Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Alle reacties Link kopieren
Maman kan hoogst waarschijnlijk over 2 weken haar intrek nemen in het tehuis van onze keuze. En ze wil het nu echt zelf. Ik en tegelijkertijd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 19:09:

Maman kan hoogst waarschijnlijk over 2 weken haar intrek nemen in het tehuis van onze keuze. En ze wil het nu echt zelf. Ik en tegelijkertijd.Wat fijn! (en ook verdrietig)
quote:Kittens schreef op 16 juni 2016 @ 19:13:

[...]

Wat fijn! (en ook verdrietig) Dank je poesje! Er overviel me vlak na het telefoontje een giga jankbui. Maar vooral uit opluchting denk ik. Wat een stress, zorg, angst en drukte was het afgelopen tijd. Als het goed is krijgen we volgende week vrijdag toegang tot haar kamer en kunnen we haar spulletjes verhuizen. Ik hoop dat ik daarbij kan zijn. Het is een grote maar ook goede stap en ik wil dit graag samen met de zussen en Maman doen.
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 19:09:

Maman kan hoogst waarschijnlijk over 2 weken haar intrek nemen in het tehuis van onze keuze. En ze wil het nu echt zelf. Ik en tegelijkertijd.Fijn lieve Blond, een zorgje minder op jouw schouders
When they go low, we go high. (M.Obama)
Save, nog steeds geen 'zittende kont'? Hoe is het lieverd?
Gecondoleerd, hunniebunnie! Wat erg. Moeders zijn vet belangrijk. Ik vind dat veel moeders eigenlijk een medaille verdienen. Ik droomde over de mijne vannacht, ik wilde gewoon weer in haar buik kruipen eigenlijk, zo voelde ik me. Sterkte.

Ik heb vandaag gevaren. Gone yaughting. We hebben een bootje namelijk. Wat is varen ontspannend zeg! Klein bootje hoor maar wel met kajuit. Zijn er meer vaarmensen hier? Iedereen groet elkaar op het water, zo leuk vind ik dat. Ik ben bruin geworden zelfs.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 19:21:

Save, nog steeds geen 'zittende kont'? Hoe is het lieverd?

Nej het goede nieuws is dat ik me zoveel beter voel en weer wat energie over heb dus daar ben ik blij mee.

Fijn dat er eindelijk plek is voor je moedertje maar hoe gaat het met jou?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Wat erg Hunnie. Heel veel sterkte!

Fijn dat ze zelf nu ook wil Oud.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Hunnie gecondoleerd
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:SaveAngie schreef op 16 juni 2016 @ 19:25:

[...]

Nej het goede nieuws is dat ik me zoveel beter voel en weer wat energie over heb dus daar ben ik blij mee.

Fijn dat er eindelijk plek is voor je moedertje maar hoe gaat het met jou?Goed om lezen mevrouw Pitt! Hier mwa. Ik heb best nog pijn, ben moe en misselijk van de medicijnen> daardoor moeite met eten> dus cirkeltje. Morgen controle bij HA. Ben benieuwd wat hij er van vindt. Man is deze week afgestudeerd als de 'rust-pitbull'. Ik vind hem intussen knap irritant met zijn dekentjes en kopjes thee
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 19:16:

[...]

Dank je poesje! Er overviel me vlak na het telefoontje een giga jankbui. Maar vooral uit opluchting denk ik. Wat een stress, zorg, angst en drukte was het afgelopen tijd. Als het goed is krijgen we volgende week vrijdag toegang tot haar kamer en kunnen we haar spulletjes verhuizen. Ik hoop dat ik daarbij kan zijn. Het is een grote maar ook goede stap en ik wil dit graag samen met de zussen en Maman doen.

Zorg maar dat je veel rust neemt en weinig werkt tot dan!

Ik begrijp de opluchting! Maar het lijkt mij (straks) toch ook verdrietig afscheid te moeten nemen van een tijdperk (en huis). Zo voelde het voor mij althans toen mijn moeder ging verhuizen.
quote:SaveAngie schreef op 16 juni 2016 @ 19:25:

[...]

Fijn dat er eindelijk plek is voor je moedertje maar hoe gaat het met jou?Lekker Save
Blondie, een grote stap, maar het zal inderdaad een opluchting zijn als ze er eenmaal is. Fijn dat ze zelf nu overstag is gegaan, het zou toch een stuk rotter zijn als ze helemaal niet wilde.

Angie
Goed nieuws Blondie! Beetje meer in de buurt?
quote:Star schreef op 16 juni 2016 @ 19:54:

Goed nieuws Blondie! Beetje meer in de buurt?Op 4 km van haar huis. In een hele mooie omgeving met een speciaal ouderenvervoer-voorziening voor de deur. Mijn arts-zus die ook les geeft begeleidt stages in dat tehuis, dus een goede vinger aan de pols. En ze is er nu zelf heel erg klaar voor: ze zou liefst morgen haar intrek nemen. Ze vertelde me dat ze goed voelt dat ze niet meer alleen in haar huis kan blijven, dat ze in de laatste tijd dat ze daar alleen was teveel doorgemaakt heeft en dat ze het - hoe lief van ons ook - niet fijn meer vindt om constant 1 van de zussen o.d. bij haar te hebben. Ik hoop zo dat ze weer een beetje een 'eigen' leven zal krijgen.
Ik heb vandaag een Indonesische eiercurry gemaakt, maar ik geloof toch niet dat iemand met een Indonesische achtergrond zo iets zou koken. Geen sambal, geen pepers, hoe kan dat nou

Morgen weer therapie. We hebben elke vrijdag een individueel gesprek. Nu belde mijn psycholoog vandaag dat ze morgen vrij is en dat mijn gesprek met X is. En dat vind ik echt een ontzettende . Dus ik wil aangeven dat ik geen individueel gesprek met hem wil. Vind ik toch wel lastig, ze kunnen over dat soort dingen ook echt doorzagen. Want je moet die dingen aangaan, u snapt.
quote:Kittens schreef op 16 juni 2016 @ 19:48:

[...]

Zorg maar dat je veel rust neemt en weinig werkt tot dan!

Ik begrijp de opluchting! Maar het lijkt mij (straks) toch ook verdrietig afscheid te moeten nemen van een tijdperk (en huis). Zo voelde het voor mij althans toen mijn moeder ging verhuizen.Met de 'rust-pitbull-man' naast me lukt dat wel. Ja, het huis dat papa tekende en zo mooi bouwde voor ons gezin... Het gaat in de verkoop. Dat is van 1 kant verdrietig, maar hopelijk vinden we een creatieve, ondernemende koper want er is zoveel potentie voor het huis en tuin. Ik zou het ook mooi vinden als het huis weer echt 'gebruikt' wordt.
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 20:03:

[...]

Op 4 km van haar huis. In een hele mooie omgeving met een speciaal ouderenvervoer-voorziening voor de deur. Mijn arts-zus die ook les geeft begeleidt stages in dat tehuis, dus een goede vinger aan de pols. En ze is er nu zelf heel erg klaar voor: ze zou liefst morgen haar intrek nemen. Ze vertelde me dat ze goed voelt dat ze niet meer alleen in haar huis kan blijven, dat ze in de laatste tijd dat ze daar alleen was teveel doorgemaakt heeft en dat ze het - hoe lief van ons ook - niet fijn meer vindt om constant 1 van de zussen o.d. bij haar te hebben. Ik hoop zo dat ze weer een beetje een 'eigen' leven zal krijgen.Wat een fijne instelling heeft jouw moeder, realistisch en nuchter. Knap hoor, als je op die leeftijd zoveel meemaakt met je gezondheid.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:04:

Ik heb vandaag een Indonesische eiercurry gemaakt, maar ik geloof toch niet dat iemand met een Indonesische achtergrond zo iets zou koken. Geen sambal, geen pepers, hoe kan dat nou

Morgen weer therapie. We hebben elke vrijdag een individueel gesprek. Nu belde mijn psycholoog vandaag dat ze morgen vrij is en dat mijn gesprek met X is. En dat vind ik echt een ontzettende . Dus ik wil aangeven dat ik geen individueel gesprek met hem wil. Vind ik toch wel lastig, ze kunnen over dat soort dingen ook echt doorzagen. Want je moet die dingen aangaan, u snapt.

Je date met mij loopt uit. Het is dat je het weet...

Moeilijk Woll. Dingen aangaan... ja dat begrijp ik en 'veranderingen' van plan horen daarbij. Maar als je echt met iemand niet door 1 deur kan? (is het degene die je wel een keer... en zo?)
Haha, dat gevoel van "wel een keer" is echt helemaal verdwenen, hoe langer ik hem meemaak hoe vervelender ik hem vind. En ik voel me met mijn sores niet veilig bij hem, dus dan wil ik niet met hem praten daarover.

Hij is ontzettend nadrukkelijk aanwezig in de groep, luistert heel slecht naar wat gezegd wordt, valt ons in de rede etc. etc. Hij zet de deelnemers aan de groep eigenlijk min of meer buiten spel. En dat vind ik echt kwalijk. Want het is immers groepstherapie. Het lijkt echt af en toe meer een one-man-show. Maar goed, het komt wel goed.

En therapie is binnenkort gelukkig afgelopen.
Fijn Blondie

Ik heb ff lekker retail therapy gedaan in mn pauze.
Wat heb je gekocht?
Twee jasjes enn jurkje alles met bloemenprint.
Lekker zomers!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:22:

En therapie is binnenkort gelukkig afgelopen. Heb je zelf ook echt het gevoel dat je daar klaar bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven