Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Imo, ik heb eigenlijk een beetje de dingen die ik tegen jou zei ook tegen mezelf gezegd, daarom ben ik er denk ik ook zo rustig onder. Ik ben nu ook zelf aan het bedenken wat ik wil.

Klinkt wel fijn dat je weer vertrouwen hebt. ik heb ooit wel eens van een soort 80/20 regel gehoord. Dat het 80% van de tijd erg leuk moet zijn, als dat minder is dan kan het zijn dat er iets niet goed zit.

Ik vind daar wel wat voor te zeggen, ik hoop dat het bij jou daar wee terug naar gaat.

Amy, Heb je het open met hem besproken? Zo ja, dan denk ik dat het ophoudt inderdaad.

Zo niet, zou ik er eerst eens over spreken.

Bren, Het weekendje weg is volgende week hoor, ik ga er van uit dat hij wel wat laat horen hoor, zo’n lul is hij echt niet, althans dat geloof ik gewoon niet.

Niet gaan denken dat je de rest van je leven eenzaam gaat zijn hoor!

En doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. Er is geen goed of fout, ik ga ook wel eens voor de rebound, en soms ook weer niet.

Renske, volgend weekend, hoor.

Tjeetje, wat lastig lijkt me dat. Ik denk dat ik me daar niet aan zou wagen als ik eigenlijk af wil bouwen met iemand uit de angst dat er toch verwachtingen worden geschept die niet de bedoeling zijn, voor zowel man als kind. Maar goed, jij kent de situatie beter dan ik natuurlijk.

Minaa, ik heb voor mezelf een gens bepaald. Ik wil het weekende weg alleen als hij ruimschoots van te voren met iets komt en echt wil.

Leuk om te lezen dat jij het nog steeds zo leuk hebt, geeft de burger moed! Eigenlijk hoort het gewoon zo te gaan. En moeten wij al die twijfelaars maar lekker achter het behang plakken en snel gaan verhuizen.

Fam, af en toe schiet dat gevoel ook wel door me heen hoor, maar ik probeer het maar te laten gaan.

Scheldende man zou voor mij ook duidelijk een exit zijn. Verder gewoon rustig kijken en wie weet komt er wel weer een leuke date.

Ik ben me op dit moment gewoon zelf aan het bedenken wat ik wil. En het is ook niet zo dat hij al weken niks heeft laten horen, hoor. Ik ga er van uit dat hij volgende week wel met iets komt. Zo niet, dan sluit ik het af.

Ik heb voor mezelf een beetje een grens bepaald en dat geeft ook rust: Het weekendje moet doorgaan en hij moet me daarvoor iets laten weten. Ik moet er zelf niet achteraan hoeven gaan, en ik wil dat weekendje niet met de vraag zitten over of hij daar wel echt wil zijn of niet, dan is het echt klaar.
@Wink; ik snap je hoor, maar ik vind het een gesprek voeren niet nodig. Ik wil een man die zeker is van zichzelf en de overhand durft te nemen. Zo niet, dan passen we niet bij elkaar. Als ik verliefd was geweest was het een ander verhaal geworden, maar op deze manier wil ik er ook niet aan beginnen.
Ik zou dat ook inderdaad alleen doen als ik hem echt heel leuk vond.
@Rens, ik vind dat zijn verantwoordelijkheid. Op zich, als het kind vrij jong is, zal het er niets bij denken als je gewoon 'een vriendin' bent. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat hij nog steeds geen relatie wil maar alles daar wel op wijst in gedrag. Maar ik zou hem gewoon laten komen met de opmerking dat je niet wilt kussen etc. waar kind bij is. En waarom? Omdat ik meestal weer lekker wegklets met de volgende en dat zo ontstaat. B2 die komt wel met een voorstel over een week of 2 gok ik, maar ik twijfel of hij bij me past. Wel een aardige kerel, maar qua interesses wijkt het af. B1 is een goedzak en die ga ik wel weer zien maar dat zal waarschijnlijk pas na de vakantie zijn. In de tussentijd kijk ik om me heen, gewoon gezellig en wie weet wat ik tref. Zoiets, dus niet om nog meer vergelijkingsmateriaal te hebben. Ooit tref ik er een waarvoor ik echt ga en dan zijn al die gesprekken en contacten klaar, maar voor nu.... why not.

@Amy, ik vind het ook heel apart. Beide opties kan ik inkomen en snap dat je daar niet op zit te wachten. Lekker het initiatief van hem laten komen, eens zien of hij het na jouw actie snapt en zelf het voortouw neemt.

@Mina, klinkt goed zeg. Geniet er heerlijk van, klinkt namelijk alsof het gevoel gelijk op gaan en dat is vrij zeldzaam volgens mij.

Vraag, hoe snel geven jullie je nummer. Na dat gedoe van van de week twijfel ik. Nog een leuk contact en die wil foto's uitwisselen. Aan de ene kant why not, want je kunt iemand blokkeren, aan de andere kant voelt het dan 'serieuzer' en ik weet nog helemaal niet welke kant het op gaat.
Ik ben daar helemaal niet moeilijk in, Fam, mijn telefoonnummer geven. Wat je zegt, als het een klojo blijkt te zijn heb je hem zo geblokkeerd. Ik vind daar niet zoveel serieus bijhoren, eerlijk gezegd. Als je het niet wilt, kun je ook Kik overwegen.
Ik gaf helemaal niet snel mijn nummer, maar weet niet of ik representatief ben want relatief weinig ervaring. Maar ik heb natuurlijk ook een paar keer van die mafkezen getroffen, waardoor er niet snel meer zin in had om mijn nummer te geven.

Verder snap ik je fam, de "why nog" overheerst vooral.

Wink: Ik vind het ook knap dat je er zo rationeel in kan staan. Wel goed dat je voor jezelf een grens heb bepaald. Ik hoop voor jou dat het positief uitpakt.

Amy: "Of hij is maagd of hij heeft een kleine piemel. Ik beide gevallen heb ik er geen zin in." Hahaha. Heerlijk duidelijk op zijn Amy weer. Maar ik snap je wel en je hebt gelijk!

Minaa: Fijn toch dat het tussen jullie zo goed gaat?! Gewoon lekker van genieten hoor!

Ik wil niet per se met hem afbouwen, maar inderdaad wel als hij meer / andere verwachtingen heeft want zo sta ik er gewoon niet in. Ik heb dit al meerdere keren gevraagd, als hij dan steeds ontkent tja... Dan kan ik er weinig aan doen als straks toch blijkt dat hij op iets anders hoopte. Dat is dan (ook) zijn verantwoordelijkheid.

Ik snap dat met kind op bezoek komen "leest" als een "hij wil meer signaal" maar ik denk dat dat het niet is. Ik weet wel wat erachter zit. ( Niks spectaculairs maar ik kan het hier niet verder toelichten).
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Rens, ja dat klopt. Op dit moment is 'why not' de insteek. Zie ik wel of het een kikker of prins is haha. Ok nou als jij je verwachtingen maar blijft aangeven kan er weinig misgaan. Tenminste, dan kan hij jou nooit iets verwijten. Lijkt me prima zo hoor.

@Mok, eens. Hoe is het met je?

Ok nieuwe aanbidder, hoe zullen we deze eens noemen?
Mwah. Kom nergens toe. Wil hem dolgraag iets laten weten, maar weet dat het beter is om het niet te doen. Heb een ernstige schop onder mijn hol nodig omdat ik ook mijn werk laat verslonzen, had een boel te doen vandaag maar nog geen bal uitgevoerd. Goddomme, is er eindelijk iemand bij wie alles lijkt te kloppen, krijg je dit. En dan baal ik van mijn zelfmedelijden. Maar meer dan als een zombie rondlopen en een beetje forummen zit er momenteel niet in.

Let maar even niet op mij, over een poosje doe ik vast wel weer normaal. Thanks for asking
Mok. Lijkt me toch vrij normaal dat je je zo voelt ( wat het niet minder shit maakt) en zelfmedelijden nu is ook niet zo gek toch. Niet te streng zijn voor jezelf nu.
Fam ik vind mijn nummer geven no big deal, je hebt iemand zo geblokkeerd als hij/zij daar misbruik van maakt.

En als zelfstandige hebben zeer veel mensen mijn nummer.
Mok
Minaa, klinkt nog steeds goed en fijn zoals het gaat.

Mok, wat een rotsituatie zeg, snap dat je er onderste boven van bent en tijd nodig hebt om even afstand te kunnen nemen.

Fam, goed bezig dus weer, ben benieuwd naar je nieuwe aanbidder

Rens, jij komt nog steeds rustig over, fijn dat je in ieder geval weet wat je wel en niet zou willen. En dan er inderdaad maar vanuit gaan dat hij zich niet als een (gemiddelde) vrouw gedraagt en stiekem hoop op meer heeft.

Cool, da's idd al gewoon een echte relatie dus. Leuk!

Syb, veel plezier op het festival!

Wink, knap hoor, dat je rustig kan afwachten. Weet niet of ik dat zou kunnen (vast wel, maar zou me denk ik heel veel moeite kosten en ik zou flink wat afleiding nodig hebben als werk of zo om de tijd maar sneller te doen gaan)

Wat betreft telefoonnummers uitwisselen: Mijn laatste lange date en een na laatste contact wilden zelf niet eens hun telefoonnummer geven, bij vorige date heeft het bijna 2 maanden geduurd zelfs. En dat terwijl ik normaal gesproken de moeilijke ben. Geef dus niet zo snel mijn nummer, ook al weet ik dat blokkeren snel genoeg gedaan is, vind ik het toch best persoonlijke info.

Ben sowieso heel voorzichtig met persoonlijke info, ook op internet (ja, tuurlijk, iedereen is te achterhalen en niemand is veilig, maar probeer wel zo te doen dat ik niet heel makkelijk te vinden ben) met info en foto's e.d.

Heb zelfs een tijdje een 2e telefoonnummer er bij gehad, gewoon een prepaid, omdat ik bang was om gestalkt te worden (ervaring uit verleden waardoor ik zo voorzichtig ben). Tegenwoordig geef ik als ik een goed gevoel bij iemand heb (dus niet al voor de 1e date) mijn dagelijkse telefoonnummer. Gelukkig nog geen problemen gehad daarmee.
treez. Lekker dat je verlof hebt binnenkort. Ook dat er voor daarna al plannen gemaakt zijn. Geniet er van.

Cool. Jullie relatie klinkt fijn en stabiel. Zoals het hoort te zijn. Fijn. Het is steeds meer ontdekken van elkaar en echt iets gaan opbouwen. Elke dag weer.

Mok. Fijn dat hij toch gebeld heeft en dat je veel meer duidelijkheid hebt gekregen. Alleen zo zuur wat je te horen kreeg. Niet zomaar iets. Dat hij je niet wil belasten van wat zo pril is snap ik wel. Tekent hem ook hoe hij is. Logisch dat je daar onderste boven van bent. Vriendschap kan natuurlijk, maar als je er tegenop ziet iets duurzaams op te bouwen denk ik dat je het gevoel wat er nu is wel moet gaan los laten. Zodat het een vriendschap niet in de weg kan staan. Laat het bezinken. Er is geen haast om het binnen een paar dagen te beslissen.

Fam. iemand die al zo snel fel wordt en begint te schelden heeft een heel kort lontje. Als ik eerlijk ben past dat niet bij jou als persoon. De blokkeerknop is zo gevonden als dit gebeurd, toch. B1 is een leuke man qua karakter en persoon als ik het goed onthouden heb. Daar schrijf je ook het meest positief over. B2 kan je natuurlijk mee afspreken om te ontdekken hoe hij is. Bij minste twijfel is denk ik het wel beter om gelijk een keuze te maken. Echt een keuze Niet het ook het met deze man aan te gaan kijken. Anders heb je kans dat je door de bomen het bos niet ziet.

Imo. Fijn om te lezen dat je zo relaxed ben geworden. Blijf wel alert dat je niet te veel aanpast en in levert. Je bent je er bewust van wat je zelf ook al aan geeft. Hou dat vast

Je hebt het zeker vaker aangegeven luchtiger te zijn. Ben ik de laatste maand al meer. Met 1 twijfeldoos heb ik het contact al mee laten verwateren. De 3 gesprekken die ik nu heb zijn leuk en gezellig. En inderdaad, de vrouwen met de problemen aan hun hoofd zijn geen feestnummers. Overige twijfelaars vallen misschien wel in de categorie die Fam noemde. De not in to you categorie, maar dat niet durven te zeggen. Wat is er zo moelijk aan dat te zeggen. Even goede vrienden als ze het vertellen. Een botte hork ben ik niet van plan te worden. ;)

Amy. Zou het kunnen zijn dat jonge man gepast een good old gentleman wil zijn. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest hoe duidelijk jou signalen waren dat het mocht gebeuren. Maar als je elkaar al meer dan 6 keer hebt gezien begrijp ik dat je wenkbrauwen fronzen. Misschien dat zijn doen en laten verder ook heel voorzichtig is. Je hebt je gedachtes er over. Nu ga je het denk ik voor hem invullen. Vraag het op de man af. (?)

Wink. Vind het knap dat je er zo in blijft staan en zo relaxed. En inderdaad. Je kan nooit het wat als gevoel krijgen. Als hij er geen werk van gaat maken om te laten merken dat hij ook wil dan heeft hij boter op zijn hoofd. Je hebt ook recht om te weten tijdig of het doorgaat. Op het laatste moment afzeggen hoort gewoon niet.

Mina. Dat iemand moeite doet en je wil zien is toch zoals het hoort. Daar gaat het uiteindelijk om. Leuk om te lezen.

Rens. Ik sluit mij aan bij de woorden van de anderen. Het is zijn verantwoordelijkheid. Het kindje kan denken als het jong is dat je een gewone vriendin bent. Die leggen niet snel een verband met liefde. Als ze zien dat er gezoend wordt wel. Goed dat je zelf duidelijk weet wat je wilt.

Bren. Ik ga ook naar een eiland in de Middellandse Zee. Mooi weer, feestjes, denk ook mooie vrouwen haha.

Gaat gelijk op met de lijntjes. 3 leuke gesprekken nu. Met 1 een date gehad afgelopen week. Beide uitgesproken nog een keer te willen afspreken. Met ander lijntje was het even puzzelen om af te spreken tussen beide vakanties in. Is gelukt. Wilden niet wachten tot erna. Dat zou nog lang duren anders. Ben benieuwd of het klikt. Gesprekken gaan leuk.
Ik moet het loslaten, dat is me nu wel duidelijk. Ik heb twee dagen als een zombie rondgelopen, kon weinig anders dan huilen. Zeer on-Moks Dank aan Famkej die achter de schermen de nodige steun heeft verleend, je bent een engel! Zo waar wat je zei. Stel, hij pakt het goed op, geeft zijn leven weer vorm. Wil ik dit wel? Mijn hart zegt nu ja, maar mijn hoofd zegt nee. Want een gelijkwaardige relatie gaat het sowieso niet worden. Ik wil leven, dingen ondernemen. Met zijn aandoening zal dat op termijn best kunnen, maar die termijn is behoorlijk ver in de toekomst. Het is geen kattenpis wat ie mankeert, en mijn rol zou een verzorgende zijn. Niet erg als je al een stevige relatie hebt, maar dat is niet het geval.

Hij wilde het zelf al afkappen, en ik vermoed dan ook dat hij daar al verder in is dan ik. Dat hij in die week stilte voor zichzelf besloten heeft dat ie me dit niet aan wil doen. Waarschijnlijk heeft ie dat lang geleden al besloten, toen hij te horen kreeg dat dit ging gebeuren: hier ga ik een ander niet mee belasten. En bovendien, hij woont nog bij zijn ex... zelfstandig wonen is nu een hele opgave, dat zit er voorlopig echt niet in.

Dus gaat die streep er weer onder. Het moet.

Dank allemaal voor de steun
Pat, wat fijn dat je weer een leuke date hebt gehad! Het klinkt weer positief, hopelijk wordt het wat leuks. Ik ga duimen voor je!

Sara, wat akelig dat iemand je gestalked heeft. Hoewel, Gedichtenman heeft dat ook even bij mij gedaan. Mannen zijn dorks als ze nee te horen krijgen, maar het zijn gelukkig uitzonderingen. In het alleruiterste geval kun je ook nog een ander nummer nemen, maar dat is wel heel rigoureus. Fijn dat je het een beetje achter je kunt laten!

Minaa, laat je niet tegenhouden hoor, zulke jubelverhalen zijn juist heerlijk om te lezen. Blij voor je!
@Mok, vanzelfsprekend graag gedaan. Dat is het mooie van het forum, er ontstaan vriendschappen en we zijn er om de leuke dingen te vieren en om te helpen als het minder gaat. Speciaal voor jou:

@Pat, klinkt leuk die lijntjes. Ben benieuwd hoe de date met vakantievrouw is. Je klinkt in ieder geval opgewekt en ontspannen - al in vakantiesfeer? Helemaal niet jaloers hoor . En je hebt gelijk, zo zie ik het ook. B2 een keer zien en dan keuze maken. Ik wil niet weer blijven hangen in 'ik weet het niet' (al kan ik me bij mezelf zomaar voorstellen dat het wel gebeurt haha). Voordeel (of eigenlijk nadeel) is dat ze elkaar zouden kunnen kennen, want ze komen uit dezelfde stad vlakbij. Dus ik moet wel een keuze maken, dat scheelt.

@Sara, die nare ervaringen hakken erin he. Ik heb dat ook eens gehad en ben sowieso wel bang aangelegd als mannen agressief reageren. Komt denk ik ook door die ervaring, die kerel begon me te bedreigen. Heb ik echt maanden slecht van geslapen. Er is niks mis met voorzichtig zijn, al kom ik er wel steeds meer achter dat privacy echt een farce is online. Mannen die ik op Tinder spreek verschijnen zo in m'n FB voorstellen (gekoppeld natuurlijk, maar toch).

@Rens, wat je zelf al zegt: je kunt niet meer doen dan duidelijk zijn en blijven. Als hij dan toch meer blijkt te willen dan is het z'n eigen schuld.

Ik heb een bijzonder open app gesprek met B1 gehad. Daar zit nu rust en geeft me tijd. B2 komt vanzelf. Via Tinder nu leuke man, maar deze begon ook al met 'ik vind dit heel leuk, wat bijzonder etc'. Ik merk aan mezelf dat ik twijfel of ik al klaar ben om ergens vol voor te gaan. Contact is leuk, dan gaat het groeien en dan maak ik een beweging de andere kant op. Heb aangegeven dat ik het nog niet weet en dat was prima. Ook deze geeft me de ruimte. Tis toch wat he, ik begin te geloven dat er nog een heel blik mannen is dat de moeite waard is om te daten. Alleen misschien nog niet nu haha. We'll see.
Minaa, niet schuldig voelen hoor, dit soort positieve verhalen hebben we nodig om de moed erin te houden.

Amy, als we gaan speculeren over waarom hij je nog niet is besprongen mag ik mee doen? Hij is streng gelovig, toch eigenlijk een vrouw, te groot waardoor de vrouwen in het verleden zijn weggelopen Ben heel benieuwd of je er achter gaat komen.

Wink, ik hoop dat voorjaarsman idd geen lompe hork is die helemaal niets meer laat horen. Zo'n grens voor jezelf bepalen is wel een goede, heb ik ook wel eens gedaan, helpt ook om naar een bepaalde beslissing toe te groeien. Maar laten we er voor het gemak er maar vanuit gaan dat hij de voorbereidingen aan het treffen is voor een waanzinnig weekend en daardoor geen tijd heeft voor je.

Famke, lekker bezig met B1, B2 en tinderman. Zo te lezen vallen er vanzelf weer mannen af en blijft het redelijk overzichtelijk voor je. En er zullen ook echt wel genoeg mannen de moeite waard zijn voor een date, anders stop ik per direct met kikkers kussen hoor. Ik ben trouwens redelijk makkelijk met mijn nummer geven, als hij online lekker weg kletst dan krijgen ze het. Ik heb er nog nooit negatieve ervaringen mee gehad.

Renske, lastige situatie, maar bedank je dat het is niet jouw verantwoordelijkheid is als hij wel meer gevoel heeft voor jou. Zoals mijn FWB zei: ik kies ervoor om met jou om te blijven gaan, dat dat mij misschien pijn gaat doen, is mijn keuze (hij had nog gevoelens, ik niet).

Mok, er is niets mis mee om verdrietig te zijn over deze man en de situatie, je had het graag anders gezien en dat verwerken kost even tijd. Ook als je rationeel weet dat het zo beter is zullen er best nog wel momenten zijn komende week dat het verdriet weer even de kop op steekt. Gewoon hier even komen uithuilen als je het nodig hebt.

Pat, mijn eiland staat niet bekend om de feestjes, denk dat we toch een andere bestemming hebben. Maar met mooi weer en leuke mensen kan het niet anders dan dat het een goede vakantie gaat worden.

Leuk dat je ook al weer een date hebt gehad, gaat het lukken deze vrouw nog een keer te zien voordat je op vakantie bent?

Hier nog geen ontwikkelingen, ik doe het rustig aan, de lijntjes daardoor ook
Stalkervaring is lang geleden hoor, maar toch blijf ik voorzichtig. En voor die twijfelgevallen heb ik nog steeds een reserve simkaart

Mok, sterkte! Kost (weer) tijd, maar jou 'kennende' sla je jezelf ook hier weer doorheen.
Fam, ik geef vrij snel mijn nummer, mocht het niets worden wis ik m gewoon weer. Heb overigens nog wel wat nummers in mijn tel staan waar ik bij god niet meer weet van wie het is…. ach…

Ik weet zeker van dat blik leuke mannen! Dat is wel een geruststellend idee, dat wij allen hier eigenlijk om te zoveel tijd een leuke man treffen. Soms door omstandigheden, of soms helaas door geen wederzijdse interesse (of te weinig) loopt het spaak. Maar het geeft de burger moed!

Mok, Lieve schat, wat vervelend dat het zo’n zeer doet. Hij wist je behoorlijk te raken, dat is eigenlijk ook wel mooi ergens. Maar daar heb je nu geen donder aan. Dikke knuffel en het komt wel goed.

Rens, wil je niet wat meer ruimte hebben voor een mogelijke andere man? Ik had het idee dat jullie elkaar erg vaak zagen. Kan me voorstellen dat dat lastig word. Ach, als je content met de situatie bent is het natuurlijk helemaal prima.

saraatje, wat naar van die stalkerssituatie zeg! Duurde dat lang?

Pat, leuk dat je weer wat lijntjes en dates hebt! Ik vind het wel positief klinken. Ik heb even gemist wa je met passie-vrouw hebt gedaan, maar zo te lezen is zij niet meer in beeld.

Bren, hoe voel je je nu? Neem je tijd joh, komt wel weer. Het is ook belangrijk om soms de tijd te nemen weer even in balans te komen. Al heb ik vaak genoeg ook meteen Tinder/Happn geopend om afleiding te zoeken. Uittesten en voelen hoe het voelt. En als je je ergens niet prettig bij voelt gewoon wat anders gaan doen.

Voorjaarsman en ik hebben gesproken. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. We kijken wel hoe het weekendje uitpakt en wat er daarna gebeurd. Als hij nog een keer zo’n bui krijgt vliegt hij eruit. Ik wil niet in een situatie belanden waarin het scheef of ongelijk is. Ik wil geen man die zich met vlagen zo terugtrekt, hoe gegrond de rede ook is.

Ergens vind ik het heel egoistisch dat hij iemand zo in de wacht zet. Anderzijds vind ik het ook weer egoistisch van mezelf dat ik hem geen tijd gun als hij het lastig heeft en alleen aan wat hij mij moet geven denk. Enfin. Het is nu weer goed.

Ik heb alleen niet tegen hem gezegd dat ik er zo over denk. Dat is dan misschien niet zo goed van me, maar ik was bang dat dat niet verstandig was gezien het kwetsbare gesprek. Voelde als een vorm van dreigen. We merken het wel. Ik ben wel bedachtzamer dan voorheen en wie weet komt dat nog eens ter sprake op een minder zwaar moment.
@Wink, stalkerssituatie was in het tijdperk dat er nog geen mobiele telefoons waren (dus lang geleden, in de vorige eeuw ), maar heeft een dusdanige invloed op me gehad dat ik voor bepaalde mannen heel lang 'bang' was. Heeft vrij lang geduurd, maar gelukkig niets ernstigs gebeurd hoor. Maar het feit dat iemand geobsedeerd door je is, is best wel intimiderend en eng.

En dat heeft me wel heel voorzichtig gemaakt dus. Heeft gelukkig verder niet voor trauma's gezorgd hoor!
Mok: Hoe moeilijk ook, ik denk wel dat het voor jezelf goed is dat je er een streep onder hebt gezet. Ook al zouden jullie het proberen, gelijkwaardig zal het inderdaad niet worden. Hij moet alles opnieuw ontdekken, hoe hij zijn leven moet vormgeven enz. Kan onmogelijk gelijkwaardig zijn. Maar ik ben het met de anderen eens dat je hier niet "zomaar"overheen hoeft te stappen. Hij heeft je geraakt en dat het nu door omstandigheden die jullie geen van tweeën in de hand hadden niet kan, is gewoon zwaar k*t. Dat is verdrietig en dat voel je. Dat hoeft niet zomaar over te zijn.

Fam is sowieso een lieverd! Fijn dat je een goed gesprek met B1 hebt gehad. Al die mannen die zo geduldig met je zijn. Je verdiend dat ook, maar hou wel het overzicht.

Pat: fijn dat je weer een leuke date hebt gehad en weer wat leuke lijntjes. Bijna vakantie voor jou ook, heerlijk!

Amy: Hoe is het afgelopen met je jonge man???

Wink: Als hij zich weer opnieuw terugtrekt en jij gaat hem zeggen dat het stopt, kies je voor jezelf. Dat is iets anders dan egoïstisch. Dat wil zeggen, egoistisch heeft zo'n negatieve klank, al komt het misschien ook op "kiezen voor jezelf neer." Maar dat is je goed recht. Je kent hem nog te kort om allerlei "verplichtingen" naar hem te hebben, er voor hem te moeten zijn o.i.d. Als het voor jou niet in evenwicht is en daarom niet goed voelt, zou ik het inderdaad afkappen. Ben benieuwd hoe jullie weekendje weg uitpakt.
Wink, ik voel me wel weer goed, dat eenzame gevoel en het idee dat ik altijd alleen zal blijven zijn ook weer weggezakt. Ben gewoon weer mijn eigen ding aan het doen. Merk wel dat ik nog niet heel veel zin heb in daten, vooral omdat ik niet denk dat ik me weer zo open kan stellen voor iemand op korte termijn. Ondertussen zijn mijn 3 lijntjes wel 5 lijntjes geworden, dus dat helpt nog niet echt mee. Eentje vroeg al om een drankje, die heb ik nog een week on hold gezet, dan is een onregelmatige baan wel weer een uitermate geloofwaardig excuus

Fijn dat je een gesprek hebt gehad met voorjaarsman, heb je wel zin in het weekend? Het klinkt een beetje alsof je het doet omdat het al stond, maar je hebt natuurlijk ook het recht om er maar 1 dag van te maken als je zo twijfelt. Gewoon om die dag te kijken hoe het met je gevoel voor hem zit zonder daarna nog een nacht en dag met hem door te hoeven brengen. En om dan ook misschien dit probleem te bespreken en dan beide de tijd te hebben om te gebreken hoe je dan verder wil.

Renske, dit gedoe met vaste date klinkt echt heel a-relaxed, maar volgens mij hebben jullie al eens eerder in deze situatie gezeten. Gewoon dicht bij jezelf blijven, wil je hier nog mee verder of is het tijd om het af te sluiten en verder te gaan kijken?
Renske, wat wordt het ingewikkeld bij jou! Het schort echt aan de communicatie. Ik zou niet op die excuses wachten maar zo snel mogelijk een gesprek aangaan, want hier schiet je niks mee op. Voor je het weet schiet je helemaal door naar de negatieve kant en heeft een gesprek niet eens meer zin.

Bren, wat goed dat je je weer wat beter voelt. De zin in daten komt vanzelf wel weer, neem de tijd! Misschien eens wat snoeien in de lijntjes? Ik vind het altijd erg onoverzichtelijk als ik er 3 of meer heb lopen, dan verlies ik een beetje uit het oog wat ik tegen wie heb verteld. Als je een excel-sheet bij moet gaan houden, wordt het tijd te schrappen

Wink, wat Bren zegt: heb je nog wel zin in dat weekend?

Ik heb nu één contact via RP dat prettig voortkabbelt. Nog geen behoefte om af te spreken, maar hij begint er ook niet over. Maar het kletst wel even lekker. Gisteren een fijne dag vol afleiding gehad, dat helpt.
Mok, dat lijkt me een prima instelling voor nu. Fijn dat je wat afleiding hebt gehad gister.

Ik denk dat er vanzelf wel weer 2-3 lijntjes afvallen. Eentje stuurt weinig berichtjes, eentje doet een cursus waar ik mijn vraagtekens bij heb en eentje is weer een aantal jaar jonger (die krijgt nog een kruisverhoor over wat die zoekt). Dus twee serieuze opties over, waarvan er eentje een drankje wil doen. Nog geen excel nodig gelukkig.
Wat lief van jullie dat jullie mijn jubelverhalen nog kunnen horen. Komt ook omdat ik er niets anders over kan zeggen. Maar zou best snappen dat als je je shit voelt t ff teveel is op dat moment.

Wat betreft telefoonnummer geven. Doorgaans doe ik dat pas als ik afspreek voor een date. Meestal als ie al staat en eigenlijk alleen als de heren erom vragen. Zelden op eigen initiatief.

Stalken is nog nooit gebeurd. Hoewel ik wel vervelende zeurpieten heb gehad die na mijn afwijzing er dan nog n tijd op door bleven gaan. 1tje herinner ik me die dat (denk ik) in dronken buien deed. Die heb ik geblokt. Heb er ook n paar die binnen no-time een Facebook verzoek stuurden terwijl ik ze dat niet gegeven had. Maar die wonen erg vlakbij dus dat helpt bij t zoeken van een profiel. Maar zelf zou ik zoiets nooit in mijn kop halen hoor.

Mok: Goed dat je het wil afsluiten. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat je hoofd dat zegt en je hart het heel anders ervaart. Wat nieuwe lijntje kan de boel afleiden. Je voelt dat je weer 'in de markt' ligt en wat geklessebes is ook best prettige afleiding en vult ook n soort leegte op w.s.

Rens: Lastig lastig...........en als de communicatieproblemen en irritatie nu al beginnen? Denk dat een goed gesprek inderdaad verhelderend kan werken. En weet je zeker dat je dit wil? Ook voor de langere termijn?

Pat: Je lijkt er nu relaxter in te staan. Of is dat omdat de vakantie aanstaande is? En meer lijntjes tegelijk is ook niet wat we gewend zijn van jouw. T klinkt wel goed!

Ow en: Ik weet best dat het normaal is als iemand mij ook graag wil zien. Maar tóch verbaasd het me en is t ff wennen. Wel heerlijk trouwens hoor.

Jemig Fam: Hoe houd je dat uit elkaar allemaal? Lijkt me ook best vermoeiend al die mannen tegelijk.

Wel goed voor je ego!

Wink: Over dat weekendje.............het is wel zo'n weekendje dat je weg kan als je t helemaal niet bevalt? Ik bedoel naar huis.............voor t geval dat. Zo ja dan hoop ik dat je ondanks dit toch nog veel plezier hebt! Een verhelderend gesprek als de boel wat meer ontspannen is, is denk ik ook een goed idee.

Bren: Altijd fijn om even te weten dat het nog niet compleet hopeloos is en je in de markt ligt. Maar wat is er mis met zeggen dat je er nog niet aan toe bent? Zou ik gewoon doen.

Wel fijn dat je je iets beter voelt. En n drankje doen kan altijd toch?

T is hier nog net zo leuk. Niet veel nieuws te melden. T gaat lekker. Van afspraak naar nieuwe afspraak. Met 2 wisselende roosters moet dat wel. Het was echt een verassing dat hij zaterdag nog ff kwam. Hij moest het hele weekend werken én had de kinderen het grootste gedeelte en het was zondag nog Vaderdag ook. Samen wat gedronken en gekletst heb m toen maar weggestuurd want hij moest erg vroeg op. Toch fijn om even bij te kletsen.

Dinsdag zien we elkaar weer. Nog geen lange termijn plannen hoor. Zover is t nog lang niet.

Wil ik ook nog helemaal niet. Ja dat we t exclusief houden hebben we ff tussen de regels door afgesproken. Het is wel raar hoe makkelijk we dingen bespreken.

Geen ingewikkeld gedoe en gedenk dat ik iets ter sprake moet brengen om te bespreken maar meer gewoon dat t opeens er is als onderwerp en we ál la minuut bedenken wat we ermee willen. En eigenlijk ook nog tegelijkertijd.

Het is helemaal verbazend eigenlijk dat het zo vanzelfsprekend en makkelijk gaat. Want ik beschouw mezelf niet als een makkelijk mens. Ik heb ook mijn fratsen.

Zoiets heb ik in mijn hele dategeschiedenis nog nooit meegemaakt.

Ik weet ook niet of we nu nog daten of dat het 'wat' is welke naam t ook heeft. Maar het voelt erg goed.

groeten minaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven