Gezondheid alle pijlers

Prevalin neusspray

16-06-2016 21:51 14 berichten
Helpt dit bij jullie? Ik vind het echt vreselijk spul. Als ik het gebruik worden de klachten juist 10 x erger. Gigantische niesbui, tranende ogen. Terwijl ik daarvoor alleen een loopneus/verstopte neus had en kriebel had. Weet iemand een middel wat wel goed/snel werkt bij hooikoorts?
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor iedereen verschillend. Ik heb HET middel nog niet gevonden helaas.

Prevalin werkt bij mij ook niet trouwens, maar het wordt er ook niet erger van.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Bij mij inderdaad hetzelfde, eerste een niesbui. En dan doe ikk vaak nog een spraytje (want alles is "weggeniest" naar mijn idee)

En dan heb ik veel minder last daarna.

Maar ik gebruik het alleen als ik echt met alleen pilletjes de dag niet doorkom.
Gebruik je de spray wel op de juiste manier? De sprays werken namelijk niet als je al klachten hebt. Daar zijn de tabletten voor. Die ruimen de vrij gekomen histamine op ( die de klachten veroorzaken).

Als je kiest voor een neusspray moet je voordat je klachten hebt een aantal keren per dag sprayen. Dit legt een laagje over het neusslijmvlies waardoor pollen niet in aanraking komen met het neusslijmvlies. Door voordat je klachten hebt en meerdere keren per dag te sprayen zorg je dat het "laagje" op je neusslijmvlies de beschermende werking heeft. Als je te weinig sprayt verdwijnt het laagje en komen de pollen alsnog in aanraking met je neusslijmvlies waardoor er histamine vrij komt. Dat veroorzaakt de klachten.

Om dan pas te sprayen ben je te laat en duurt het minstens 3 dagen voordat je lichaam de histamine heeft opgeruimd. Dus als je niet "therapie trouw" bent kun je beter hooikoorts tabletten gebruiken. Die verlichten de klachten binnen 2 uur. Al moet je wel even onderzoeken welke werkzame stof beter aanslaat, dit kan per persoon verschillen.

vandaar mijn vraag, gebruik het product wel zoals het gebruikt dient te worden?

Ik heb zelf geen hooikoorts maar het lijkt mij vreselijk om last van te hebben. De 2 mooiste seizoenen per jaar en dan van die vervelende klachten hebben.
quote:summerheat schreef op 16 juni 2016 @ 22:33:

Gebruik je de spray wel op de juiste manier? De sprays werken namelijk niet als je al klachten hebt. Daar zijn de tabletten voor. Die ruimen de vrij gekomen histamine op ( die de klachten veroorzaken).

Als je kiest voor een neusspray moet je voordat je klachten hebt een aantal keren per dag sprayen. Dit legt een laagje over het neusslijmvlies waardoor pollen niet in aanraking komen met het neusslijmvlies. Door voordat je klachten hebt en meerdere keren per dag te sprayen zorg je dat het "laagje" op je neusslijmvlies de beschermende werking heeft. Als je te weinig sprayt verdwijnt het laagje en komen de pollen alsnog in aanraking met je neusslijmvlies waardoor er histamine vrij komt. Dat veroorzaakt de klachten.

Om dan pas te sprayen ben je te laat en duurt het minstens 3 dagen voordat je lichaam de histamine heeft opgeruimd. Dus als je niet "therapie trouw" bent kun je beter hooikoorts tabletten gebruiken. Die verlichten de klachten binnen 2 uur. Al moet je wel even onderzoeken welke werkzame stof beter aanslaat, dit kan per persoon verschillen.

vandaar mijn vraag, gebruik het product wel zoals het gebruikt dient te worden?

Ik heb zelf geen hooikoorts maar het lijkt mij vreselijk om last van te hebben. De 2 mooiste seizoenen per jaar en dan van die vervelende klachten hebben.Er staat op: gebruik bij eerste syptomen van allergie. Werkt volledig na 3 min. Stopt allergenen na aanbrengen. Ik gebruik ook tabletten, maar kreeg vanavond tijdens een wandeling toch kriebel en een loopneus. Zo vreselijk is het niet hoor, ik heb er maar af en toe last van. Maar irritant is het wel. Zit hier nu met een verstopte loopneus tussen een berg zakdoekjes.
Ja het stopt allergenen, maar zodra je de klachten krijgt en dus naar je spray grijpt is er al histamine vrijgekomen. Dus feitelijk klopt de tekst...het werkt direct tegen allergenen. maar niet de reactie die dan al vrij is gekomen. Dat is het nadeel van die sprays, ze werken preventief zodat de pollen door het beschermende laagje niet in aanraking komen. Maar bij "gebruik eerste symptomen" is de histamine al vrijgekomen.

Ik heb collega's die er last van hebben. Niet alleen de loopneus of juist een verstopte neus en prikkende ogen maar vaak ook een algeheel gevoel van malaise. En dat in het jaargetijde dat je zou moeten bruisen van de energie. Daarom lijkt het mij een hele vervelende aandoening.
Het heet Prevalin direct, dan ga ik er toch vanuit dat het direct werkt. Ook gezien de tekst.
Prevalin direct ruimt meteen de vrijgekomen histamine op EN legt een beschermlaagje.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Bij mij helpt het goed..prikt wel enorm
Vriend heeft last van toch wel erge hooikoorts, zonder pillen/neusspray/oogdruppels kan hij 2 weken binnen blijven want hij is er echt ziek van.

Pillen werken wel goed maar moet hij voorzichtig mee zijn. Voor 1 soort is hij allergisch en de andere is hij dus automatisch voorzichtiger mee en gebruikt het alleen als er niks anders voor handen is.

Via de huisarts heeft hij een neusspray met corticosteroïden gehad en ook nog oogdruppels (geen idee wat daar in zit).

Bijkomend voordeel is ook dat ie er niet meer zo zielig uitziet nu ;) De 'hooikoorts ogen' zijn weg
quote:Sweety2015 schreef op 16 juni 2016 @ 23:42:

Bij mij helpt het goed..prikt wel enormHet prikt vreselijk, daar krijg ik dan een heftige niesbui en tranende ogen van. Neus blijft daarna verstopt en/of lopen.
quote:wiezel schreef op 16 juni 2016 @ 23:31:

Prevalin direct ruimt meteen de vrijgekomen histamine op EN legt een beschermlaagje.Klinkt op zich goed, maar werkt bij mij helaas dus niet.
Ik heb het vorig jaar geprobeerd toen ik ook ineens weer last kreeg. Maar ik vond het niet fijn net alsof er een laagje in de neus kwam (wat ook zo is natuurlijk). Het deed ook niks. Ik ben toen begonnen met de Neti pot. Die had ik al heel lang (jaren) in huis notabene. Het kostte even moeite om te leren hoe ik het echt moest gebruiken maar al snel hielp het. Ik gebruik het nu ook weer. Gewoon na het tandenpoetsen tweemaal per dag dus nu. Voelt fijn en ik heb nergens meer last van. Misschien iets om te proberen.
De gewone prevalin werkt pas na 1, maar soms 2 a 3 weken helaas (zie farmacotherapeutisch kompas) Heb je dus eigenlijk weinig aan bij hooikoortsklachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven