Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Heb nog geen harde buiken gehad denk ik.. althans 1x bij een zeer stressvolle gebeurtenis wel eventjes een gespannen gevoel gehad. Ik heb eerder dat de baby schopt in mijn zij en daardoor echt mn buikwand lijkt te raken ofzo. Zo pijnlijk.

Verder rustig aan hier.. ik moet nog tot 36 weken werken dus tel nog niet af om mezelf het wachten te besparen haha.
Waar is zon anti-D prik voor Bubje? Ik las dat je ook tijdelijk een carpaal tunnelsyndroom kunt krijgen door het vocht wat je vast houdt en daardoor de druk toeneemt. Maar ja daar is ook niet heel veel aan te doen nu. Voor de meeste klachten geldt toch uitzingen tot de geboorte...

Gelukkig normaal ook amper harde buiken,'aar gister.. Niet normaal. Vandaag al een stukje beter gelukkig. Darmen worden ook wat rustiger

Omdat ik door de zwangerschap halve dagen werk nu moet ik ook met 34 weken met verlof. Ik zou met 36 gaan, maar stiekem vind ik het niet zo erg. Gewoon nog maar drie weken werken... Gaat zo snel!
Anti D is voor als je baby rhesusfactor postief heeft en jijzelf negatief.

Ik ben nu door de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd, omdat mijn d dimeer waardes net te hoog waren en het kan zijn dat ik een longontsteking of longembolie aan het ontwikkelen ben.
He Bubje wat naar, hoe is het nu? Hopelijk valt het mee.

Ik heb hier inderdaad ook de Anti D gehad voor de Rhesusfactor.

Hier loopt het allemaal wel. Slapen is iedere nacht weer een avontuur, maar ik kan aardig relativeren en zie er ook wel de hilariteit van in. Overal kussens, ontelbaar vaak plassen, hijgend bij moeten komen van het toilet bezoek enz.

Nog 4 weekjes werken, aftellen!

Ik vind de tijd snel gaan op het moment, krijg het soms wel benauwd of het allemaal wel goed zal komen.
Bubje, ik lees nu je bericht pas.

Goed dat ze het even nakijken, ik weet niet of ze het je gezegd hebben, maar je D-dimeer is altijd verhoogd in de zwangerschap.

Maar een extra check kan natuurlijk geen kwaad!
Klopt, huisarts zei meteen al dat het altijd verhoogd is, maar in mijn geval was het alsnog te hoog. Maandag ben ik uiteindelijk vijf uur in het ziekenhuis geweest (bloedprikken, hartfilmpje, echo van mijn benen, CT-scan van mijn longen) en alles was goed. Waarschijnlijk was het een virusje oid. Godzijdank!

@Fitz: Ik vind het slapen vooral erg wisselend. De ene keer wil het totaal niet, de andere keer lukt het prima. Ik word wel vaak met rugpijn wakker (slaap zoveel mogelijk op mijn zij, maar dan lijkt het juist mis te gaan).

Ik hoor van meer mensen trouwens dat die laatste weken wel snel gaan. Ik moet nu nog 1 week werken (onderwijs) en dan vakantie/verlof, heerlijk!
Hier ook de Anti-D prik gehad.

Hoe is het verder met de harde buiken, striae, lekkende borsten.. ? Haha...

Ik heb gelukkig de laatste dagen geen last meer gehad van harde buiken maar zie wel een beetje op tegen komende week omdat ik elke avond wat heb afgesproken.. Kwam ff zo uit, maar eigenlijk is dat niet zo verstandig, je bent dan toch steeds onderweg.. Maar goed, gelukkig zit daar ook een yoga-avond tussen waar ik me altijd wel goed kan ontspannen.

Vorige week partnerles gehad bij de yoga, en dan moet je mijn man (ik denk elke man) hebben... Maaaaar hij deed het echt fantastisch en vond het uiteindelijk ook echt heel ontspannen en zei zelfs dat we wel vaker samen yoga konden doen!

Van 't weekend lagen we even samen een uurtje op bed en toen tikte hij tegen mijn buik en toen schopte de kleine terug.. En zo ging het steeds heen en weer. Als hij niks deed, deed zij ook niks en als hij tegen mijn buik tikte, maakte ze contact. Echt zooooo leuk! Misschien voor jullie ook het proberen waard.

Haha het slapen... Wel herkenbaar Fitz.. Hier word ik gewoon van elke draai wakker.. Plassen valt nog mee, vaak 1 keer eruit en dat is het... Maar dat voedingskussen is idd een uitkomst!

Verder.... Gaat alles prima. Iets meer last van lichaam, maar dat is denk logisch met zo'n dikke buik! Wat sneller last van mijn rug, en ook schoenen strikken kost steeds meer moeite, haha. Tot nu toe nog goed te doen allemaal. Nu de laatste werkweek voordat de zomervakantie start en dan wordt mijn werk meteen een stuk rustiger. Heerlijk vooruitzicht. Merk dat ik wat trager wordt met alles... Zal er wel bij horen
Ego post! Ik ben in 3 weken sinds m'n dieet tegen de diabetes gewoon 5 kilo afgevallen ondanks dat de baby gestaag doorgroeit. Yay. Als dit zo doorgaat ben ik straks lichter na de bevalling als ervoor. En dat is in mijn geval heel goed want ik was toen 20 kg te zwaar.
@Suze: Fijn zeg, dat het allemaal prima gaat. Hier eigenlijk ook. Pas had ik een keer een lekkende borst (ook maar een druppel) en ik sta de laatste tijd eigenlijk altijd op met rugpijn (terwijl ik echt zoveel mogelijk op mijn linkerzij probeer te slapen, met kussen tussen mijn knieën). Verder is het goed vol te houden, al heb ik ook gewoon het geluk dat dit mijn laatste werkweek is. (YAY!)

@Deadpool: Top, goed bezig!!
Wauw Deadpool! Ik wilde al zeggen, normaal wordt afvallen natuurlijk niet gepromoot als je zwanger bent, maar in dit geval kan het dus geen kwaad voor jullie kleine meid zo te horen! Mooi nieuws. Ook wel fijn voor jezelf dat het dieet toch helpt, ondanks dat het niet altijd even leuk is...
Ohhh Bubje, ik probeer ook braaf op mijn linkerzij te liggen, maar rechts ligt net iets fijner, en dan word ik weer rechts wakker en dan hoop ik maar dat ik mijn kind niet heb geplet. Maar gelukkig altijd snel vrolijk getrappel, haha.

Jij werkt ook in het onderwijs he? Lekker!!!!!Omdat ik straks ook "zomervakantie" heb, werk ik deze week nog fulltime (alhoewel ik vrijdag wel al vrij ben) en die twee weken daarna nog maar 2 a 3 dagen... Flink afgebouwd al!! Zooo fijn
Ik ben echt een buikslaper, dus het is flink wennen om in een andere houding te slapen. Ik slaap ook nog eens met oordoppen in dus als ik te lang op één zij lig dan gaat mijn oor zeer doen. :') Het valt allemaal niet echt mee af en toe haha, maar tot nu toe wil het slapen redelijk gelukkig.

Ja klopt, bij mij begint na vrijdag de zomervakantie. Heer-lijk! Zo'n fijn idee om gewoon me te kunnen richten op de dingen die ik wil (aka babydingen ) en niet meer druk te moeten zijn met lessen voorbereiden en weet ik niet wat.
Hier nog altijd een buikslaper! Denk dat ik de 40 weken nog buikslapend haal hahaha

@Deadpool: Fijn!! Ik ben zelf ook niet zo veel aangekomen. Ongeveer 5.5kg. Als het zo blijft is dat ook goed nieuws voor mijn bmi.
Hoe doe je dat Psycho?!?! Wat is je geheim haha.

Hier alles redelijk z'n gangetje. De dame is al flink ingedaald en dat is soms gewoon heel onprettig en onhandig. Vandaag ook, even een plasrondje met de honden aan het waggelen. Normaal 15 minuutjes. Maar nu draaide ze wat met het hoofdje ofzo in het bekken, dat was al gevoelig en gevolg was steeds echt mega harde buiken. Moest echt even stil gaan staan en goed ademhalen. Gelukkig heb ik twee reuen en die kunnen aan elk grassprietje een kwartier ruiken dus het viel niet zo op. Maar fijn is anders hoor! En fietsen wordt ook gewoon een uitdaging hahaha
Hoe doe je dat Psycho?!?! Wat is je geheim haha.

Hier alles redelijk z'n gangetje. De dame is al flink ingedaald en dat is soms gewoon heel onprettig en onhandig. Vandaag ook, even een plasrondje met de honden aan het waggelen. Normaal 15 minuutjes. Maar nu draaide ze wat met het hoofdje ofzo in het bekken, dat was al gevoelig en gevolg was steeds echt mega harde buiken. Moest echt even stil gaan staan en goed ademhalen. Gelukkig heb ik twee reuen en die kunnen aan elk grassprietje een kwartier ruiken dus het viel niet zo op. Maar fijn is anders hoor! En fietsen wordt ook gewoon een uitdaging hahaha
WoW Psycho knap. Ik ben echt wel zo'n 12 kilo aangekomen. En op je buik slapen, hoe dan? Haha, kan me er niks bij voorstellen, auw!

Nog drie dagen Bubje!

Meme, oei dat klinkt vervelend. Rustig aan doen.. Vervelend he die harde buiken? Bij mij voelt ht dan net of er een watermeloen op geplakt is, voelt helemaal niet meer als mijn buik.

Kan t niet zo goed omschrijven maar fijn is het niet!

Ben nu "ff" aan het oppassen.. Had tot een uurtje of 21 verwacht.. Ik wil naar huis! Pfff haha
Wat betreft het slapen dames: ik trek gewoon een been omhoog en slaap zo niet met mn volle gewicht op m'n buik (deed ik sowieso nooit). M'n lichaam draait vanzelf in een zij of rug positie als het even niet zo lekker meer ligt maar dat is allemaal zo onbewust en afwisselend dat ik me niet kan voorstellen dat het kwaad kan. Maar de starthouding is altijd buik haha.

En de kilo's heb ik niet veel voor gelaten maar ik ga ook niet los met eten. Krijg niet zo veel op en blijf goed bewegen. Plus ik had al een bmi van 28. Ik ben tot 20 weken 4kg aangekomen en dus nu in 12 weken maar 1,4kg. De gynaecoloog verwacht dat ik nog wat aankom en ze zei dat als dit niet zo zou zijn, prima dan val ik af. Ze gaf het verder geen halve minuut langer de aandacht haha.
Wat goed Deadpool!

En wat fijn Bubje dat alles goed was!

Haha Suze dat getrappel, leuk he als ze reageren?

Heerlijk he dat dat verlof zo dichtbij komt?

Hier zit ik op ongeveer +9 kilo. Geen striae so far. En die borsten.. echt fascinerend dat daar nu kanariegeel spul uit komt haha. Heel apart..

Wel vind ik mijn buik sinds 22 weken echt strak. Heb nu ook echt dat beruchte 'basketbal ingeslikt' gevoel.

Er zit weinig flexibiliteit in en hij is heel bewegelijk en ligt dus echt onder mijn buikwand dus heb daar al weken last van. Hij zou rustiger worden volgens de verloskundige, maar merk er echt niks van. Tijdens het lopen moet ik regelmatig stoppen omdat er weer een elleboog oid voorbij komt en het doet gewoon echt pijn.

Ik kan de harde buiken wel steeds beter onderscheiden, want ik heb dus sowieso al zo'n gespannen buik.

Wij hadden afgelopen week bij het ziekenhuis zo'n bevallingsvoorlichtingsavond.. Wat een klinische bedoeling allemaal.

Het is dat zoveel eerste bevallingen alsnog in het ziekenhuis belanden, maar anders was ik geloof ik maar thuis gebleven.

Maar je bent natuurlijk wel direct in goede handen mocht er iets mis gaan. Dus dat is wel een hele geruststelling natuurlijk.
Oh Psycho wat heerlijk dat buikslapen. Ik probeer het soms zoals jij omschrijft, maar dat lokt direct veel beweging uit. Helaas!

Meme, vervelend he als je even moet stoppen? Ik hoop voor je dat ze ingedaald blijft! Dan is dat proces in ieder geval begonnen.
Herkenbaar hoor Meme!

Gewoon aan toegeven, gelukkig geeft je lichaam goed aan hoe en wat!

Hier ook gemiddeld 13+ kilo.

Echt veel buik, borsten en veeel maar dan ook echt heeeeeel veel vocht in benen en voeten. Bah. Heb sinds vandaag ook enorm last van rug en buikpijn, dus lekker een avondje ingelast met bankhangen, lekkere hapjes en de poezen naast me.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Slapen? Wat is dat. Het indalen is nu goed begonnen aldus ook de verloskundige en bovendien blijkt ik blaasontsteking te hebben.

Zal jullie verder niet vermoeien met het geklaag.

Ik streep echt de dagen af hier. Zometeen komt mama de beklede wieg brengen en mijn man is ook heel lief voor me steeds.

Verder blijf ik gestaag afvallen maar ik houd me netjes aan mijn eet lijstje van de diëtist. Maandag groei echo dus ben benieuwd hoe het met het groeien gaat.

Fitzgerald balen dat het zo klinisch was. Hopelijk heb je ondanks dat wel een beetje vertrouwen er in. En herkenbaar ook van die zware buik. Ik omschrijf het zelf alsof er een bowlingbal in mijn bekken ligt.
Hier nog steeds eigenlijk geen harde buiken en indalen is volgens mij ook nog niet aan de orde. Of ik moet het niet voelen, maar als ik jullie verhalen zo lees kan het best vervelend zijn.

Vandaag is de zomervakantie begonnen voor mij. Een heel raar idee dat ik nu pas na de kerstvakantie weer moet werken.

@Deadpool: Soms heb ik ook zo'n dag (gisteren) dat het echt allemaal even niet wil, dus het lijkt me echt verschrikkelijk als dat elke dag is... Ik hoop voor je dat het laatste beetje toch nog snel mag gaan en hopelijk ben je snel van de blaasontsteking af!
Indalen gebeurt hier nog niet en harde buiken ook niet echt. Weet niet of ik nou blij moet zijn want het lijkt er toch bij te horen allemaal?
Gewoon blij mee zijn, indalen komt vanzelf en harde buiken zijn echt niet fijn!!

Jeeh Bubje!!

Knuffel voor jou Deadpool, nog een paar weekjes!!
Ik vind het ook niet erg hoor, het lijkt me allemaal geen pretje.

Mijn grootste kwaal op het moment is toch wel het wakker worden met rugpijn. Elke ochtend rond 6:00-7:00 dan kan ik op geen enkele manier meer fatsoenlijk liggen en ga ik maar uit bed. Uiteindelijk trekt het dan vanzelf weg... Het scheelt dat ik nu vakantie/verlof heb en nergens naartoe moet (en sowieso zijn er zoveel ergere kwaaltjes dat ik het maar voor lief neem), maar een keer uitslapen zou best fijn zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven