Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik zal toch even mijn best doen:

Slinger voor Moon-alisa omdat ze toch alweer les 17 heeft gelopen.

Ballon voor magneet omdat ze toch gemotiveerd blijft onder haar calorieën te zitten ondanks dat ze het nog niet terug ziet in cijfers. Als je zo door gaat komt dat vanzelf.

Confetti voor may_ka omdat ze alweer was wezen hardlopen!

Slinger voor Lady Grey omdat ze zo goed bezig is met haar behandeling. Heel veel succes donderdag!

Regenboog voor Moosey omdat ze zo goed aan zichzelf en haar privé leven denkt.

Dikke kus voor 00gjes omdat je hier altijd zo supportive bent.

Strikjemetstippels krijgt een slinger omdat ze mij zo goed advies gaf.

Een dansje voor Ednaloy, wat een positieve mindset! Ik hoop dat je die de rest van je leven zonder problemen kunt houden.

En een slinger voor mij omdat ik me vandaag iets beter voel dan gister.
Mooie slingers en ballonnen lapflop!

Door het lezen van een ander topic kom ik er achter waarom ik steeds zo'n lekkere trek heb, denk ik. Als ik brood eet, eet ik daar chocopasta of pindakaas, of kaas op. Veel calorieen dus, maar schijnbaar heb je daarna juist snel weer trek door de suiker en zo. Moest maar eens een alternatief verzinnen... Dan toch maar weer havermout halen haha. En meer water drinken, natuurlijk. Altijd meer water.

Nu nog iets verzinnen voor vanavond, zodat ik geen zoetigheid of vettigheid ga snaaien. Worst en kaas valt onder vettigheid ben ik bang, he?
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Lapflop blij dat je het niet verkeerd hebt opgevat en goed te horen dat je wel met een tuinstoel buiten kunt zitten. Heb zelf een klein balkon maar het verschil tussen binnen zitten en buiten zitten is echt groot. De frisse lucht, de geluiden...

Magneet ik neem soms rijstwafels met beleg. En van een vriendin had ik laatst maiswafels gekregen van reformzaak, die vond ik nog lekkerder.

Mijn benen worden weer mooi gespierd nu ik regelmatig hardloop. Ik moet alleen nog iets voor mijn bovenlijf bedenken want dat is een beetje het tegenovergestelde...
Je kunt méér.
Misschien je wandeling afwisselend lopend of lopend op je handen doen Moon-alisa (Grapje natuurlijk, misschien simpele situps en push-ups als ochtendgymnastiek?)
Ooooh ja hoor... Ik ben er achter waarom ik maar niet echt afval...

Ik gebruik dus die fitnesspal app... En houd me keurig aan het aantal calorieen. Bekijk ik vandaag eens mijn profiel, zie ik dat die op lifestyle 'active' staat. Prima, zou je denken, ik ren immers de hele dag achter de kinderen aan, geen zittend beroep, etc. klik ik er op, staat er als voorbeeld bij: Carpenter, bike messenger, waitress, mailman. Uhm ja, ik ben wel actief, maar niet heel de dag aan het sjouwen en lopen dus xD

Heb hem nu op Lightly Active gezet (Nurse, Salesman).

En in plaats van 1760 kcal mag ik er nu... 1590 per dag. Ja, dan eet je dus teveel op een dag.

Dus een lekke ballon met een facepalmsmiley erop, en een klein slingertje omdat ik het nu wel goed ga doen
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
sorry magneet. Ik kon mijn gezicht nog wel in de plooi houden tot de facepalm ballon.

Slinger voor de inhuldiging van de nieuwe poging voor magneet.
Ach, ik zie het maar als het langzaamaan invoeren en opbouwen (afbouwen) van een nieuw eetpatroon
Nou, ik vind het een hele zak Confetti waard dat je het zo positief bekijkt! Gaat nu gewoon helemaal goedkomen en je weet zeker dat je genoeg hersteld bent inmiddels succes!
Lapflop ik vind het een hele creatieve oplossing Ik zie me al lopen op mijn handen.

Ja thuis oefeningen doen is zeker een goed idee. Had laatst al boeken van de bieb met leuke oefeningen. Maar zoals dat gaat.... nog niet aan toe gekomen.... boeken moesten terug en nu weet ik niet meer hoet het precies moest Maar op internet staat ook veel.

Heb vanmiddag gezwommen. Was erg lekker, ik moet alleen volgende keer wat te eten meenemen voor na het zwemmen. Was nu beetje licht in mijn hoofd toen ik weer op de fiets stapte.

Magneet ik denk dat de gemiddelde 'nurse' het niet leuk zou vinden te horen dat ze in de categortie 'lightly active' valt. Maar goed dat je er achter kwam dat de app verkeerd stond. Succes en sterkte met je nieuwe calorieën-aantal.
Je kunt méér.
Ik ga mijn wekker vroeg zetten en wil morgen voor het werk gaan hardlopen. Ben bang dat het er na t werk niet van komt en s avonds een afspraak.

Ik loop nooit s ochtends vroeg maar eens moet de eerste keer zijn t Is ook wel mooi, denk ik.
Je kunt méér.
Veel plezier Moon!

Slinger omdat ik weet wat nieuws heb geprobeerd vandaag. Het ging nog niet echt goed maar ik doe mijn best.
Yeah slinger voor jou Lapflop!
Je kunt méér.
Ja, altijd slingers voor Lapflop! Je houdt zo goed de moed erin. Respect!

Magneet, reken voor de lol ook eens na hoeveel calorieën je mag op deze site, gewoon omdat het geen kwaad kan een second opinion te vragen.

Moon, als je dat echt doet maak ik een diepe buiging voor je! Hardlopen in de ochtend is heerlijk, maar dat je je wekker er eerder voor zet vind ik echt heel stoer! Succes morgen!
Oogjes ik kijk morgen even of het goed voelt. Werk is op vrijdag vaak erg hectisch en ik wil wel een ontspannen start van de dag hebben. Dus als ik fris wakker word dan ga ik maar als ik liever rustig opstart kan dat ook. Gewoon even proberen
Je kunt méér.
Oh bedankt oogjes! Mijn basal metabolic rate op die site komt ongeveer overeen met wat ik volgens mijn app op een dag mag eten, dus dat lijkt me kloppen. Als ik op mijn huidige gewicht wil blijven mag ik 2100 kcal per dag (neeee!) en om af te vallen dus 1590.

Interessante site verder wel, maar twee dagen per week vasten is niet echt haalbaar voor mij. Die 500 calorieen op een dag krijg ik volgens mij alleen al binnen aan de hapjes die de kinderen mij voeren van hun broodjes, koekje, ijsje, etc... Haha
Oh en een slinger voor mijn homemade havermoutkoekjes zonder boter en suiker (maar met dadels, banaan en noten)! Ze zijn lekkerrrrr en gezond!
Klinkt heerlijk magneet! Misschien wil je het recept delen?

Haha dat van jou kinderen. Schijnbaar vinden ze je ruim 500 kcl lief, dat is wel een hele hoop.
Klinkt heerlijk Magneet, die koekjes!

Het is niet gelukt vanmorgen.... ik heb me verslapen en was zelfs een half uur te laat op het werk. Sliep gisteren ook niet zo vroeg.

Nouja schrale troost is dat het ook niet echt lekker weer is.
Je kunt méér.
Hoop dat de rest van je dag beter gaat Moon. Als mij zoiets overkomt heb ik meestal het idee dat ik de rest van de dag achter de feiten aan blijf lopen. Laten we het houden op goede intenties.
Wat een fijne slingers allemaal om te lezen, maakt me behoorlijk blij zo vroeg op de dag
Dit recept heb ik gebruikt voor de havermoutkoekjes!
Hmmm ziet er heerlijk uit.

Ik heb hardgelopen. Onderweg kort regenbuitje maar ben stug doorgelopen. Het was ook niet op een plek waar mogelijkheid tot schuilen was. Gelukkig hield de regen snel op.
Je kunt méér.
Goed zo moon alisa! Ik vind hardlopen in de regen juist heerlijk! In het begin nat en koud maar als je een beetje warm word dan vind ik die druppels zo fijn!
Even een slinger voor mezelf: ik ben trots op mezelf omdat ik tegenwoordig van die keurige boodschappenmandjes heb, met vrijwel alleen maar real foods. Ik koop bijna nooit meer iets bewerkts. (Natuurlijk realiseer ik me dat ook kaas en melk enigzins bewerkt zijn, maar natuurlijk wel op een andere manier dan Pringles of Lonka Nougat caramel.)
Magneet, het is idd ook best lekker om te lopen in de regen. Gisteren overviel het me een beetje maar het kan idd lekker zijn. Laatst liep ik op een maandagochtend in de regen, zo heerlijk rustig (ik woon dicht bij het centrum en maandagochtend is zo lekker rustig omdat alles nog dicht is.

Elske dat is zeker een slinger waard!

Ik deed de laatste tijd armspieroefeningen met een kettlebell van 6 kg. Nu heb ik er één van 10 kg gekocht maar zwaaaaar. Je denkt dat ie paar kg niet veel uitmaakt maar dus wel.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven