Het stamcafé XVI

20-06-2016 18:27 3014 berichten
En weer een nieuw deel! Zuigregels zijn inmiddels wel bekend, dus daar gaan we verder niet op in

Cheers!

Zéér belangrijke edit: lieve groetjes van Yas, LV, Leo en Stardienietmeerinrusteis.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 20:01:

[...]

Daar zou ik hier in mijn dorp ongetwijfeld de blits mee maken Barry.

Misschien dat ik er dan eindelijk eens bij hoor hier.

Is voor jou curry ook the usual bij bijvoorbeeld patat speciaal?

Geen idee of het iets noord Hollands is maar bij de mijn bekende frieterieën in het westen was speciaal met tomatenketchup en als je curry bliefde moest dat er bij gezegd worden.

Hier, in mijn woonstreek, is curry het uitgangspunt en wil je ketchup dan is dat op aanvraag.Ik heet dan wel geen Babs maar ik kom wel uit Noord-Holland, en daar was speciaal inderdaad altijd standaard met ketchup, als je curry wilde moest je dat er heel hard bij schreeuwen. Hoe het hier in het oosten is weet ik niet. Als ik al een keer naar de frietboer ga bestel ik alles kaal en besmeur het thuis naar smaak met de aldaar aanwezige sauzen.
Gefeliciteerd Voldedochter!
Thuis is het altijd Remia curry, wat staat er bij jullie voor merk?
Oorlog met ui.
Bij de Febo.
quote:Inkie12345 schreef op 01 juli 2016 @ 20:09:

Deze

quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 20:05:

[...]

Sommige kinderen komen niet eens naar de diploma-uitreiking, want ze hebben echt geen zin meer. Ik ben zo'n trut die graag elke leerling nog even persoonlijk spreekt, dus ik vind het weleens jammer. Maar fijn dat ze haar route heeft uitgestippeld. Nu lekker lang vrij!Dat vroegen ze haar inderdaad nog: je komt toch nog wel naar de uitreiking he? En tja, zo is ze dan ook wel weer want ze wil niemand kwetsen en zo. Mij stoort het wel een beetje. Dat ze dus al die tijd hebben geweten dat ze veels te slim was voor die snertopleiding en dat ze er totaal geen aansluiting had en dat het haar voor geen meter meer boeide en dat ze nu wel gaan zitten bedelen om betrokkenheid. Rot op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Friet speciaal is hier in het zuiden met curry. Ik vind curry op friet vies maar we hebben het voor man in huis van Hela.
Oh gefeliciteerd nog voor dochter LV.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 20:11:

[...]

Dat vroegen ze haar inderdaad nog: je komt toch nog wel naar de uitreiking he? En tja, zo is ze dan ook wel weer want ze wil niemand kwetsen en zo. Mij stoort het wel een beetje. Dat ze dus al die tijd hebben geweten dat ze veels te slim was voor die snertopleiding en dat ze er totaal geen aansluiting had en dat het haar voor geen meter meer boeide en dat ze nu wel gaan zitten bedelen om betrokkenheid. Rot op zeg.Dat snap ik. In het geval van jouw dochter zou ik het ook nog best begrijpen dat ze niet gaat. Maar ik heb met bijna al mijn leerlingen goed contact, dus ik vind het leuk om ze alle goeds te wensen.

[...]

Dat vroegen ze haar inderdaad nog: je komt toch nog wel naar de uitreiking he? En tja, zo is ze dan ook wel weer want ze wil niemand kwetsen en zo. Mij stoort het wel een beetje. Dat ze dus al die tijd hebben geweten dat ze veels te slim was voor die snertopleiding en dat ze er totaal geen aansluiting had en dat het haar voor geen meter meer boeide en dat ze nu wel gaan zitten bedelen om betrokkenheid. Rot op zeg.Gaan ze dan allemaal in gala? Zo ja, dan zou ik mijn kind als Vyvyan of Rick laten gaan
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 20:10:

[...]

Deze

[img]http://www.valeofoods.com/wp-content/up ... 00x500.png[/img]Die hebben ze vast niet bij de appie
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 20:03:

Haha, we hadden het er laatst nog over. Ketchup is voor westerlingen en Duitsers. Hier eet je curry. Ik kan me niet eens herinneren dat we vroeger ketchup in huis hadden. Geen idee waarom, overigens. Ik vind curry ook echt veel lekkerder.

En over je dorp. Stomme koeien daar. Als het echt niet meer uithoudt, kom dan eens langs in mijn mondaine T. Dan trakteer ik je op een frikandel, zonder curry.

Lijkt me geweldig!

Ik ben heel leuk namelijk in het echt!

Geinig trouwens wat je zegt over curry, ik dacht dat we dat van de Duitsers hadden namelijk.

Ik weet niet anders dan dat men daar senf of curry eet bij van die witte bratwürsten.

Of is dat weer typisch iets voor zuidelijk Duitsland waar ik vaak kwam?
Wij hadden altijd Curry Gewürz, van de Aldi. Niet uit Duitsland, want die is niet pittig genoeg.

Misschien is het hetzelfde met Grolsch in Twente: Noorderlingen houden wel vaker van uitgesproken smaken. En van braderieën.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 19:32:

Wat hebben we gegeten?

Of is dat al geweest?Wij hadden couscous salade ( had ik gisteren ook al maar ik had veel te veel gemaakt) met runderchipolatas.
quote:Inkie12345 schreef op 01 juli 2016 @ 20:09:

Even wennen weer aan het forummen, ik had je bijna gestafd...

Ik vind deze het lekkerste:

quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 20:15:

[...]

Lijkt me geweldig!

Ik ben heel leuk namelijk in het echt!

Geinig trouwens wat je zegt over curry, ik dacht dat we dat van de Duitsers hadden namelijk.

Ik weet niet anders dan dat men daar senf of curry eet bij van die witte bratwürsten.

Of is dat weer typisch iets voor zuidelijk Duitsland waar ik vaak kwam?

Ik ben nogal een teleurstelling, in het echt, dus dat heft dan mooi op.

Hier over de grens eten Duitsers altijd Ketchup bij hun Pommes en Senf bij hun Bratwurst.

In Zuid-Duitsland heb je ook Weißwurst, heb je dat weleens gegeten? Moet met zoete mosterd en ziet er echt naar en onsmakelijk uit.
Curry, ketchup, frikandellen, braadworsten: het past allemaal niet in mijn dieet.

Oudste moet nog een mondeling doen voordat hij weer een certificaatje mag ophalen. Nu woont hij door de week de hele week zo'n beetje naast zijn school, wat fijn is, want dan kan hij er gewoon zelf heen wandelen. Is dat mondeling op zaterdag, moet ik weer met hem mee.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar

Maar ik vind dit alleen lekker op/met pasta.
quote:dolfje schreef op 01 juli 2016 @ 20:17:

[...]

Wij hadden couscous salade ( had ik gisteren ook al maar ik had veel te veel gemaakt) met runderchipolatas.

Elke keer hik ik tegen couscous aan.

Ik weet niet wat dat is tussen mij en couscous.

Geen idee wat ik er mee moet.

Een keer couscous salade gegeten en daar vond ik geen klap aan omdat het zo flauw was.

Hoe doe jij jouwe?
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 20:18:

[...]

Ik ben nogal een teleurstelling, in het echt, dus dat heft dan mooi op.

Sommige dingen mag je nooit over jezelf zeggen/schrijven. Zelfs niet als 'grapje'.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar

[...]

Dat vroegen ze haar inderdaad nog: je komt toch nog wel naar de uitreiking he? En tja, zo is ze dan ook wel weer want ze wil niemand kwetsen en zo. Mij stoort het wel een beetje. Dat ze dus al die tijd hebben geweten dat ze veels te slim was voor die snertopleiding en dat ze er totaal geen aansluiting had en dat het haar voor geen meter meer boeide en dat ze nu wel gaan zitten bedelen om betrokkenheid. Rot op zeg.Ik hoop dat ze op het mbo dan meer gelijkgestemden treft dan mijn dochter, of de beide dochters van mijn vriendinnen. Alledrie (drie verschillende opleidingen) hebben ze nogal last van de ongemotiveerde meerderheid in de klas. Mensen die gewoon graag langdurig de lessen verstoren, hun deel van groepsopdrachten niet leveren, en de sfeer negatief bepalen.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 20:14:

[...]

Gaan ze dan allemaal in gala? Zo ja, dan zou ik mijn kind als Vyvyan of Rick laten gaan

Mijn dochter een beetje kennende vrees ik dat ze erheen sjokt in haar pyjama

Ze denken op school ook allemaal dat ze depressief is. Dat is ze helemaal niet, alleen op school dus. Net als op de basisschool eigenlijk. Alleen was ze toen nog te jong om de lol ervan in te zien en kunnen we er nu thuis om gieren van het lachen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 20:21:

[...]

Mijn dochter een beetje kennende vrees ik dat ze erheen sjokt in haar pyjama

Ze denken op school ook allemaal dat ze depressief is. Dat is ze helemaal niet, alleen op school dus. Net als op de basisschool eigenlijk. Alleen was ze toen nog te jong om de lol ervan in te zien en kunnen we er nu thuis om gieren van het lachen.O wat leuk, dan moet ze een met een steen onder haar arm en een dik touw naar de uitreiking gaan. In haar pyjama wel uiteraard.
quote:Solomio schreef op 01 juli 2016 @ 20:19:

[...]

Sommige dingen mag je nooit over jezelf zeggen/schrijven. Zelfs niet als 'grapje'.Ik zal het proberen niet meer te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven