Goed doel voor speelgoed

25-11-2008 20:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zit met heel veel speelgoed van vroeger wat ik graag wil schenken aan een goed doel.

Weet er iemand een goed doel waar ik het aan kan doneren?

Alvast bedankt!
Hoi Hoops,

Ik weet niet wat je precies voor spullen hebt? Ik ga in maart vrijwilligerswerk doen in Afrika in een weeshuisje. Als het compacte en degelijke dingen zijn kan ik misschien e.e.a. meenemen/verzenden die kant op. Denk dat je die kindjes er een groot plezier mee zou doen. Het weeshuis is erg basic en speelgoed is daar niet of nauwelijks aanwezig.
Nou het is eigenlijk van alles. Van knuffels tot barbies. Ik weet ook niet wat waar geschikt voor is. Ik wil er niks aan verdienen.

Wanneer ga je daarheen?
Leuk dat je zo snel reageert! Ik ga pas in maart maar we gaan tijdig vantevoren waarschijnlijk al spullen daarheen sturen (vooral medische zaken, mijn vriend gaat in een kliniek werken daar). Poppen, barbies en kleine knuffels lijken me heel geschikt. Ook autootjes en dat soort dingen. Belangrijk is dat het lang meegaat en goed verzonden kan worden (dus klein en onbreekbaar).

Ik welke regio woon je Hoops? Ik kan niet al te veel meenemen natuurlijk, misschien kunnen we een keer kijken wat geschikt zou zijn en eventueel een doosje vullen?
Goed idee voor het weeshuis, en mocht je daar niet alles kwijt kunnen dan kun je het misschien aan gezinnnen geven die niet zoveel geld hebben voor kadootjes kerts/sinterklaas.
Ronald mcDonald huis...
Dank je voor al deze reacties.

Ik zit op internet te kijken naar fondsen die algemeen bekend zijn. Maar daar lees je niks over doneren van speelgoed. Zelfs eentje waar stond dat ze geen speelgoed aannemen. Zal wel een reden voor zijn.

Ik zat inderdaad ook te denken aan gezinnen die het niet zo breed hebben. Maar hoe kom ik daarmee in contact. Erg moeilijk te vinden.

@Marietje85:

Ik woon in het noorden van het land
Misschien kun je via de voedselbank in contact komen met gezinnen? Ik weet ook dat ze bij sommige kerken pakketten samenstellen voor gezinnen die het moeilijk hebben.

Ik woon trouwens in de Randstad, dus da's lastig. Ik kom wel af en toe in Leeuwarden, woon je daar in de buurt? Ik heb je een vriendjes-uitnodiging gestuurd, dan kunnen we via PB's verder communiceren over een eventuele afspraak.
Ik doe dit niet zo heel vaak.....hoe zie ik dat ik een vriendjes-uitnodiging heb gekregen...??
Hoops, bij "Mijn Viva" bovenaan en dan "Profiel bekijken".
Je kunt het ook aan een instelling in je eigen buurt geven ; zit er geen tehuis voor mensen met een verstandelijke beperking , het Leger des Heils oid in je woonplaats ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Super dat je dit wil doen!

Mogelijkheden:

- bureau jeugdzorg: zij kunnen het dan aan kinderen geven die niets hebben;

- kinderdienstencentra: zij werken met lich. en verstandelijk beperkte kinderen;

- ziekenhuizen

- even in je stadsgids kijken welke projecten er zijn voor arme mensen en daar contact mee opnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven