Gezondheid alle pijlers

Tekentang

03-07-2016 20:39 14 berichten
Wat is nou een goeie tekentang? Er zijn zoveel soorten dat ik eigenlijk niet weer welke ik moet kiezen.
Deze deed het prima laatst op de kat. Netjes met kop en al eruitgekregen.

Ik heb er eentje van byebites. Die heeft een pincet voor de kleine teken en een schuif achterop voor de grotere teken. Er staat ook een pijltje op voor welke kant je op moet draaien met de pincet. Wij gebruiken die al jaren en werkt uitstekend

https://www.google.nl/acl ... bites-tekenpincet.html%3F
Ik gebruik altijd gewoon een pincet en dat gaat prima. Wel de pincet plat op de huid leggen (dus de teek van de zijkant benaderen), zo dicht mogelijk bij de huid houden, en dan in 1x recht omhoog trekken.
Ik heb deze:

De paar teken die ik ermee heb weggehaald zijn allemaal makkelijk en heel uit mijn hond gekomen
quote:-NummerZoveel- schreef op 03 juli 2016 @ 21:04:

Ik gebruik altijd gewoon een pincet en dat gaat prima. Wel de pincet plat op de huid leggen (dus de teek van de zijkant benaderen), zo dicht mogelijk bij de huid houden, en dan in 1x recht omhoog trekken.

+1

Niks boven de ouderwetse pincet

Daar heb ik als begeleider op scouting kampen al heel wat teken probleemloos mee verwijderd
Alle reacties Link kopieren
Je moet nooit draaien. Een teek zit met drie stekertjes vast en als je draait breekt er minstens 1 af. Niet dat dat erg is want dat zweert er vanzelf uit. Maar dan raken mensen weer onnodig in paniek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
IK heb er één met een soort 'lasso' eraan. Toen hond een teek bij z'n bek had, werkte de gewone tang niet, want zodra ik de teek bijna vast had, trok hond z'n bek weg. Met het lasso geval, ligt dan het draadje al om de teek heen en trekt hond in principe de teek eruit.

Later is nu
ik heb een tekenkaart. Maat bankpasje en dan zitten er gleufjes in de hoek. Deze schuif je onder de teek en hij laat vanzelf los. Vooral die kleintjes kreeg je haast niet te pakken met een tang. En je steekt hem zo bij je bankpasje. Ideaal en werkt echt goed.

http://www.tekenkaart.nl/
Een tekenpincet werkt het beste. Dat is een pincet waarvan het einde een hoek maakt, beetje L - vorm dus. Heb alle modellen geprobeerd op mijn honden, ik heb dus ervaring
Gewoon een pincet. Laats had ik ook zo'n tekenklem, maar ik vind een pincet veel handiger.

Ik heb er denk ik al honderden verwijderd bij m'n honden! Ben er een pro in.
Ik gebruik gewoon dezelfde tang bij mijzelf en bij de honden. Dat is zo'n pincet met achterop een schuifje
Ik heb deze: klik Het handige is dat hij helemaal plat is, en misschien 1/3 van een bankpasje qua grootte.
Ik heb dezelfde als Nerd, werkt prima. Ik ben een keer met een erg vastzittende teek naar de ha gegaan omdat man m er niet uit kreeg (en ik kon er zelf niet bij). Had de ha een plastic variant, die is nog tijden bezig geweest met die teek omdat zijn tang steeds krom boog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven