controle uitstrijkje 3a
vrijdag 17 juni 2016 om 20:14
geen idee hoe dit werkt, maar heb vreselijk de behoefte aan lotgenoten dus here i go. afgelopen februari te horen gekregen dat ik pap 3a2 had. ik was net 30 geworden en was uitgenodigd voor het bevolkingsonderzoek. de week erop kon ik terecht voor colposcopie en er werden 2 biopten weggenomen waar ik de week later een giga bloeding van heb gekregen. ik werd opgenomen en omdat het bloeden niet stopte na aanstippen, kreeg ik onder narcose een lisexcisie. de uitslag was cin 3 maar geen kankercellen. nu 3 en halve maand later controle uitstrijkje en weer pap3a. ik ben op het moment zo onzeker en moedeloos. wat is er toch mis met mij. zijn er vrouwen die tweemaal pap3 hebben gehad? kan eerlijk zeggen dat de psychische belasting mij soms te veel wordt. al dat wachten begint weer van voor af aan. zou het zo fijn vinden om met iemand te praten met een zelfde ervaring!
vrijdag 17 juni 2016 om 20:24
vrijdag 17 juni 2016 om 20:41
vrijdag 17 juni 2016 om 20:53
Ik had vorig jaar zomer 3a, december wederom 3a.
Ik heb hier op t forum gelezen dat de meeste na de Tweede 3a worden doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik ben niet doorgestuurd en moet december weer voor een uitstrijkje terugkomen. Eigenlijk moet ik navragen waarom ik niet ben doorgestuurd.
Ik moet binnenkort toch weer bellen ivm onderzoeken, dan zal ik informeren.
Misschien dat mijn vage klachten met die pap te maken kunnen hebben, nl.
Extreem opgezette buik en extreem aankomen.
Vervelend dat het bij jou zo is gelopen, ik hoop dat je weer helemaal opknapt.
Sterkte
Ik heb hier op t forum gelezen dat de meeste na de Tweede 3a worden doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik ben niet doorgestuurd en moet december weer voor een uitstrijkje terugkomen. Eigenlijk moet ik navragen waarom ik niet ben doorgestuurd.
Sterkte
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
vrijdag 17 juni 2016 om 21:09
quote:tsjatsjietsjie schreef op 17 juni 2016 @ 20:53:
Sterkte Serieus?
Sterkte Serieus?
vrijdag 17 juni 2016 om 21:13
Bij mij was de eerste keer bevolkingsonderzoek uitslag 3B(dus al kwaadaardige cellen). Lisectie gehad die bij mij ook mislukte. Natuurlijk schrik je dan. Daarna een conisatie gehad(driehoekje uit baarmoederhals gesneden), meteen daarna gelukkig uitslag pap1. Nog wel 5 jaar onder controle gestaan, maar altijd goede uitslagen gehad. Ik kan inmiddels weer gewoon aan het 5 jaarlijks bevolkingsonderzoek meedoen. Blijft altijd spannend wachten op uitslag, maar ik denk er tussentijds eigenlijk nooit meer aan.
Sterkte!!
Sterkte!!
vrijdag 17 juni 2016 om 21:40
Ik ben zeker naar de huisarts geweest.
Huisarts heeft mij bloed laten prikken, maar volgens mij wat dat gericht op glucose en schildklier, aangezien ik in zeer korte tijd, heel erg ben aangekomen. Was ook al naar diëtist gestuurd om te kijken of ik verkeerd eetpatroon had, dat is dus niet het geval.
Heb deze week toch belafspraak, ik ga direct vragen of die Pap ermee te maken kan hebben.
Huisarts heeft mij bloed laten prikken, maar volgens mij wat dat gericht op glucose en schildklier, aangezien ik in zeer korte tijd, heel erg ben aangekomen. Was ook al naar diëtist gestuurd om te kijken of ik verkeerd eetpatroon had, dat is dus niet het geval.
Heb deze week toch belafspraak, ik ga direct vragen of die Pap ermee te maken kan hebben.
vrijdag 17 juni 2016 om 21:47
quote:tsjatsjietsjie schreef op 17 juni 2016 @ 21:40:
Heb deze week toch belafspraak, ik ga direct vragen of die Pap ermee te maken kan hebben.Dan hadden ze dat vast zelf ook al gelinkt. Ik zou inderdaad wel navragen waarom er verder geen behandeling ivm de pap 3a is geweest.
Heb deze week toch belafspraak, ik ga direct vragen of die Pap ermee te maken kan hebben.Dan hadden ze dat vast zelf ook al gelinkt. Ik zou inderdaad wel navragen waarom er verder geen behandeling ivm de pap 3a is geweest.
vrijdag 17 juni 2016 om 22:28
quote:zenuwpees30 schreef op 17 juni 2016 @ 22:14:
Volgens is het zo dat pap3a1 na een half jaar weer langs moet komen. Bij pap 3a2 wordt je doorgestuurd.
Dat is ook mijn ervaring.
*edit: lees nu dat je op zoek bent naar ervaring met 2x pap3a. Dan is mijn verhaal niet van toepassing, sorry!
Volgens is het zo dat pap3a1 na een half jaar weer langs moet komen. Bij pap 3a2 wordt je doorgestuurd.
Dat is ook mijn ervaring.
*edit: lees nu dat je op zoek bent naar ervaring met 2x pap3a. Dan is mijn verhaal niet van toepassing, sorry!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
vrijdag 17 juni 2016 om 22:57
quote:zenuwpees30 schreef op 17 juni 2016 @ 22:14:
Ah helder, zal bij mij dan wel A1 geweest zijn. Zal het toch vd zekerheid navragen.
Sterkte in ieder geval maandag
Ah helder, zal bij mij dan wel A1 geweest zijn. Zal het toch vd zekerheid navragen.
Sterkte in ieder geval maandag