 10,- iets bestellen bij PBP. Dus beide worden er beter van. Waarom ga je ook niet vanaf nu 100,- apart liggen per maand ;), beginnen we allebei in oktober .

Maar die 15,- zou mij ook niet over de streep trekken. Ik vind het wel netjes dat als je in 1 keer betaald dat je nog meer korting krijgt. Krijg je toch 50,- korting. Met die 15,- erbij maakt dat 65,-. En dat maakt 68,- per maand ipv 79,- per maand.
Hahaha...je bent nu al goed bezig met promoten....maar het gaat momenteel erg lekker met mijn lijf. Ik heb nog niet het gevoel dat ik ze nodig heb. Dus ik wacht nog even...misschien komt het wel nooit zo ver...zoals ik al zei op eigen kracht gaat het ook heel goed.

Scheelt dat ik zelf ook een cursus voeding heb gedaan en zelf ook sporten geef...op een andere manier dan wel...ik geef meer bootcamps en trainen bij de mensen thuis op aanvraag.

En ik merk dat mijn Hiit en in de sportschool mijn eigen krachttrainen heel goed werkt. Het is niet heel hard gegaan want ben nu een jaar bezig...maar ik ben echt niet ontevreden.
Je had vandaag een win actie op facebook van PBP voor 6 maanden gratis begeleiding...en ook al gaat het best heel lekker nu met mij...vond dit toch wel even leuk om aan mee te doen. Niet geschoten is altijd mis..
Denken jullie dat PBP ook aansluit bij mij die niet wil mee doen aan de sport van PBP? Ik doe namelijk 2x per week Personal Training in de sportschool. Wil daarnaast niet extra gaan sporten want dat is voor mij niet haalbaar.
@ Queen-D .

Met 2 keer per week per week sporten kan je zeker ook goede resultaten behalen met PBP. Aankomen of afvallen is 80% afhankelijk van goede voeding, iets wat je ook zeker via PBP gaat leren. Dan zou je die 2 dagen sporten met je coach kunnen overleggen hoe je dit wil. Dus resultaten zijn zeker mogelijk

Ik sport zelf al 5 a 6 dagen per week, dus aantal dagen gaat er niet veel veranderen voor mij, wel uit mijn comfort zone gaan omdat ik van isolatie naar compound oefeningen ga. Ben benieuwd
dubbel
anoniem_202237 wijzigde dit bericht op 21-07-2016 14:53
Reden: dubbel
% gewijzigd
Heeft er iemand een idee hoe een vetverbrandingsschema eruit ziet? Ik doe zelf al ongeveer 9 maanden aan krachttraining waarvan de laatste 3 maanden fanatiek. Ik merk ook dat ik sterker worden. Maar ik zie nog weinig van mijn spieren omdat er een laagje vet overheen zit.

Iemand anders raden mij aan om meer conditietraining te gaan doen. Maar dat vind ik zo zwaar en saai. Dus ik ben benieuwd hoe PBP dat inbouwt.
@deau,

Ik doe nog geen PBP, maar bij mij het enige verschil tussen vetverbranding en krachtraining waren het aantal Kcal. Zolang je meer verbrand dan je binnen krijgt, doe je feitelijk aan vetverbranding. Wil je niet minder eten, dan kan je wat cardio toevoegen, maar het is niet dat cardio nodig is om vetverbranding te doen. Kkcal in vs Kcal out is leidend.

Als je nog steeds een laagje vet hebt, dan eet je nog te veel, dus dan moet je Kcal naar beneden, je onderhoud uit rekenen, zijn genoeg calculators online. En daar iets onder gaan zitten. Val je na een paar weken niet af, weer iets lager gaan zitten. Het blijft spelen met je calorieën.

Je kan het dus zeker bij krachtraining houden, je moet er wel rekening mee houden dat sterker worden en vet verbranden niet echt samen gaat. Dit omdat je minder eet. Je zal ergens voor moeten kiezen ;)
Aangezien ik net als zo velen wil gaan afvallen, heb ik me in een opwelling ingeschreven voor Personal Body Plan op 13-07-2016, wat in zou gaan op 01-08-2016. Na het betalen van het lidmaatschap heb ik me bedacht, aangezien ik allergisch ben voor eiwitten (wat je volgens PBP veel moet eten) en net een kindje heb gekregen (strenge regelmaat). Ik wilde opzeggen op 04-08, aangezien het per 01-08 in zou gaan. Echter kreeg ik te horen dat dit niet meer kon. Aangezien het termijn van 2 weken na betaling zou eindigen. We hebben verschillende malen via e-mail en telefonisch contact gehad, echter kunnen we op geen mogelijkheid de overeenkomst beëindigen. Heb hiervoor voor 6 maanden maar liefst 426 euro betaald, maar geen gehoor. We hebben tevens nog aangeboden 1 a 2 maanden te betalen maar ook hier gaan ze niet akkoord mee. Onderstaande mail hebben we verzonden... Hoe graag wil je tevreden klanten, waarom doorgaan met een klant die wil opzeggen en nooit gestart is?

Denk allemaal na voordat je gaat starten... Je zit er aan vast!!

Zoals vanmiddag telefonisch besproken een mail vanuit onze kant.

In ons telefoongesprek hebben we besproken dat mijn vriendin een ''impulsaankoop'' heeft gedaan om af te vallen en dat ze er graag vanaf wil zien. Ze heeft er ontzettend veel spijt van en 426 euro is natuurlijk veel geld. Aangezien we wel houden van lekker eten, drukke banen hebben en net een kindje hebben gekregen en dus veel onregelmatigheid hebben zal ook niet de motivatie zitten in het eten en voedingssupplementen. Heb vanmiddag ook besproken dat ze allergisch is voor eiwitten, dat dit een goede methode is maar niet voor haar.

Natuurlijk staat er in de voorwaarden dat ze had moeten annuleren 2 weken na betaling. Echter dacht ze dat ze nog bedenktijd had omdat ze dacht dat de 2 weken na 1 augustus zou ingaan. Ze heeft het geld netjes overgemaakt.

Hopelijk begrijpen jullie de situatie en kunnen jullie het geld terugstorten. Ze zit er erg mee en zou graag willen zien dat jullie haar tegemoet kunnen komen en als bedrijf ook geen deelnemers willen die betaald niet deelnemen. We willen ook nog voorstellen dat we dan 1 of 2 maanden betalen als oplossing.
@rwlindje

Uiteraard vervelend voor je. Maar denk dat de meeste wel snappen dat als ze de stap zet om PBP te gaan doen, dat je eraan vast zit. Dat zet PBP ook duidelijk op hun website dat het een "contract" is van 6 maanden.

Dat is hetzelfde dat je een reis boekt en de factuur ontvangt en je wilt er daarna vanaf, dan zit je ook vast aan annuleringskosten omdat je de reis al definitief was. Werk zelf in de reisbranche en zie veel klanten annuleren nadat ze hebben geboekt, en dan krijgen ze gewoon de geldende annuleringskosten. Soms op dat moment al 75% bijvoorbeeld. Dus denk niet dat je ons erop hoeft te wijzen dat je eraan vast zit. Naar mijn mening is dat normaal.

Uiteraard hoop ik wel dat je misschien nog een deel van je geld terug krijgt.
Ik ben bang van niet.....
Ik vind de excuses slap eerlijk gezegd. Zo kan iedereen wel een smoes bedenken om er onderuit te komen. Er zijn genoeg mensen met kleine kinderen die mee doen, en een strak ritme past hier juist goed bij. En allergisch voor eiwitten? Ze eet geen kip, vis, bonen etc? En dan nog...je telt je calorieen en zolang je minder binnen krijgt dan verbruikt zul je afvallen.

Als je dan toch moet betalen zou ik er voor gaan!
@prinses30,

Ben het zeker met je eens, je kan nog van zoveel dingen gebruik maken van PBP ondanks je allergie voor eiwitten. De trainingsschema's, je coach voor vragen. Je eten bij houden en precies wat je zegt, het gaat om de calorieën, dan maar wat minder eiwitten. PBP is voor iedereen beschikbaar.

Snap dat het een impulsaankoop was, maar als je zoveel geld betaald, dan lees je toch eerst even goed in. Ben benieuwd of we nog een reactie krijgen van rwlindje.

@ontopic

Hier trouwens begin september inschrijven voor de oktober groep, super veel zin in. Mag ook al vanaf inschrijving trainen in de hub in de daluren, dus ga dat ook zeker doen.

Schijnt dat je vanaf volgende maand een eigen coach kan kiezen, op die manier heb je iets meer garantie voor een betere coach, heb ook al een coach in gedachte, die ongeveer even oud is, en ook rond de 2 meter. En die een mooie transformatie heeft begaan. Dus heb extra veel zin om PBP te gaan doen, nadeel was eerst voor mij dat je de coach niet echt kon bepalen. Nu wel. Daardoor weet ik dat ik nu een coach krijg met extra kennis waarvan ik zeker veel kan leren. Coach ook al gesproken . En dat maakt het geld voor mij dan ook weer meer de moeite waard. En als de coach echt bevalt in die 6 maanden, dan zou ik zelfs met de coach weer verder kunnen gaan.

Nog 2 weken en dan eindelijk inschrijven . Hoef niet zo zeer af te vallen, wil gewoon de puntjes op de i zetten. En 6 maanden extra informatie krijgen en dit voor altijd meenemen

Nog meer mensen die met plezier PBP doen ?
Ik nog steeds niet Marc maar ik ben heel benieuwd naar je vorderingen in oktober!

Ik ben nooit zo van het Youtube gebeuren maar ik heb nu een leuk vlog ontdekt van Laura de Brijde. Running Lau. Ze heeft ook conncties met PBP ik geloof dat ze daar ook workouts doet in de hub.Ben er nog niet helemaal achter omdat ik me meer op haar Spaans concentreer. Maar ze is heel leuk.

Jelmer noemt haar een havermout trutje...
@ednaloy,

Laura heeft een paar x het programma gevolgd en is ook coach geweest, maar kon het niet meer de hele tijd combineren met én schrijven voor de pbp website én haar eigen blog/vlog bijhouden. Dus nu is het meer zo'n freelance iets geloof ik...
quote:jilliebillie schreef op 17 augustus 2016 @ 23:19:

@ednaloy,

Laura heeft een paar x het programma gevolgd en is ook coach geweest, maar kon het niet meer de hele tijd combineren met én schrijven voor de pbp website én haar eigen blog/vlog bijhouden. Dus nu is het meer zo'n freelance iets geloof ik...Aaaah dank je wel voor de update Jillie, dat was me dus nog niet helemaal duidelijk, ik vind haar erg leuk. Verder volg ik geen vloggers of zo. Ik ben zeker niet van het hardlopen. Maar respect hoe zij voor een marathon traint, zware trainingen in dat snik hete Spanje. Je zou bijna medelijden met haar hebben...
quote:ednaloy schreef op 18 augustus 2016 @ 08:00:

[...]

Aaaah dank je wel voor de update Jillie, dat was me dus nog niet helemaal duidelijk, ik vind haar erg leuk. Verder volg ik geen vloggers of zo. Ik ben zeker niet van het hardlopen. Maar respect hoe zij voor een marathon traint, zware trainingen in dat snik hete Spanje. Je zou bijna medelijden met haar hebben... Klopt, ik volg laura al enkele jaren, heeft inderdaad 2 keer PBP gedaan, maar ze vond de combinatie krachttraining en hardlopen toch lastig. Vooral omdat hardlopen haar passie is. Ze is nu aan het trainen voor haar eerste marathon. Erg leuk om te zien de weg daar naar toe. Ze doet daardoor nu helemaal geen krachtraining meer en loopt alleen 3 a 4 keer per week. Maar runninglau is inderdaad erg leuk om te volgen ;)
Vanaf nu is de HUB 7 dagen per week toegankelijk voor PBP leden en is het vanaf nu mogelijk om je eigen coach te kiezen . 2 verbeteringen waar ik erg blij mee ben. Dit betekend dat er ook mensen zijn die hun eigen sportschool kunnen opzeggen en dat scheelt toch weer aardig wat per maand. Hier houd ik mijn sportschool wel aan omdat er ook squash en sauna bij inzit. Maar ga nu zeker vaker uit mijn werk naar de Hub ipv daluren zoeken

Kan verder nog niet veel zeggen over eigen ervaringen aangezien ik pas #team3oktober ben , laat het allemaal rustig op me af komen ;)
Marc spannend nog een pr nachtjes slapen en dan ga je aan een strak regime...hoewel...sla je 3 oktober feesten nog even over of woon je niet meer in de buurt.
quote:ednaloy schreef op 29 september 2016 @ 15:37:

Marc spannend nog een pr nachtjes slapen en dan ga je aan een strak regime...hoewel...sla je 3 oktober feesten nog even over of woon je niet meer in de buurt.

Haha ednaloy ;) ;).

Ben officieel begonnen , so far so good .

Had 3 oktober wel vrij genomen van werk, maar uiteindelijk hebben we leidens ontzet op 1 oktober gevierd. Dus had 3 oktober, de dag dat ik met PBP begon, mooi de tijd om alles even rustig door te lezen. ook kon ik in de middag trainen toen het lekker rustig was, aangezien we nu de adaptie fase hebben met wat rare oefeningen, brengt dat toch wel wat scheve gezichten met zich mee haha . Gelukkig is het maar 3 weken. en het heeft zeker een doel, namelijk de achterliggende spiergroepen voorbereiden op wat komen gaat .

Jij ook nog lekker aan het sporten ?.
Ik heel eerlijk bekennen dat door mijn werkzaamheden bij het bedrijf van mijn man en eindelijk het aanbreken van de zomer de afgelopen weken, dat er bij mijn sporten een beetje de klad in is gekomen. gelukkig is er niet gelijk 10 kilo bij gekomen. Maar een goeie drie moet er toch wel weer af. Voor het uit de hand loopt. De komende tijd wordt het alleen maar drukker op werk dus ik ben bang dat er tot na half november geen regelmaat in gaat komen. Ik geef zelf nog wel bootcamps, dat gaat nog steeds wel door.

Joh maar het komt wel weer hoor. Ik maak me geen zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven