Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wat leuk om te horen dat het zo'n fijne ervaring was Jeluze! En een Rolls Limo klinkt echt fantastisch
@Jeluze Gefeliciteerd !!! Super gaaf!!

@Ypod en MN, heel creatief en leuk dat gastenboek. MN ik zou het gewoon doen als ik jouw was en dan met wat grotere hartjes en versieringen tussendoor

@Sunshine, Minnimouse en Manadis jullie zijn toegevoegd aan de tabel. Welkom en veel schrijfplezier hier!

Ik ben een zoektocht naar mijn favoriete Pinterest jurk begonnen....het is een Ladybird uit de collectie 2015 en dus niet meer in de 'normale' zaken te krijgen. Nu heb ik een mailtje gestuurd naar Ladybird zelf, want hij staat nog wel op hun site. Misschien dat zij nog een adresje voor me hebben waar ik deze prachtige jurk kan passen!!! Hij staat al maanden als favoriet op mijn lijstje en ik krijg hem echt niet uit mijn hoofd!
Ik vond het bizar...onwerkelijk gewoon, alsof ik het niet was, maar wel heel bijzonder!

De jurk is een model A-lijn van Pronovias. Met tule en kant, maar niet té veel. De jurk heeft een bescheiden sleep. De sluier ook van hetzelfde merk. Het is een lange sluier, met een kanten rand. Echt verliefd op de jurk! De eerste jurk die ik paste was ook van Pronovias, maar daar zat zó veel tule onder de rok, waardoor deze heel vol en zwaar was. Ik verzoop erin met mijn 1.62

Heb ook nog strakkere modellen gepast. Die vond mijn schoonmoeder ook erg mooi staan, maar hoewel ik maatje 36 heb en geen buik heb, ben ik mij in zo'n strakke jurk tóch te bewust van mijn lichaam. Mijn moeder zag meteen hoe ik in de spiegel mijn hand op mijn buik legde en zei 'daar wordt jij doodmoe van als je daar de hele dag op gaat letten'. Bovendien vond ik dat ik veel minder bewegingsvrijheid had in een strak model. Je dijen zitten toch behoorlijk dicht tegen elkaar aan geplakt en aangezien we in juni trouwen en het dan wie weet wel warm is, leek mij dat gewoon niet prettig

En persoonlijk vind ik een A-lijn gewoon echt 'bridal' :D

Vond het wel grappig om te merken dat álle jurken die ik wilde passen van een en hetzelfde merk waren.

Verkoopster zei ook dat het dan niet uitmaakt of de bruiloft nog ver weg is, omdat dit merk in principe altijd dezelfde soort jurken maakt, met hier en daar een detail verschil. Aangezien ik 36 ben zal mijn smaak niet meer veranderen
Goudstraal, misschien kun je eens in een outlet kijken. Daar hebben ze meestal jurken die zooo 2015 zijn. ik weet dat ze veel ladybird hebben in de outlet in Eindhoven. Bel ze eens? Heb je nog korting ook.

Klinkt echt als een heerlijke ervaring en een prachtige jurk Jeluze. heel leuk om er over te lezen.
@Goudstraal grappig he dat 1 jurk zich zo in je hoofd kan nestelen!

Ik hoop dat je hem nog ergens vindt!

Bij mij zat één bepaalde jurk ook in mijn hoofd en die is het ook geworden :-)
Even op de site gespiekt; wat een prachtige jurken heeft dat merk Jeluze!
Omdat onze huwelijksreis ook niet door kan gaan hebben wij trouwens dit weekend 3 nachten in een hotel een half uur rijden verderop geboekt. We gaan direct na de ceremonie en borrel daar heen. Ik kan nog niet zo veel, maar er gaan met een bootje varen, dat kan ik vast wel. we zijn dan al 4 maanden niet uit eten, of lunchen of wat dan ook leuks geweest. Dus mijn vriend heeft een vooral veel veel zin in, en ik hoop dat het goed gaat.
@dormousse ja he?! Ik pik ze er altijd uit. Blijkbaar helemaal mijn smaak. En nu mag ik er zelf 1 aan over een tijdje. Kon hem maar moeilijk uitdoen afgelopen zaterdag. Kijk uit naar de volgende keer en het lijkt me geweldig om te zien als hij helemaal vermaakt is naar mijn lichaam.

@lapflop wat een heerlijk vooruitzicht!
Wat leuk lapflop! Alvast heel erg veel plezier!

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was hem uit te doen Jeluze. Zijn toch van die dingen die je meteen mee wil nemen en aan wil houden haha.

Krijg er meteen weer jurken-kriebels van! Als het een beetje meezit vanmiddag maar eens verder prutsen aan die van mezelf nog meer dan genoeg tijd om het af te maken, maar lijkt me toch heel leuk om binnenkort het eindresultaat in handen te hebben (mocht het toch niet bevallen kan ik dan nog op mijn gemak dingen aanpassen). Het basismodel is af, maar nu moet het nog van eenvoudige cocktailjurk naar op-en-top feestelijk! En dat is best een gepriegel dus kan ik maar beter doen wanneer ik er ook echt zin in heb haha.
Vandaag ga ik voor de eerste keer passen! Ben zo benieuwd, ik heb de jurk niet meer gezien sinds februari. Hoe doen jullie/gaan jullie het doen met sieraden? Tijdens de eerste pas uitzoeken of bij de laatste? De laatste pas heb ik 15 augustus, compleet met proef make-up en kapsel.

Verder gaan we gelijk door naar mijn ouders om wat dingen door te spreken. Zij gaan ook de trouwkaart posten, dat willen ze graag. Alle adressen geschreven afgelopen weekend, was nog een aardig klusje.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Veel plezier alvast Roos! Ik heb zelf geen speciale sieraden ervoor, draag enkel wat ik normaal gesproken ook om heb Ik denk dat als ik ze wel zou hebben ik zou wachten tot de laatste pas, dan heb je toch pas echt een beeld van hoe "veel" het zou zijn in combinatie met de make-up en het haar enzo. Mits je natuurlijk genoeg tijd ertussen hebt om nog even op je gemak te kijken
@ dormousse ze vroeg wel wat ik wilde; mee naar huis of in de winkel laten hangen. Wist überhaupt niet dat je hem wel meteen zelf mee kon nemen, maar heb maar gekozen voor in de winkel. Hij past niet in mijn kleding kast

@roos_85 spannend die eerste pas! Ik lees bij jou laatste pas incl. proef make-up en kapsel...is dat gangbaar vraag ik mij af? Gewoon even voor mijn eigen informatie :D

Sieraden doe ik denk ik pas de laatste pas uitzoeken. Ik wil eigenlijk alleen oorknopjes (maar heb zelf al hele mooie van swarovski) een heel fijn armbandje en uiteraard trouwring/verlovingsring. Armbandje draag ik eigenlijk ook nooit, maar op die dag wil ik wel iets heel fijns. Een kettinkje heb ik bij het uitzoeken van de jurk geprobeerd, maar draag ik nooit en vond het nu ook niet mooi/niets toevoegen, dus dat doen we niet. Verkoopster raadde mij ook aan zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven wat dat betreft.
Ik wist ook niet dat dat kon haha. Maar goed dat je voor de winkel gekozen hebt denk ik... Anders blijf je thuis maar kwijlen voor de kast hahaha Heeft je man het al gezien? Of wordt het een verassing?

En hoe doen de andere dames dat?
Hier wordt het een verrassing hoor! Lekker traditioneel. Hij wil het zelf ook niet weten.

Liefst laat ik hem aan iedereen zien, of de foto's in ieder geval, maar dat vind ik toch ook niet leuk. Mijn moeder en schoonmoeder weten hoe hij eruit ziet (waren erbij), ik heb hem ook aan onze 4 (gezamenlijke) kinderen laten zien. Vooral mijn 2 eigen boys gingen er helemaal van glimmen. Toch hun 'mama' die gaat trouwen natuurlijk

En mijn schoonzus heb ik er een foto van gestuurd.

Wie hebben jullie de jurk laten zien?
O nog een vraag.....hoe zijn jullie aan jullie bruidskapster/visagist gekomen?

Ik vind dat heel lastig. Hoe weet je nou of iemand écht goed is in wat hij of zij doet? En dan met name kapsel, wat wel de hele dag goed moet blijven zitten......

Of zijn jullie gewoon bij je eigen kapster geweest? Of gewoon gegoogled en iemand in de buurt uitgezocht?
Wat leuk! Helemaal de reactie van je kinderen!

Ik hou het ook een verassing voor man hij weet precies in welke kast hij niet mag kijken haha (en voor de zekerheid heb ik het nog in een doos gestopt die onder andere dozen staat zodat hij ook niet per ongeluk wat kan zien). Tot nu toe hebben alleen mijn moeder en een vriendin het gezien, maar die helpen me ook allebei met het maken ervan. Hoewel ik het straks toch stiekem wel met iedereen wil delen lijkt het me het leukst om alle gasten er echt mee te verassen. Dus hoop dat dat genoeg motivatie is om me in te houden
quote:Jeluze schreef op 04 juli 2016 @ 12:32:

Ik vind dat heel lastig. Hoe weet je nou of iemand écht goed is in wat hij of zij doet? En dan met name kapsel, wat wel de hele dag goed moet blijven zitten......

Of zijn jullie gewoon bij je eigen kapster geweest? Of gewoon gegoogled en iemand in de buurt uitgezocht?

Mijn schoonzus is visagiste en heeft een kappersopleiding gedaan en wilde me graag helpen gezien er vrij weinig bijzonders hoeft te gebeuren leek me dat wel gezellig (en makkelijk en budget haha).

Misschien inderdaad Googlen of rondvragen onder al getrouwde vrienden/bekenden? Ervaringen zijn toch vaak het meeste waard in zo'n geval.
Ja het is lastig om het voor jezelf te houden he. Ben blij dat ik er in ieder geval met een paar mensen over kan zwijmelen én de foto's/filmpjes heb. Ik kijk er nu zoveel naar dat de batterij van mijn telefoon heel snel leeg raakt

Wat knap trouwens dat je het helemaal zelf maakt?? Dat is wel heel bijzonder! Ben je vast een creatief iemand!
Handig dormousse! Mijn ex schoonzusje is ook kapster/visagist....ik vond haar altijd heel goed...zit nu eigenlijk een beetje in dilemma of ik haar hier nog wel voor kan vragen?

Mijn broer en zij zijn nu ruim een jaar uit elkaar, kunnen nog prima door één deur, maar kan mij toch voorstellen dat het wellicht gevoelig ligt....aan de andere kant, als het goed is, is zij weer weg, voordat mijn direct familie komt. Wat vinden jullie? Kan het natuurlijk ook eens met mijn broer bespreken...
Creatief valt wel mee hoor haha, gewoon redelijk goed in instructies volgen en koppig het is een eenvoudig model cocktailjurk (strak lijfje, kapmouwtjes, wijde rok tot de knie) en de bedoeling is dat die straks volhangt met stoffen bloemen die zijn nog best krengen om te maken maar na een paar keer oefenen lukt het vrij vlot. En voor de moeilijke stukken heb ik gewoon mijn moeder en een vriendin ingeschakeld die toch net wat handiger zijn.
quote:Jeluze schreef op 04 juli 2016 @ 12:42:

Handig dormousse! Mijn ex schoonzusje is ook kapster/visagist....ik vond haar altijd heel goed...zit nu eigenlijk een beetje in dilemma of ik haar hier nog wel voor kan vragen?

Mijn broer en zij zijn nu ruim een jaar uit elkaar, kunnen nog prima door één deur, maar kan mij toch voorstellen dat het wellicht gevoelig ligt....aan de andere kant, als het goed is, is zij weer weg, voordat mijn direct familie komt. Wat vinden jullie? Kan het natuurlijk ook eens met mijn broer bespreken...Ik zou dit inderdaad met je broer en met haarzelf bespreken. Denk zelf dat het wel kan, maar alle partijen moeten zich er wel goed bij voelen natuurlijk.
quote:Jeluze schreef op 04 juli 2016 @ 12:42:

Mijn broer en zij zijn nu ruim een jaar uit elkaar, kunnen nog prima door één deur, maar kan mij toch voorstellen dat het wellicht gevoelig ligt....aan de andere kant, als het goed is, is zij weer weg, voordat mijn direct familie komt. Wat vinden jullie? Kan het natuurlijk ook eens met mijn broer bespreken...Mij lijkt het geen probleem maar voor de zekerheid zou ik het wel eerst even aan je broer vragen Gewoon voor het geval dat.
quote:Jeluze schreef op 04 juli 2016 @ 12:32:

Of zijn jullie gewoon bij je eigen kapster geweest? Of gewoon gegoogled en iemand in de buurt uitgezocht?Goede vraag! Ik heb ontzettend moeilijk haar en kan zo al amper een kapper vinden waar ik tevreden over ben, laat staan voor mijn bruiloft.
Ik zou het even aan je broer vragen Jeluze. Als er geen grote ruzie is zie ik niet in waarom niet.

Wij houden de kleding ook geheim voor elkaar. Mijn vriend trekt wel deze maand al zijn pak aan en ik bewaar mijn jurk nog een jaar. Ik vond het trouwens het makkelijkste om gewoon voor mezelf te zeggen ' nu laat ik het aan niemand meer zien ' en toen werd het vanzelf makkelijker na een tijdje.
Ik houd mijn jurk 'geheim' al zijn er best veel mensen meegeweest met passen. Ik wil wel dat de eerste keer de jurk zien live is, dus ik deel met niemand foto's. Mijn jurk is overigens ook een pronovias jurk!

Wij hebben ook een videograaf maar wel alleen voor een deel van de dag (van aankleden tot en met taart aansnijden). Betalen 600 euro voor 5 uur aanwezig, een videoclip en film van 30 minuten. Vinden wij het waard, maar het blijft allemaal duur

Weet iemand een goede website voor ondergoed? Vond het bij de bruidswinkel vrij duur. Zoek iets licht figuurcorrigerend met een lage rug, strapless.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven