Gezondheid alle pijlers

Berenklauw

18-06-2016 11:05 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Botsing met Berenklauw
Niet mokken, maar knokken!
Weet iemand hoe het komt dat de verschijnselen pas na 24 uur optreden?

Dit is pure nieuwsgierigheid hoor... Waarom duurt dat zo lang? Heeft iemand daar verstand van? Kon het op internet niet vinden.
Ik las dat de klachten pas na 24 uur zichtbaar zijn.
quote:annazonnetje83 schreef op 18 juni 2016 @ 15:52:

Bedankt allemaal!

Het blad was wel een beetje vochtig. Mijn arm was wel nat. Heb alles gespoeld en ben (op de 1e twintig minuten na) niet meer in de zon geweest. Heb mijn arm bedekt. Ik hoop dat het goed gaat. So far so good...zal wel meevallen het blad was nat van regen? dauw?
Ja kan heel goed S-Meds! Het was nog vroeg vanochtend.

Morgen weet ik meer. Ik houd jullie op de hoogte! To burn or not to burn...????
Hoi @annazonnetje , ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik heb nu mijn plantengids voor mij liggen over geneeskrachtigen kruiden en wil dit toch ff overtypen, ja, ik heb er wat voor over

Hoewel de plant tegenwoordig in West Europa, met uitzondering van Scandinavië, weinig meer gebruikt wordt, was hij in de 15de en 16de eeuw zeer vermaard.

Dodonaeus ( ,het staat er echt, die man heeft echt bestaan als geneesheer) beveelt de Bereklauw in een uitwendig toegepaste pap aan tegen hoofdpijn.

Leclerc ontdekte in 1926 de stimulerende werking van de plant op de geslachtsdrift. Hij beval een alcoholisch aftreksel, bereid uit de zaden, aan ter verhoging van de seksuele potentie.

Eind quote.

Dus, weet wat je zeg als die vriendelijke huisarts vraagt; "En voelt U al iets?"
iedereen leest mee
Nou, het is 24 uur later en nu begint er een rode uitslag zichtbaar te worden. Ook brandt mijn arm een klein beetje. Het is nu nog goed te doen. Als het niet erger wordt, heb ik alsnog mazzel gehad!
quote:annazonnetje83 schreef op 19 juni 2016 @ 09:38:

Nou, het is 24 uur later en nu begint er een rode uitslag zichtbaar te worden. Ook brandt mijn arm een klein beetje. Het is nu nog goed te doen. Als het niet erger wordt, heb ik alsnog mazzel gehad!Duim voor je!
Oke, weer wat geleerd. Tegen is een blad aanlopen is voldoende om brandwonden te ontwikkelen. De uitslag wordt steeds vuriger en roder en er is blaarvorming te zien. Het brandt echt enorm! Morgen maar naar de huisarts!

Dus pas op lieve mensen! Die krengen zijn echt gevaarlijk!
Je had er eigenlijk al van die vettige brandwondengaasjes op moeten doen...
Ja Emma? Zelfs als er helemaal niets te zien is? Ik dacht echt dat het mee zou vallen en dat er niets zou gebeuren. Ik heb het blad 1 seconde aangeraakr...zo kort, nauwelijks contact gehad..
Niks op doen of smeren, dan is het niet meer te beoordelen.

Sterkte ermee!!
Mijn hele onderarm ligt open, wat een ellende. Wat een pijn! Blaren, vel laat los...echt zo pijnlijk. Ben misselijk van de pijn. Ben bij huisarts geweest en nu aan de morfine. Jeetje wat een ellende veroorzaakt zo'n plant...
Onvoorstelbaar he. Ik vond het toen ook zo raar dat je op de dag zelf helemaal niks ziet en een dag later ineens een heftige reactie.

Sterkte ermee. Hopelijk helpt de morfine snel
Oh jee, dat is echt wel heel heftig!

Ik denk dat die planten hier helemaal nergens staan want ik heb nog nooit van dit soort gevallen gehoord.
Wat naar!! Beterschap
aan de morfine?

ben je allergisch ofzo?
quote:MinkeDeWit schreef op 21 juni 2016 @ 13:02:

Oh jee, dat is echt wel heel heftig!

Ik denk dat die planten hier helemaal nergens staan want ik heb nog nooit van dit soort gevallen gehoord.Google maar eens, ze staan helaas echt overal
Rotplant en niet uit te roeien. Je kunt inderdaad brandplekken krijgen maar die trekken meestal wel weer redelijk snel weg, je kunt beter in de brandnetels vallen dan in berenklauw.
verba volant, scripta manent.
Ben niet allergisch maar ik heb mijn hele onderarm zit vol diepe tweedegraads wonden. Zes grote blaren, en een stuk vel dat nu los hangt. De rest eromheen is dik en knalrood, en dat doet pijn... Ik moet elke dag naar de dokter en daar wordt het ingezalfd en opnieuw verbonden. Gelukkig helpt de pijnmedicatie goed! 1 blaar is zo groot als een grote knikker, zo'n stuiter...
Dat had ik niet verwacht. Sterkte ermee.

Schapen maken korte mette met deze plant. Best gek eigenlijk
iedereen leest mee
Schapen en berenklauw; https://www.youtube.com/watch?v=5eA-91uNDKA
iedereen leest mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven