Baby slaapt buiten, gezond of vragen op verkoudheid?

26-11-2008 17:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de creche slaapt mijn zoontje (6mnd) regelmatig buiten in een kinderwagen te slapen. Ik weet dat buitenlucht gezond is, maar zoonlief is de laatste weken vaak behoorlijk verkouden. Helpt het buitenslapen hier aan mee of is het juist gezond voor hem om even uit de baby-bacillenlucht te zijn?
Volgens mij is dat heel gezond. En goed voor de weerstand ook. Voorwaarde lijkt me wel dat hij goed genoeg is ingepakt, maar ook weer niet zo warm dat het flink zweten wordt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Waarom slaapt je zoontje buiten, wat is de reden dat ze dat doen?
Als hij onder warm dekentje lekker ingepakt ligt: niets aan de hnd, zullen wel de gewone bacillen zijn...

Hier slapen mijn kinderen in de buitenlucht doorgaans langer dan binnen, overdag althans .
Je hebt toch ook van die kinderdagverblijven waar ze speciale buitenbedjes hebben? Vind het nog altijd jammer dat ze die niet hebben bij ons kdv waar Mini tzt naar toe gaat, maar misschien is het midden in de stad wat minder wenselijk dan op het platteland.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Hihi 's nachts haal je ze binnen?

Zoonlief ligt lekker ingepakt in een kinderwagen met grote kap, van de tocht af dus.

Ze zeggen op het KDV dat hij er ook langer en beter slaapt dan binnen. Mij lijkt het ergens ook wel gezond, maar heb zo mijn twijfels bij de kou.
Zoonlief sliep op de creche ook buiten. Ik moest er wel voor tekenen. Schijnt dat sommige ouders dat niet deden omdat die ook bang waren voor verkoudheid. Bij ons hadden ze speciale soort slaaphuisjes met een horretje ervoor. Hij is er bij mijn weten nog nooit verkouden door geworden en sliep er veel lekkerd er dan binnen. Inderdaad wat Lien ook zegt, als ze voldoende aan hebben dan is het prima. Ze bouwen buiten meer weerstand op en het schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de longetjes.
Ik las van de week dat kinderen op creches in Denemarken altijd buiten slapen. En daar is het qua weer toch echt niet beter dan hier.
zo lang hij goed ingepakt is dus onder de dekentjes, mutsje op handschoentjes aan, is er niks mis mee. En idd kinderen slapen buiten over het algemeen dieper en langer. Het schijnt ook erg goed te zijn voor de weerstand. Die droge lucht binnen is stukken ongezonder!
Vriendin van heeft een kdv met buitenbedjes, van deze:

De kinderen slapen er heerlijk. Ouders kunnen kiezen of de kinderen binnen of buiten slapen.
Ja Fachat, daar sliep mijn zoon ook in!!
Heb het nog even opgezocht en ze heten lutjepotje
Van kou wordt je ook niet verkouden toch? Dat schijnt een fabel te zijn. Verkoudheid komt door een virus.
In Scandinavie doen ze het heel veel, en ook in Groningen schijnt het gebruikelijk te zijn: je kind buiten laten slapen in een Lutje Potje.

Zie google.
@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uit
quote:Dhelia schreef op 26 november 2008 @ 17:17:

Ik las van de week dat kinderen op creches in Denemarken altijd buiten slapen. En daar is het qua weer toch echt niet beter dan hier.In Ijsland zetten ze de kinderen ook wel buiten neer en daar zijn de temperaturen nog extremer dan hier.Maar de kleine moet wel goed ingepakt worden en niet op de tocht staan.
volgens mij super gezond!

ana

mn kindje doet ook
Mijn zoontje slaapt op de creche ook altijd buiten, nu 12 weken maar met 6 weken lag ie al buiten, hij heeft 1 middag binnen gelegen...een middag gehuilt...dus hij slaapt nu lekker buiten. Ik krijg ook vaak het verwijt...je kind buiten slapen..ben je niet goed bij je hoofd? Maar tis gezond en hoeveel moeders lopen er niet gezellig met het kind buiten en dan slaapt het ook, is niets anders hoor!
Huh? Kinderen buiten slapen? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord (heb ik nog geen kids hoor). Ik wist ook helemaal niet dat daar aparte bedden voor zijn. Jee, wat apart. Maar best logisch, frisse lucht enzo.. Weer iets geleerd vandaag.. !
quote:Teigetje29 schreef op 26 november 2008 @ 17:26:

@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitWilde net zeggen. Dat mensen dat nog steeds denken!
Er is geen mens die verkouden wordt van kou. Verkouden word je van een virus, dus lekker buiten laten slapen. Krijgt hij/zij weerstand van. Ik lag ook altijd in zo'n konijnenhok en ben bijna nooit ziek. Lekker gezond, die buitenlucht. Baby moet het niet koud krijgen, dus goed inpakken, maar dat lijkt me logisch.
Je wordt inderdaad niet ziek of verkouden van de kou op zich. Je bent alleen wel vatbaarder voor virussen als je het te koud hebt, bijv. door met natte haren door de kou fietsen.

Kou is dus een indirecte reden tot een verkoudheid.
quote:misschicken schreef op 26 november 2008 @ 17:23:

In Scandinavie doen ze het heel veel, en ook in Groningen schijnt het gebruikelijk te zijn: je kind buiten laten slapen in een Lutje Potje.

Zie google.

Dat was 'vroeger'zo Miss C en dan als het mooi weer was buiten.

Nu zijn die huisjes weer een beetje in de mode.
quote:Teigetje29 schreef op 26 november 2008 @ 17:26:

@Kwarktaart, dat wilde ik ook net schrijven. Je hebt gelijk. Ik ben doktersassistente en van kou wordt je niet ziek, ook niet van met natte haren of koorts naar buiten, je wordt ziek van virussen en bacterieen. Zo weer een fabel de wereld uitDat hebben ze even gedacht ja, maar schijnt dat koude lichaamsdelen je verkouden maken. Dat is wat ik er laatst over gelezen heb.
@sandra, dat klopt niet en @ marianne, je krijgt geen slechte weerstand van kou, je krijgt juist slechte weerstand van warm binnenblijven, lekker boven op elkaar en elkaar lekker besmetten daarom zijn er ook meer mensen ziek in de winter. Daarbij slechte weerstand krijg je van minder vitamines enzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven