Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Ai dat is wel een beetje minder. Overige mooi lijstje! Ik had daar trouwens overgelezen. Volgende keer plaats ik hier ook mijn lijstje. Zal pas 20-07 zijn want we gaan hier op vakantie en dus gaan we deze week niet veel aankopen.

Eten jullie bewust minder vlees omdat het veel kost of eerder uit overtuiging?

Met hoeveel waren jullie weer, met 2?

Hopelijk was het niet te veel meer!
bij aanbiedingen van producten die lang houdbaar zijn (toiletpapier, tandpasta, wasmiddel, etc) sla ik in 1x veel in.

gister nog 8 flessen Omo wasmiddel gekocht voor 20€ (normaal 5,90€ per fles) bij de Vomar.

elke week wordt je dooodgegooid met aanbiedingen van verschillende supermarkten. het is de kunst om die aanbiedingen eruit te pikken die echt goedkoop zijn. over het algmeen zijn 1+1 gratis acties van de AH de betere acties. 2e halve prijs acties van de AH weer niet.
Leuk topic

Wij geven gemiddeld 100 euro per week uit aan boodschappen

4 personen 1 kleuter 1 baby

Gaan 1x in de week naar de winkel.

Is inclusief luiers schoonmaakmiddelen shampoo wasmiddel etc

Exclusief babypoedermelk en babyvoeding potjes

Ik vraag me af of dat een normaal zuinig of niet bedrag is?

Aangezien ik.lagere bedragen voorbij zie komen.
quote:mlsc schreef op 03 juli 2016 @ 09:02:

Eten jullie bewust minder vlees omdat het veel kost of eerder uit overtuiging?

Met hoeveel waren jullie weer, met 2?

Ja met z'n tweeën. En ik ben vegetariër. Mijn vriend eet wel vlees, maar het avondeten eet hij vaak gewoon vegetarisch mee.
Ha oke,

Hier eerste boodschappen gaan halen. Waarschijnlijk gaan we nog eens moeten gaan, maar eten vooral uit de vriezer

Appels 8

Bananen

Kersen 1 kg

Frambozen 4 bakjes

Sinaasappels 6

Pistole 2

Sla

Tomaten

Komkommer

Wortelen

Kleine tomaatjes

Dit hadden we voor 22 euro

Vanavond eten we: biefstuk met sla enz en aardappelen

Morgen eten we: spaghetti uit de vriezer
Haa leuk topic! Ik ga meeschrijven. Ons budget is 250 p/m voor boodschappen, ik probeer het echter voor 40 p/w. Dat lukt zelden, maar dan heb ik in elk geval een mooi streven:)

Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby die langzaamaan met ons mee begint te eten.

We eten elke dag vlees en fruit.

Heb vandaag al mijn weekmenu gemaakt. Vanavond doe ik de boodschappen en dan zet ik het lijstje met bedrag wel online.

Wat ik las over 'dan kun je toch nooit koekjes eten enzo':

Wij eten zelden koekjes. Als we ze al hebben heb ik ze zelf gebakken, maar dat ook niet al te vaak. Brood kopen we maar ik ben net weer begonnen met zelf bakken, wat ook echt stukken scheelt. (Veel zwaarder dus zit eerder vol). Snoep bijv hebben we ook niet in huis. Wijn drink ik alleen in het weekend en dan huismerk (of een aanbieding die goedkoper is dan huismerk) en bier voor man valt buiten de 250 euro. Hij koopt en betaalt dat en af en toe rem ik hem weer even af dat hij nu echt niet nóg een kratje nodig heeft.

Fruit krijgen we 1x in de week van fruit.nl, dan hebben we lekker gevarieerd. Verder haal ik appels en bananen en af en toe een bak aardbeien of een meloen (ook alleen in de aanbieding).

Met maar 1 supermarkt in het dorp is het niet zo moeilijk beslissen waar je heen gaat, alleen de markt zou ik nog wat vaker kunnen doen. Ik denk dat ik met slim inkopen echter ook al een heel eind kom. Grote pakken vlees in de aanbieding halen en dan in porties in de vriezer bijv.

Ik blijf meelezen!
Ik blijf toch verbaasd dat het met 40 euro voor drie kan lukken. Zelfs als je er een beetje over gaat. Zit daar alles in: huisdieren, verzorging, eten, feestje...
Huisdieren kosten amper wat (nog geen 10 euro in de twee maand) verzorging zit er in, maar de luiers niet. 25€ elke 6 weken ongeveer. Feestje geven we amper, maar in mei en juni waren we allebei jarig: dan red ik het echt niet. Maar goed, dat is dan 2x misschien 40 euro extra, daar houd het ook wel mee op. Taarten maak ik zelf, hapjes hoeven niet heel duur te zijn dus het meeste gaat dan op aan drinken en onze families moeten allebei ver rijden dus veel alcohol wordt er niet gedronken.

We vinden zelf dat we best luxe leven: regelmatig wat lekkers 's avonds of ik bak een cake of lekkere koek ofzo. Een pak bloem of meel en een doosje eieren zijn de kosten niet..

Qua eten kook ik heel veel voor 2 dagen. Scheelt ook veel!
Hier is mijn lijstje:

ma+woe: chili con carne. (Gehakt had ik vorige week ingeslagen toen was het in de aanbieding. )

di+vr: rodekoolschotel met rösti en chipolataworstjes

do+za: pittige plaattaart

Boodschappen:

bonen

kruiden chili con carne

cipolata 4stuks

aubergine

3xpaprika

4xrode ui

1xjonagold(voor de cake die ik zo ga bakken)

veldsla

rode peper

yoghurt

röstirondjes

rodekool (vriezer)

2x koffiemelk

1x witte basterdsuiker

jam (grote pot)

vlokken

oregano (kruidenpotje)

2x blikje mais

---

incl spaarzegels 26.82

Ik weet al dat ik het bladerdeeg ben vergeten en dat ik vrijdag sowieso nog een pak melk moet halen. Ik gok dat dat, samen eten voor zondag, maximaal 10 euro gaat kosten.
Zou je het zien zitten om hier je weekmenu op te zetten.

Ben daar dus echt benieuwd naar, want daar kan ik veel van leren. Wij gebruiken toch het dubbele en dat voor twee volwassenen.

Dat kan toch niet enkel door het fruit en vlees komen?

Wij vriezen ook in. Wel gaan er van dat geld ook cadeaus af en regelmatig toch mee-eters. Langs de andere kant gaan we meestal wel 2 keer bij familie eten.
Hoeveel kost je fruit dan? Rond de 10 euro?

Eten jullie altijd drie maaltijden voor een week?
Boven het boodschappenlijstje staat wat ik deze week ga eten, maar ik zal hier even opschrijven wat er dan ongeveer in dat gerecht gaat.

chili con carne: gehakt, 2 blikjes bonen (aanbieding) blikje maïs, tomaten (die ik nog had) en een paprika. Rijst had ik ook nog.

plaattaart: +/- 1 pakje bladerdeeg, gehakt, pepers, oregano, paprika, een aubergine. Met veldsla erbij en wat kleine tomaatjes die ik nog heb.

Rodekoolschotel: 1 pak rode kool uit de vriezer, 1 zak rösti uit de vriezer en 4 chipolataworstjes, dan eten we daar 2 dagen van.

Mocht er een keer te weinig over blijken te zijn dan heb ik stokbrood en kruidenboter (nog liggen) voor erbij.

Fruit hoefde ik deze week niet want morgen komt mijn nieuwe fruitbox binnen, waar ik 2 weken van eet met zoon. (man eet fruit op werk)

Wat ik wel zag aan de hoeveelheid fruit die jij kocht: frambozen eet ik niet, want ik vind ze te duur. en mócht ik al eens in een gekke bui zijn, dan haal ik 1 bakje en geen 4.

Kersen idem dito: alleen in het seizoen (nu dus:P) maar dan 500 gr en geen kg. Fruit eten vind ik heel goed en belangrijk, maar ik eet dan liever wat goedkoper en hou het bij 1 á 2 stuks per dag. (druiven en kersen naar verhouding uiteraard).

Zou jij je weekmenu er ook eens op willen zetten? Ik wil wel met je meekijken hoor. En dan niet deze week omdat je veel uit de vriezer eet, maar pak een willekeurige week van de afgelopen tijd (voor zover je dat nog weet).

Edit: ik zie nu je andere vraag: die box fruit kost 16,95, zitten 20 a 25 stuks fruit in. Meestal eet zoon bijv. een halve appel en ik de rest. Of ik pak een hand druiven ofzo..

En ja, ik kook heel vaak voor 2 dagen, gewoon omdat het voordeliger is. Een schaal lasagne bijv. is voor 2 personen duurder dan voor 4 (in verhouding).
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 04-07-2016 20:12
Reden: er was nog een vraag niet beantwoord
% gewijzigd
Ja dat klopt wel. De frambozen en kersen eten wij hier heel erg graag. Nu normaal kopen we er ook geen kg, maar het was op de markt maar 5 euro per kilo. De vier bakjes ook, die waren aan 1,5 per bakje. Dus eigenlijk een beetje laten gaan door de aanbieding.

Normaal zou ik maar 500gr kersen en 2 bakjes frambozen gekocht hebben.

Voor de komende dagen eten we:

Vandaag: aardappel, sla, tomaat en komkommer en balletjes op de bbq.

Morgen: erwten, wortelen, aardappel en steak.

Woensdag: spaghetti

Donderdag: bij ouders

Vrijdag: afhaal want vertrekken op vakantie

Ik zal ook lijstjes plaatsen, wel pas na dat we terug zijn.
Boodschapjes;

jumbo

7 bananen 1.39

bospeen 0.99

chocoladevlokken 0.88

2 bruin brood 2.00

hagelslag 1.69

500 gram champignons 1.58

kipkerriesalade 1.39

koffieleutjes 1.03 (-1,00 gta)

energiedrank 3.12

tijgerbrood 2.25

12 afbakbroodjes 0.88

10 eieren 1.49

selderijsalade 0.75

6 limonadesiroop 4.74

- 4.40 emballage

Totaal= 19.77

AH

800 gram roerbakmix 1.99

2 courgette 1.22

4 knorr wereldgerechten 4.85

12 slavinken 3.88

12 braadworsten 3.50

8 pakjes sportlife 2.29

kwarkyoghurt 1.29 (gta)

8 basis voor tomatensoep 3.96

2 dozen crackers 1.80

nivea douche 4.99 (gta)

oral b 0.00

2 axe 3.32

2 Pringles 1.99

Totaal 35.08

Jan linders

2 chips 1.99

3 nootjes 5.00

5 bananen 0.89

museli 1.79

2 kibbeling 3.58

doperwten 0.69

bonduel thaise curry 2.79 (gta)

pamolive douche 3.49 (gta)

Totaal 20.22

Totaal= 75.07 - 13.56 gta = 61.51

weekmenu

ma; tomatensoep, bloemkool, aardappels, speklap

Di; Thaise curry

Wo; pasta met champignon, courgette roomsaus

Do; aardappels, wortels en kibbeling

Vr; slavink, spinazie met een eitje, aardappels

Za; wraps

zo; friet
Gisteren inkopen gedaan voor de heenreis. Had voor 25 euro. Dit omdat we ons eens iets specialer gunnen. Het is namelijk vakantie.

Wanneer we terugkomen hebben we maar 180 euro over vr het eten. Hier moeten we het dan ook echt van doen.

Na de vakantie broekriem weer aan.

Eigenlijk al beetje op vakantie, want hebben daar een soort dagbudget.

De laatste maanden beetje teveel uitgegeven. Nu moeten we daar na de vakantie maar eens mee stoppen!
Voor komende week:

Lidl

Bananen 0,51

Achterham 1,37

Appels 1,59

Meloen 0,89

Komkommers 1,10

Rucola 0,80

2 Rozijnen 1,18

Ananas 0,99

Totaal: 8,43

AH

Fruitspread 0,99*

2 Milner 5,79

Groenteburgers 1,15*

Magere melk 0,84

Oxi poeder 2,64

2 Alpro 2,44

2 knaks 1,85

2 fuet 2,79

Bacon 1,10

Achterham 1,15

Arla yoghurt 1,49 (-1,49 GTA)

Uien 0,99

2 brood 3,51

2 pringles 1,99

Runderlappen 4,81*

Kipshoarma 2,00*

Totaal 34,04

Totaal is 8,43 + 34,04 = 42,47

Ik moet wel zeggen dat ik nog veel vers spul in huis heb. Van de week ga ik nog naar de markt om het fruit aan te vullen en voor groente. Ik heb sowieso nog prei, paprikapoeder en meer bananen nodig. * betekent dat er 50% korting op zat, dus dat scheel heel veel bij met name vis en vlees. Dat vries ik dan meteen in voor een later moment of we eten het dat weekend.

Menu

Za: spaghetti met garnalen + sla

Zo: kip piri piri met rijst en boontjes

Ma: couscous met lamsworstjes, rucola, pijnboompitten, komkommer, tomaat

Di: nasi voor man, vis uit de oven met sla voor mij

Woe: nasi voor man, groenteburger met zoete aardappel frites en boontjes/erwten voor mij

Do: iets met aubergine want die heb ik nog liggen. Ik denk in de gevulde paprika.

Vr: bij vrienden
Hier zijn we ook weer goed uitgekomen, zelfs nog 10 euro over. Vandaag dus weer nieuw boodschappengeld pinnen, minus die 10 euro, die nemen we gewoon weer mee vanaf vorige week.
Hier terug van vakantie! Vandaag of morgen inkopen gaan doen, dat wordt een grote want hebben biets meer in huis. Benieuwd hoeveel dat ons zal kosten!
quote:B2L schreef op 04 juli 2016 @ 20:10:

Boven het boodschappenlijstje staat wat ik deze week ga eten, maar ik zal hier even opschrijven wat er dan ongeveer in dat gerecht gaat.

chili con carne: gehakt, 2 blikjes bonen (aanbieding) blikje maïs, tomaten (die ik nog had) en een paprika. Rijst had ik ook nog.

plaattaart: +/- 1 pakje bladerdeeg, gehakt, pepers, oregano, paprika, een aubergine. Met veldsla erbij en wat kleine tomaatjes die ik nog heb.

Rodekoolschotel: 1 pak rode kool uit de vriezer, 1 zak rösti uit de vriezer en 4 chipolataworstjes, dan eten we daar 2 dagen van.

Mocht er een keer te weinig over blijken te zijn dan heb ik stokbrood en kruidenboter (nog liggen) voor erbij.

Fruit hoefde ik deze week niet want morgen komt mijn nieuwe fruitbox binnen, waar ik 2 weken van eet met zoon. (man eet fruit op werk)

Wat ik wel zag aan de hoeveelheid fruit die jij kocht: frambozen eet ik niet, want ik vind ze te duur. en mócht ik al eens in een gekke bui zijn, dan haal ik 1 bakje en geen 4.

Kersen idem dito: alleen in het seizoen (nu dus:P) maar dan 500 gr en geen kg. Fruit eten vind ik heel goed en belangrijk, maar ik eet dan liever wat goedkoper en hou het bij 1 á 2 stuks per dag. (druiven en kersen naar verhouding uiteraard).

Zou jij je weekmenu er ook eens op willen zetten? Ik wil wel met je meekijken hoor. En dan niet deze week omdat je veel uit de vriezer eet, maar pak een willekeurige week van de afgelopen tijd (voor zover je dat nog weet).

Edit: ik zie nu je andere vraag: die box fruit kost 16,95, zitten 20 a 25 stuks fruit in. Meestal eet zoon bijv. een halve appel en ik de rest. Of ik pak een hand druiven ofzo..

En ja, ik kook heel vaak voor 2 dagen, gewoon omdat het voordeliger is. Een schaal lasagne bijv. is voor 2 personen duurder dan voor 4 (in verhouding).

interessant om te lezen. Ik kook ook vaak voor twee dagen en dat bevalt me goed.

Wat me wel opvalt in je lijstje, en wat misschien ook kan meespelen bij je lage kosten, is dat je vrij weinig groente lijkt te eten. Als je één pak (450 gram) diepvries rodekool eet met 2 personen op 2 dagen (dus 4 porties) dan is dat net iets meer dan 100 gram groente per persoon. Eén chipolataworstje per portie is ook niet heel veel vlees (nu wordt vlees minderen aanbevolen dus dat is prima, maar qua groente is het advies juist 250 gram p.p.p.d., daar kom je lang niet aan volgens mij zo, ook niet op je andere dagen.)
quote:gemberpannekoek schreef op 18 juli 2016 @ 09:03:

[...]

interessant om te lezen. Ik kook ook vaak voor twee dagen en dat bevalt me goed.

Wat me wel opvalt in je lijstje, en wat misschien ook kan meespelen bij je lage kosten, is dat je vrij weinig groente lijkt te eten. Als je één pak (450 gram) diepvries rodekool eet met 2 personen op 2 dagen (dus 4 porties) dan is dat net iets meer dan 100 gram groente per persoon. Eén chipolataworstje per portie is ook niet heel veel vlees (nu wordt vlees minderen aanbevolen dus dat is prima, maar qua groente is het advies juist 250 gram p.p.p.d., daar kom je lang niet aan volgens mij zo, ook niet op je andere dagen.)Scherp gezien inderdaad, we zijn niet zulke hele grote groente-eters. 250 gram pppd zal hier echt nooit lukken. Bij macaroni of nasi bijv. gaat er 500 gr groente in, 500 gram gehakt , 100 gr pp pasta/rijst (ongeveer) en heb je saus/kruiden. Qua hoeveelheid echt zat voor ons om 2 dagen van te eten. Vaak vullen we nog wat aan met geraspte kaas bij macaroni en saté bij nasi. Dan heb je dus zo'n 125 gr groente pp, en is voor ons echt voldoende. Ik zou werkelijk waar niet weten hoe bomvol ik me moet eten als ik naast rijst oid en gehakt ook zoveel groente moet eten...
quote:B2L schreef op 18 juli 2016 @ 13:29:

[...]

Scherp gezien inderdaad, we zijn niet zulke hele grote groente-eters. 250 gram pppd zal hier echt nooit lukken. Bij macaroni of nasi bijv. gaat er 500 gr groente in, 500 gram gehakt , 100 gr pp pasta/rijst (ongeveer) en heb je saus/kruiden. Qua hoeveelheid echt zat voor ons om 2 dagen van te eten. Vaak vullen we nog wat aan met geraspte kaas bij macaroni en saté bij nasi. Dan heb je dus zo'n 125 gr groente pp, en is voor ons echt voldoende. Ik zou werkelijk waar niet weten hoe bomvol ik me moet eten als ik naast rijst oid en gehakt ook zoveel groente moet eten...

ik eet echt meer groente, ik denk wel het dubbele. maar ik eet als ik macaroni of rijst maak daarvan dan weer veel minder, met 100 gram p.p. begrijp ik dat je niet meer groente op krijgt... dat vind ik namelijk best wel veel. Ik eet ca. 50 gram rijst, ca. 60-70 gram pasta bij een maaltijd.

maar goed, mijn punt was eigenlijk, als je meer groente zou eten zouden je kosten ook hoger zijn natuurlijk. dit ter relativering van degene die zich erover verbaasde dat je met zo weinig uitkwam.
quote:gemberpannekoek schreef op 18 juli 2016 @ 14:52:

[...]

ik eet echt meer groente, ik denk wel het dubbele. maar ik eet als ik macaroni of rijst maak daarvan dan weer veel minder, met 100 gram p.p. begrijp ik dat je niet meer groente op krijgt... dat vind ik namelijk best wel veel. Ik eet ca. 50 gram rijst, ca. 60-70 gram pasta bij een maaltijd.

maar goed, mijn punt was eigenlijk, als je meer groente zou eten zouden je kosten ook hoger zijn natuurlijk. dit ter relativering van degene die zich erover verbaasde dat je met zo weinig uitkwam.Dat scheelt inderdaad behoorlijk. Wij zouden 1 dag kunnen eten van zo'n diepvriespak groenten, jullie 2 dagen. Dan zijn jullie wat de groenten betreft alweer de helft goedkoper uit
Hier zullen de inkopen rond de 95 euro uitvallen. Wat hebben we daar allemaal voor?

Appelsienen 4

Pompelmoezen 4

Bananen tros

Frambozen 2 bakjes

Kersen 500 gr

Watermeloen

Meloen

Citroen 4

Blauwe bessen

Aardbeien 1 bakje 500 gr

Limoen 4

Wortelen bot

Courgette

Paprika

Komkommer

Sla rood

Ijsbergsla

Rucola

Bonen

Radijzen

Pijpajuintjes

Rode ajuin 2 kg

Ajuin 4 st

Aardappelen 1 kg

Spinazie 500 gr

Tomaten 4

Kerstomaatjes 500 gr

Broccoli

Water 2 liter 6

Bruiswater 1,5 liter 6

Kleine flesjes water 12

Limonade 6

Fruitsap 33cl 6

Grenadine

Scampi 500 gr

Haring in azijn 2

Zalm 300 gr

Kippenwit vr op de boterham 200 gr

Tonijn 200 gr

Gerookte hesp 100 gr

Feta

Rijstwafels

Rijstwafels met chocolade

Beschuiten

Toastbrood

Brood bruin 2

Confituur

Nutella choco

Platte kaas natuur 500 gr

Eieren

Yoghurt

Katteneten

Kattenmelk

Kattensnoepjes

Tandpasta 3

Tandenborstels 4

Vochtige doekjes 3

--> op deze drie was er steeds 33,333% korting

Wel is dit de schatting van de online winkel. Benieuwd hoeveel we morgen echt hebben. Er waren een aantal dingen op. Daarnaast hebben we nog heel wat in de vriezer. Met het warme weer eten we niet altijd warm.

Di: meloen met hesp en brood

Woe: toast met zalm ajuin Citroen en slaatje.

Do: spaghetti ( in vriezer)

Vr: slaatje met scampi's

Zat: zalmburger met spinazie en aardappelen

Zon: eten ouders

Ma: steak tomaten courgette provinciaalse saus( in de vriezer) aardappelen

Di: broccoli puree tomatensaus gehakt in de oven.

We hadden nog 200 euro ( beetje over van de vakantie.) dan zouden we nog 100 euro over hebben...
Wel hebben we deze week het geluk geen vlees te moeten kopen. Al is er natuurlijk wel vis gekocht.

Ik heb dat ook al opgemerkt van de groenten en fruit.

Ieder zijn keuze, maar ik zou toch graag mijn frambozen en kersen kunnen behouden. Al moeten we wat opletten de komende 2 maand
Zullen voor 102 euro hebben. Ons

Brandalarm ging hierjuist af. Batterij is plat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven