Gezondheid alle pijlers

vreselijke huisartsassistente

29-06-2016 11:33 192 berichten
Ik bel de huisarts voor een afspraak vanmorgen om 08:00 neemt de assistente op. Zegt ze hoi mevrouw... Wat scheelt er? (Ik heb vaker mot met haar gehad) ik vraag mag ik een afspraak. Waarom wil je de huisarts zien zegt ze. ik voel me niet lekker ik ben erg benauwd en hoest heel erg ik zeg ik wil graag een afspraak. Zegt ze dat gaat nu heel erg rond veel mensen hebben het, heeft met het weer te maken. Ik raak speechles ik zei op een normale vriendelijke toon ik wil toch de huisarts zien "bijtend op mijn tong" Uiteindelijk naar de huisarts geweest heb ik pufjes meegkregen ivm bronchitis.

Het is niet de eerste keer dat ze zo tegen mij doet, ook al toen ik vroeg voor de bloeduitslag. Alsof men geen afspraak mag maken bij de huisarts. Ze geeft ook zomaar diagnoses over de telefoon.
quote:LaFleurNoire schreef op 29 juni 2016 @ 14:06:

Hier ook geen inloopspreekuur. Ook nooit geweest. Sterker nog, ze hebben niet eens een website. Ik heb geen idee van de openingstijden, wanneer de assistentes pauze, overleg of wat dan ook hebben en wanneer je kunt bellen voor uitslagen en dergelijke. Ik krijg dus wel eens een sjacherijn aan de telefoon als blijkt dat die tijden weer eens veranderd zijn en ik ineens 's middags moet bellen voor uitslagen in plaats van na 11 uur 's morgens.

Wat dat betreft mogen ze nog heel wat verbeteren.Maf is dat. Bij mijn huisarts (en de de vorige) staat alle info op site, op voicemail en op het raam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 29 juni 2016 @ 14:03:

Ik denk dat je ook even een afspraak moet maken om iets aan je paranoia te doen.

Heb je het nu tegen mij of tegen TO?

Of is het ook paranoia dat ik twijfel omdat je bericht die van mij opvolgt?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:MinkeDeWit schreef op 29 juni 2016 @ 12:29:

[...]

Gemiddeld gezien is het niet vaak. Ik ken mensen die bijna maandelijks naar de huisarts gaan. Gemiddeld bezoeken mensen meer dan vier keer per jaar de huisarts en driekwart van de Nederlanders gaat minstens een keer per jaar (bron: CBS site).Zo vaak? Mijn huisarts stelde zich de laatste keer maar even voor, want hij kende mij niet. Ik was al 20 jaar lid van zijn praktijk. Maar blijkbaar heb ik daar gewoon heel veel mazzel mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 29 juni 2016 @ 14:13:

[...]

Zo vaak? Mijn huisarts stelde zich de laatste keer maar even voor, want hij kende mij niet. Ik was al 20 jaar lid van zijn praktijk. Maar blijkbaar heb ik daar gewoon heel veel mazzel mee.

En om aan dat gemiddelde van vier maal per jaar te komen moet er dus iemand acht maal gaan in die twintig jaar dat jij niet bent geweest.

Echt dat gezeik over zo vaak?!? Wat ik van meerderen lees. Sommige mensen zijn niet gezegend met een goede gezondheid... daar kiezen zij zelf niet voor! Zelfs de hypochonder onder ons kiest er niet voor, die wil ook niet bang zijn om ziek te zijn en dood te gaan.

Als je ziek bent ga je je (bijna) lullig voelen dat je naar de HA belt of gaat omdat je alwéer medische hulp nodig hebt. Hierdoor gaan mensen dus soms te laat, met alle gevolgen van dien.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:IBAOHI schreef op 29 juni 2016 @ 14:13:

[...]

Heb je het nu tegen mij of tegen TO?

Of is het ook paranoia dat ik twijfel omdat je bericht die van mij opvolgt?

Hahahaha, sorry :-).

Was een reactie op TO inderdaad.
Hoe vaak je naar een HA gaat zegt natuurlijk niks over het feit of je een aansteller bent of niet. Ik ga er vaker dan twee keer per jaar heen, en de HA weet dat ik evengoed geen miep ben. Dus als je er echt zelden komt, is dat heel fijn voor je. Maar dat is op geen enkele manier een soort bewijs dat je je minder aanstelt dan mensen die er vaker komen.
Een tijdje geleden had ik ook contact met de assistente Niet de normale maar een nieuwe (de oude is met de dokter samen minder gaan werken blijkbaar)

Om 10 voor 4 kon ze niet meer bellen omdat ze om 4 uur zou stoppen. Jaaa maar het is nog géén 4 uur dus kun je wel ff bellen. Echt geïrriteerd en ongeïnteresseerd stemmetje.

Ik had toen een beeld van haar en volgens mij heb ik dat al ergens neer geplempt. Korte te strakke rok, veel haar en een vriendje die met brommert voor de deur staat te wachten. Later heeft de andere dokter ook aangegeven dat er "iets niet goed was gegaan" omdat het hele gesprek niet gelogd stond en ik dus niet werd teruggebeld (en het was redelijke spoed)

Nou ik had het goed zo ongeveer dan. Ik had blond ingeschat en ze was donker.

Ik vind het een vreselijke afknapper dat kind. Ze doet haar werk ook echt niet goed. Moest nu terwijl ik daar al lag nog ff snel speculum brengen Dat vroeg ze nog netjes maar de tweede keer kwam ze gewoon de onderzoekkamer in De dokter maakte nog een grapje tegen me dat ik er gelukkig rekening mee had gehouden door wat langs aan te trekken.

Weet niet hoe lang ze die trien nog aan houden. Moest haar in de blind niet, moet haar nu nog minder,.
quote:Hunniebunnie schreef op 29 juni 2016 @ 14:22:

Hoe vaak je naar een HA gaat zegt natuurlijk niks over het feit of je een aansteller bent of niet. Ik ga er vaker dan twee keer per jaar heen, en de HA weet dat ik evengoed geen miep ben. Dus als je er echt zelden komt, is dat heel fijn voor je. Maar dat is op geen enkele manier een soort bewijs dat je je minder aanstelt dan mensen die er vaker komen. Tot mijn midden twintig geen dokter gezien. Daarna vaak. Astma, EDS wat opvlamde miskramen, zwanger met complicaties En nu een kind wat redelijk vaak even bekeken moet worden omdat hij het zelf niet goed kan zeggen.

Ik mag ook altijd nog dezelfde dag komen omdat ze weet dat het niet zomaar is.

Als het kan wachten geef ik dat aan en ze hebben de ervaring dat ik dat eigenlijk altijd goed inschat.

Maar ja, ik zie haar dus erg vaak helaas.

Hoe vaak je naar een HA gaat zegt natuurlijk niks over het feit of je een aansteller bent of niet. Ik ga er vaker dan twee keer per jaar heen, en de HA weet dat ik evengoed geen miep ben. Dus als je er echt zelden komt, is dat heel fijn voor je. Maar dat is op geen enkele manier een soort bewijs dat je je minder aanstelt dan mensen die er vaker komen.Dit.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:-Kia-Ora- schreef op 29 juni 2016 @ 14:16:

[...]

En om aan dat gemiddelde van vier maal per jaar te komen moet er dus iemand acht maal gaan in die twintig jaar dat jij niet bent geweest.

Echt dat gezeik over zo vaak?!? Wat ik van meerderen lees. Sommige mensen zijn niet gezegend met een goede gezondheid... daar kiezen zij zelf niet voor! Zelfs de hypochonder onder ons kiest er niet voor, die wil ook niet bang zijn om ziek te zijn en dood te gaan.

Als je ziek bent ga je je (bijna) lullig voelen dat je naar de HA belt of gaat omdat je alwéer medische hulp nodig hebt. Hierdoor gaan mensen dus soms te laat, met alle gevolgen van dien.Ik ben zelf idd nooit ziek en klachten zijn van het soort gaat wel over, dus ik hoef gelukkig nooit. Als je zelf niets hebt, dan lijkt 4 keer per jaar veel. Je bekijkt het allemaal vanuit je eigen optiek. Aan de andere kant ga ik er wel vanuit dat als mensen daar de huisarts gaan, dat het wel echt nodig is. Dus ik snap ook nooit zo goed waarom men niet gewoon even belt als er iets is. Als is het maar om geruststelling of een tip. Waarom zou je je bezwaard voelen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik snap TO wel.

Het gaat er niet om dat Tas niet zou begrijpen dat de assistente vragen moet stellen. Het gaat om de manier waarop zij dat richting Tas doet. Gelijk wanneer ze merkt dat het Tas is aan de telefoon een andere (geïrriteerde?) houding.

En nee dat hoeft niet te betekenen dat Tas niet vriendelijk naar haar is geweest in het verleden. Soms is er gewoon geen klik, maar ik vind dat je je daar als assistente overheen moet zetten. Ik zag er echt ontzettend tegenop om de dokter te bellen voor een afspraak en naar de dokter te gaan met bijvoorbeeld blaasontsteking, want dan moet je contact hebben met de assistente.

Ik had ook nooit onvriendelijk gedaan tegen mijn ex-assistente. Ja soms als ze ergens mee bezig was zei ik geen hoi om haar niet te storen... En tóch deed ze bij mij heel onvriendelijk/humeurig. Dus wat het dan aan mij was dat ze zo tegen mij deed en wel vriendelijk kon doen tegen anderen (misschien een goede bekende), ik weet het niet.
Ik vind het al apart dat ze vragen naar wat er scheelt! Ik wist niet dat dat gevraagd mag worden, ivm privacy etc. Als ik naar de huisarts bel, vragen ze wel of het spoed is of niet. Meer niet eigenlijk en maken altijd netjes een afspraak voor me.

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het gewoon niet fijn is als iemand zo reageert.. hmm.. Is er geen instantie waar geklaagd kan worden als het uit de hand loopt?
say what?
quote:vnjkc schreef op 29 juni 2016 @ 15:01:

Ik vind het al apart dat ze vragen naar wat er scheelt! Ik wist niet dat dat gevraagd mag worden, ivm privacy etc. Als ik naar de huisarts bel, vragen ze wel of het spoed is of niet. Meer niet eigenlijk en maken altijd netjes een afspraak voor me.

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het gewoon niet fijn is als iemand zo reageert.. hmm.. Is er geen instantie waar geklaagd kan worden als het uit de hand loopt?Dat hoort (al een tijdje) bij hun baan. Dus fijn of niet, dat horen ze gewoon te doen. En dan is de één misschien wat sneller met doorverwijzen naar de HA zelf dan de ander. Maar die vragen móeten ze stellen.
quote:Woldertje schreef op 29 juni 2016 @ 14:53:

Ik snap TO wel.

Het gaat er niet om dat Tas niet zou begrijpen dat de assistente vragen moet stellen. Het gaat om de manier waarop zij dat richting Tas doet. Gelijk wanneer ze merkt dat het Tas is aan de telefoon een andere (geïrriteerde?) houding.

En nee dat hoeft niet te betekenen dat Tas niet vriendelijk naar haar is geweest in het verleden. Soms is er gewoon geen klik, maar ik vind dat je je daar als assistente overheen moet zetten. Ik zag er echt ontzettend tegenop om de dokter te bellen voor een afspraak en naar de dokter te gaan met bijvoorbeeld blaasontsteking, want dan moet je contact hebben met de assistente.

Ik had ook nooit onvriendelijk gedaan tegen mijn ex-assistente. Ja soms als ze ergens mee bezig was zei ik geen hoi om haar niet te storen... En tóch deed ze bij mij heel onvriendelijk/humeurig. Dus wat het dan aan mij was dat ze zo tegen mij deed en wel vriendelijk kon doen tegen anderen (misschien een goede bekende), ik weet het niet.

De assistente moet zich daar overheen zetten?

Wat dacht je er van om je eens volwassen te gedragen en niet alles zo persoonlijk te maken.

En jij weet het niet, nou ik heb een heel klein beetje een vermoeden...

Hoe vaak je naar een HA gaat zegt natuurlijk niks over het feit of je een aansteller bent of niet. Ik ga er vaker dan twee keer per jaar heen, en de HA weet dat ik evengoed geen miep ben. Dus als je er echt zelden komt, is dat heel fijn voor je. Maar dat is op geen enkele manier een soort bewijs dat je je minder aanstelt dan mensen die er vaker komen.Helemaal mee eens. Ik reageerde op opmerkingen dat het wél iets zou zeggen: van mensen die beweerden dat 2 x p/jr naar de huisarts gaan weinig is en dat het zou zeggen dat je nooit voor niets belt.
Het zegt inderdaad weinig, hoe vaak iemand naar de huisarts gaat

De 1 is een aansteller en zit er wekelijks. De ander is dom en loop eeuwig met klachten door. Weer een ander heeft het geluk nooit iets te hebben. En dan heb je de pechvogels die helaas veel tobben met hun gezondheid en vaak naar de ha gaan. Kan zoveel redenen hebben.
Pivot! PIVOT!!!
quote:Solomio schreef op 29 juni 2016 @ 13:56:

[...]

Mijn huisarts heeft geen inloopspreekuur.

Mijn huisarts heeft ook geen inloopspreekuur.

Ik moet bellen voor een afspraak. Dit kan alleen tussen 8.00 en 11.00 uur. Dus als ik 's middags bedenk dat ik toch een afspraak bij de HA wil maken ben ik te laat en mag ik morgenochtend tussen 8.00 en 11.00 aansluiten in de telefoonrij. De assistente vraagt dan ook altijd wat er is/waarvoor ik een afspraak wil maken.

Er is wel telefonisch spreekuur, dat is tussen 11.30 en 12.00 uur voor eenvoudige vragen.
quote:vnjkc schreef op 29 juni 2016 @ 15:01:

Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het gewoon niet fijn is als iemand zo reageert.. hmm.. Is er geen instantie waar geklaagd kan worden als het uit de hand loopt?

Een assistente heeft ook geheimhoudingsplicht, dus over je privacy hoef je je geen zorgen te maken. Maar natuurlijk heb je het recht om dat alleen aan de arts te vertellen.

Vaak willen artsen ook de reden van je komst van tevoren weten. Dan kunnen ze je dossier even nakijken en zich voorbereiden. Nog een reden dus waarom een assistente die vragen stelt.

Even weer on topic; ik ben nog steeds heel benieuwd wat de assistente tegen TO zei wat zo onbeschoft was.
quote:Woldertje schreef op 29 juni 2016 @ 14:53:

Het gaat er niet om dat Tas niet zou begrijpen dat de assistente vragen moet stellen. Het gaat om de manier waarop zij dat richting Tas doet. Gelijk wanneer ze merkt dat het Tas is aan de telefoon een andere (geïrriteerde?) houding.Dit is de interpretatie van Tas van het gesprek.
Tass, nog niet zo lang geleden had je ook al zoiets. Als ik me goed herinner zou je dat toen met de h.a. bespreken omdat je echt niet aan de assistente uitleg wil geven. En nu kom je min of meer met een zelfde verhaal, niet over gehad nog?
quote:Grobbekuiken schreef op 29 juni 2016 @ 16:54:

Tass, nog niet zo lang geleden had je ook al zoiets. Als ik me goed herinner zou je dat toen met de h.a. bespreken omdat je echt niet aan de assistente uitleg wil geven. En nu kom je min of meer met een zelfde verhaal, niet over gehad nog? jawel en ze hoeft het ook niet uit te leggen aan de assistente, maar kiest er zelf voor om dat wel te doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snap heel dat gezeur niet, dat assistentes vragen waarom je komt om zo te kunnen 'filteren' of de huisarts 'voor te bereiden'.

Onze assistente vraagt het niet, zou in sommige gevallen ook geen antwoord geven trouwens. Ik bel voor een afspraak met de huisarts waarmee ik iets wil bespreken, niet met de assistente anders zou ik het zelf wel zeggen tegen haar.

In België heeft de huisarts niet eens een assistente! En daar gaat het ook prima, nemen ook de tijd voor je ipv de 10 minuten hier in Nederland...
My way or the highway!
quote:rosanna08 schreef op 29 juni 2016 @ 16:56:

[...]

jawel en ze hoeft het ook niet uit te leggen aan de assistente, maar kiest er zelf voor om dat wel te doen Ik weet dat je dat niet hoeft te doen (heb er zelf overigens geen moeite mee, maar dat terzijde), maar ik vroeg me eigenlijk af wat de huisarts er toen over te melden had/heeft.
quote:Anyco schreef op 29 juni 2016 @ 15:04:

[...]

De assistente moet zich daar overheen zetten?

Wat dacht je er van om je eens volwassen te gedragen en niet alles zo persoonlijk te maken.

En jij weet het niet, nou ik heb een heel klein beetje een vermoeden...Juist ja... Die assistente zou zich volwassen moeten gedragen en tegen iedereen vriendelijk moeten doen, dat hoort bij haar baan. Anders moet ze een andere baan zoeken.
quote:Grobbekuiken schreef op 29 juni 2016 @ 17:00:

[...]

Ik weet dat je dat niet hoeft te doen (heb er zelf overigens geen moeite mee, maar dat terzijde), maar ik vroeg me eigenlijk af wat de huisarts er toen over te melden had/heeft. dat was de reactie van de HA
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven