Auto voor me remt expres...

05-07-2016 23:42 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beginnende bestuurder die nu net 1,5 week auto rijdt. Ik snap het gedrag van de auto voor/achter mij vanavond niet zo goed, en hoop dat iemand misschien het kan verduidelijken. Ik ben helaas nog niet zo goed autotaal lezen

Ik leen een auto van mijn vader. We kwamen er vandaag achter dat een van mijn voorlichten kapot is. Hij zal het binnenkort repareren, maar ik moest toch naar huis. Veel mensen die naar me seinden, wat ik kan begrijpen, maar deze ene auto!!

Hij reed achter me op een 80 weg waar ik netjes 80 reed. Volop bumperkleven met groot licht wat hij een paar keer aan/uit zet. Vervolgens haalt hij me in en gaat hij voor me remmen. Hij rijdt daarna door, en bij zo'n pechstuk gaat hij enorm remmen, echt 30 rijden. Ik raak gefrustreerd dus zet de auto even aan de kant daar, is blijkbaar wat hij wou. Hij reed daarna gewoon door, maar ik snap het dus echt niet. Achteraf nog lichten gecheckt, maar alleen linksvoor deed het niet.

Heel stom, maar ik trek het me enorm aan, en ik heb het gevoel dat ik iets verkeerds heb gedaan. Maar had dit nu te maken met mijn kapotte licht, of was hij aan het plagen ofzo?

Any ideas?
quote:Isa_Bela schreef op 06 juli 2016 @ 09:05:

[...]

Ik weet genoeg, dit soort idioten heb je nou eenmaal op de weg. Ze vinden dan dat ze je een lesje moeten leren ofzoiets.Natuurlijk bestaan er idioten, maar je bent er niet bij geweest (neem ik aan) dus zo stellig reageren is nogal vreemd.
Wat een klootzak zeg, laat je niet verleiden To en goed dat je je aan de regels houdt.
Er is toch werkelijk geen enkele "aanleiding" die dergelijk gedrag initieert? Iemand die zo reageert is een idioot, simpel.

Al had TO als een slak gereden, al had ze haar mistlicht en groot licht aan, je hoort je zo niet in het verkeer te gedragen. En als jij meent dat dit het juiste gedrag is om iemand iets duidelijk te maken, dan ben je een idioot ja.
Waarschijnlijk reed je tachtig op de teller, in het echt kan dat betekenen dat je slechts zeventig rijdt en ja, dat is voor sommige weggebruikers reden genoeg om kokend bloed van te krijgen.
quote:LaFleurNoire schreef op 06 juli 2016 @ 09:15:

Er is toch werkelijk geen enkele "aanleiding" die dergelijk gedrag initieert? Iemand die zo reageert is een idioot, simpel.

Al had TO als een slak gereden, al had ze haar mistlicht en groot licht aan, je hoort je zo niet in het verkeer te gedragen. En als jij meent dat dit het juiste gedrag is om iemand iets duidelijk te maken, dan ben je een idioot ja.Dit.
Wat een asociale zak hooi zeg. Wen er maar aan, zo zijn er genoeg. Probeer je niet gek te laten maken en doe alsjeblieft nooit mee met dit soort levensgevaarlijke acties. Goed dat jij je auto ff aan de kant hebt gezet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Al had TO als een slak gereden, al had ze haar mistlicht en groot licht aan, je hoort je zo niet in het verkeer te gedragen. En als jij meent dat dit het juiste gedrag is om iemand iets duidelijk te maken, dan ben je een idioot ja.Dat.
Wat TS overkomen is valt reuze mee, no big deal. Zit zelf veel op de weg en maak vaak wekelijks wel aantal zaken mee waarvan je hart echt sneller gaat kloppen.

Hier een aantal echte gevaarlijke zaken.

https://www.youtube.com/w ... 79Ahed6okEqPTTeIIEOKTtUMQ
Als je stadslicht kapot is, doet je dimlicht het als het goed is nog wel en die staat dan gewoon aan als je je lichten normaal aanzet. Daaraan kan ik altijd zien of het een auto of motor is, door een 2e licht die heel zacht schijnt. Is die bij jou ook kapot dan? Of echt alleen je koplamp?
Voor haar is t wel een big deal. Natuurlijk kan het altijd gevaarlijker, asocialer en met slechte afloop. Dat neemt niet weg dat je met net anderhalve week je rijbewijs je de tandjes schrikt van dit soort gedrag.
Hij ergerde zich aan je netjes 80 waarschijnlijk en wilde je effe pesten door voor je te gaan remmen en irriteren. Er zijn nu eenmaal heel veel gekken met haast. Niets van aantrekken.

Heeft niks met je lampje te maken, die kan hij niet zien van achter. En dan nog is het belachelijk gedrag.
Het was gewoon een eikel! En ik snap heel goed dat jij daar als beginnend automobilist van schrikt. Het is idd. ook gevaarlijk wat hij doet. Wat een idioot. Diep ademhalen en je niet laten opjagen!
Ik had ook net m'n rijbewijs. Ik reed op 2-baanssnelweg en was aan het inhalen. Maar blijkbaar niet snel genoeg waardoor er een auto van achter rechts inhaalde en vlak voor me weer naar de linkerbaan ging. (Met inhalen ga ik altijd ruim van tevoren al naar links, zo aangeleerd van rij-instructeur.) Ik zag 'm wel aankomen, had in de achteruitkijkspiegel gekeken.
quote:Woldertje schreef op 06 juli 2016 @ 10:16:

Ik had ook net m'n rijbewijs. Ik reed op 2-baanssnelweg en was aan het inhalen. Maar blijkbaar niet snel genoeg waardoor er een auto van achter rechts inhaalde en vlak voor me weer naar de linkerbaan ging. (Met inhalen ga ik altijd ruim van tevoren al naar links, zo aangeleerd van rij-instructeur.) Ik zag 'm wel aankomen, had in de achteruitkijkspiegel gekeken.Ja, eikels op de weg heb je helaas altijd (al haal ik soms op de A2 ook rechts in als een slak op de vierde baan 90 blijft rijden). Het is de kunst je niet te laten opjagen. Moest ik ook leren hoor!
Gistermiddag op de A9. Derde baan, auto rijdt stug 80. Meneer was aan het bellen. Sukkel.
quote:hatsetats schreef op 06 juli 2016 @ 10:23:

Gistermiddag op de A9. Derde baan, auto rijdt stug 80. Meneer was aan het bellen. Sukkel.Oe dat is zo irritant! Maar ik ga er nu rustig langs en kijk even opzij. Laat me niet meer gek maken. Maar dat soort gedrag is net zo erg als bumperkleven enzo.
Niet meer aan de kant gaan hoor, gewoon rijden wat je mag rijden. Hij doet daarmee wat hij wil, of hij blijft achter je of hij steekt voor. Eikels in het verkeer heb je helaas altijd. Je zal echt moeten leren om je daar niet in op te jagen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:Courage- schreef op 06 juli 2016 @ 00:00:

Als er zoveel mensen naar je seinen is er wél wat aan de hand geweest.

En hij reed achter je. Waren je achterlichten wel aan?

En rechtsvoor deed het wel, was dat dimlicht of stadslicht?Dit dus. Denk dat jij gewoon niet zo goed rijd als je zelf wel denkt
Ik lees nergens dat TO denkt dat ze een geweldige chauffeur is, integendeel, ze geeft zelf aan dat ze net haar rijbewijs heeft en nog niet alles weet en vraagt zich af wat er aan de hand had kunnen zijn. Als ze zichzelf zo zou overschatten zou haar reactie heel anders zijn.

Maar goed, voor sommige mensen is een medeweggebruiker die een "fout" maakt in het verkeer kennelijk reden genoeg om zelf een artikel-5je te doen.
Mij is het jaren geleden alweer ook eens gebeurd. Was druk op de weg en ik remde om wat afstand te krijgen met degene voor me. Blijkbaar was degene achter me geirriteerd, want toen het later weer doorreed, ging hij voor me rijden. Ik had 'm door en rekende er al op dat hij hardop zijn rem ging trappen. En ja hoor. Okee, dacht ik. Nu klaar. Maar hij bleef voor me rijden, steeds langzamer op de snelweg. Ik durfde niet langs 'm te gaan en belde in paniek mijn vriend. Die zei me bij de volgende afslag gewoon eraf te gaan. Dat heb ik gedaan.

Achteraf had ik zijn kenteken moeten onthouden of de politie moeten bellen. Die kunnen op de camera's kijken. Ik was ook nog erg jong en behoorlijk overstuur van die mafklapper.
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 10:25:

[...]

Oe dat is zo irritant! Maar ik ga er nu rustig langs en kijk even opzij. Laat me niet meer gek maken. Maar dat soort gedrag is net zo erg als bumperkleven enzo.Ja ik erger me er ook niet aan meer aan hoor. Het is alleen wél levensgevaarlijk, ze rijden er 130 en dan staat zo'n vent opeens bijna stil op de 3e baan.
Vorig jaar: ik rijd weg van een bedrijventerrein. Moest eerst een fietspad over met verkeer van beide kanten en dan de weg oversteken, dus ook verkeer van links en rechts. Auto achter me vond dat ik te lang wachtte, dus toeteren, lichtsignalen.

Enniewee, ik rijd weg, hij spuit achter me aan. Honderd meter verder een rotonde, ook druk. Dus ik rijd er rustig naar toe, gewoon met 50 km. Moet bovenop mn rem omdat er een fietser de verkeerde kant van de rotonde pakt. Rijdt die mafkaas achter me me opeens links voorbij op de rotonde (over het pleintje zeg maar) stopt voor me, stapt uit en begint te schreeuwen en te doen! Deur op slot, mobiel gepakt en gefilmt. Hij helemaal flippen, toch snel zijn auto in.

Wilde aangifte doen maar mijn broer bleek die gast te kennen en heeft m duidelijk gemaakt dat ie erge mazzel had dat Broer zo'n aardige vent is
Het is me daarna nooit meer gebeurd, en ik rij nu al heel wat jaren. Wel eens dat een leuke jongen in een cabrio met me flirtte. Haalde me steeds in en ik hem, en maar lachen. Alleen zijn vriendin die naast hem zat, vond het niet zo leuk. Hij kreeg een klap voor zijn kop van haar
Er zijn helaas te veel automobilisten die het slecht trekken als je 80 rijdt op een weg waar de max. snelheid 80 is. Of 50 op een weg waar de max. snelheid 50 is. Trek het je niet aan. Jij houdt je aan de regels en dat is prima zo. De politie zou veel en veel meer moeten controleren op snelheid.

Al had TO als een slak gereden, al had ze haar mistlicht en groot licht aan, je hoort je zo niet in het verkeer te gedragen. En als jij meent dat dit het juiste gedrag is om iemand iets duidelijk te maken, dan ben je een idioot ja.

Dat weten we dus niet. Dat weet TO misschien zelfs niet. Het kan zijn dat ze zonder het door te hebben een enorm stomme actie uit heeft gehaald. Ze heeft per slot van rekening pas haar rijbewijs...

Natuurlijk zijn er idioten op de weg, maar dit gedrag wijst er overduidelijk op dat die auto TO iets 'bij wilde brengen'. Niet de beste manier als je het mij vraagt, maar soit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven