Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld

29-06-2016 19:21 74 berichten
Ik heb een bijstandsuitkering en heb net mijn geld binnen (Yay), maar mijn vakantiegeld zit er niet bij.

Ik kan helemaal niks vinden over gemeente Hengelo en hoe zij het vakantiegeld betalen (Tegelijkertijd met de uitkering of dus toch niet)



Ik ben er ontzettend gestrest door, het zou mijn eerste keer vakantiegeld zijn en kan het goed gebruiken. Is het misschien laat? Of keren ze geen vakantiegeld uit als je pas sinds afgelopen november een uitkering krijgt? Heeft iemand hier ervaring mee zodat ik misschien zou kunnen slapen vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Zit vakantiegeld misschien al verwerkt in de maandelijkse uitkering zelf? Zou je kunnen nakijken op de specificatie, als je die krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist helemaal niet dat je in de bijstand überhaupt vakantiegeld krijgt. Zit het niet gewoon bij het maandelijkse bedrag erbij, of weet je zeker dat je het los zou moeten krijgen?
Volgens mij krijgen de meeste mensen eind mei hun vakantiegeld, dus ik vrees dat er in jouw geval iets mis is gegaan.

Bel ze even, zou ik zeggen.
Eind mei is het toch? Ik zou even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bel gewoon morgen even. Komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Vakantiegeld kan ook in juni gestort worden. Is niet altijd in mei, maar wel meest gebruikelijk.
In de gemeente waar ik werk is het begin juni al uitbetaald. In principe heb je gewoon recht op vakantiegeld met een bijstandsuitkering.

Is er geen beslag gelegd op je uitkering door een deurwaarder?
Ik heb even gegoogeld en een nieuwsbrief van sociale zaken hengelo op de site van de gemeente gevonden. Uitbetaling vakantiegeld is begin juli.
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien wordt vakantiegeld van de bijstand in Hengelo in juni betaald: http://www.hengelo.nl/web ... gen_januari_2016_62KB.pdf



Als je sinds november een uitkering krijgt kan je dus 5% van 8 maanden uitkering als vakantiegeld verwachten.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Uitbetaling vakantiegeld

Sociale zaken reserveert maandelijks het vakantiegeld.

De reservering vindt plaats over de periode 1 juni 2015 tot

1 juni 2016. Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld.

Hebt u in de periode van 1 juni 2015 tot 1 juni 2016 andere

inkomsten dan bijstand ontvangen, dan zijn deze inkomsten op

uw uitkering gekort. Het vakantiegeld van die inkomsten is op

het vakantiegeld van de uitkering gekort. Wat na deze verrekening over blijft, betaalt sociale zaken aan u uit.

Als u vragen hebt over uw vakantiegeld, dan kunt u contact

opnemen met uw klantmanager
Alle reacties Link kopieren
Dat is per gemeente verschillend wanneer ze vakantiegeld uitbetalen. Even bellen dus. Kijk ook eens op je loonstrook of het niet bij de maandelijkse uitbetalingen zat.
Dank jullie wel voor de snelle reacties!



De enige reden dat ik geen vakantiegeld zou krijgen (wat ik kan bedenken) is omdat ik in November pas uitkering kreeg.



@Gizzmo-returns - Dan ga ik daar morgen gelijk achteraan want ik heb exact hetzelfde bedrag gekregen als de voorgaande maand.



Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo super gestrest ben, krijg het hier gewoon op mijn zenuwen van.
Alle reacties Link kopieren
Even lezen wat Gizzmo typte.



Je krijgt pas begin Juli het erbij, dus over een week of 2 schat ik in.

Dat zullen ze je dus morgen dan ook wel vertellen.



1 gemeente naar links, kregen we het begin Juni.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ja maar er staat ook dat het tegelijkertijd met de maanduitkering van juni komt. Die maanduitkering heb ik vandaag ontvangen, als ik dan begin juli het vakantiegeld krijg, is dat niet tegelijk met de maanduitkering.



"Begin juli 2016 ontvangt u tegelijk met de maanduitkering van juni 2016 het gereserveerde vakantiegeld."
[quote]Gappajin schreef op 29 juni 2016 @ 20:05:

Ja maar er staat ook dat het tegelijkertijd met de maanduitkering van juni komt. Die maanduitkering heb ik vandaag ontvangen, als ik dan begin juli het vakantiegeld krijg, is dat niet tegelijk met de maanduitkering.



Zie hieronder , dubbel geplaatst
Het is een aparte boeking dus wacht nog even af tot vrijdag.



En ander bel je dus even
Yes sir/ma'am!



In ieder geval heel erg bedankt. Ik hang al niet meer aan het plafond van de stress.
Komt goed, als jij geen schulden hebt, krijg je gewoon je vakantiegeld.
Alle reacties Link kopieren
'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?
quote:Defrona schreef op 29 juni 2016 @ 20:22:

'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?



Doe eens niet zo neerbuigend. Wat weet jij nou van TO's situatie? Hoop maar dat het jou nooit zo tegen zit dat je van het (wettelijk geregelde!) vangnet gebruik moet maken. (en nee, dat kan je niet altijd voorkomen).



Hopelijk krijg je het snel TO, lijkt me niet makkelijk van bijstand rondkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 29 juni 2016 @ 20:22:

'Jouw' geld en 'jouw' vakantiegeld? Dat is niet van jou. Je zegt dat je sinds november "pas" een uitkering hebt. Sinds november 'al' zou ik willen zeggen. Wanneer ga je werken voor jouw eigen geld?Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.
quote:MouseCat schreef op 29 juni 2016 @ 19:24:

Ik wist helemaal niet dat je in de bijstand überhaupt vakantiegeld krijgt. Zit het niet gewoon bij het maandelijkse bedrag erbij, of weet je zeker dat je het los zou moeten krijgen?

Tje idd wat een luxe.



To als het je eerste keer vakantiegeld is heb je dan nooit gewerkt?
quote:Fayan schreef op 29 juni 2016 @ 20:27:

[...]





Ach, gut. Kwam je zelf niet in aanmerking voor een uitkering en ben je nu boos? Arme jij.

Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..



Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 29 juni 2016 @ 20:37:

[...]



Nou ik denk er eigenlijk zo ook wel over. Lees hier ook vet vaak topics van "ik kan niet werken want veel meegemaakt" "ik heb een kind" "werken is financieel niet haalbaar". Blijkbaar kan dat allemaal..



Ohh en nee ik kom met mijn salaris idd niet in aanmerking voor een uitkering...Eens, maar bij Defrona klonk het zo gewoon zo bitter, terwijl ze helemaal niets weet van de situatie van TO. Geld vangen vanwege onzin-redenen gaat inderdaad helemaal nergens over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven