Eisprong voelen

27-06-2016 12:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje probeer ik zwanger te worden. Ik heb een cyclus van 28/29 dagen en heb altijd mijn eisprong rond dag 14/15. Ik weet precies wanneer ik deze heb omdat ik hem namelijk duidelijk voel. Deze maand heb ik helemaal niks gevoeld en vraag mij af of ik wel een eisprong heb gekregen.

Of is het normaal dat je hem een keer niet voelt? Ondanks dat je hem normaal wel altijd voelt. Zijn er meiden die dit ook hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
misschien kwam hij ´s nachts?
Het is vokomen normaal dat je eens een mandje geen eisprong hebt. Met name na je 35ste komt het regelmatig voor. Pre-menopause.
OMG
Ik dacht hem ook altijd te voelen maar ben door temperaturen erachter gekomen dat ik toch echt een paar dagen later ovuleerde dan wanneer ik die pijn voelde. Miss groeien van het eitje wat ik dan voelde? Geen idee. Maar ik zou er dus niet klakkeloos vanuit gaan dat datgene wat je denkt te voelen ook echt je eisprong is. Ik zou nooit zwanger geworden zijn als ik alleen maar van die pijn was uitgegaan. Als je zeker wilt weten of je ovuleerde zou ik je dus aanraden om testen te gebruiken of te gaan temperaturen.

Succes en ik hoop dat je hem idd miss gewoon in de nacht hebt gehad ofzo.
Hoe weet jij zo zeker dat je je eisprong voelt?
Je lichaam is een machine en daarom werkt altijd alles met machinale preciezie hetzelfde.

Nee dus.

Dus ja het is normaal dat er variatie in zit.
Dacht hem ook altijd te voelen, maar bleek helemaal niet te kloppen. Maak je niet druk.
Ik heb mijn eisprong nog nooit bewust gevoeld. Inmiddels ben ik 39+5 weken zwanger, dus ik zou me daar niet zo druk over maken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Ik ben zo benieuwd wat je dan voelt. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt
Ik heb pijn in mijn onderbuik bij elke stap die ik zet, en mijn tepels doen erg pijn. En ladingen waterdunne afscheiding.
Ik ben 37 trouwens en twee kinderen, heb PCOS en dmv hormonen mijn kinderen gekregen. Nu het niet meer hoeft werkt het lijf ineens uitstekend..,,
Ik ga inderdaad beginnen met temperaturen en ovulatietesten kopen.

Deze twee manieren lijken mij het meest betrouwbaar.

Nog tips voor goede ovulatietesten die niet al te prijzig zijn?
quote:-Pandabeer- schreef op 27 juni 2016 @ 13:35:

dat is niet nodig hoor

Houd het relaxt. Heb veel seks met je partner, dat helpt het beste
quote:-Pandabeer- schreef op 27 juni 2016 @ 13:35:

Nog tips voor goede ovulatietesten die niet al te prijzig zijn?

Nee wel een tip die je kan helpen met temperaturen:

De APP Kindara en een basale thermometer (twee cijfers achter de komma)
OMG
Thanks
Weet niet hoe lang je al bezig bent om proberen zwanger te worden, maar ik zou temperaturen/ovulatiesticks zo lang mogelijk uitstellen. Je bent heel regelmatig ongesteld, dus geen enkele reden om aan te nemen dat er wat dat betreft iets aan de hand is.

Gewoon lekker om de dag vrijen en dan neem je je vruchtbare periode automatisch mee.

Ben je dan na een jaar nog niet zwanger, zou je naar de huisarts kunnen voor een sementest.

Op het moment dat je namelijk begint met ovulatiesticks/temperaturen wordt het vrijen toch wat minder vrijblijvend. Zou er zo lang mogelijk onbezorgd van genieten!
Ik voelde hem ook altijd, met uitzondering van de laatste ronde. Achteraf heb ik toen zeker wel een eisprong gehad, want nu ben ik zwanger.
quote:lilalinda schreef op 27 juni 2016 @ 13:38:

[...]

dat is niet nodig hoor

Houd het relaxt. Heb veel seks met je partner, dat helpt het besteMisschien probeert to zwanger te worden van een donor? Dan is het wel handig als je weet wanneer je eisprong is. Dus is niet altijd zo simpel gezegd.
quote:Bibi-lou schreef op 27 juni 2016 @ 14:10:

[...]

Misschien probeert to zwanger te worden van een donor? Dan is het wel handig als je weet wanneer je eisprong is. Dus is niet altijd zo simpel gezegd.

tja, of misschien wil ze wel zwanger worden van een alien

kan he, kan

a
Ik had dat ook weleens maar wel een eisprong!
Altijd gevoeld.............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven