Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ja dat heb ik dus ook Pinksterbloempje,in alle reisgidsen(papier en internet)is het overal even mooi....ook de hotels die je ziet.

Zoals het er nu voor staat gaan wij na Bangkok richting Krabi en dan Ko Lanta en/ of PhiPhi Islands,ik wil dan misschien wel een dagje met de ferry naar Phuket als ik me verveel maar denk het haast niet,heb daar maar weinig positieve dingen over gehoord.
quote:neele schreef op 11 november 2008 @ 16:07:

Pinksterbloem,

Ik ken de meeste van je opties behalve Koh Samet en Koh Chang.

Over Samet lees je niet zulke goede dingen. Het ligt zeer dicht bij BKk en is dus heel druk. Was vroeger wel prachtig overigens.

Koh Chang wordt steeds drukker en zou een grote bouwput zijn.

.

Dat valt beide erg mee. Ko Samet is doordeweeks helemaal niet druk, alleen in het weekend komen er veel Thais naartoe (en daarom is het eten er erg goed!). En op Samet is het bijna altijd lekker weer omdat je er weinig last hebt van de moesson. Ko Chang is echt geen bouwput. Ik heb 1 hotel gebouwd zien worden van de hele noord naar de zuidkust. Ik vond het een mooi eiland, met lekkere stranden en waar genoeg te doen is, zowel overdag als 's avonds.

Maar Neele heeft wel gelijk dat als je niet helemaal weet wat je wilt Ko Samui, Phangan en Tao de leukste optie zijn. Daar is echt voor elk wat wils.
quote:dolfje schreef op 11 november 2008 @ 16:49:

Ja dat heb ik dus ook Pinksterbloempje,in alle reisgidsen(papier en internet)is het overal even mooi....ook de hotels die je ziet.

Zoals het er nu voor staat gaan wij na Bangkok richting Krabi en dan Ko Lanta en/ of PhiPhi Islands,ik wil dan misschien wel een dagje met de ferry naar Phuket als ik me verveel maar denk het haast niet,heb daar maar weinig positieve dingen over gehoord.

precies ook ons plan!!

Moeilijk kiezen ook he?1
Ja maar wel leuk om zo op internet en in boeken van de bieb te speuren!
quote:dolfje schreef op 11 november 2008 @ 16:49:

Zoals het er nu voor staat gaan wij na Bangkok richting Krabi en dan Ko Lanta en/ of PhiPhi Islands,ik wil dan misschien wel een dagje met de ferry naar Phuket als ik me verveel maar denk het haast niet,heb daar maar weinig positieve dingen over gehoord.Dolfje, hoe gaan jullie reizen? Op de bonnefooi of heb je alles vooraf geregeld?
Ik heb de transfer van het vliegveld en de eerste 4 nachten Bangkok geregeld en de nachttrein naar het zuiden(retour).

Heb dat via Greenwood gedaan,de rest regel ik daar bij hun of een ander kantoortje(wij logeren in Prince Palace hotel en daar hebben ze hun kantoor dus loop ik er de eerste dag even binnen)

Ik wil de eerste dag Bankgkok bekijken en de 2e en 3e dag een fietstocht en Ayuttaya(maakt niet uit welke volgorde) dan een paar dagen naar de River Kwai(weet nog niet hoe en wat) dan gaan we naar het zuiden en dan zou ik graag naar Kao sok national park gaan en dan lekker ergens aan het strand.

Voel me gelukkig qua verkoudheid iets beter dus gaat de goede kant op.
Dolfje het klinkt echt heerlijk!!!

Ook al vertrerk ik maandag voor drie weken naar een prachtland waar ik me drie weken in extreme luxe ga wentelen, ik ben toch een beetje jaloers...
Ik weet het even niet. Ik twijfel heel erg. Reizen in Thailand lijkt me wel een gedoe. Ligt ook een beetje aan Pinksterman, die kan niet erg goed tegen reisstress. Als we al een keer bonje hebben, dan is het vaak in een vakantie. Ervaringen uit het verleden en zo...

Ik zit dus niet te wachten op toestanden, veel verschillende transfers en meerdere verblijfsplekken.
Dan kan je misschien een georganiseerde reis voor jullie samen van te voren samen stellen mbv bouwstenen,Thailandonline biedt zulke reizen aan.Je bent dan samen met zijn 2 maar alles wordt volgens mij geregeld zodat je van te voren ook weet waar je aan toe bent.
quote:Pinksterbloempje schreef op 12 november 2008 @ 16:42:

Ik weet het even niet. Ik twijfel heel erg. Reizen in Thailand lijkt me wel een gedoe. Ligt ook een beetje aan Pinksterman, die kan niet erg goed tegen reisstress. Als we al een keer bonje hebben, dan is het vaak in een vakantie. Ervaringen uit het verleden en zo...

Ik zit dus niet te wachten op toestanden, veel verschillende transfers en meerdere verblijfsplekken.

Pinksterbloem, wat weet je even niet en waar twijfel je aan?

Kan ik je twijfel ergens over wegnemen?

Als je by the way Samui en Phangan en of Tao doet heb je het niet over serieuze transfers hoor!

Gewoon een uurtje (of twee) lekker op een bootje zitten.
Pinksterbloem ik heb het idee dat je je vreselijk druk zit te maken. Niet doen, is nergens voor nodig. Thailand is zo'n makkelijk land. Niks reisstress en gedoe. Hak die knoop door, boek nu alvast een ticket naar Samui (kan per internet) en ga daar lekker genieten. Neem na een paar dagen een taxi naar de pier, koop een bootticket en een half uur later ben je op Phangan. Vanaf Phangan is het nog anderhalf uur varen naar Ko Tao. Hartstikke makkelijk. doe wat met de tips die je van Neele en Kaar krijgt en boek ook alvast je accommodatie op die eilanden (ik reis nogal low budgets, dus mijn tips doen het niet zo goed denk ik) en you're good to go!
Zo doe ik t ook een beetje....zonman is ook niet zo typ van alles loslaten.....

Heb bv een ticket naar krabi geboekt en eerste nachten op ko lanta....daarna zien we wel of we naar ko phi phi gaan of nog ergens anders...

Ik zou t prima vinden om gewoon te kijken...maar ja die kerel van me moet wel een btje duidelijkheid hebben...haha

Maar komt vast goed......

duurt alleen nog zo lang........wil nu al haha
Dank voor jullie reacties. Ik zal het hier in de groep gooien. Het klinkt heel eenvoudig, zoals jullie het zeggen.
De allereerste keer had ik 3 weken Samui geboekt. Ik geloof dat we na een paar dagen al richting Koh Tao/Koh Phangan zijn gegaan.

We hebben de grote tassen in het hotel laten staan (hotel was toch al betaald) en zijn met een kleine koffer overgestoken.

Toen zijn we er natuurlijk ook achter gekomen dat het echt zonde van het geld was om 3 weken een hotel te boeken, terwijl het zo makkelijk is om van de vrijheid te genieten.

Het jaar daarna zijn we op eigen gelegenheid 5 weken gaan rondreizen.

Je kunt echt alles op iedere hoek van de straat kopen in Thailand. Als het moet verkopen ze hun ouwe schoonmoeder nog.
Nou ik ben de koffer aan het inpakken,heb de helft er weer uitgegooid want het was weer veel te veel...

Kan best zijn dat ik er nog meer uit gooi....
Dolfje, ik neem dit soort dingen ook niet zo snel van vreemden aan maar geloof me nou: 2 jurkjes, 2 rokjes of korte broeken, een paar t- shirts en hemdjes, 2 sarongs (die je gelijk als handoek gebruikt en 2 bikini's .

Verder 2 paar slippers en een paar gympies ofzo. Dan heb je voor Thailand meeeeeeer dan genoeg.

Je kan op die zelfde hoeken waar ze alles verkopen ook alles laten wassen voor weinig en op deze manier houd je nog ruimte over voor eventuele aankopen.

Verder verplaats je je ook wat makkelijker als je niet 16 kilo met je mee sleept die je niet gebruikt.l
Nou die jurkjes vallen al af want die heb ik niet hahaha.

Ik heb de koffer net gewogen en die woog 19 kilo(idat is wel voor ons 2 samen)
Dolfje, onwijs veel plezier en een goeie vlucht morgen!!!
Hele fijne tijd en geniet er met volle teugen van.
Dank jullie wel!
En waar ga jij je in luxe wentelen, Neele? Jij geniet er ook wel van hè?!
Nou ik heb toch een wijziging gemaakt en een extra koffer gepakt,die eerste zat toch wel erg vol en nu heb ik het verdeeld.Kan ik tenminse ook nog wat mee terug nemen als ik iets leuks zie
Dolfje, veel plezier alvast!

Over een maand ga ik voor een maand naar Thailand. Nou, ben ik zo'n 5 jaar geleden al een keer eerder geweest maar dat was georganiseerd en de gebruikelijke toeristenroute (behalve Kong Kean in oosten van het land). Fijn land en ik kijk er naar uit om weer te gaan. Ik zie hier voornamelijk veel ervaringen met het zuiden en mooie eilanden. Is er ook weleens iemand meer in het noordwesten/noorden/noordoosten geweest? In Chang Mai/Sukhotai/Ayutthaya ben ik al geweest, ik bedoel meer dorpjes als Pai, Mae Hong Son, Tak of plaatsen in de Isaan provincie.

Wat ik wel weet, is dat ik deze keer een stuk minder meeneem dan de eerste keer. Praktisch alles is daar verkrijgbaar. Oh, kan niet wachten!
quote:milanootje schreef op 15 november 2008 @ 11:07:

En waar ga jij je in

luxe wentelen, Neele? Jij geniet er ook wel van hè?!

Ik leef voor vakantie's !

Ik ga lekker Sinterklaas vieren in Oman...
quote:Rosy76 schreef op 15 november 2008 @ 18:44:

Dolfje, veel plezier alvast!

Over een maand ga ik voor een maand naar Thailand. Nou, ben ik zo'n 5 jaar geleden al een keer eerder geweest maar dat was georganiseerd en de gebruikelijke toeristenroute (behalve Kong Kean in oosten van het land). Fijn land en ik kijk er naar uit om weer te gaan. Ik zie hier voornamelijk veel ervaringen met het zuiden en mooie eilanden. Is er ook weleens iemand meer in het noordwesten/noorden/noordoosten geweest? In Chang Mai/Sukhotai/Ayutthaya ben ik al geweest, ik bedoel meer

dorpjes als Pai, Mae Hong Son, Tak of plaatsen in de Isaan provincie.

Wat ik wel weet, is dat ik deze keer een stuk minder meeneem dan de eerste keer. Praktisch alles is daar verkrijgbaar. Oh, kan niet wachten!

Wij hebben een jaar of 7 geleden voor het eerst een auto gehuurd in Thailand. Omdat we dat toen best eng vonden hadden we een vooropgestelde reis geboekt.

In ons hotel in BKK kwam iemand ons ophalen en bracht ons naar het verhuurkantoor.

Daar kregen we de auto en routebeschrijvingen. Verder de vouchers voor de hotels. We hebben twee weken gereden en idd ook op plekken als Mae Hon Song en Pai geweest. Ik vond het geweldig. En goede hotels die al geboekt waren.

We eindigden in Chang Mai en zijn van daar uit naar het zuiden gevlogen om nog een paar eilanden aan te doen. (Die dan niet van tevoren geboekt)

Heerlijke vakantie was dat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven