proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
even nog een ego berichtje.

"het" is weg. Verloor het vandaag. Was hier wel blij om, was al bang dat ik er een week op zou moeten wachten. Ik zat op de verkeerde WC dus het verdween zeg maar gelijk ver in de pot. Heb het niet meer kunnen bestuderen, maar het voelde als een zacht ei. ploep. geen pijn gelukkig.

Voel me nu lichamelijk een stuk beter. Geestelijk gaat het redelijk. Heb gesproken met 2 vriendinnen die ook een MK hebben gehad. Er was veel herkenning en dat was wel heel fijn. Hoor ineens van veel meer mensen dat zij ervaringsdeskundige zijn. Komt dus echt veel voor. (wil jullie niet bang maken hoor, hou vooral het volste vertrouwen op een goede afloop!!).

Merkwaardig genoeg doet het contact met mijn schoonzusje me nu heel goed. De baby is een pop een schoonzus lief heeft zelf ook een MK gehad en we hebben dus samen heerlijk een potje zitten janken. Daarna uitgebreid over de bevalling gehad.

Verder is het doorgaan, kleine Timz moest naar Sinterklaas en de hele reutemeteut. Ook leuk! het feit dat we hem al hebben maakt veel goed!

ben volgende week nog lekker vrij (nu even in de ZW). Heerlijk, ik ga vooral niets doen en al helemaal geen dingen waar ik geen zin in heb. Bijkomen.

tot gauw.
Ahh Timz wat rot voor jullie!

Gelukkig is alles wel vanzelf gegaan zonder vervelende medische ingrepen etc. Hoe gaat het nu? Gaan jullie nu even puaze nemen?

Nog gefeliciteerd met je neefje kan me voorstellen dat dat wel even slikken was maar gelukkig weet ze hoe het is dan heb je toch nog steun aan haar!

Sterkte meid!
hoi

het gaat.

mijn eerste reactie was: dit nooit meer.

Maar denk dat we gewoon ASAP er weer voor gaan hoor.

hoe gaat het met jullie??

el, weet je het geslacht al.........? laat me raden: it's a boy!

geen idee hoor, ik roep maar wat.

red, hoop dat ik je niet teveel aan het schrikken gemaakt heb.

Het gekke was, toen bijna iedereen hier ineens zwanger raakte dacht ik, er moet er statistisch 1 tussen zitten die niet goed gaat. Ikke dus. Nou had ik het jullie niet liever gegund hoor, begrijp me goed. Het is nu eenmaal zo. En statistisch gezien biedt dit voor jou, red, alleen maar hoop. Komt goed!

tammy, hoe is het met jou dan?

zijn jullie nog actief of laten jullie eea op zijn beloop?

marianne, nog in town?
Timz wij zijn er niet heel bewust mee bezig. Maar met beroep van mijn mannetje wil dat ook haast niet. Ik raak alleen maar in de stress als hij tijdens mijn vruchtbare dagen ver weg in het buitenland zit.

Dus ik ben niet meer aan de pil en we zien wel wat er gebeurd.

We gaan in Mei trouwen, dus elke maand verder scheelt me weer jurk aanpassen haha.

Ik ben er gewoon heel nuchter in denk ik, maar dat komt ook vooral omdat we al een klein mannetje hier rond hebben lopen.

En omdat ik voor hem een miskraam heb gehad ben ik me extra bewust van mijn geluk.

Verder is het hier erg druk. We hebben een nestje pups gekregen, ze zijn nu precies 2 weken oud maar de moeder is heel erg ziek geweest, zo ziek dat ze niet voor de pups kon zorgen.

En ik ben dus al 2 weken voor honden-mama aan het spelen.

En met 8 pups en een kleine uk valt dat niet altijd mee haha.

Dus ik probeer mee te lezen maar reageren komt er vaak niet van.

Zal binnenkort weer op iedereen gaan reageren

xxxx
hey, wat leuk dat je er bent.

goh, wat zal je het druk hebben. Kan je kleine kereltje een beetje omgaan met de pups, of knijpt hij ze tot moes als je effies biet kijkt?

snap dat je onder deze omstandigheden niet teveel wilt weten wanneer je vruchtbaar bent, dan voel je je alleen maar benadeelt ben ik bang.

trouwen, leuk, leuk, leuk!!
owh timz wat erg voor jullie hoe is het nu met je?

Ik ben op het moment lekker van ons gezinnetje aan genieten. even ergens anders aan denken dan zwanger worden. ik weet ongv. waar mijn vruchtbare dgn zijn en mijn nod weet ik al helemaal niet.

ik heb ook minder tijd om achter de pc te zitten. ik ben er anders teveel mee bezig en dan gaat het helemaal niet lukken.

ik ga nu weer bankhangen en lees later nog wel bij.

dikke zoenen!!
hey Timz gelukkig weer een beetje bijgekomen! Nou de hormonen zijn hier aan het waaien want ik heb besloten dat we morgen toch maar niet gaan kijken wat het wordt . Eigenlijk maakt het ook niks uit aangezien alles unisex is wat we al hebben haha. manlief vindt het super grappig dat ik het niet meer wil weten (heeft hij toch weer z'n zin haha) zelf denken we ook dat het weer een jongen is geen idee waarom........

Tammy wat leuk puppies! Minder leuk dat de moederhond ziek is/was. gaat het nu beter? Dat zijn een hoop voedingen die je dan moet doen! Wat voor honden hebben jullie (heb het vast al eens gevraagd maar goed ben dan ook enorm dement).

Marianne: Goed om te horen dat alles ok is bij jullie. lekker relaxen en we horen vanzelf wel een keer het goeie nieuws hier hoor!

Hier heeft het gisteren echt enorm gesneeuwd was een mooi gezicht zo'n witte voortuin en dan de kleine ukkies die meteen sneeuwpoppen gingen maken. Ben benieuwd of die van ons dat nog een keer gaat meemaken, sneeuw is al uniek op zich natuurlijk tegenwoordig............
Elmanita: Haha, die hormonen toch he? Ik heb ook tegen Michael gezegd dat ik het deze keer weer wilde weten, om 5 minuten later tegen hem te zeggen dat ik het toch maar niet wilde weten omdat een verrassing wel leuk zou zijn. Hij wil het wel weten, dus we zullen wel zien waar de keus op gaat vallen. Ik heb nog tig weken te gaan voor we zover zijn.

Timz: Je hebt mij niet aan het schrikken gemaakt met je woorden hoor. Tot nu toe gaat het nog goed met mij, maar ook in mijn vriendenkring zijn er een aantal miskramen geweest. Ik weet dat het ons ook kan gebeuren, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het goedkomt. Nu wel, voordat ik de echo had gehad dacht ik dat het sowieso fout zou gaan. Ik ben nu 9,5 week, so far so good. Mocht het mis gaan, dan prijs ik me gelukkig met het prachtige kereltje dat we al hebben. We wachten af. Gaat het weer een beetje met je? Kan me voorstellen dat de geboorte van je neefje best wel even confronterend was hoor. Fijn dat je er met je schoonzus ook over kunt praten. Is goed voor de verwerking. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven en dat je je snel weer goed voelt (zowel lichamelijk als geestelijk). Dikke knuffel voor jou!

Tammy: Jeetje, 8 pups en zieke moederhond. Wat een gedoe! Maar het geeft wel voldoening denk ik, om de pups te zien groeien? Aangezien ik ook redelijk slecht van geheugen ben (heeft niks met de zwangerschap te maken, ik ben gewoon zo'n vergiet van nature) even dezelfde vraag die al gesteld is: wat voor honden heb je?

Ik ga vandaag op mijn werk vertellen dat ik in verwachting ben. Brrr, vind het altijd naar om dat soort gesprekken aan te gaan hoor. Ik ben niet zo van de confrontaties en bekentenissen. Gesloten boek zeg maar. Stom, want het is iets heel natuurlijks, en toch zie ik er altijd tegenop.

Wie had er hier ook alweer dat gedichtje gemaakt in een fotolijstje om het aan hun ouders te vertellen? En hoe was dat gedichtje ook alweer? Had het erover met lief, maar ben te lui om alle bladzijden terug te lezen Sorry!

XXX
We hebben Bordeauxdoggen. En alhoewel het heel veel werk is (de eerste weken om de 3 uur voeden.....ook 's nachts pfff) is het wel heel leuk.

Ze staan in de box naast de bank en als manlief niet thuis komt is het wel heel gezellig om 's avonds dat gepiep en gekreun te horen haha. De oogjes zijn nu op en ze beginnen te lopen dus vandaag gaan we de kamer ombouwen tot puppykennel haha....racen maar.

Niek vindt het helemaal leuk, vooral als ze gevoed worden, dan zitten ze stil....aai aai aai.

Het lukt nog steeds niet om avator te veranderen....dus degene die foto's willen zien kunnen op hyves kijken. (Rebekka Lammerinks Valthermond)

Ik weet niet meer wie dat gedichtje wilde doen maar ik vond het zo leuk dat ik hem opgeschreven heb:

Het lijkt misschien een beetje raar

Zo'n lege lijst met een gedicht

Maar mag ik misschien volgend jaar

Naast mijn broer/zus staan met mijn gezicht
Tammy; ik heb natuurlijk gelijk even gespiekt op je hyves! Wat een SCHATJES!! Je zou ze zo mee naar huis nemen
Zoals het nu lijkt zijn er nog 2 beschikbaar....
Nee dank je Tammy, ik vind 2 honden, 2 katten, 1 kind en 1 kind op komst wel genoeg. Ik ga snel voor de bijl met dit soort dingen, maar zelfs ik vind het nu genoeg
Ik kan het me helemaal voorstellen.

Wij hebben momenteel 12 honden, 2 katten en een kind en zal dus blij zijn als het kleine grut straks allemaal een nieuw huisje heeft gevonden. Al zou er natuurlijk zomaar een pupje hier kunnen blijven wonen hihi (was het idee van manlief, en tja.....ik spreek hem gewoon niet graag tegen haha)
Hey Tammy dat was ons gedichtje haha en helemaal leuk dat jullie het allebei zo leuk vinden haha

En wat zijn die pups schattig!! Heb een zwak voor honden maar goed hebben er al 2 dus ik moet me maar even inhouden!

RD: succes met vertellen he, ook al is het heel normaal het zijn toch van die dingen waar je tegen aan blijft hikken........
hoi hoi

en red, hoe was het vertellen? Daar zag ik ook al zo tegen op v.w.b. mijn werk dan.

Tsja nu weet mijn baas sowieso van onze gezinsuitbreidingsplannen........ hij was trouwens super begripvol en ik moest van hem tot donderdag (echo) thuis blijven. Zit me nu af te vragen of hij misschien wel hetzelfde (met zijn vrouw) heeft meegemaakt. Tot nu toe merk ik nl dat "ervaringsdeskundigen" heel anders reageren dan mensen die niet weten hoe het voelt. Daarmee gun ik het natuurlijk niemand, het is maar beter dat je het immers niet weet.

Maar mijn zus reageerde echt héél bot. Ze zei dat ze het vanaf het begin al voorvoeld had en dat ze het al zo gek vond dat ik telkens zei dat ik me zo goed voelde.

mijn zus kan soms een beetje naar doen ja.

een volgende keer is zij dus ook the last to know!

fijn om te lezen dat het met de zwangeren ok is.

Tammy, gezellig al die hondjes. Ik wil er wel een, maar mag niet van manlief. We zijn te weinig thuis, is ook zo. Een hond moet niet te lang alleen zitten vind ik en ik denk niet dat hij mee mag naar de opvang............haha
Even een ego berichtje....

Gister is er een pup doodgegaan. Was zo akelig om te zien, en gelijk de dierenarts gebeld maar voordat het gesprek klaar was leefde het hummeltje al niet meer.

Alleen tijdens het gesprek vroeg de dierenarts hoeveel dagen de pups waren, en ik was zo in paniek dat ik niet meer helder kon denken en dus de kalender pakken die voorhanden was....mijn vruchtbaarheidskalendertje (dan weet ik tenminste wanneer ik ongesteld moet worden)

Zie ik ineens dat ik afgelopen weekend ongesteld had moeten worden, hooguit maandag.

Dus nu gemixte gevoelens, verdrietig om het pupje en vol spanning omdat ik nu overtijd ben.

Vandaag maar een test gehaald, maar die zei ....niet zwanger!

Dus vrijdag maar weer testen ofzo....
Ah Tammy wat zielig! Was de pup te klein? Met de andere ukkies alles goed?

Hmm wel spannend hoor misschien toch nog wat te vroeg getest, of misschien gewoon laat door alle nachtvoedingen/stress van de pups........... Ik ga duimen voor je!

Timz: wat een lullige opmerking ja! Gelukkig is je baas wel haal aardig voor je zommige mensen zijn af en toe nogal bot over dat soort dingen geloof ik (zelf gelukkig nog geen ervaring mee, behalve de geweldige opmerkingen van mijn lieve baas ahum)
Ja ik heb geen idee. Ik voel me niet superzwanger ofzo....maar ja, dat hoeft natuurlijk ook niet.

En ik ben nog steeds niet ongesteld.

We wachten het wel af....dan trouwen we gewoon met een bolle buik haha
oh, tammy, wat spannend! in theorie zou het kunnen?? tsja alles kan natuurlijk. hoop het voor je, dat zou wel super zijn zeg!
Ik voelde me wel een beetje schuldig tegenover jou hoor timz.....

Net weer getest maar weer niet zwanger, ik snap er helemaal niks meer van.

Ben normaal zo regelmatig ongesteld. En ik kan he-le-maal niet tegen onzekerheid haha, dus ben nu bijna aan het hopen dat ik ongesteld word.

De eerdere zwangerschappen testte ik op mijn NOD al positief....

Heb mezelf nu voorgenomen om maandag pas weer te gaan testen, maar of ik dat volhoud....hihi
hey tammy, ben je gek. niks je schuldig voelen jij!

jammer dat de testen neg. zijn. klein beetje hoop mag je natuurlijk houden, maar misschien wordt een evt. teleurstelling daar ook weer groter van?

mag ik je nog iets pers. vragen? jij hebt in het verleden ook een mk gehad he, hoe lang duurde het voordat jouw cyclus toen weer op gang kwam?

ik testte vanmorgen nog steeds "zwanger", dat is ook wel een bizar gevoel, want gister bij de gyn geweest voor echo en mijn baarmoeder is mooi schoon, zoals dat heet. Nu dus nog de HCG uit mijn lijf!!! kkkssstttt!

red, vertel eens even over het vertellen!!!!

elmanita, heb je je nieuwsgierigheid nog in bedwang kunnen houden??
jahh ik ben braaf geweest ik weet het dus niet!! Denk wel een jongen nog steeds.......

Timz: hopelijk hoepelt je HCG snel op om vervolgens weer snel terug te komen natuurlijk!

Tammy jammer joh dat ie nog steeds negatief is! Ik testte bij de 1e pas positief na anderhalve week dus ik weet wat je bedoelt!
owja en belangrijker natuurlijk kleine uk is goedgekeurd haha (helemal vergeten door alle drukte hier te melden!)
gelukkig elmanita, dat is toch wel weer spannend zo'n echo!

leuk dat je het nog niet weet, blijft het een echte surprise!!
even een kort berichtje omdat we de hele dag visite hebben om pups uit te zoeken haha.

Timz. Bij mij was het vrij snel weer normaal.....ik was een maand later in verwachting van Niek. De vk zei toen ook dat je vaak sneller zwanger wordt na een miskraam omdat je lichaam dus wel bezig was om zwanger te worden. Dat gaan we bij jou ook gewoon heel hard hopen.

Hier is het niet zo goed als ik gehoopt had.

Ik ben na een week toch ongesteld geworden maar heel anders dan normaal. De huisarts denkt dat het toch een vroege miskraam is geweest, ik mag nu bloed laten prikken zodat ik het zeker weet,....maar dat veranderd er niks aan dus ik ga gewoon weer hopen dat mijn cyclus weer snel op orde is en dan gaan we alsnog zwanger worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven