Werk & Studie alle pijlers

Koffie op het werk

02-07-2016 11:27 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een nieuwe functie bij een organisatie waar ik al werkte. Ik word nu regelmatig door collega's aangesproken dat de koffie niet lekker is. (eerlijk is eerlijk dat is de koffie ook niet echt).

Maar volgens mij is dit een veelgehoorde klacht in elke organisatie, en kan je het als bedrijf nooit goed doen.

Dus ik ben benieuwd, heb jij op je werk wel lekkere koffie? En zo ja welke koffieautomaat/merk koffie hebben jullie dan?

En plastic kartonnen bekers of aardewerk?

Heb jij op je werk lekkere koffie?

Totaal aantal stemmen: 203

Ja (42%)
Nee (36%)
Ik drink geen koffie (22%)
Jij bent de koffie-eindbaas?
Nee, niet te pruimen op mijn werk. We hebben zo'n groot apparaat van Douwe Egberts.

Ik drink geen koffie meer op mijn werk.
Mijn laatste kantoorbaan, de koffie was natuurlijk niet zo lekker als ergens in een café maar voor automatenkoffie echt wel goed. De bonen en het vaak genoeg de automaat laten afstellen kan veel verschil maken.
Ja, een professioneel nespresso-achtig apparaat.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Wij hebben wel ok koffie. Er is zelfs een koffieautomaatcommissie geweest om verschillende apparaten te testen. Voor de leerlingen hebben we in de 'gezonde lunchkantine' een dame die voor een habbekrats hele lekkere cappuccino maakt, dus daar kunnen we ook nog koffie kopen. Het is ooit (voor de commissie) heel erg slecht geweest, met van die grote weeshuiskannen die nooit schoongemaakt werden waar je dan koffie uit kon tappen.

Op mijn vorige werk hadden we ook de kantinejuf die koffie maakte en dan konden we zelf melk opschuimen enzo.
quote:Bugs_Bunny schreef op 02 juli 2016 @ 11:29:

Jij bent de koffie-eindbaas?Ik ben degene die het budget beheert inderdaad. Wel een leuke titel voor mijn visite kaartje, eindbaas koffieautomaten. Hmm.
Op mijn werk hebben we alleen instant koffie. Je weet wel, van die grote potten met korreltjes waar je heet water bij moet gooien. Niet te zuipen, maar mijn collega's vinden het prima, dus het zal nooit veranderen.

Gelukkig drink ik liever thee. En voor noodgevallen zit er een prima koffietentje om de hoek.
Vieze oude filterkoffie die hele ochtend staat...tja onderwijs he
Ik lust de koffie op mijn werk wel. Maar andere collega's hebben een andere mening over de koffie. Die vinden de koffie maar niks.
World of Warcraft: Legion
Wij hebben heerlijke koffie! Een professioneel apparaat met een heerlijke schuimoptie voor de cappuccino. Echt caféwaardig.Sinds ik hier werk ben ik koffieverslaafd ;)
Volgens mij wordt over koffie het meest gezeurd en is het zelden goed. Dus het lijkt mij wel normaal dat men zeurt.
Kwestie van smaak natuurlijk. Maar schaf een waterkoker, koffiefilterhouder en koffiefilters aan. Dan zet je gegarandeerd lekkere koffie.
-
Wij hebben een DE koffieautomaat met pakken koffie erin. Een soort ingedikte drap wat opgewarmd wordt en aangelengd met water. Ik vind het niet te drinken en sinds we deze automaat hebben, drink ik geen koffie meer op het werk.
quote:Sweety2015 schreef op 02 juli 2016 @ 11:39:

Vieze oude filterkoffie die hele ochtend staat...tja onderwijs he

Dat hadden wij dus ook en dan in van grote tapkannen, maar ook in het onderwijs kan het dus anders.

We hebben wel secties gehad die in hun eigen kabinet een nespressoapparaat gingen neerzetten.
Wij hebben aan boord altijd van die Bravilor apparaten. Kan prima koffie uitkomen maar wel altijd iedere nieuw persoon aan boord uitleggen hoe het moet. Anders meestal veel en veel te sterk.

Belangrijk is wel, laagje water op bodem pot houden anders verbrand het eerste, en ontkalken op zijn tijd.

Altijd DE filterkoffie aan boord wat je ook in de supermarkt vind.
fietsen varen vrouwelijk doen
Koffie op het werk is toch altijd vies? Volgens mij staat dat in de grondwet.

Hier zo'n DE machine en vieze koffie. Onze koffiebaas heeft wel plannen voor wat beters, maar duurder en dan zou de koffie niet meer gratis zijn. En dat is dan ook weer bezwaarlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik drink geen koffie, maar thee

Helaas komt het theewater uit hetzelfde apparaat, volgens mij zelfde tuitje

Echt vies, koffiedruppels in je thee, dus voor ik water tap, maak ik eerst elke keer het tuitje uitgebreid schoon

Overigens drinken we gelukkig wel thee uit theeglazen of mokken
Ik heb ooit eens ergens gewerkt waar ze een koffieautomaat van DE hadden met zo'n beetje alles erin, chocolademelk, warm water, koffie, espresso, cappuccino, van alles. Daar vond ik de dubbele espresso wel erg lekker van. Dit apparaat zal een stuk duurder zijn geweest dan wat we op mijn huidige werkplek hebben.
Volgens mij hebben wij ook DE, maar in onze machines gaan koffiebonen. Heel lekker maar het duurt wel lang voor je koffie klaar is. Als je voor je collega's haalt ben je zo 10 minuten weg.
Zo veel vragen en we kunnen kiezen uit ja, nee en ik drink geen koffie
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben een fantastisch goed apparaat staan waar verse bonen in gaan. Lekkere koffie dus. En terecht, want welk personeelslid levert €5,00 p/m in op zijn salaris voor koffie/thee/bloemetje.
Google eens op Keuringsdienst van Waarde: koffie op het werk

Snap je geheid waarom al die mensen de koffie niet waarderen.

En ga daarna naar de Hema/blokker en koop een simpel apparaat.
WMF machine. Heerlijke koffie. Deze baan heb ik nog maar kort maar echt de beste koffie ever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven