KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
@floopzz.. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die al 4 pogingen achter de rug heeft! Geeft mij ook weer steun!

@sensotouch.. Lief dat je vader zo reageerde! Je hebt zijn steun tenslotte hard nodig en dan is het fijn om te weten dat hij achter je staat! Alvast een fijne vakantie!!
Shit hope1980, maar wat de rest zegt... 4x is niet gek... Tegen mij zei de arts dat gezien mijn leeftijd en de soort behandeling ik toch zeker op 7x moest rekenen gebaseerd op een gemiddelde... Neemt niet weg dat t super frusterend is om iedere maand toch weer teleurgesteld te raken. Zeker gezien t kostenplaatje... Miss goed dat je een andere donor moet kiezen... Ik switchte ook van donor naar 1 die al kinderen had en t was in 1x raak... Kan toeval zijn maar toch...

@sensotouch, fijn dat je familie zo positief reageerde... Ik heb t van te voren niet aan veel mensen verteld maar nu ik zwanger ben en t dus wel moet zeggen reageert echt iedereen positief en ook van dat ze niet snapte dat ik het niet van te voren had gezegd zodat ze me konden steunen...kortom, het lijkt wel zo normaal en geaccepteerd tegenwoordig....
Dankjulliewel. Wat een opluchting zeg. Loop de hele dag al stralend rond. Wat een bevestiging kan dat zijn zeg.

Via e-consult nu een verwijzing van de huisarts gevraagd. Ik kwam er namelijk achter dat ze zelf op vakantie is als ik terugkom van vakantie en dan gaan er nog weer extra weken overheen.

Ik ken mijn huisarts erg goed dus dacht dan kan ik het ook wel even zo proberen. Als ze mij toch graag even wilt zien dan kan dat natuurlijk altijd maar ik vermoed dat ze die verwijzing zonder problemen zal schrijven.

@Marise34: Wat lief van die vriendin. Dat is echt een mooi compliment! Waar zit jij in het traject?

@Hope: Wanneer mag je voor de 5de keer?

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met iui via een spermabank.

Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.
Sensotouch ; ik sta op de wachtlijst bij het amc sinds kort en heb over een maand een intake in Utrecht.

Ik vind het bij het amc wel wat ingewikkeld dat ze pas als je aan de beurt bent de intakes gaan doen.
Wow, binnen een uur al een reactie op mijn e-consult bij de huisarts.

Ze vindt het een hele stoere en mooie beslissing en gaat twee verwijzingen schrijven en opsturen.

Zo snel het kan het gaan... haha.

@Marise: Spannend! AMC is inderdaad wel gek dat het zo omgekeerd is. Mijn voorkeur gaat ook uit naar UMC omdat dit ook op 15 minuten fietsen is van mijn huis en dat geeft ook wel veel voordelen.
quote:sensotouch schreef op 29 juni 2016 @ 19:35:

Dankjulliewel. Wat een opluchting zeg. Loop de hele dag al stralend rond. Wat een bevestiging kan dat zijn zeg.

Via e-consult nu een verwijzing van de huisarts gevraagd. Ik kwam er namelijk achter dat ze zelf op vakantie is als ik terugkom van vakantie en dan gaan er nog weer extra weken overheen.

Ik ken mijn huisarts erg goed dus dacht dan kan ik het ook wel even zo proberen. Als ze mij toch graag even wilt zien dan kan dat natuurlijk altijd maar ik vermoed dat ze die verwijzing zonder problemen zal schrijven.

@Marise34: Wat lief van die vriendin. Dat is echt een mooi compliment! Waar zit jij in het traject?

@Hope: Wanneer mag je voor de 5de keer?

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met iui via een spermabank.

Wanneer moet je dan langs komen? En komt dat echt op een dag aan of zit daar wat flexibiliteit in? Als ik nu kijk naar mijn werk bijvoorbeeld is het wel wat lastig om stel op sprong weg te moeten, haha. Al moet ik dat tegen die tijd natuurlijk goed bespreken met werkgever en wie weet is er meer mogelijk dan ik nu zelf denk.Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.
quote:nausicaa schreef op 30 juni 2016 @ 00:45:

[...]

Dat komt wel op een dag aan ja. Niet omdat de kliniek dat zo graag wil, maar omdat je dan vruchtbaar bent. En een dag langer wachten dan ideaal maakt de kans op succes meteen echt heel veel kleiner.

Ja, dat dacht ik al. Logisch ook wel met maar 1 poging per cyclus.

Tegen die tijd gewoon om de tafel met de werkgever dus, haha.

En in het weekend dan? Zou zonde zijn als je elke keer over moet slaan als het in het weekend zou vallen.

(Sorry voor mijn misschien nog hele naïeve vragen haha.)
@jessy010, dit is al donor nummer 3.. Ik kies blijkbaar steeds de populaire donoren want voor ik het door heb is het "op"!

@sensotouch.. Ik mag volgende week weer voor poging nummer 5!

Het insemineren is echt afhankelijk van je cyclus. Bij mijn eerste poging heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten en toen kwam ik erachter dat ik op dag 11 een piek had, dus de dag erna een eisprong en ook de inseminatie..

Nu plan ik steeds in het ziekenhuis op dag 10 een echo en dan mag ik diezelfde avond pregnyl spuiten. Hiermee weet je dat je 2 dagen (36 uur) later je eisprong hebt en dan plannen ze ook je inseminatie.

Het fijne van zo'n regelmatige cyclus is, is dat ik nu dus op die dagen geen afspraken inplan op het werk zodat ik gewoon weg kan.

Mijn manager is op de hoogte en van haar mag ik gewoon vrij nemen!

In het weekend gaat het insemineren gewoon door hoor! Ze zijn open voor dit soort "spoedgevallen"..
@hope1980, ja herkenbaar dat had ik ook... Kijk je voor donors met een uitgebreid profiel? Ik heb uiteindelijk een donor gekozen met een niet uitgebreid profiel omdat t 1. Zo moeilijk was een passende donor te vinden en ik knapte vaak af op de babyfoto's (echt oppervlakkig van me i know ) en

2. Het ook wel heel duur werd... En juist toen was t raak... Was even bang dat ik er spijt van zou krijgen dat ik nu minder gegevens had maar tot nu toe maakt t me niks uit. Wel lastig he iedere x weer een zoeken?

Fijn dat de volgende poging al zo snel is... Ga heel hard voor je duimen
Ik heb me nog maar pas aangemeld hier, maar zou graag om advies willen vragen.

Zoals al gezegd sta ik op de wachtlijst bij het amc en heb ik binnenkort een intake bij het umc.

Ik heb echter ook een hele goede (alleenstaande) vriend, en wil hem heel graag vragen of hij donor zou willen zijn. Dit ga ik ook doen ( ) maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met een dergelijk gesprek en tips/adviezen hebben? Ik vind het ont-zet-tend spannend namelijk om te doen!

En om nou meteen binnen te komen met 'zeg, mag ik jouw zaad?' is ook zo wat.
Hoi allemaal,

Mag ik met jullie mee schrijven? Ik heb deel 1 tm 6 stiekem meegelezen maar nu vond ik het toch echt tijd om me zelf aan te melden.

Ik zal geen kind in m'n uppie krijgen maar ik heb een lesbische relatie. Mijn vrouw en ik zijn bijna 5 jaar samen en vorig jaar zijn we getrouwd.

We hebben al vanaf het begin van onze relatie uitgesproken allebei kinderen te willen. Vorig jaar in november naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar het amc. Sinds begin december staan we op de wachtlijst! Die wachtlijst is trouwens >12 mnd dus als zelfbescherming heb ik me er vanaf die tijd minder mee bezig gehouden. Krijg ik gisteren ineens een mailtje: 27 juli voorlichtingsbijeenkomst. Eng!!!! Het komt nu echt dicht bij. Ik zou zomaar dit jaar nog zwanger kunnen raken, daar had ik echt niet bij stil gestaan.
quote:Marise34 schreef op 01 juli 2016 @ 15:14:

Ik heb me nog maar pas aangemeld hier, maar zou graag om advies willen vragen.

Zoals al gezegd sta ik op de wachtlijst bij het amc en heb ik binnenkort een intake bij het umc.

Ik heb echter ook een hele goede (alleenstaande) vriend, en wil hem heel graag vragen of hij donor zou willen zijn. Dit ga ik ook doen ( ) maar zijn er mensen hier die ervaring hebben met een dergelijk gesprek en tips/adviezen hebben? Ik vind het ont-zet-tend spannend namelijk om te doen!

En om nou meteen binnen te komen met 'zeg, mag ik jouw zaad?' is ook zo wat.

Ik heb het een (getrouwde) vriend gevraagd, we hadden het al eerder over mijn kinderwens gehad en dat ik me had ingeschreven bij de kliniek etc. Toen maakte zijn vrouw al een grapje 'hij heeft anders genoeg hoor', maar daar ben ik toen niet verder op in gegaan. Na lang nadenken (en het akkoord van de kliniek al te hebben, bijna begonnen) heb ik het alsnog gevraagd. Via email, omdat ik het aan hun allebei wou vragen, ze de kans wou geven samen te overleggen zonder dat ik er naast zat op de bank. Daar kwam al binnen een uur een positieve reactie op; dat hadden ze al besproken ze doen het graag en wat fijn dat je het vraagt.

Ik vond het fijn dat ze al van het traject wisten voor ik het vroeg, en dat ze de tijd hadden om er over na te denken zonder dat ik er bij was.
@jessy010.. Tot nu toe heb ik inderdaad wel een uitgebreid profiel gekozen. Juist ook om jouw reden.. Ook ik knap af op sommige babyfoto's en wil daardoor juist weten van wie ik het zaad binnen krijg.. Ook heel slecht van me, maar sommige babyfoto's zijn gewoon echt niet leuk!!

Ik merk wel dat ik steeds meer op de prijs begin te letten hoor.. Kies daarom liever voor mot5 omdat het veel geld kan schelen!

Misschien dat in na de volgende poging wel voor een basisprofiel.. Ik merk dat in er vaker over aan het nadenken ben.

@evaw.. Welkom!! Fijn dat je zo snel kan starten.. Spannend!
Even een ego-post. Reageer vanavond op jullie!

De UMC-gangers hoe moest je je aanmelden bij het UMC?

Gewoon de verwijzing opsturen of doormailen? Of moest je bellen?

Had gisteren willen bellen naar de poli maar door drukte op mijn werk niet aan toe gekomen.
Ik heb umc gebeld voor een afspraak kan de verwijzing meenemen naar de intake.
Mijn huisarts heeft de verwijzing digitaal naar het UMC gestuurd. En binnen 2 weken ben ik gebeld voor de eerste afspraak.
Bij mij ook digitaal doorgestuurd, en binnen twee dagel een brief met uitnodiging. Ze hadden blijkbaar ook nog geprobeerd te bellen, maar toen was ik niet thuis.
Leuk weer zon actief topic, hier is de kleine inmiddels al weer 9 weken, gaat snel! Ik lees nog met een schuin ook mee hier!

@marise ik heb ook een kindje van een bekende donor. Ik vond het ook heel spannend om het hem te vragen, dus heb hem in eerste instantie een mail gestuurd met mijn overwegingen waarom ik er alleen voor wilde gaan, waarom ik hem hiervoor wilde vragen en of hij openstond om hier eens over te praten. Voordeel vond ik dat ik hem niet hoefde te overvallen en hij er rustig even over na kon denken en ik zeker goed uit m'n woorden zou komen, want het stond immers op papier. Maar spannend was het wel!

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Mag ook in een PB.

@hope snap dat het frustrerend is, zeker omdat er een aantal dames je voor zijn geweest die bij weinig pogingen zwanger waren (waaronder ikzelf bij poging 2) maar 4 is echt niet veel...bij mij zeiden ze ook dat pas na 6 pogingen een tussentijdse evaluatie plaats zou vinden. Dus, kop op en hou vertrouwen!

@rosings leuk weer iets van je te lezen...ik ga voor je duimen in augustus!
Ik ben na een jaar wachten in februari voor een intake in Rijnstate geweest en er werd gezegd dat ik pas in januari 2017 aan de beurt zou zijn. Heb onlangs een brief gekregen dat ik augustus al kan beginnen.
@Polonium: Gefeliciteerd. Wat een mooi nieuws! Spannend hoor. Hoe gaat het nu verder?

@Nausicaa/Linnie/Marise: Dankjulliewel. Ik ga morgen voor mijn vertrek naar Maleisie nog snel even UMC proberen te bellen voor een afspraak dan. Ik krijg de verwijzing thuis gestuurd als het goed is. Ze ging het volgens mij niet digitaal doorsturen.

@Jiggles: Wat geweldige zeg! Gaat alles goed?

@Hope: Is er een reden dat je het niet doet via een donorbank in NL? Lijkt mij inderdaad prijzig worden bij meerdere pogingen. Daarom kies ik nu dan toch voor de wachttijd en dan een Nederlandse bank. Maar goed ik heb die tijd ook natuurlijk dus dat scheelt.

@EvaW: Welkom! Wat fijn dat de wachtlijst veel sneller is gegaan. Ik ga mij ook bij AMC inschrijven *Naast UMC* dus ben benieuwd dan.
@jiggles.. Bedankt voor je peptalk! Ik zie het weer positiever in hoor. Ik ben altijd erg emotioneel als ik ongesteld moet worden/ben dus dan komen die soort dingen nog harder binnen..

Hoe doet je kleine het? Hoe bevalt het?

@sensotouch.. Ik wilde gelijk starten (nadat ik mezelf zeker een half jaar had gegeven om te beslissen of ik dit echt wilde) en omdat dit de enige manier is om inderdaad de wachtlijsten te omzeilen heb ik gekozen voor Cryos..

Nadeel is inderdaad dat het kwa kosten kan oplopen en je af en toe een pauze moet inlassen om te sparen voor een volgende poging. Al vind ik de pauzes ook wel fijn om niet de hele tijd met dit traject bezig te hoeven zijn!

Alvast een fijne vakantie!
Ik weet niet wie hier het openingsbericht kan aanpassen voor mij, maar ik ben na een zware dag die eindigde in een keizersnede op 23 juni om 22.15 bevallen, van de allerliefste en mooiste man in de wereld: David.

Hopelijk mogen ook bij jullie allemaal snel je dromen uitkomen!
@Wannabe79: Gefeliciteerd!!!! Heerlijk nieuws. Hoop dat alles goed gaat en je makkelijk bent hersteld van je keizersnede.
Gefeliciteerd @Wannebe79!!
Gefeliciteerd @wannebe79!!!! Geniet van je kleine man..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven