Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
En les 19 gelopen! Was wel zonnig maar gelukkig niet te warm.

Merk dat ik, nu ik langere stukken loop, niet meer steeds bezig ben met hoeveel minuten ik nog moet. Meer met de omgeving. Dat gaat goed dus.

Morgen rustdag qua lopen.
Je kunt méér.
Goed bezig Moon-Alisa! Niet slingeren tijdens het lopen hè?!

Lady_Grey kan je eens vertellen hoe het met jou gaat? Hoe gaat het met eten? Met je gewicht? Met jou?

Ik ben ook benieuwd naar KathleynTodd, je bent al een tijdje niet meer geweest. Is het lastig, valt het tegen? Heb je iets te slingeren, deel het dan met ons!
Ik loop met een hawai-slinger om. Is dat niet goed?
Je kunt méér.
Hehe ben ik ook weer eens!

Niet alles terug gelezen daar had ik de puf niet voor.

Maar slinger voor iedereen die hier nog steeds schrijft.

Slingertje voor mij omdat vanaf morgen het gezonde leven opnieuw begint.

Mega slinger met ballonnen voor mijn vriend, omdat die nu met mij mee gaat doen qua gezonder bezig zijn! Wauw!!!

Nu nog even genieten van mijn cola en chippies
En Twilight, hoe bevalt het gezonde leven?

Ik heb vanmiddag gezwommen. Slinger erbij!
Je kunt méér.
So far so good! Heb vandaag cupcake en chocoladekoekjes afgeslagen. Best trots op mij.! Slingertje voor mij

Ohhh zwemmen heerlijk, wil ik donderdag eindelijk weer gaan doen.
quote:Moon-Alisa schreef op 03 juli 2016 @ 21:54:

Ik loop met een hawai-slinger om. Is dat niet goed?
Vandaag een borrel met mensen die ik een week of 5 niet gezien had. Ze vonden dat ik er fantastisch uit zag

Ben wat bruiner, wat blonder geworden door veel buiten zijn. En van het sporten val ik vooralsnog niet af maar zie er wel fitter uit.

Dus ik strooi allemaal slingers vandaag voor iedereen hier
Je kunt méér.
Volgens mijn app heb ik vandag (voor het avondeten) meer calorien verbrand met bewegen dan ik binnengekregen heb met eten! En dat met 40 minuten fietsen, en 2 uur wandelen met kind op mijn rug, al buggy voortduwend. Kan niet kloppen dunkt me, maar ik vind het lekker tóch een slinger waard!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Dat vind ik ook wel een slinger waard! Eigenlijk wel meer slingers want je hebt zeker veel beweging gehad
Je kunt méér.
Ik heb eindelijk weer eens yoga gedaan vandaag. Lekker!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Magneet, vind je het een beetje te doen met je nieuwe aantal calorieën volgens je App? Ben benieuwd!

Slinger voor alle goede verhalen hier.
De oesters als voor gerecht in noordwijk vanavond
quote:Lapflop schreef op 05 juli 2016 @ 22:06:

Magneet, vind je het een beetje te doen met je nieuwe aantal calorieën volgens je App? Ben benieuwd!

Slinger voor alle goede verhalen hier.

Ja hoor, zeker als ik er een beetje bij beweeg op een dag, want dan mag je net wat meer. Ligt er wel aan waar ik mijn calorieen aan uitgeef zeg maar. Een boterham met chocopasta heeft ongeveer evenveel calorien als een flinke kom havermout, maar op de havermout kan ik de hele ochtend door en na een broodje chocopasta heb ik een uur later weer trek... Kwestie van de goede keuzes maken dus :-)

Slinger: voor het eerst sinds lange tijd de 77 op de weegschaal zien staan! 77,8 kilo, dus er is nu 2,2 kilo af. Jippie! En dat nadat ik me gisteravond te buiten ben gegaan aan wijn en chocola
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:00gjes schreef op 03 juli 2016 @ 19:06:

Goed bezig Moon-Alisa! Niet slingeren tijdens het lopen hè?!

Lady_Grey kan je eens vertellen hoe het met jou gaat? Hoe gaat het met eten? Met je gewicht? Met jou?

Ik ben ook benieuwd naar KathleynTodd, je bent al een tijdje niet meer geweest. Is het lastig, valt het tegen? Heb je iets te slingeren, deel het dan met ons!

Het gaat . Eerste bijeenkomst gehad, was intenser dan ik had verwacht. De "groep" bestaat nu dus uit 2 mensen, en de andere vrouw is in ieder geval aardig. Ik merkte wel dat ik extreem veel moeite had met hoe makkelijk, of nou ja, relatief makkelijk, zij kon vertellen en praten over dingen. Ik kreeg er net met moeite uit dat ik een eetstoornis heb... Nog nooit zo'n grote behoefte gehad om op te staan en weg te lopen maar dat gaat niets oplossen. Ik weet dat ik nu zelf moet gaan vechten met de dingen waar ik moeite mee heb en die angst onder ogen moet gaan zien, dus dat ga ik doen.

Verder gaat het best oke, zeker qua eten. Door de medicijnen voor m'n maag lijkt mijn lichaam eten überhaupt weer iets beter te accepteren, dus het is ook makkelijker. Nu is het alleen nog iets psychisch wat protesteert tegen eten in plaats van psychisch én lichamelijk. Zeker een slinger waard .
Slinger voor jou Lady_Grey. Lijkt mij eerlijk gezegd met zo'n kleine groep van twee heftiger dan in een grotere groep. Dan vraagt de ander toch al je aandacht. Knap dat je bent gebleven en niet weggegaan bent.
Je kunt méér.
Tweede bijeenkomst overleefd. Het was vrij naar en ik voelde me voor het grootste gedeelte van de tijd afwezig, maar ik heb wél iets gezegd wat ik echt heel erg moeilijk vond en daar ben ik trots op!
Ik heb net broeken in maat 38 gekocht, en bovenkleding in maat M. Kan mij niet meer herinneren wanneer ik DAT voor het laatst heb gepast.

Maar trots dat ik ben!!!! -> met zo'n grijns door de winkelstraat.

In februari gestart met sporten en een gezond eetpatroon. Nu 13 kilo lichter.

Nu sinds een maand meer de focus op strakker worden/spieren ontwikkelen, dus let nu meer op centimeters en minder op de weegschaal.
Slingers voor jullie allebei!

Wat voor sport(en) doe je Giliath? Je zult het vast al geschreven hebben maar ik lees hier nog niet zo lang..
Je kunt méér.
Wauw slinger voor ladygrey!

Super Giliath! Ik zie die grijns zo voor me! Slinger voor jou dr bij!

En slinger voor MoonAlisa omdat die jullie slingers geeft

Slingertje voor mij omdat ik vandaag al 11000 stappen heb gezet.

En straks eindelijk weer eens fijn ga zwemmen
Heerlijk Twilight, zwemmen. Openlucht of overdekt?

t Is best cool (vind ik zelf) dat mijn benen zichtbaar gespierder zijn geworden. Mijn armen ook (oefeningen met kettlebell).

Alleen mijn buik trekt zich nergens iets van aan en blijft zitten waar ie zit Ondertussen focus ik me maar op de plekken waar ik wel verandering zie. t Gaat best snel nu.
Je kunt méér.
Petje af voor Lady Grey!

Wat krachtig van je dat je deze moeilijke dingen doet. Ik denk dat je zeer gemotiveerd bent, dat is een flinke slinger waard. Ga zo door!

Giliath wat heerlijk!

Slingertje voor mij omdat ik gisteren niet gezwicht ben voor bier en chips, ook al was het daar de perfecte avond voor en stond het gewoon voor m'n neus.
Wauw wat goed Lady Grey! Lijkt me heel heftig zo met zijn tweeën.

Ik heb ook goed nieuws. Ik stond op de wachtlijst voor een second opinion. Zou 3 tot 4 maanden duren. Echter heb ik via via voor elkaar gekregen dat de neuroloog mijn dossier even bekeken heeft, en ik werd vandaag gebeld: ik kan morgen met spoed terecht. Ik vind dat ook wel erg snel, waardoor ik me af vraag of ik meer reden heb me zorgen te maken dan ik dacht, maar ik ben voral opgelucht dat ik me serieus genomen voel. Morgen zullen we zien!
quote:Lapflop schreef op 07 juli 2016 @ 19:40:

Ik heb ook goed nieuws. Ik stond op de wachtlijst voor een second opinion. Zou 3 tot 4 maanden duren. Echter heb ik via via voor elkaar gekregen dat de neuroloog mijn dossier even bekeken heeft, en ik werd vandaag gebeld: ik kan morgen met spoed terecht. Ik vind dat ook wel erg snel, waardoor ik me af vraag of ik meer reden heb me zorgen te maken dan ik dacht, maar ik ben voral opgelucht dat ik me serieus genomen voel. Morgen zullen we zien!

Dat is zeker goed nieuws!

Goed of slecht nieuws: je kunt het maar beter weten.

Geen slinger voor jou, maar ik duim voor je dat je positief het weekend ingaat
quote:Moon-Alisa schreef op 07 juli 2016 @ 17:31:

Slingers voor jullie allebei!

Wat voor sport(en) doe je Giliath? Je zult het vast al geschreven hebben maar ik lees hier nog niet zo lang..

Nou.... . Ik kom het topic nu een beetje binnen crashen. Heb hier nog niet eerder geschreven, dus ligt niet aan jou!

Ik deed veel cardio in de sportschool (4x per week). Nu doe ik 3,5x krachttraining en een half uurtje cardio. Maar het is ook maar net waar ik zin in heb... Geen vaste planning. Zolang ik alle spiergroepen doe in de week, vind ik het al goed.

Bedankt voor de slingers, erg lief van jullie :hug:!

Voor iedereen een slinger van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven