Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?

Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
quote:Bumba1985 schreef op 01 juli 2016 @ 14:12:

Doorlinken via je eigen site schijnt inderdaad goed te zijn. Vooral als je de link ook een relevante naam geeft. Dus niet een link die klik heet, bijvoorbeeld, maar inderdaad als het een recept voor een broodje zalm is, dat de link dan ook recept broodje zalm oid heet.

Het zijn maar kleine dingetjes, maar als het schijnt te helpen dan doe ik dat wel gewoon, want het is weinig moeite.'Klik' vind ik zelf heel lelijk en dan klik ik er bijna nooit op. Als het in een lopend verhaal wordt gedaan, dan klik ik er vaak wel op. Trekt me beter aan. Dus dat is sowieso wel iets om mee te nemen inderdaad.
EN HURRAY: blogartikel is online! Joepie. I am back. Nu nog kijken wat ik wil doen met mijn oude artikelen: behouden, deels verwijderen of alles weg.

Hoe doen jullie trouwens met de media-map van je blog? Mijn media-map is inmiddels gevuld met heel veel foto's dat ik dat onoverzichtelijk vind haha, maar als ik een foto daaruit weg haal, dan zijn foto's uit artikelen ook weg. Lijkt me niet wenselijk...
Media map?? Nooit van gehoord
Hebben we volgens mij niet in blogspot, Bumba
Later is nu
Sombrerito, ik zag dat hij veel gedeeld was, leuk hoor!

Mediamap is volgens mij alleen in Wordpress. (ik heb er in elk geval een ) Het staat bij mij in elk geval in een grote hoop zeg maar. Als ik een foto eenmaal gebruikt heb gebruik ik hem niet meer, dus ik vind het niet zo erg.

Linkjes doe ik zelden (zou ik wel moeten doen) en doe ik als ik op iets terug wil grijpen wat ik eerder geschreven heb. Ga ik even onthouden, net als WC-eenderig

Een van de prive berichten die ik kreeg na het gedeeld worden van mijn post bleek van best een leuke vent te komen, en daar zou nog wel eens een date uit kunnen komen. Past goed bij het blog, al weet hij iets meer van me dan gebruikelijk is in het begin
@BZB, spannend! Zou best een hilarisch verhaal zijn als je via je blog aan een vent zou komen!
Jawel he! En, als hij nog durft heeft hij wel ballen
Spannend BZB! Is weer eens wat anders dan ontmoeten via vrienden/werk. Had je trouwens nog wat van die creep gehoord?
Nee, niks meer gehoord gelukkig. Ik zag hem wel voorbij schuiven op Tinder, maar niets mee gedaan uiteraard
Mediamap waar ik het over had is inderdaad van Wordpress aangezien ik daar mijn blog heb draaien haha. Maar dan heb ik dus hetzelfde wat jij hebt, BZB. Ik heb ook een boel rommel liggen in de mediamap om vervolgens er niets mee te doen haha.

En spannend! Een date via je blog. Spectaculair ook, geloof ik! :D Ik vind daten via internet echt wel eng trouwens. Het chatten is superleuk maar de eerste date die dan komt... DRAMA! Hahah. Gelukkig heb ik twee hele lieve vriendinnen die hem heeft doen overtuigen om voor mijn deur te gaan staan zodat ik niet kan weigeren haha. Nu heb ik alweer bijna een maand met hem. Zo blij, hihi.

Oke. Ik dwaal af.
Haha nou ja, ik blog ook over daten, en seks Dus vandaar dat het wel toepasselijk is, en vandaar dat ik het ook wel lef vind als hij het durft!
Snap ik! Haha. Ik begin nu trouwens wel een beetje nieuwsgierig te worden naar jullie blogs haha. Maar reclame maken mag niet toch?

Ik heb voor dit weekend al een blogartikel geschreven. Denk dat ik om de dag een artikel ga doen en niet elke dag. Dat houd ik straks met mijn nieuwe opleiding ook niet vol denk ik. En ik ga ook nog twee keer een volle week op vakantie dus dan is het wel fijn als ik bv een voorraadje online kan zetten op bepaalde data Ga denk ik 3-4x een blogartikel doen per week, ongeveer om de dag haha.
quote:Sproetjespost schreef op 01 juli 2016 @ 22:46:

Snap ik! Haha. Ik begin nu trouwens wel een beetje nieuwsgierig te worden naar jullie blogs haha. Maar reclame maken mag niet toch?

Zie de OP. Reclame maken voor commerciële blogs mag niet, maar als je gewoon voor de lol schrijft, mag je hier je URL neerzetten. Sommigen van ons (waaronder ik) doen het niet overigens, omdat onze blogs niet anoniem zijn. Die wisselen we uit via PB.
Anoniem bloggen heeft soms wel zijn voordelen. Gister was ik op de verjaardag van mijn moeder, zegt de buurman opeens: ja, ik lees je blog mee. Je schrijft me soms toch domme dingen!! Ik reageer maar niet, maar soms zit ik echt op de bank van: jeetje wat dom!

Voelde me behoorlijk gekwetst. Nu is dit wel een buurman die er heel erg van geniet om mensen op de kast te jagen, dus ik weet wie het zegt, maar het schoot wel even in mijn verkeerde keelgat, moet ik zeggen.
Zo Bumba, dat zou ik ook niet leuk vinden. En op zo'n moment heb je natuurlijk ook geen weerwoord. Alleen al "nouja, ik weet wie het zegt" of "gelukkig dan maar dat jij geen blog hebt".. Echt.. als dat alles is wat je te zeggen hebt, zeg dan niets

Ik blog niet anoniem, maar omdat ik over leven met pijn blog, hang ik het ook niet aan de grote klok. Hoewel mijn schoonzus zegt dat ik leuk schrijf en ook mijn man vindt dat ik het leuk doe. Ik was in beide gevallen alleen maar geschokt dat juist zij mijn lezers zijn

Ik ben wel erg benieuwd naar jouw blog, BzB
Later is nu
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de blog van BZB Die van Bumba volgde ik al voordat ik op het viva-forum kwam geloof ik was erg grappig om haar hier zo tegen te komen, en ik begin zo'n gevoel te krijgen dat ik vást meer bloggers hier eigenlijk al van hun blog ken, maar de link nog niet gelegd heb haha.
Ik heb in elk geval wel eens bij Bumba gereageerd. Niet vaak. Grappig dat je haar hier weer tegen kwam
Later is nu
Nou ja zeg Bumba, wat een hork. En waarom leest hij dan iets wat hij dom vindt?

Dreamer je hebt een pb Schattigmeisje, ik kan je geen pb sturen, en ik zet de link hier liever niet neer.
Ik zag het al. Mooie foto's heb je erop!
Later is nu
Van een copy-right-vrije database, dus helaas niet uniek
quote:BZB schreef op 02 juli 2016 @ 11:23:

Dreamer je hebt een pb Schattigmeisje, ik kan je geen pb sturen, en ik zet de link hier liever niet neer.Geen idee. Ik maak mezelf er ook wel eens schuldig aan dat ik blogs lees waarvan ik van tevoren al weet dat ik ze dom zal vinden. Maar ik zou dat nooit zo recht in iemand zijn gezicht zeggen, denk ik.
Ik blog zelf inderdaad ook niet anoniem, het is gewoon het leven waarover ik aan het bloggen ben. Snap inderdaad wel dat niet iedereen het gewoon op een forum gooit.

Als ik het mag weten, zou ik het wel leuk vinden om jullie te kunnen volgen.
Ik lees al even mee hier! Ik heb dus ook een blog, deze gaat over mijn leven. Ik probeer dagelijks een blogpost te schrijven en natuurlijk meteen te uploaden. Ik vind het vooral leuk om het als een soort van dagboek te gebruiken, alleen dan niet op de manier van 'hoi lief dagboek' en 'liefs ...' Maar ik schrijf er wel mijn dagelijkse dingen op die ik doe.

Mijn blog is niet echt anoniem. Er staan bijvoorbeeld geen foto's op van mij als persoon maar ik gebruik wel mijn eigen vooraam en de voornamen van mijn vrienden en familie (wel alleen de voornamen). Mensen zouden mij er dus zeker uit kunnen herkennen, vind ik geen probleem.

De foto's die ik gebruik zijn of van mijzelf en anders zijn ze van andere mensen die hun foto's vrijgeven hebben om ze bijvoorbeeld voor dit soort dingen te gebruiken.

Ik ben redelijk een newbie met betreft het coderen, maar voor nu ben ik te vrede met de lay-out. Al wil ik in de toekomst het misschien toch wat anders. Maar jullie geven handige tips aan elkaar (waar ik soms al gebruik van heb gemaakt haha)
quote:BZB schreef op 02 juli 2016 @ 11:23:

Dreamer je hebt een pb Schattigmeisje, ik kan je geen pb sturen, en ik zet de link hier liever niet neer.Oeps, ik dacht dat ik dat al aan had staan ... Ik heb het veranderd, en zal je zo een pb sturen
quote:Bumba1985 schreef op 02 juli 2016 @ 09:59:

Anoniem bloggen heeft soms wel zijn voordelen. Gister was ik op de verjaardag van mijn moeder, zegt de buurman opeens: ja, ik lees je blog mee. Je schrijft me soms toch domme dingen!! Ik reageer maar niet, maar soms zit ik echt op de bank van: jeetje wat dom!

Voelde me behoorlijk gekwetst. Nu is dit wel een buurman die er heel erg van geniet om mensen op de kast te jagen, dus ik weet wie het zegt, maar het schoot wel even in mijn verkeerde keelgat, moet ik zeggen.

Dat snap ik! Wat idioot om dit tegen iemand te zeggen...

Ik blog niet anoniem en merk dat ik de (in mijn geval nog erg beperkte) exposure toch nog wel wennen vind. Het gebeurt me nu vaker dat mensen IRL over mijn blog beginnen en dan realiseer ik me eigenlijk pas: o, jij leest dit dus ook allemaal. Hoewel ik er wel de rem op zet qua persoonlijke dingen, laat je toch veel van jezelf zien met een blog. Gisteren had ik een bescheiden succesje. Voor het eerst leverde een blogpost me in een halve dag tijd ruim 100 pageviews op (ik weet het, niets vergeleken met sommigen van jullie hier). En dat vond ik dan toch wel spannend. Bang dat mensen het niks vinden of zo. Hebben jullie dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven