(Sommige) Was stinkt
vrijdag 1 juli 2016 om 10:13
Zoals de titel al zegt: als ik was, stinkt sommige was na het wassen nog. Het gaat dan vooral om de capuchontruien/ -vesten van mijn partner, maar ook om bepaalde oude shirts. Het lijkt net of er een geur van zweet icm oud water in zit, wat er niet uit gewassen wordt. Ik ruik de geur meteen al als ik de was uit de trommel haal, dus ik denk niet dat het aan het droogproces ligt. Het vervelende is dat ook de rest van de was ernaar gaat ruiken, terwijl die was wel prima uit de machine komt als er geen capuchontruien bij zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor?
Ik gebruik vaak azijn ipv wasverzachter, maar dat helpt niet. Ik heb wat gelezen over een poeder van HG speciaal voor zweetgeur dat bij de was zou kunnen, heeft iemand daar (goede) ervaringen mee?
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips voor?
Ik gebruik vaak azijn ipv wasverzachter, maar dat helpt niet. Ik heb wat gelezen over een poeder van HG speciaal voor zweetgeur dat bij de was zou kunnen, heeft iemand daar (goede) ervaringen mee?
vrijdag 1 juli 2016 om 18:14
quote:chocolol schreef op 01 juli 2016 @ 18:11:
Shirts en truien een hele nacht (of langer) laten weken in een emmer water met flink wat schoonmaak azijn. Daarna de shirtjes uitwringen en in de wasmachine wassen met een lekker geurige wasverzachter helpt vrij goed. Een scheut azijn als wasverzachter is niet genoeg om goed te werken, maar laten weken in een emmer werkt wel. Dus dat zou ik zeker proberen TO.Ok, maar zou dan 1x per kledingstuk voldoende zijn, of moet dat dan elke keer als ik zo'n trui was? Elke week in de weer met azijn is ook weer zo'n gedoe...
Shirts en truien een hele nacht (of langer) laten weken in een emmer water met flink wat schoonmaak azijn. Daarna de shirtjes uitwringen en in de wasmachine wassen met een lekker geurige wasverzachter helpt vrij goed. Een scheut azijn als wasverzachter is niet genoeg om goed te werken, maar laten weken in een emmer werkt wel. Dus dat zou ik zeker proberen TO.Ok, maar zou dan 1x per kledingstuk voldoende zijn, of moet dat dan elke keer als ik zo'n trui was? Elke week in de weer met azijn is ook weer zo'n gedoe...
dinsdag 5 juli 2016 om 17:55
Nouja, ik vond het lastig met de verhouding, maar ik heb 1/3 fles huishoudazijn (met citroengeur ) bij een zooi water en twee van die vesten/truien gedaan. Een paar uur laten weken en daarna (na uitspoelen) in de wasmachine met gewoon wasmiddel en wasverzachter. Truien roken stukken beter dan anders, verder geen duidelijke geur. Flinke verbetering, maar misschien had ik meer azijn moeten gebruiken of langer moeten laten weken voor beter resultaat. Ik ga nu eens kijken wat er gebeurt bij de volgende keer wassen zonder eerst te weken. Als het dan weer gaat meuren, opnieuw (maar dan afzonderlijk) laten weken.
Het HG spul heb ik direct retour gestuurd
Thnx voor de tips trouwens!
Het HG spul heb ik direct retour gestuurd
Thnx voor de tips trouwens!