Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
quote:mlsc schreef op 18 juli 2016 @ 23:38:

Hier zullen de inkopen rond de 95 euro uitvallen. Wat hebben we daar allemaal voor?

Appelsienen 4

Pompelmoezen 4

Bananen tros

Frambozen 2 bakjes

Kersen 500 gr

Watermeloen

Meloen

Citroen 4

Blauwe bessen

Aardbeien 1 bakje 500 gr

Limoen 4

Wortelen bot

Courgette

Paprika

Komkommer

Sla rood

Ijsbergsla

Rucola

Bonen

Radijzen

Pijpajuintjes

Rode ajuin 2 kg

Ajuin 4 st

Aardappelen 1 kg

Spinazie 500 gr

Tomaten 4

Kerstomaatjes 500 gr

Broccoli

Water 2 liter 6

Bruiswater 1,5 liter 6

Kleine flesjes water 12

Limonade 6

Fruitsap 33cl 6

Grenadine

Scampi 500 gr

Haring in azijn 2

Zalm 300 gr

Kippenwit vr op de boterham 200 gr

Tonijn 200 gr

Gerookte hesp 100 gr

Feta

Rijstwafels

Rijstwafels met chocolade

Beschuiten

Toastbrood

Brood bruin 2

Confituur

Nutella choco

Platte kaas natuur 500 gr

Eieren

Yoghurt

Katteneten

Kattenmelk

Kattensnoepjes

Tandpasta 3

Tandenborstels 4

Vochtige doekjes 3

--> op deze drie was er steeds 33,333% korting

Wel is dit de schatting van de online winkel. Benieuwd hoeveel we morgen echt hebben. Er waren een aantal dingen op. Daarnaast hebben we nog heel wat in de vriezer. Met het warme weer eten we niet altijd warm.

Di: meloen met hesp en brood

Woe: toast met zalm ajuin Citroen en slaatje.

Do: spaghetti ( in vriezer)

Vr: slaatje met scampi's

Zat: zalmburger met spinazie en aardappelen

Zon: eten ouders

Ma: steak tomaten courgette provinciaalse saus( in de vriezer) aardappelen

Di: broccoli puree tomatensaus gehakt in de oven.

We hadden nog 200 euro ( beetje over van de vakantie.) dan zouden we nog 100 euro over hebben...

Ik zou ook niet kiezen om te bezuinigen op groente en fruit, vind dat lekker, juist ook de wat luxere soorten zoals frambozen en kersen en aardbeien. Ik koop dat wel op de markt, dat scheelt nogal veel.

Wat me wel opvalt in je lijstje is dat je zoveel drinken koopt. Waarom geen kraanwater maar flessenwater? waarom limonade en fruitsap in plaats van gewoon water en thee? is nog gezonder ook en lijkt me een stuk schelen in de kosten.
Dat klopt inderdaad. Ik wist ook niet dat het kon, maar het water smaakt hier echt vies. Precies zwembadwater, lijkt veel chloor in te zitten. We zouden eens moeten investeren in een zuiverende waterkan.

Klopt van de water en thee, maar we willen graag iets in huis hebben als er volk komt.

Zelf drinken we vooral grenadine of zelfgemaakte icetea.

Als ik hier naar de markt ga, merk ik eigenlijk weinig tot geen verschil in prijs. Integendeel eigenlijk...
De boodschappen zijn gedaan. Hebben enkele dingen extra gekocht. Hadden uiteindelijk maar 86 euro betaald.

Mozzarella 2

Vuilniszakjes

Bodylotion

Basilicum vers

Crutoontjes

We zijn best tevreden. Hier komen we normaal mee toe tot volgende week dinsdag!
klinkt goed mlsc! wat zijn crutoontjes?

jammer dat het water niet lekker smaakt in België. Maar misschien ook een kwestie van wennen?
Ik heb zo'n waterkan van Britta,zet ik gewoon in de koelkast.

Vanochtend op de markt:3 bakken van een pond aardbeien,1 kilo kersen,10 nectarines,10 wilde perziken,watermeloen,8 granny smith appels,4stronken witlof en 5 kilo frietaardappels voor 11 euro.
Dat zijn kleine stukjes geroosterd brood.

Doen we vaak in soep.

Het is niet zo dat er in België geen lekker water is, hier in deze regio smaakt het raar.

Zeven km verder, bij mijn ouders of schoonmoeder smaakt het wel lekker.
Hier 75 euro per week, 2 personen.

Dat is inclusief benzine en drogist en we hebben ook nog 2 katten.

Shampoo e.d. haal ik bij de action,droog kattevoer per 10 kg bij de welkoop (6 euro genoeg voor 1 maand) ook kattebakgrind haal ik daar (3 euro per maand).

Nat voer bij de aldi (3 euro per 10 dagen).

Aan benzine ong. 40 euro kwijt per maand.

Qua eten: Ik haal alles wat houdbaar is bij de Aldi (ook melk, drank, koffie e.d.) en soms aardappels ofzo.

Hoogstens 35 euro kwijt., meestal ga ik ong 1 keer per 10 dagen.

Vers haal ik bij de A.H. of de Nettorama. Vaak haal ik vlees met 35% korting en gooi het in de dieprvies.

Wij eten nooit van die knor wereldgerechten of andere kant en klaar pakjes.

Hoogstens een keer een pizza supermarkt) of nassi/bami (afhaal).

Ik denk gezien de prijzen dat je daar flink op kan bezuinigen.

Als wij wraps eten maak ik dat gewoon zelf en zo'n los pak wraps kost nog geen 1 euro.

Voor vers fruit en groente ga ik meestal naar de markt en haal de aanbiedingen daar.

Kost een paar euro. Kersen e.d. alleen in het seizoen als ze spotgoedkoop zijn.

Vandaag krijgen wij (2) eters en eten we groentetaart met komkommersalade.

De taart is van bladerdeeg (80 cent) met fetakaas en spinazie (wel een kilo spinazie).

Spinazie is van de markt en kostte 1,80 euro.

2 komkommers in yoghurt en knoflook erbij.

Ik vind t goed te doen met 75 euro. Soms houd ik over en gaat het de week erop erbij.

Zelden heb ik tekort. Dan bezuinig ik gewoon op t eten en eten we goedkoop n paar dagen.

(diepvries vlees en een potje doperwten dat ik nog heb of pannenkoeken ).

groeten,

minaa
quote:minaa1 schreef op 20 juli 2016 @ 09:53:

Hier 75 euro per week, 2 personen.

Dat is inclusief benzine en drogist en we hebben ook nog 2 katten.

Shampoo e.d. haal ik bij de action,droog kattevoer per 10 kg bij de welkoop (6 euro genoeg voor 1 maand) ook kattebakgrind haal ik daar (3 euro per maand).

Nat voer bij de aldi (3 euro per 10 dagen).

Aan benzine ong. 40 euro kwijt per maand.

Qua eten: Ik haal alles wat houdbaar is bij de Aldi (ook melk, drank, koffie e.d.) en soms aardappels ofzo.

Hoogstens 35 euro kwijt., meestal ga ik ong 1 keer per 10 dagen.

Vers haal ik bij de A.H. of de Nettorama. Vaak haal ik vlees met 35% korting en gooi het in de dieprvies.

Wij eten nooit van die knor wereldgerechten of andere kant en klaar pakjes.

Hoogstens een keer een pizza supermarkt) of nassi/bami (afhaal).

Ik denk gezien de prijzen dat je daar flink op kan bezuinigen.

Als wij wraps eten maak ik dat gewoon zelf en zo'n los pak wraps kost nog geen 1 euro.

Voor vers fruit en groente ga ik meestal naar de markt en haal de aanbiedingen daar.

Kost een paar euro. Kersen e.d. alleen in het seizoen als ze spotgoedkoop zijn.

Vandaag krijgen wij (2) eters en eten we groentetaart met komkommersalade.

De taart is van bladerdeeg (80 cent) met fetakaas en spinazie (wel een kilo spinazie).

Spinazie is van de markt en kostte 1,80 euro.

2 komkommers in yoghurt en knoflook erbij.

Ik vind t goed te doen met 75 euro. Soms houd ik over en gaat het de week erop erbij.

Zelden heb ik tekort. Dan bezuinig ik gewoon op t eten en eten we goedkoop n paar dagen.

(diepvries vlees en een potje doperwten dat ik nog heb of pannenkoeken ).

groeten,

minaaWow! 250 euro per maand voor 2 personen! Maar je koopt ook dan echt nooit "luxe" dingen? Ik vind voor mezelf 250 euro per maand redelijk en dat is dan exclusief benzine.
Ik probeer het nu ook met 250 euro voor twee personen. Maar ik merk wel dat ik met het zomerse weer toch wat vaker makkelijk (en duurder) eten koop, en meer fruit en vruchtensappen/flesjes rosé. Vorige week zat ik dus weer op 80 euro..
Wat bedoel je met ' luxe' dingen?? Met kerst en pasen ofzo? Wij eten in t weekend altijd broodjes ( oven 50 cent) kaas van de kaasboer en genoeg vleeswaren de hele week. Fruit van t seizoen.

Aan sapjes doen wij niet, of we maken ze zelf

Afgelopen weekend nog vlaai gegeten bij de koffie. 3 euro in de aanbieding.

Alcoholische drank heb ik ook altijd in huis. Maar word eigenlijk alleen gedronken in t weekend of met zo n weer als dit.

Ik vind van die pakjes kookgedoe eigenlijk alleen veel werk en ze ook veel te zout.

Net een watermelloen gekocht. 6 kilo voor 6 euro. Als toetje voor de visite.

Dat vind ik best luxe al. Om eerlijk te zijn.

Groeten minaa
Ik bedoel naar een kaasboer/notenbar/slager. Als ik bezoek krijg koop wel eens zo'n worstje was al snel 4 euro kost en 2 a 3 flessen wijn, die kosten ook minimaal 5 euro per stuk. En qua fruit ben ik minimaal 10 euro in de week kwijt, maar ik eet als ik zin heb aardbeien/bramen/kersen etc. Of een keer lekker een stuk vlees bij de slager, dat is al snel 4 a 5 euro. Nog los van wat wasmiddelen/shampoo etc kost.

Maar goed ik haal vaak dingen bij supermarkt en heb geen zin om alle winkels langs te gaan. (en ik kom nooit bij aldi of de lidl, daar moet ik voor om rijden/fietsen dat vind ik teveel gedoe).
Ja hier toch ook veel kwijt aan fruit. Groenten zijn eigenlijk niet echt zo duur.

Proberen hier toe te komen. Maar vanavond onverwacht bezoek. Hebben we toch nog voor 20 euro bbqvlees gaan halen. Doen jullie dan nooit zon dingen? Want mensen uitnodigen kost toch geld...
Ja hoor wij barbequen ook. Meestal haal.ik dan zo n barbequepakket en nog wat braadworst/hamburgers en fricandellen ofzo.

Salades maak ik zelf.

Soms heb ik zo n pakket al in de diepvries ( met korting).

Kaasboer ga ik wel. Nootjes en wijn koop ik bij de aldi of appie.

Scheelt zeker n euro of meer per fles/pakje nootjes.

Fruit op de markt. Eten we elke dag en meximaal n euro of 4.

T brengt wel flink wat op anders als je naar meer winkels gaat. En hier kost t amper meer tijd. Doe meestal 1 keer week in n halve ochtend alle boodschappen.

Groeten minaa
Wat is een bbq pakket?

Had 17 euro voor

1,3 kg ribbetjes

0,8 kg kippenboutjes

Eten jullie dan enkel hamburger of frikandellen op de bbq?

Geen brochette, mergeuzen, Ribbenkes spek...

Verder maken wij er gewoon aardappelen, sla tomaten wortelen enz bij.

Drank paar flessen witte en rode wijn, hadden we nog en wat frisdranken.

Denk wel dat de avond ons iets van 40 in totaal zal kosten.

K heb bewondering dat jullie kunnen rondkomen met een 60 per week.
Bbq is hier ook altijd een duur dingetje. We doen het daarom ook niet zo heel vaak. Vorig jaar (toen we nog 2 salarissen hadden) wel heel regelmatig, maar toen maakte het ook niet uit. Nu moeten we wel opletten en bewaren we de bbq dus echt voor lekker weer. Gaan dan meestal voor wat met kip, lam en een hamburger ofzo. bakje salade erbij, turks brood en kruidenboter en een paprikaatje.

Denk dat dat in totaal een 25 euro kost?

Mijn weekboodschappen zijn deze week allemaal dingen als koffie, toiletpapier, diksap, ovenreiniger, fruit en dat soort huishoudelijke spullen. Kwam ik alsnog op 30 euro.(heb helaas geen bon meer dus kan niet alles opschrijven)

Man gaat een weekje naar het buitenland dus ik eet restjes die ik in de afgelopen weken verzameld heb. Heb er 2 in de koelkast en 4 in de vriezer + 1 dag patat die ik nog had liggen. Misschien moet ik vrijdag nog even wat groente voor zoon halen om het weekend door te kunnen. Volgende week dus ook pas boodschappen doen op woensdagavond.
Ik denk wel dat het makkelijker is je de luxe te laten als je het geld biet hebt.

Momenteel hebben we hier niet echt zen spaardoel: enkel geld voor vakantie, huisje en anderen... Wanneer we echt wisten waarvoor ging het eenvoudiger. Nu is er wel altijd iets waar we geld aan geven. Niet altijd veel. Maar zoals vandaag belegde broodjes en ijsjes gaan halen. 10 euro...

Moeten echt meer disipline hebben...

Ben eigenlijk stiekem jaloers op jullie. We zouden zou meer overhouden als we het terug wat beter zouden doen. We hebben besloten dat we na de vakantie ( volgende week dus) een nieuw doel gaan zoeken.
quote:mlsc schreef op 20 juli 2016 @ 16:03:

Ik denk wel dat het makkelijker is je de luxe te laten als je het geld biet hebt.

Dat is absoluut waar. Je gaat 2 maanden gigantisch op je neus omdat je het verkeerd inschat en dus tekort komt, daarna heb je het door en gaat het eigenlijk vanzelf.
2 personen

100 tot 125 euro voor eten per week

20 voor schoonmaak/verzorging per week

Vrij veel vind ik. Eten geen vlees, veel bio, heel veel groente en heel veel fruit en veel luxere producten zoals verse dadels en duurder fruit zoals mango's en aardbeien. Daarnaast zit er bij mij een AH op de hoek terwijl winkels als Aldi en Lidl niet binnen korte afstand zijn. Daarom ga ik eigenlijk altijd naar AH.

Toen we het minder hadden kon het wel met 80, maar we zijn blij dat we nu niet meer op hoeven te letten.
Hebben nog 90 euro over.

Morgen gaan we hier weer winkelen. Deze week eten we 4 keer niet thuis: ouders, schoonmama, vrienden en dan nog bij andere familie. Dus dat valt goed mee. Wel hebben we vorige week al goed uit de vriezer gegeten. Dus deze week zit er ook wat vlees bij. Wat gaan we allemaal kopen:

Kippenbouten 6

Kippenfilet 2

Sla

Tomaten

Komkommer

Wortelen

Sla

Advocado

Paprika 2

Kersen

Meloen 2

Pompelmoezen 4

Nectarine 4

Frambozen 2

Douchegel 2

Mondwater

Deo 2+2 gratis

Gedestilleerd water

Diepvrieszakjes

Waterkan

Limonade 6 kl

Fruitsap 6 Kl

Brood 2

Rijstwafels

Kaas

Yoghurt

Mozzarella

Griekse yoghurt

Tonijn

Kippenwit

67 euro, waarvan de waterkan 10 euro was. Hij is aan 10 euro korting dus dat valt mee.

Ma: broccoli aardappel zalmburger

Di: wraps

Woe: steak aardappel sla tomaten

Do: schoonmoeder

Vrij: familie

Zat: vrienden bbq

Zon: ouders

Ma: zelfgemaakte ravioli
Deze maand zijn we 40 euro over ons budget gegaan. Deze maand hebben we 450 euro. Het zo echt moeten lukken. Anders moeten we deze maand aan onze spaarrekening komen en dat doen we liever niet. Gaan proberen boodschappen te doen voor 350 euro en de rest als het nodig is ge gebruiken.

De nieuwe maand gaat dus in.

Morgen of dinsdag ga ik winkelen.
Succes mlsc! Je hebt nu een mooie stok achter de deur: niet aan de spaarrekening willen komen. Gaat vast lukken!

Ik doe ook weer mee. Nieuwe maand, nieuwe kansen.. Afgelopen week een beetje te gek gedaan: veel bezoek gehad, wat uitjes en wat makkelijk gegeten (en daardoor duurder).

'k Ben m'n boodschappenlijstje al aan het maken. Morgenavond boodschappen doen en zal ik 't online zetten.
Ik zit ruim binnen budget deze week en dat mag ook wel weer eens Ik heb het volgende gehaald:

AH

1 bruiswater citroen 0,85

Statiegeld 0,25

Hele kip 3,43*

2 Yoghurt 1,44

2 Robijn wasverzachter 4,59 (GTA en 1+1)

Braadworst 0,63*

Vla 0,65

2 halfjes brood 1,50

2 falafel 4,00

Garnalen 1,35*

Blauwe bes 2,50*

Mager gehakt 1,88*

2 Tomatenpuree 0,24

Magere melk 0,84

Mozzarella 0,45

Ham 1,69

Salami 1,00

Totaal 22,70

Lidl

Voor 6,00 boodschappen gehaald. Ik had bananen, rucola, perziken, 2 bakjes champignons en wortels.

We hebben dit lijstje om te eten:

Za: hele kip uit de oven gevuld met chorizo en cannellini bonen + komkommer

Zo: restant van zaterdag + salade

Ma: paprika gevuld met aubergine en couscous

Di: iets met falafel

Woe: oosterse pannenkoekjes met kip en wortel, lente-ui, taugé, sla en komkommer

Do: rode curry met broccoli, champignons en sugarsnaps en garnalen

Vr: burger met zoete aardappel frites en salade

Ik ga van de week nog naar de markt en daar heb ik nog lente-ui, taugé, sla, broccoli, komkommer en appels nodig. En wellicht nog wat rood fruit, maar heb ook nog druiven en watermeloen van vorige week over.
Bl2 hopelijk wel, want eigenlijk is het nog geen ene maand echt helemaal gelukt. We kunnen alleen maar ons best doen e ???? Voor hoeveel personen moest jij weer kopen en wat was je budget weer? Als je dat wilt zeggen natuurlijk!

Hetzelfde voor jou zomerbloem als vraag ????
Je bent er nu wel heel bewust mee bezig mlsc! Van te voren goed je lijstje maken en bekijken of je het ook écht nodig hebt. (maar met boodschappen is dat vaak wel zo he, anders is je eten een stuk minder lekker:P)

Wij zijn met 2 (en een baby van 9 maanden die steeds harder mee begint te eten, das net zo'n hollebollegijs!). Ik probeer voor €40 pw, maar heb daarin wel speling voor als het niet lukt.
Wij zijn met z'n tweetjes en budget is 250 per maand, maar ik probeer het te doen met 50 per week.

Is lastig hè, om het binnen budget te houden. Er komt zo vaak wat tussen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven