Sollicitatie procedure
woensdag 6 juli 2016 om 13:31
Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. Ik heb een tijdje terug gesolliciteerd op een hele leuke administratieve baan in een ziekenhuis. Ik heb twee gesprekken gehad en vorige week een dagje meegelopen om te kijken wat de werkzaamheden inhouden en de dames die al daar werken konden op deze manier kennis maken met mij. Zij nemen ook de definitieve beslissing of ik in dienst word genomen. Ik zelf heb de dag als leuk en interessant ervaren. Natuurlijk was ik wel wat zenuwachtig en ben ik een kat uit de boom kijker. Ik was dus ook vrij rustig. Deze week heb ik te horen gekregen dat ze graag nog een keer willen dat ik langskom om samen nog even wat te praten. Het was op de meekijkdag erg druk waardoor ze geen goed beeld van mij hebben kunnen krijgen. Ze vonden mij wat stilletjes en zenuwachtig overkomen. Ik ben nu dus bang dat ik het verpest heb. Weet ook niet zo goed wat ik van dit alles moet vinden.
woensdag 6 juli 2016 om 13:37
Daar is toch niets mis mee?Je hebt je kennelijk goed staande gehouden tijdens een hele drukke dag. Ze willen nu gewoon even tijd hebben om je beter te leren kennen.
Wees gewoon jezelf. Toon interesse in de werkzaamheden en de personen. Kijk mensen in de ogen en stel vragen.
Maar ga niet onnodig druk doen.
Wees gewoon jezelf. Toon interesse in de werkzaamheden en de personen. Kijk mensen in de ogen en stel vragen.
Maar ga niet onnodig druk doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 6 juli 2016 om 13:37
Als je het verpest had lieten ze je niet nog een keer komen hoor. Dus ik zou het maar als een goed teken opvatten. Wees gewoon jezelf en geef eventueel aan dat je het allemaal toch wat spannend vindt en daarom een beetje de kat uit de boom kijkt. Meer kun je niet doen, je druk maken maakt je alleen maar nerveuzer en dan kom je niet beter over.
woensdag 6 juli 2016 om 13:38
Je hebt het juist niet verpest. Want je mag terugkomen! Juist hartstikke positief.
Ook gunnen ze jou de kans, om jezelf te laten zien, ze herkennen jou als een kat uit de boom kijk type en geven je extra ruimte.
Je kunt in het gesprek gewoon aangeven, dat je even de tijd nodig hebt om mensen te leren kennen en dat je zenuwachtig was omdat jou de baan erg leuk lijkt!
En ze leggen het eigenlijk al bij hun zelf neer, het was druk die dag, daar kun jij niks aan doen. Daarom willen ze je nog een keer zien. Alleen maar positief, probeer te relaxen, zodat je wat minder zenuwachtig over komt.
Ook gunnen ze jou de kans, om jezelf te laten zien, ze herkennen jou als een kat uit de boom kijk type en geven je extra ruimte.
Je kunt in het gesprek gewoon aangeven, dat je even de tijd nodig hebt om mensen te leren kennen en dat je zenuwachtig was omdat jou de baan erg leuk lijkt!
En ze leggen het eigenlijk al bij hun zelf neer, het was druk die dag, daar kun jij niks aan doen. Daarom willen ze je nog een keer zien. Alleen maar positief, probeer te relaxen, zodat je wat minder zenuwachtig over komt.
woensdag 6 juli 2016 om 14:29
Jij bent heel geschikt, want als je in negatieve zin was opgevallen (en dat hoeft op een drukke dag niet zoveel te zijn, want dan kunnen ze er niet veel bij hebben) had je echt niets meer gehoord Hou je goede gevoel vast en ga ervoor. Jij kunt daar werken, dat weet ik zeker.
Zonder oorzaak geen gevolg