Auto voor me remt expres...

05-07-2016 23:42 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beginnende bestuurder die nu net 1,5 week auto rijdt. Ik snap het gedrag van de auto voor/achter mij vanavond niet zo goed, en hoop dat iemand misschien het kan verduidelijken. Ik ben helaas nog niet zo goed autotaal lezen

Ik leen een auto van mijn vader. We kwamen er vandaag achter dat een van mijn voorlichten kapot is. Hij zal het binnenkort repareren, maar ik moest toch naar huis. Veel mensen die naar me seinden, wat ik kan begrijpen, maar deze ene auto!!

Hij reed achter me op een 80 weg waar ik netjes 80 reed. Volop bumperkleven met groot licht wat hij een paar keer aan/uit zet. Vervolgens haalt hij me in en gaat hij voor me remmen. Hij rijdt daarna door, en bij zo'n pechstuk gaat hij enorm remmen, echt 30 rijden. Ik raak gefrustreerd dus zet de auto even aan de kant daar, is blijkbaar wat hij wou. Hij reed daarna gewoon door, maar ik snap het dus echt niet. Achteraf nog lichten gecheckt, maar alleen linksvoor deed het niet.

Heel stom, maar ik trek het me enorm aan, en ik heb het gevoel dat ik iets verkeerds heb gedaan. Maar had dit nu te maken met mijn kapotte licht, of was hij aan het plagen ofzo?

Any ideas?
Waarschijnlijk eentje die van mening is dat de weg van hem alleen is en jij reed niet genoeg door volgens hem. Ofzo.

Trek het je niet aan. Dit gedrag zul je wel vaker gaan meemaken in het verkeer hoor. Helaas, dat dan wel.
Reed je gewoon op de rechter rijbaan? Zo ja, dan is die bestuurder gewoon een gestoorde gek.
Ik snap niet waarom je de lamp niet direct vervangt? Je bent verplicht een extra lampje bij je te hebben en elke benzinepomp verkoopt ze. Het is gevaarlijk om met een lamp te rijden. Die andere automobilist reageerde erg overdreven maar jij bent wel erg makkelijk.
missdory wijzigde dit bericht op 05-07-2016 23:50
Reden: taalfout
% gewijzigd
Wen er maar vast aan; genoeg aso's in het verkeer met te korte lontjes.
Iemand die achter jou rijdt kan jouw kapotte voorlicht toch niet zien ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:pommiaan schreef op 05 juli 2016 @ 23:46:

Reed je gewoon op de rechter rijbaan? Zo ja, dan is die bestuurder gewoon een gestoorde gek.

En zo nee, dan ook.

Verder niet meer aan denken. Ook mafklappers kunnen hun rijbewijs halen, en dit was er zo één.
Autorijden is niet moeilijk. Omgaan met je medeweggebruikers wel. Daar zitten veel hufters tussen.

Een kapotte lamp moet direct worden vervangen. Dat heb je pas geleerd als het goed is. Sommige auto's moeten daarvoor naar de garage maar bij veel auto's is dat prima zelf te doen. Zie hiervoor het boekje van de auto.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:missdory schreef op 05 juli 2016 @ 23:48:

Ik snap niet waarom je de lamp niet direct vervangt? Je bent verplicht een extra lampje bij je te hebben en elke benzinepomp verkoopt ze. Het is gevaarlijk om met een lamp te rijden. Die andere automobilist reageerde erg overdreven maar jij bent wel erg makkelijk.Bij de auto die ik heb, kan dat niet zomaar. Dan moet eerst de accu eruit o.a.

Ik snap niet waarom je de lamp niet direct vervangt? Je bent verplicht een extra lampje bij je te hebben en elke benzinepomp verkoopt ze. Het is gevaarlijk om met een lamp te rijden. Die andere automobilist reageerde erg overdreven maar jij bent wel erg makkelijk.Niet bij elke auto kun je de lamp zelf vervangen helaas, bij sommige wagens moet de hele bumper en nog meer eraf om er bij te kunnen.
Had niets met je kapotte voorlicht te maken. Dit was een typische eikel in het verkeer. En bovendien gevaarlijk! Accuraat van je dat je nog zelf op tijd op de rem stond!
Only dead fish go with the flow
@snoesje666 hij kon het misschien oppikken via de seintjes van anderen.

@missdory ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik een lampje moet vervangen. Mijn vader zou dat me laten zien als hij hem deze week vervangt.

Het was trouwens een eenbaansweg waar je 80 mag. Ik reed gewoon 80 en hij had alle mogelijkheid om in te halen.
Dus geen vangrail in het midden? Leuk als tegenliggers je pas laat zien aankomen of denken dat je een motor bent met je enkele lamp.
Als er zoveel mensen naar je seinen is er wél wat aan de hand geweest.

En hij reed achter je. Waren je achterlichten wel aan?

En rechtsvoor deed het wel, was dat dimlicht of stadslicht?
Klinkt als een pestkop
quote:mariposita schreef op 05 juli 2016 @ 23:59:

Dus geen vangrail in het midden? Leuk als tegenliggers je pas laat zien aankomen of denken dat je een motor bent met je enkele lamp.

Hoezo laat zien aankomen?

Tegenliggers hebben een eigen rijstrook. Het is niet de bedoeling dat zij over de tegenliggende rijstrook rijden. Tenzij ze een auto inhalen. Dan alsnog kijk je eerst goed wat er tegemoet komt rijden aan tegenliggers. Lampen en hele bouw van motors en autos verschilt enorm.

Zou raar zijn als je dat verschil niet ziet, maar ja sommige mensen moeten overal om mierenneuken.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Ik zou denken gewoon iemand die vindt dat je op een 80-km weg best 90 of harder kan rijden. En jou dan "straft"omdat jij dat niet doet door op de rem te gaan als hij voor je rijdt. Heeft niks met een kapotte koplamp te maken, als het dat wel zou zijn, zou hij uitgestapt zijn toen jij gestopt was, om je dat te vertellen. En die mensen hier die allemaal roepen dat je dat lampje er gelijk in had moeten zetten, bij veel auto's kan dat niet eens, en je bent echt niet de enige die met een kapotte lamp rijdt. Jij wist het toevallig, waardoor je extra alert kunt zijn, maar ik kom er in het donker vaker tegen met maar 1 licht. Je ziet het zelf vaak niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 06 juli 2016 @ 00:07:

Lampen en hele bouw van motors en autos verschilt enorm.

Zou raar zijn als je dat verschil niet ziet, maar ja sommige mensen moeten overal om mierenneuken.

Yep, die verschillen enorm.

Behalve als het donker is en het enige dat je ziet zijn tegemoetkomende lampen, of één.

Ik durf er toch echt wel wat om te verwedden dat de meesten van ons 's nachts het verschil dan niet zien.
Ik zie veel auto's met een kapot licht en zelf heb ik dat ook bij tijd en wijle, heb het ook niet altijd meteen door.
quote:brennwert schreef op 05 juli 2016 @ 23:53:

[...]

Niet bij elke auto kun je de lamp zelf vervangen helaas, bij sommige wagens moet de hele bumper en nog meer eraf om er bij te kunnen.

Yes, zo eentje heb ik ook. En je moet toch naar huis.

Dit klinkt als een verkeershufter die denkt God te zijn op de weg. Hier kom je er geheid nog meer van tegen. Seinen met groot licht en bumperkleven klinkt natuurlijk alsof hij er langs wil en je hem ophoudt. Niet dat dat normaal rijgedrag is maar reed jij op de linkerbaan terwijl er rechts plek was?

Edit: Ik was te snel. Eenbaansweg zeg je. En mogelijkheid om in te halen. Grote eikel dus.

Ik snap dat je nog onzeker bent na 1,5 week rijbewijs. Ook ik werd na amper 2 weken rijbewijs zo waanzinnig asociaal gesneden op een rotonde dat ik bijna mijn net gekochte tweedehandsje naar het kerkhof kon brengen.

Het was duidelijk dat hij niet goed bij zijn hoofd was maar toch begin je aan jezelf te twijfelen of je goed hebt gehandeld.
Hij vond het gewoon irritant dat je 80 (is 76 ofzo echte kilometers) op die weg reed. Misschien kon hij niet gelijk inhalen en raakte gefrustreerd van jouw "langzame" rijgedrag. Want zelf "haast"?? Dat soort figuren gaan dan bumperkleven en met de lichten seinen. (Om je harder te laten rijden, proberen dan.)

Niks van aantrekken!

Zulke idioten heb je er nou eenmaal tussen zitten...

Ik snap niet waarom je de lamp niet direct vervangt? Je bent verplicht een extra lampje bij je te hebben en elke benzinepomp verkoopt ze. Het is gevaarlijk om met een lamp te rijden. Die andere automobilist reageerde erg overdreven maar jij bent wel erg makkelijk.Die man waar zij het over heeft deed deze acties niet vanwege haar licht. Die kon hij namelijk helemaal niet zien toen hij nog achter haar zat.
Ik ben wel bekend met asociaal rijgedrag maar gedrag dat je maant naar een parkeerplek langs een doorgaande weg is mij toch vreemd voor een asociale rijder . Als asociale rijder heb je helemaal geen zin in zulks, als de ander maar weg is......

Dikke kans dat jouw auto voor de ander aangaf dat er een probleem was en dat hij/zij vanuit jouw rijgedrag niet uit kon maken of jij adequaat handelde. Zou best kunnen dat jij per ongeluk bijvoorbeeld de noodverlichting aan had gezet.

Toen ik net reed heb ik ook wel "fouten" van dat kaliber gemaakt.

Maar nu komt het ook wel eens voor, niet vaak, dat ik sein naar auto's waarbij eea niet in orde lijkt te zijn.
Gewoon een iq-loze randdebiel
Ik denk dat er toch nog wat anders aan de hand was. Het is niet fraai wat deze bestuurder deed maar ik denk jiet dat de aanleiding was dat je netjes 80 reed op n 80 km weg.

Zat er niet toevallig een groene streep in t midden?
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven