Koffie op het werk
zaterdag 2 juli 2016 om 11:27
Sinds kort heb ik een nieuwe functie bij een organisatie waar ik al werkte. Ik word nu regelmatig door collega's aangesproken dat de koffie niet lekker is. (eerlijk is eerlijk dat is de koffie ook niet echt).
Maar volgens mij is dit een veelgehoorde klacht in elke organisatie, en kan je het als bedrijf nooit goed doen.
Dus ik ben benieuwd, heb jij op je werk wel lekkere koffie? En zo ja welke koffieautomaat/merk koffie hebben jullie dan?
En plastic kartonnen bekers of aardewerk?
Maar volgens mij is dit een veelgehoorde klacht in elke organisatie, en kan je het als bedrijf nooit goed doen.
Dus ik ben benieuwd, heb jij op je werk wel lekkere koffie? En zo ja welke koffieautomaat/merk koffie hebben jullie dan?
En plastic kartonnen bekers of aardewerk?
zaterdag 2 juli 2016 om 11:32
Wij hebben wel ok koffie. Er is zelfs een koffieautomaatcommissie geweest om verschillende apparaten te testen. Voor de leerlingen hebben we in de 'gezonde lunchkantine' een dame die voor een habbekrats hele lekkere cappuccino maakt, dus daar kunnen we ook nog koffie kopen. Het is ooit (voor de commissie) heel erg slecht geweest, met van die grote weeshuiskannen die nooit schoongemaakt werden waar je dan koffie uit kon tappen.
Op mijn vorige werk hadden we ook de kantinejuf die koffie maakte en dan konden we zelf melk opschuimen enzo.
Op mijn vorige werk hadden we ook de kantinejuf die koffie maakte en dan konden we zelf melk opschuimen enzo.
zaterdag 2 juli 2016 om 11:38
Op mijn werk hebben we alleen instant koffie. Je weet wel, van die grote potten met korreltjes waar je heet water bij moet gooien. Niet te zuipen, maar mijn collega's vinden het prima, dus het zal nooit veranderen.
Gelukkig drink ik liever thee. En voor noodgevallen zit er een prima koffietentje om de hoek.
Gelukkig drink ik liever thee. En voor noodgevallen zit er een prima koffietentje om de hoek.
zaterdag 2 juli 2016 om 11:45
quote:Sweety2015 schreef op 02 juli 2016 @ 11:39:
Vieze oude filterkoffie die hele ochtend staat...tja onderwijs he
Dat hadden wij dus ook en dan in van grote tapkannen, maar ook in het onderwijs kan het dus anders.
We hebben wel secties gehad die in hun eigen kabinet een nespressoapparaat gingen neerzetten.
Vieze oude filterkoffie die hele ochtend staat...tja onderwijs he
Dat hadden wij dus ook en dan in van grote tapkannen, maar ook in het onderwijs kan het dus anders.
We hebben wel secties gehad die in hun eigen kabinet een nespressoapparaat gingen neerzetten.
Wij hebben aan boord altijd van die Bravilor apparaten. Kan prima koffie uitkomen maar wel altijd iedere nieuw persoon aan boord uitleggen hoe het moet. Anders meestal veel en veel te sterk.
Belangrijk is wel, laagje water op bodem pot houden anders verbrand het eerste, en ontkalken op zijn tijd.
Altijd DE filterkoffie aan boord wat je ook in de supermarkt vind.
Belangrijk is wel, laagje water op bodem pot houden anders verbrand het eerste, en ontkalken op zijn tijd.
Altijd DE filterkoffie aan boord wat je ook in de supermarkt vind.
fietsen varen vrouwelijk doen
Koffie op het werk is toch altijd vies? Volgens mij staat dat in de grondwet.
Hier zo'n DE machine en vieze koffie. Onze koffiebaas heeft wel plannen voor wat beters, maar duurder en dan zou de koffie niet meer gratis zijn. En dat is dan ook weer bezwaarlijk.
Hier zo'n DE machine en vieze koffie. Onze koffiebaas heeft wel plannen voor wat beters, maar duurder en dan zou de koffie niet meer gratis zijn. En dat is dan ook weer bezwaarlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 2 juli 2016 om 11:47
zaterdag 2 juli 2016 om 11:48
Ik heb ooit eens ergens gewerkt waar ze een koffieautomaat van DE hadden met zo'n beetje alles erin, chocolademelk, warm water, koffie, espresso, cappuccino, van alles. Daar vond ik de dubbele espresso wel erg lekker van. Dit apparaat zal een stuk duurder zijn geweest dan wat we op mijn huidige werkplek hebben.