KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hallo dames, nog even een aanpassing in de tabel. Zag dat ik nog als zwanger sta vermeld, maar er ligt al drie maanden een mooi meisje naast mij

becauseiamhappy, bevallen van dochter eind februari

Heel veel succes in deze rollercoaster meiden! Ik wens jullie allen dit grote geluk ook toe!
Wauw, gefeliciteerd becauseimhappy!

Heel veel geluk samen..
quote:zojo83 schreef op 01 juni 2016 @ 22:01:

[...]

Hoi dames,

Af en toe lees ik hier nog mee, en alvast een korte reactie: nee, je krijgt geen voorrang in het UMC in geval van vervroegde overgang.

(Ik meldde me eind 2013 aan en begin 2014 bleek ik vervroegd in de overgang. Er werden geen uitzonderingen gemaakt op de wachttijd en het advies was om zelf door te zoeken en bijvoorbeeld te werken met de Deense banken omdat daar geen wachtlijst is.)

Oh echt? Arts gaf me toen het idee dat die uitslag wel invloed zou hebben. Niet dat het voor mij uitmaakt, maar toch. Goed om te weten :-)

Alle uitslagen waren goed. Geen SOA's, bloedgroep getest, en nu een jaar wachten :-)

Mooi bericht Becauseimhappy! gefeliciteerd
Van harte Becauseimhappy!

De tabel zou inderdaad 's bijgewerkt moeten worden edit: ik heb mezelf toegevoegd aan de tabel en becauseiamhappy eruit gehaald en bij de 2016BAMmers gezet :-) Mocht je iets gewijzigd willen hebben en het lukt je niet om het zelf te doen: laat maar even weten!

Hier verder geen nieuws..slik trouw mijn schildkliermedicatie..volgende week 1e keer bloedprikken om te kijken of er al verbetering optreedt.
Thnx saffronskies!

De laatste tijd erg druk geweest dat het er bij in is geschoten. Maar fijn als jij ook aanpassingen door wilt voeren in de tabel :-)

Groetjes linnie
Hoi meiden,

Ik zal mezelf ook ff in de tabel zetten als ik weer een x achter de vaste pc zit ipv telefoon.

Vandaag de combinatietest gehad, nekplooi was helemaal goed dus nu nog ff het bloedonderzoek afwachten maar zit vast goed. Weer een mooi momentje met m'n mini-me gehad... En voor t eerst t hartje gehoord... Nu precies 12 weken en t is 7 cm
Spannend saffronskies! Ben benieuwd.. Hoop dat ze vooruitgang zullen zien!

Wat fijn jessy010! Wat gaat de tijd snel joh..
Jessy wat spannend. Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord.

Ik mag maandag weer voor een echo en ben dan 11 weken zwanger. Kijk er nu al na uit.

Heb je de magische grens bereikt.
Vandaag de dokter gebeld voor een afspraak voor een doorverwijzing. Spannend! Wil nog steeds het liefst een bekende donor, ik ken heel veel mannen maar degene die in aanmerking komen zijn getrouwd, hebben een gezin en hun vrouw ken ik niet dus dan wordt het wel heel lastig. Ik woon in het Noorden van Noord Holland denk dus dat ik voor Amsterdam ga. Iemand ervaringen met dit ziekenhuis en hoe het hier aan toe gaat?
Spannend abrikozenpitje, eerste stap is gezet!! Succes met het vinden van een donor..

Ik heb dinsdag weer plaats mogen nemen op het wachtbankje..
Beste Dames,

Na het doorlezen van alle kind in je uppie topics me ook maar eens aangemeld. Mijn dank os groot voor alle info die ik hieruit kon halen!

Na al vanaf dat ik kind was geroepen te hebben 'als ik later geen man heb doe ik het wel alleen ' is later nu echt wel aangebroken. Ik sta sinds kort op de wachtlijst van het amc en heb binnenkort een intake in Utrecht. Onwijs leuk en onwijs spannend! Maar, ondanks alle welbekende twijfels,voelt het vooral gewoon goed. Dat de knoop is doorgehakt geeft me ook een onverwachte rust merk ik.

Graag lees ik hier weer verder mee!
quote:Marise34 schreef op 16 juni 2016 @ 20:38:

Beste Dames,

Na het doorlezen van alle kind in je uppie topics me ook maar eens aangemeld. Mijn dank os groot voor alle info die ik hieruit kon halen!

Na al vanaf dat ik kind was geroepen te hebben 'als ik later geen man heb doe ik het wel alleen ' is later nu echt wel aangebroken. Ik sta sinds kort op de wachtlijst van het amc en heb binnenkort een intake in Utrecht. Onwijs leuk en onwijs spannend! Maar, ondanks alle welbekende twijfels,voelt het vooral gewoon goed. Dat de knoop is doorgehakt geeft me ook een onverwachte rust merk ik.

Graag lees ik hier weer verder mee!Gek is dat he, dat had ik ook. Ik ben er in mijn hoofd ontzettend veel mee bezig geweest, maar vanaf het moment dat ik de afspraak bij de huisarts heb gemaakt, is er een soort rust. Terwijl ik juist had verwacht dat ik dan heel zenuwachtig zou worden.
quote:nausicaa schreef op 16 juni 2016 @ 21:33:

[...]

Gek is dat he, dat had ik ook. Ik ben er in mijn hoofd ontzettend veel mee bezig geweest, maar vanaf het moment dat ik de afspraak bij de huisarts heb gemaakt, is er een soort rust. Terwijl ik juist had verwacht dat ik dan heel zenuwachtig zou worden.

Het verbaasde mij ook wel inderdaad. Ik denk dat een groot deel ook is dat ik mezelf echt toestemming heb gegeven om dit traject in te gaan met de mogelijkheid om toch moeder te worden.

Maar goed, nu eerst de intake in Utrecht door....
Dan zijn wij ongeveer gelijk, ik wacht ook op de 'intake' in Utrecht. Wanneer mag je, ik in augustus. Het voelt een beetje gek dat ik ineens allerlei afspraken met psychologen/seksuologen heb, terwijl er helemaal niks aan de hand is. Maar nou ja, het moet maar.
Hoi allemaal...leuk dat er weer nieuwe dames dit topic in leven houden!

Ik weet niet wie de tabel bij houd, maar zou diegene mij willen verplaatsen van zwanger? In mei is mijn dochtertje geboren..bijna 7 weken nu en alles gaat goed, geniet er volop van!

Ik wens iedereen veel succes en geluk en hoop dat jullie droom snel mag uitkomen!
quote:nausicaa schreef op 17 juni 2016 @ 18:38:

Dan zijn wij ongeveer gelijk, ik wacht ook op de 'intake' in Utrecht. Wanneer mag je, ik in augustus. Het voelt een beetje gek dat ik ineens allerlei afspraken met psychologen/seksuologen heb, terwijl er helemaal niks aan de hand is. Maar nou ja, het moet maar.Da's toevallig, ik heb ook de intake in augustus. Ik vind het ook maar spannend al die gesprekken, en wat ze gaan vragen enzo. Alhoewel ik ook wel weer vind dat als er de mogelijkheid is tot iets van screenen dat je dat moet doen. Dus ik sta er wel achter verder maar vind het voor mezelf niet het leukste onderdeel haha.
Welkom Marise!! Leuk dat je ook meeschrijft..

@jiggles, gefeliciteerd met je kleine meid!
Lieve dames,

Loeske65: Ik ben ook verzekerd bij Zilveren Kruis. Zij hebben geen contract met Geertgen, omdat het een kliniek is en geen ziekenhuis. Je krijgt de behandelingen alleen vergoed als je een restitutie polis hebt. (Het exclusieve pakket). Ik heb dit al uitgeplust.

Dank voor het delen van jullie verhalen. Ik herken veel. Ik heb trouwens ook een bekende donor die mij wil "helpen" maar ik ben nog met hem in gesprek, nog geen knopen doorgehakt.

Gefeliciteerd aan alle zwangeren en voor degenen die nog wachten: veel succes!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Bij Geertgen geen iq test hoor en zij werken met verschillende spermabanken samen dus daar ga je echt niks van merken.
Ik heb net de site bekeken maar geen paniek ze werkten al niet meer samen met die Nedgen. Reprogen of Cryos op European spermbank. De eerste als je de keus aan hun over laat hoewel het ook dan een basis profiel van die andere twee kan worden als bij Reprogen op dat moment even geen match is. Keus genoeg dus.

Iq test wordt volgens mij nergens gedaan? Wel bij Geertgen twee gesprekken met een psycholoog maar geen angst daarvoor hoor.
@jiggles: gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje..ik zal zo even de tabel aanpassen heb de tabel aangepast!

@hope: spannende tijden..heb je nog iets anders gedaan ter voorbereiding op de inseminatie? Weer een nieuwe donor uit moeten zoeken trouwens?

@Re__ske: welkom! Ik heb geen ervaring met GeertGen of het Elizabeth in Tilburg..

@Marise: welkom, ik voel ook veel rust nu ik de knoop doorgehakt heb en stappen heb ondernomen. Ik voel nu niet zoveel spanning meer, maar zo nu en dan denk ik wel aan hoe mijn vrijheden straks helemaal gaan veranderen. Ik date nog best wel regelmatig, ik zou nog steeds graag een relatie willen..en ik vraag me af hoe dat dan straks is als er een baby/kind is..kun je dat dan nog wel organiseren? Pff..maar misschien is dat te ver vooruit denken
anoniem_64707 wijzigde dit bericht op 20-06-2016 10:57
Reden: tabel aangepast
% gewijzigd
Dat zou interessant worden, als je eerst een IQ test zou moeten doen. Waar gaan ze dan de grens trekken? Ik denk dat als je echt zwakbegaafd lijkt, ze wel een paar extra gesprekken zullen doen om zeker te weten dat je een kind aankunt. Waarschijnlijk komt dat ook niet veel voor, bijna alle BAM moeders die ik ken, zijn juist hoogopgeleid.

Maar gewoon niet zo goed kunnen rekenen, lijkt me geen probleem. Een kind opvoeden lukt ook wel zonder differentiaalvergelijkingen op te lossen.
Bedankt voor het antwoord Biekebrabant en Nausicaa, het leek mij ook "apart, " maar ik dacht dat ik zoiets gelezen had bij Nashvile, een paar pagina's terug??

Ik ben in ieder geval gerustgesteld, bedankt!

Ik blijf voorlopig even meelezen, misschien als ik het traject echt start meld ik me weer.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@saffronskies,

Het is inderdaad weer erg spannend maar ik ben wel wat rustiger dan de laatste keer, al weet ik niet hoe ik me over een week zal voelen. Nu weet ik dat een hoop kwaaltjes ook van de pregnyl kunnen komen dus daar hou ik nu meer rekening mee.. Ik moet nu sowieso nog 2 weken wachten!

Ik heb nu weer een nieuwe donor moeten zoeken, dit is al de 3e ondertussen.. Ik kies blijkbaar steeds degene uit die snel "op" zijn. Ik heb nu voor 2 keer gereserveerd.

Het enige dat ik nu anders doe is dat ik vitamine b suplementen slik ipv alleen foliumzuur.. Gewoon een totale waar ook voldoende foliumzuur inzit. Ik heb ergens gelezen dat b6 en b12 de foliumzuur versterkt.. Sowieso kan het geen kwaad ;)
Hallo Mensen,

Het hele topic doorgelezen en wil ook zeker de andere delen op zoeken en door gaan nemen.

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op het traject om een BAM moeder te worden.

Ben 27 jaar en een relatie lijkt er nou niet echt aan te komen en soms twijfel ik ook of ik daar überhaupt wel geschikt voor ben.

Die kinderwens is er wel heel sterk en dus ben ik nu aan het kijken naar de mogelijkheden.

Ik zou graag hier meeschrijven en wat vragen stellen..

Jullie zijn immers de ervaringsdeskundige!

Als ik over ongeveer 1,5 jaar zou willen starten met zwanger worden (Dus echt het insemineren) is het dan verstandig om mijzelf dan nu al in te schrijven bij een ziekenhuis/wachtlijst?

Ik zelf denk dat ik kies voor UMC Utrecht (Staat nu op 1 jaar en 4 maanden) of AMC ( >12 maanden).

Vind het best spannend om mij nu al in te schrijven voor iets dat ik pas over ongeveer 1.5 jaar echt wil gaan starten. Enkel die wachtlijst maakt denk ik wel dat dit verstandig is of niet?

Ik volg nu namelijk nog een deeltijd master die nog twee jaar duurt en zou dan halverwege mijn laatste jaar kunnen/willen starten.

Klopt het dat je dan per inseminatie dus totdat je zwanger bent elke keer een bedrag betaald van 160(UMC) of 100(AMC) per keer?

Als ik zou kiezen voor zelf een donor zoeken via bijv. de oproepjes op internet en dan ZI zou proberen.

Hoe zit het dan met het contract waar je veel over leest? Logisch dat je een contract opstelt maar laat je dit dan ook vastleggen bij een notaris of is gewoon zelf een contract en ondertekenen ook al rechtsgeldig?

Veel vragen en onzekerheden.

Jullie kennen het vast wel ;)

Hoop hier lekker mee te schrijven (en vooral veel lezen) en rustig dit proces in te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven