Auto voor me remt expres...

05-07-2016 23:42 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beginnende bestuurder die nu net 1,5 week auto rijdt. Ik snap het gedrag van de auto voor/achter mij vanavond niet zo goed, en hoop dat iemand misschien het kan verduidelijken. Ik ben helaas nog niet zo goed autotaal lezen

Ik leen een auto van mijn vader. We kwamen er vandaag achter dat een van mijn voorlichten kapot is. Hij zal het binnenkort repareren, maar ik moest toch naar huis. Veel mensen die naar me seinden, wat ik kan begrijpen, maar deze ene auto!!

Hij reed achter me op een 80 weg waar ik netjes 80 reed. Volop bumperkleven met groot licht wat hij een paar keer aan/uit zet. Vervolgens haalt hij me in en gaat hij voor me remmen. Hij rijdt daarna door, en bij zo'n pechstuk gaat hij enorm remmen, echt 30 rijden. Ik raak gefrustreerd dus zet de auto even aan de kant daar, is blijkbaar wat hij wou. Hij reed daarna gewoon door, maar ik snap het dus echt niet. Achteraf nog lichten gecheckt, maar alleen linksvoor deed het niet.

Heel stom, maar ik trek het me enorm aan, en ik heb het gevoel dat ik iets verkeerds heb gedaan. Maar had dit nu te maken met mijn kapotte licht, of was hij aan het plagen ofzo?

Any ideas?
quote:Mystery schreef op 06 juli 2016 @ 11:53:

Het is me daarna nooit meer gebeurd, en ik rij nu al heel wat jaren. Wel eens dat een leuke jongen in een cabrio met me flirtte. Haalde me steeds in en ik hem, en maar lachen. Alleen zijn vriendin die naast hem zat, vond het niet zo leuk. Hij kreeg een klap voor zijn kop van haar
quote:Mepi schreef op 06 juli 2016 @ 08:03:

[...]

Ik kan overigens er wel bij zeggen dat het misschien 4 mensen die naar me seinden. Dat vind ik niet veel, persoonlijk.Mensen seinen niet zo snel voor een doorgebrande koplamp. Waarom zouden ze, je hebt het zelf wel door dat het erg donker is.. Wat kan het wel geweest zijn?
Je weet zeker dat de verlichting aan was? Ik zie steeds vaker auto's rijden zonder verlichting terwijl het schemerig over donker is. Er zijn mensen die kennelijk niet door hebben dat zij zonder verlichting rijden.
Hier in Amsterdam rijden ze echt heel aso vooral de jongeren. Ik had laatst bijna een ongeluk met de auto op de A10.

Waar ik ook niet tegen kan dat sommige mensen hun richtingaanwijzer niet gebruiken op de rotonde.
Ik vind wat TO beschrijft niet onder aso gedrag zonder reden vallen. Lijkt me toch echt dat ie wat wilde seinen. Iemand die geïrriteerd is scheurt langs, toetert of remt een paar keer maar is dan weg. Het lijkt er toch erg veel op dat ze TO iets duidelijk probeerden te maken.

Vind dat ze maar eens met een systeem moeten komen waarbij je alleen mag rijden met iemand naast je tot je genoeg ervaring hebt. Een papiertje is zoals je hier ook weer kan lezen niet genoeg om je zeker te voelen in het verkeer. En die zekerheid is wel belangrijk voor de veiligheid.
l
quote:Dahlia74 schreef op 06 juli 2016 @ 12:29:

Je weet zeker dat de verlichting aan was? Ik zie steeds vaker auto's rijden zonder verlichting terwijl het schemerig over donker is. Er zijn mensen die kennelijk niet door hebben dat zij zonder verlichting rijden.Dat vind ik ook zo bizar. Als het donker is dan zie je toch dat je dashboardverlichting niet aan staat? En toch stug doorrijden. Net zoals mensen die kilometerslang een knipperlicht aan hebben staan. Dat hoor en zie je toch! Waar zijn ze met hun hoofd?
quote:Ttass28 schreef op 06 juli 2016 @ 12:33:

Hier in Amsterdam rijden ze echt heel aso vooral de jongeren. Ik had laatst bijna een ongeluk met de auto op de A10.

Waar ik ook niet tegen kan dat sommige mensen hun richtingaanwijzer niet gebruiken op de rotonde.Oh dat doet mijn vriend altijd, die gebruikt zelden zijn knipperlicht ik zeg er altijd wat van als ik bij hem in de auto zit, maar dat schijnt niet te helpen.
quote:kadanz schreef op 06 juli 2016 @ 12:24:

[...]

Mensen seinen niet zo snel voor een doorgebrande koplamp. Waarom zouden ze, je hebt het zelf wel door dat het erg donker is.. Wat kan het wel geweest zijn?

wellicht had TO haar groot licht aan?

daar sein ik wel voor, niet voor 1 kapotte lamp

En dacht de inhaler, dat ze hem wilde ´dissen´, door met groot licht in zijn achteruitkijkspiegel te schijnen
quote:kadanz schreef op 06 juli 2016 @ 12:24:

[...]

Mensen seinen niet zo snel voor een doorgebrande koplamp. Waarom zouden ze, je hebt het zelf wel door dat het erg donker is.. Wat kan het wel geweest zijn?

Ik wel hoor. Altijd eigenlijk wel.

Is toch aardig
Ja Coroon, maar jij bent gewoon te aardig voor deze wereld. Jij drinkt met iedereen een colaatje!
Dank je hunnie!
quote:lilalinda schreef op 06 juli 2016 @ 15:44:

[...]

wellicht had TO haar groot licht aan?

daar sein ik wel voor, niet voor 1 kapotte lamp

En dacht de inhaler, dat ze hem wilde ´dissen´, door met groot licht in zijn achteruitkijkspiegel te schijnen

Dat klinkt inderdaad heel erg als iets wat een beginneling zou doen! Groot licht aan omdat een stadslamp doorgebrand is. TO? Klinkt dit bekend?
quote:kadanz schreef op 06 juli 2016 @ 12:15:

[...]

Natuurlijk zijn er idioten op de weg, maar dit gedrag wijst er overduidelijk op dat die auto TO iets 'bij wilde brengen'. Niet de beste manier als je het mij vraagt, maar soit.

Helemaal niet soit. Als je expres zonder noodzaak vlak voor iemand gaat remmen, ben je net zo'n grote idioot of eigenlijk een nog grotere idioot dan degene die met één voorlicht rijdt.

En waarom zijn het steeds mannen die een andere automobilist 'iets bij willen brengen' op zo'n asociale manier?
quote:Medina schreef op 06 juli 2016 @ 18:07:

[...]

Helemaal niet soit. Als je expres zonder noodzaak vlak voor iemand gaat remmen, ben je net zo'n grote idioot of eigenlijk een nog grotere idioot dan degene die met één voorlicht rijdt.

En waarom zijn het steeds mannen die een andere automobilist 'iets bij willen brengen' op zo'n asociale manier?Noem je TO nou een idioot?
quote:kadanz schreef op 06 juli 2016 @ 18:52:

[...]

Noem je TO nou een idioot?Ja, als je in het donker uit je auto stapt nadat je gepest werd door een of andere gek, dan is dat naar mijn mening niet al te snugger. In je auto met de deuren op slot ben je veiliger dan buiten de auto op de weg.
quote:Medina schreef op 06 juli 2016 @ 20:24:

[...]

Ja, als je in het donker uit je auto stapt nadat je gepest werd door een of andere gek, dan is dat naar mijn mening niet al te snugger. In je auto met de deuren op slot ben je veiliger dan buiten de auto op de weg.

Waar heb ik gezegd dat ik ben uitgestapt? Ik zat in mijn auto met de deurtjes dicht, ander reed door, dus ik ben vervolgens verder gegaan.

Groot licht heb ik inderdaad de eerste dag gedaan Daar heb ik van geleerd, dus dat gebeurt nu niet meer. Verder kan ik fouten maken, maar voor zover ik weet die avond niet. Richting nergens vergeten etc.
Ach TO, we maken allemaal weleens fouten. Ik ben in het verleden ook weleens iemand achterna gereden die zat te hufteren. Op een verlaten parkeerterrein gevraagd aan 2 mannen wat ze bezielde. Was achteraf ook niet slim.

En heb een keer een masturberende vent tegen mijn auto gehad op een verlaten parkeerterrein. Toen ook uitgestapt, was ook niet slim. Maar ja.
Haha toen had minnimouse een cumshot te pakken
quote:nina1966 schreef op 06 juli 2016 @ 12:41:

Ik vind wat TO beschrijft niet onder aso gedrag zonder reden vallen. Lijkt me toch echt dat ie wat wilde seinen. Iemand die geïrriteerd is scheurt langs, toetert of remt een paar keer maar is dan weg. Het lijkt er toch erg veel op dat ze TO iets duidelijk probeerden te maken.

.

Dus jij weet exact hoe zo iemand reageert.

Altijd op manier a en nooit op manier b.

Altijd. Iedereen. Vaststaand feit.

quote:aliva schreef op 07 juli 2016 @ 00:19:

[...]

Dus jij weet exact hoe zo iemand reageert.

Altijd op manier a en nooit op manier b.

Altijd. Iedereen. Vaststaand feit.

Aliva, ik weet niet of jij dezelfde letters leest als ik hier, maar Nina schrijft toch echt tot 2 keer toe "lijkt".

Kan met de beste wil van de wereld geen vaststaand feit daaraan ontdekken. En ook geen exacte wetenschap.

Help me even?
quote:slobberbone schreef op 07 juli 2016 @ 00:09:

Haha toen had minnimouse een cumshot te pakken

Nee kerel wist niet hoe snel hij naar zijn auto moest rennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven