Iemand blijven helpen?

08-07-2016 01:36 97 berichten
Ik heb een neefje, mijn petekindje. Hij is 23 heeft een zoontje van 1 jaar. Hij werkt als bouwvakker, zijn vriendin via een uitzendbureau.

Altijd geld te kort. Nu ben ik als tante altijd bereid bij te springen, niet met geld maar wel met zaken als in de auto die gemaakt moet worden, tijden niet op vakantie geweest, ik boek dan een weekendje voor ze, als verassing.

Nu speelt er weer een geval bij ze van geen geld en hulp nodig. Mijn man vindt dat ik niet mag bijspringen, wat vinden jullie?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 02:32:

Geef je neef zijn vriendin jou LV tas die je toch niet gebruikt. Als ze slim is koopt ze een paar kinderstoelen op MP, knapt ze die op en begint ze een handeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:29:

[...]

nou nou, ik wil alleen iemand een goede stoel geven, in welke ik mijn kinderen ook vervoer

Dat begrijp ik wel hoor maar een tweedehands goede stoel is in hun positie evengoed. Snap je het verschil?

Jullie hadden een spaarpot om de kinderen het beste te geven, zij niet.
Hatsjikideee...
dat zou ik weer super zonde vinden, omdat ik daar jaren voor gespaard heb
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:34:

dat zou ik weer super zonde vinden, omdat ik daar jaren voor gespaard hebJa, lekker in de kast laten staan dat ding. Misschien krijgt het ooit museumwaarde
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
en niet draag.. moet je dat aanhalen hier??
Neeeee, niet je spaarpot aan hun geven
Hatsjikideee...
Ik snap niet zo heel goed wat je wil met dit topic.
hey het gaat niet over moi, ik ga zaterdag ook even naar de F1 mis daarin de finale qua voetbal, lig ik nu al wakker van .. not

Daarnaast kom ik voor mijn werk 2x per maand in Frankrijk, ook leuk,
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 02:37:

Ik snap niet zo heel goed wat je wil met dit topic.Vind het wel gezellig zo.
Hatsjikideee...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 02:37:

Ik snap niet zo heel goed wat je wil met dit topic.Ik wilde gewoon advies, niet meer of minder
quote:pausini schreef op 08 juli 2016 @ 02:39:

[...]

Vind het wel gezellig zo.ja ik ook
Het gaat toch wel over jou? Over waarom dat jij vindt dat je ze moet helpen en waarom je ze op deze manier denkt te helpen. Dat lijkt me relevanter dan te verzinnen hoe je neef meer geld kan beuren, want die schrijft hier niet.
Ik krijg een erg hoog Karen-Walker-gevoel van dit topic.

Voor 300 euro kan je een hoop babyspullen kopen. Het is dan niet van een bepaalde merkdealer of het beste van het beste, maar iets goedkopers of tweedehands wat ook prima doet wat het belooft.

Ik kan me best voorstellen dat je man er problemen mee heeft als je een aanschaf van enkele honderden euro's doet zonder daar eerst met elkaar voor te overleggen. Verder krijg ik de indruk dat je neef en zijn vriendin prima kunnen rondkomen, ze hebben immers een koophuis weten te bemachtigen, en dat dit gewoon een kwestie van telkens weer slechte beslissingen maken. Ze gaan het nooit leren als jullie geld aan ze blijven uitgeven alsof het water is. Misschien is dat ook wel de oorzaak, dat dit gedrag is aangeleerd door hoe jij en je broer met geld omgaan.
Ons advies; niet meer doen, luister naar je man en als je je echt niet kunt bedwingen, alles naar waarde.
Hatsjikideee...
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:39:

[...]

Ik wilde gewoon advies, niet meer of minderMinder helpen en als je helpt niet op zo'n dure manier.
Je wil niet weten wat wij voor zure reacties krijgen soms, misschien denk ik meer in duurzaamheid
Misschien voor de opa en oma ook een beetje lullig als peettante altijd veel royaler uitpakt dan zij kunnen doen.
Duurzaamheid waarin? Niet in relaties als je je eigenlijk gebruikt voelt.

Duurzaamheid dmv tweedehands spullen is hier beter op zijn plaats
Hatsjikideee...
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:43:

Je wil niet weten wat wij voor zure reacties krijgen soms, misschien denk ik meer in duurzaamheid

Ze gaan nog zes koters maken die er in moeten ?

Ik zou ook zuur kijken als er tien dingen broodnodig waren en ik kreeg 1 peperduur ding . Ik zou ook zuur kijken als opa als mijn zus alweer met de eer ging strijken.
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:43:

Je wil niet weten wat wij voor zure reacties krijgen soms, misschien denk ik meer in duurzaamheidDuurzaamheid? Een autostoeltje voor een kind van 1 jaar zal echt niet jarenlang gebruikt gaan worden.
Ben jij dan best vermogend Strikjes? Dan zou ik hun eenmalig een x bedrag geven en daarna basta.
Hatsjikideee...
Wat hebben ze deze keer nodig ?
quote:nachtvlinder1977 schreef op 08 juli 2016 @ 02:41:

Ik krijg een erg hoog Karen-Walker-gevoel van dit topic.

[img]https://media.giphy.com/media/ryoA8Uy2LxZIY/giphy.gif[/img]ik kren deze dame niet.. maar ik ben een fan van deze https://www.google.nl/sea ... MAKHdkQAgwQ_AUIBigB#imgrc=jl2rRLQFD0qfVM%3A
Zo stel ik me een beetje BGB voor.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven