Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Dat klinkt goed. Mocht je nog hoteltips hebben dan zijn ze van harte welkom, al is het alweer 7 jaar geleden dus er zal wel wat bijgebouwd zijn. Meestal is The Rough Guide wel betrouwbaar met hotelaanbevelingen. Het lijkt mij wel lekker om de vakantie af te sluiten met een paar dagen eilanden. Kijken of ik mijn vriend kan overtuigen want dat is niet zo'n strandliefhebber. Ik kijk nog het topic door want er staan genoeg namen van niet al te toeristische eilanden.
Gisteren met een familielid gesproken die Thailand helemaal niks vond. Ze vond de mensen opdringerig, werd gek van de hustlers en vond het overal enorm stinken.

Ik herken dat gewoonweg niet, of het irriteert mij helemaal niet.

Ze zei dat je bijna in iedere winkel getrokken werd. Hebben jullie dat meegemaakt? Alleen op Samui willen de Indiërs nogal eens vasthoudend zijn en dat kan vervelend op den duur worden. Maar als je 1x zegt dat je echt geen pak wil laten maken, laten ze je verder wel met rust.
Niks van meegemaakt! Vond het juist lekker rustig! Lieve mensen, niet opdringerig...

Op Lombok, daar werd ik he-le-maal gek!!
Het ligt er aan waar je in Thailand komt.

Ik kan me zo voorstellen dat dit op Phuket schering en inslag is.

In het door mij zo gehate Hua Hin gebeurd het ook.

En op Samui begint het alleen nog op een aardige manier.

Volgens mij is het overal waar veel toeristen komen.

En de meeste op deze pijler zoeken net een beetje de rust op volgens mij en dan heb je geen last.

Rosy, ik ben een verwend monster wat hotels betreft dus volgens mij ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik slaap nooit ergens voor 10 euro zoals al mijn vrienden die naar Thailand gaan.
In Thailand heb me nooit geergerd aan opdringerigheid. Mijn ervaring is ook dat de mensen juist vriendelijk en relaxed zijn. Op Java was het af en toe wat opdringeriger maar ja, het is ook een beetje hoe je ermee omgaat. Ik vind het juist altijd weer wennen als ik terug ben in Nederland, mensen zijn hier over het algemeen een stuk botter, ongeduldig en a-relaxed.

Neele, ik hou zelf wel van luxe maar m'n vriend is meer zo iemand als al je vrienden haha, dus dat wordt iets ertussen in. We wisselen het af. Soms zitten we in dure hotels en soms in hutjes. Ik wil af en toe gewoon een zwembad en ik vind het heel belangrijk dat het schoon en sfeervol is.
In Patong werd ik wel gek van de tuktuk bestuurders die de hele tijd naar je toeterden en de hoeren die naar mijn vriend toeterden, maar da's dan ook het enige. Verder in Thailand nergens last van opdringerige mensen. En stank???? Het ruikt er juist heerlijk!

Op Bali en Lombok is het inderdaad veel erger. Om de 5 meter staat er iemand aan je te trekken.
Thailand ruikt inderdaad heerlijk, het eten ruikt lekker, de kruiden op de markten....zalig!
off topic idd, maar daar werd ik echt niet goed van... ik kon nog niet op een strandbed gaan liggen of er stonden 6 mensen om me heen, de ene was mn haar aan het invlechten, de ander zat mn voeten te masseren, you want sarong, you want frog, you want.... bladiebladiebla... gek werd ik ervan! ben niet op Phuket geweest maar op Samui viel het echt heel erg mee en op Phangan echt geen enkele gezien! :-)
O'ja, ik ben een keer in Bali op het strand van zowel Lovina als Kuta geweest, dat was wel erg, dat getrek! Precies zoals je het omschrijft, Milanootje. Dan was Ubud wel een stuk prettiger om te vertoeven. Op Ko Chang viel het ook wel mee.
Ik herken het helemaal als je het hebt over opdringerige mensen in Thailand.. maar dat heeft m'n vakantie er zeker niet minder op gemaakt.

Na de eerste stap die we buiten het hotel maakte in Bangkok werden we meteen belaagd door taxi chauffeurs, tuktuks... Miss Miss... where you go??

Daarna toen we aan de overkant van het Grand Palace een flesje water wilden koper werden we meteen door meerdere verkopers belaagd om een paraplu te kopen... opeens stonden er 20 mensen om ons heen, ik kan me er niet veel meer van herinneren maar in de flashbacks die ik heb zie ik zoveel mensen met de vraag.. miss miss you want umbrella??

De mensen zijn alleen opdringerig in toeristische gebieden, zo waren de mensen in Chiang Mai ook heel opdringerig. In de kleinere plaatsen had ik er geen last van.

Het was wel een beetje stom want ik had in m'n lonely planet gelezen dat mensen het niet als onbeleefd ervaren als je niet reageert op hun vragen, maar dat ze juist een reden hebben om door te gaan als je ze met een 'nee' probeert af te wijzen....

alleen had ik dat dus gelezen toen ik terug was in Nederland

Had ik dat maar van te voren geweten...
Hoi meiden. Ik wil jullie even laten weten dat wij hebben besloten niet volgend jaar naar Thailand te gaan, maar om volgend jaar te gaan sparen en dan het jaar erop naar Thailand willen. En dan willen we eerst een rondreis doen met een privéchauffeur langs dingen die ons interessant lijken en na een dag of 8 rondreizen willen we heerlijk luxe gaan island-hoppen, langs een aantal rustige eilanden. Wat we willen vraagt wel iets meer budget dan gedacht (ik wil ook echt luxe resorts! en de binnenlandse transfers per vliegtuig), vandaar dat Thailand voor 2010 op de agenda staat.

Bedankt allemaal voor jullie suggesties en ik blijf hier meelezen.

Dolfje, ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt en lees graag hoe jullie het gehad hebben.

Neele, ook heel veel plezier in Oman.
ow dolfje...je bent al daar.....

hoop dat t super is!!!

ik tel de maanden af...
Hallo allemaal,even een berichtje uit Thailand.

We zitten momenteel in Treetops en zijn vandaag met een band van de rivier af gegaan,dat ging goed omdat het hier verschrikkelijk hard heeft geregend.Ook vandaag nog jammer genoeg.

In Bangkok was het gisteren nog erg heet maar hier is het grijs....Hopelijk wordt het over 2 dagen als we naar de kust gaan beter....

Tot nu toe bevalt het ons prima en wat ik hier lees over opdringerige mensen,ach ze willen je allemaal in de Tuktuk krijgen maar ik vind de verkopers wel meevallen.\

Ik vond Bangkok trouwens ook niet zo erg stinken als wat een hoop mensen zeggen.Ja sommige stukken wel maar over het algemeen niet.

We hebben de fietstocht van Co v Kessel gedaan en dat was echt super!

Tot over 2 weken!
Wij willen misschien komende zomer naar Thailand, Cambodia en Vietnam.

Is een budget (zakgeld) van 50 euro voor 2p per dag genoeg? (voor eten, slapen, vervoer en soms entreegelden).

Groetjes,

Domo
Hou van jezelf.
O ja, ik heb het dan over backpacken. Het hoeft niet superdeluxe, maar wel een privékamer voor ons tweeen, met een douche en toilet.
Hou van jezelf.
Dus 25 euro per persoon per dag, incl. alles???

Dat gaat je niet lukken en als het je wel gaat lukken, moet je je afvragen of je dat ook echt zou willen.
Dat wordt nix. Je kan er heel goedkoop leven, maar zó goedkoop?!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Hi allemaal,

Nou,ben weer terug uit Thailand,zondag teruggekomen,veilig en wel. Vind het jammer om weer in het saaie grauwe koude nederland te zijn,maar aan andere kant ben ik superblij weer veilig terug te zijn, als je nu de situatie daar bekijkt..Suvarnabhumi Airport bij Bangkok compleet afgesloten, geen vlucht kan weg of landen,vreselijk als je er nu net naartoe gaat of net weg zou moeten. En die demonstraties en betogingen zijn ook ineens heel heftig. Wij hebben er totaal niks van gemerkt,gelukkig. Superreis gehad,geweldig!! Echt een aanrader. Hebben veel gezien en gedaan,maar op relaxte manier allemaal. Fietstocht met Co van Kessel ook gedaan, wat een ervaring,geweldig! echt een aanrader voor iedereen. Regen gehad onderweg,maar dat boeide niet,kregen allemaal poncho´s aan. Bangkok geweldige stad,wel heftig als je er aan komt net,maar wel gaaf om paar dagen te verblijven. Tip voor goed en beetje luxe hotel (als je net aankomt van lange vlucht wel prettig):Buddy Lodge (op Ko San Road,leuke buurt,leuk straatje).Is 40 euro per nacht,incl.ontbijt. Zwembad op dak,heerlijk! En Rambuttri House,straatje naast Ko San Road ook een aanrader,zeker als tussenstop tussen vluchten bijvoorbeeld, 20 euro per nacht,excl. ontbijt.

In Ayutthaya ook geweldig guesthouse gehad,10 euro per nacht,schoon,airco,goede bedden,meer heb je niet nodig,Het heette P.U. Inn Guesthouse.aanrader!

Ko Phi Phi zijn we geeindigd voor 5 nachtjes strand, verbleven in het Andaman Beach Resort,hadden ons eigen bungalowtje,vlakbij zwembad enz ee.heerlijk! Goed weer gehad ook,wel warm.Laatste 2 dagen wat bewolkt en op adg vertrek ging het regenen,het regent er sowieso veel in het zuiden, het is er niet voor niets zo groen.

Ik denk dat je wel voor 25 euro per dag per persoon kan rondreizen door thailand,weet ik wel zeker eigenlijk.maar dan inderdaad wel low.budget.En de hotels in bangkok zijn sowieso iets duurder en zo´n eiland ook vaak,zeker Ko Phi Phi,alles daar 2 keer zo duur gemiddeld. Resort daar was 60 euro per nacht,dus 30 euro pp. Dan zit je al ove rje budget.En je wil natuurlijk excursies en alles doen. En we zijn met binnenlandse vlucht naar zuiden gegaan (Air Asia), was 70 euro retour,geen geld,maar als je echt low-budget wil,kan je 12 uur met bus gaan,dan ben je misschien 5 euro kwijt ofzo. Hebben wel veel lokale bussen genomen hoor,bijv,van bangkok naar kanchanaburi,was 2 euro. En van Kanchanaburi naar Ayutthaya, 50 cent! En dan zit je met de locals,heel bijzonder.Ook trein vanaf Ayutthaya naar Bangkok was maar 50 cent. Maar dat zijn allemaal relatie korte stukken,van max 4 uur.Maar als je echt langere afstanden af moet leggen doe je dat niet denk ik. Het eten is ook supergoedkoop, je kan het uiteindelijk zo duur maken als je zelf wil. maar gemiddeld hebben wij toch wel minimaal 20 euro per nacht (voor 2 personen) betaald voor overnachting.

Maar het is en blijft een backpack land bij uitstek,als je echt low budget wil kan dat. Verwacht dan niet echt luxe kamers, maar hoe meer je naar het Noorden gaat,Chang Mai bijvoorbeeld, hoe goedkoper het zal zijn.

Gr, Summergirl
Dolfje, ik hoop dat jullie geen hinder ondervinden van de toestand in Thailand!
Ben blij dat je het zo naar je zin gehad hebt.

En toch nog mooi weer, een collega is onlangs teruggekomen en die had in het zuiden alleen maar slecht weer.
Ja,hebben wat dat betreft wel echt geluk gehad, hebben 3 echt mooie dagen gehad op Ko Phi Phi en 1 halfbewolkte dag, maar dat was wel even lekker.En de dag dat we vertrokken was het dus beetje aan het miezeren en zwaarbewolkt,maar was prima reisweer,neit te warm.Als het strakblauw is,is het wel heerlijk,maar niet te harden in de zon, een advies,goed smeren en blijven insmeren! Ik verbrand echt vrijwel nooit,vrij donkere huid,maar met snorkelen rug/schouders erg verbrand,ondanks factor 30 die ik elk uur smeerde! Shirtje aan dus!!Verder heerlijk gehad,mis het echt,zeker als ik hier naar buiten kijk!

Dolfje:ik ben erg benieuwd nar je verhalen,hoop dat het beter weer is geworden en ook dat alles goed gaat daar, jullie terugreis komt bijna in zicht? Hopelijk is vliegveld dan weer open. Vliegen jullie niet toevallig terug vanuit zuiden naar Bangkok?hadden wij wel,maar kan nu natuurlijk ook niet.Je kan altijd met bus/trein,dat scheelt. Veel plezier nog!
Ik heb geen idee wat je inderdaad voor budget moet nemen om rond te komen.

Afgelopen jaar hebben wij het in Mexico, Guatemala en Belize kunnen redden met maximaal 50 euro voor 2 personen per dag, enkel voor eten en entreegelden. Maar dan zit je wel in een veel duurdere regio natuurlijk. En heel vaak uiteten geweest, dus dat tikt goed aan. (waren we nu niet helemaal van plan)

Is het reeler als ik zeg: op goedkope dagen kom je zeker rond met 50 euro voor 2p, op duurdere dagen zit je toch wel aan 100 euro voor 2p?

Dus voor een maand toch wel rekenen op 2500 a 3000 euro zakgeld voor 2 personen? Is dit reeel?

(Het hoeft niet echt low budget, maar ik vraag me af wat de prijsnorm is)

Als ik twee tickets voor 800 each kan krijgen, zouden we dus voor 4000/4500 euro een maandje rond kunnen reizen???
Hou van jezelf.
Ik heb voor mijn komende rondreis door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja gerekend op ¤20,- per dag voor mij alleen. Daarvan wil ik alles betalen. Dat wordt low-budget reizen dus. Wel te doen toch? Ik heb de tijd, dus lange busreizen kunnen best.

Ik hoop wel dat de vliegvelden snel weer opengaan in Bangkok trouwens!
@domo: dat is een beter uitgangspunt, denk ik. Soms zal je wat meer opmaken en soms heb je een goedkope dag.

Wij nemen voor 4 weken ongeveer 4000 euro zakgeld mee voor 2 personen. Het mag op, maar het hoeft niet. Slaap wel in hotels vanminimaal
Er ging iets mis.

Slaap dus wel in hotels van minimaal 30 euro per dag en eet ook wel vaak in iets duurdere restaurants.

Ongeveer 2 binnenlandse vluchten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven