Begonnen met methylfenidaat...
vrijdag 8 juli 2016 om 16:31
zaterdag 9 juli 2016 om 00:37
zaterdag 9 juli 2016 om 14:37
Ja hier ook problemen met slapen is bijwerking. Maar went vaak wel wanneer je t langer gebruikt. Ligt er aan wanneer je bv laatste tablet neemt. Als ik om 16.00uur nog een ritalin neem omdat ik feestje heb of meeting savonds dan kom ik niet in slaap s avonds. Daarvoor gebruik ik melantonine of een oxazepam (po psych)
zaterdag 9 juli 2016 om 17:59
quote:petra12345 schreef op 09 juli 2016 @ 11:52:
Nou 1 dag verder....
Heb altijd al slaapproblemen, de dag voor ik begon sliep ik om 4-5 uur 's nachts
Nu afgelopen nacht pas om 6.00 uur grrrr
Hoop niet dat het een bijwerking is want voel me wel rustiger in mijn hoofd
Iemand herkenning?Schijnt een bekende bijwerking te zijn, al heeft niet iedereen er last van. De psych van mijn zoon raadde aan er in noodgevallen wat (extra) melatonine tegenaan te gooien. Gewoon van die 0,1 mg tabletjes die je bij de drogist kunt kopen.
Nou 1 dag verder....
Heb altijd al slaapproblemen, de dag voor ik begon sliep ik om 4-5 uur 's nachts
Nu afgelopen nacht pas om 6.00 uur grrrr
Hoop niet dat het een bijwerking is want voel me wel rustiger in mijn hoofd
Iemand herkenning?Schijnt een bekende bijwerking te zijn, al heeft niet iedereen er last van. De psych van mijn zoon raadde aan er in noodgevallen wat (extra) melatonine tegenaan te gooien. Gewoon van die 0,1 mg tabletjes die je bij de drogist kunt kopen.
zaterdag 9 juli 2016 om 18:03
quote:petra12345 schreef op 09 juli 2016 @ 17:41:
Ok dank je! Ga ik ook vragen.
Herkennen jullie ook het blije gevoel? Komt dat door de rust die je nu in je hoofd hebt gekregen?
Heel benieuwd!
Mijn zoon zegt van wel .
Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.
Ok dank je! Ga ik ook vragen.
Herkennen jullie ook het blije gevoel? Komt dat door de rust die je nu in je hoofd hebt gekregen?
Heel benieuwd!
Mijn zoon zegt van wel .
Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.
zaterdag 9 juli 2016 om 18:25
Ja blije gevoel komt bij mij door de rust en t filter dat hoofd en bijzaak scheidt van elkaar. Zonder pil dan ben ik of enorm blij en doe ik overdreven druk of ik ben blij maar reageer ik timide omdat blij zijn geen hoofdzaak is maar de wasmachine en hond uitlaten en fiets binnenzetten en afwassen en nog pinnen en etcetera
zaterdag 9 juli 2016 om 23:40
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 18:03:
[...]
Mijn zoon zegt van wel .
Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.Hmm heeft hij ook een truucje om repeterende liedjes uit je hoofd te krijgen??
[...]
Mijn zoon zegt van wel .
Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.Hmm heeft hij ook een truucje om repeterende liedjes uit je hoofd te krijgen??
zondag 10 juli 2016 om 12:33
zondag 10 juli 2016 om 12:42
zondag 10 juli 2016 om 13:55
Nee klopt mijn arts van ggz had dat ook nog niet eerder gehoord.
Mijn psycholoog dacht dat ik door die liedjes wat anders verwijder uit mijn gedachtes zodat ik daar niet aan hoef te denken...Ik vind dat wat ver gezocht
Het heeft ook een naam wat wij hebben.
Zijn toch meerdere mensen die het hebben.
Zal zo nog s kijken op internet hoe dat heet.
Zou meer methylfenidaat er miss bij helpen?
Hoeveel gram heb jij?
Mijn psycholoog dacht dat ik door die liedjes wat anders verwijder uit mijn gedachtes zodat ik daar niet aan hoef te denken...Ik vind dat wat ver gezocht
Het heeft ook een naam wat wij hebben.
Zijn toch meerdere mensen die het hebben.
Zal zo nog s kijken op internet hoe dat heet.
Zou meer methylfenidaat er miss bij helpen?
Hoeveel gram heb jij?
zondag 10 juli 2016 om 17:07
Oorworm, had er nooit van gehoord, ff gegoogled en heel herkenbaar!
Klinkt opzich wel logisch wat je psych zegt maar inderdaad wel vergezocht. Bij mij speelt het zich gewoon af naast de rest van m'n gedachtenstroom. Heb het er met mijn psych nooit over gehad, zal eens vragen of zij het eerder heeft gehoord.
Ik slik 3x 15mg. Hoger zou inderdaad misschien wel helpen, maar wil liever niet hoger. Bang dat het me af gaat vlakken.
Kauwgom kauwen of kaken bewegen ga ik eens proberen! Eet wel vaker kauwgom en is me nooit opgevallen dat het dan minder is, maar ga er eens op letten.
Topic erover maken is wel een goed idee! Zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die het hebben
Klinkt opzich wel logisch wat je psych zegt maar inderdaad wel vergezocht. Bij mij speelt het zich gewoon af naast de rest van m'n gedachtenstroom. Heb het er met mijn psych nooit over gehad, zal eens vragen of zij het eerder heeft gehoord.
Ik slik 3x 15mg. Hoger zou inderdaad misschien wel helpen, maar wil liever niet hoger. Bang dat het me af gaat vlakken.
Kauwgom kauwen of kaken bewegen ga ik eens proberen! Eet wel vaker kauwgom en is me nooit opgevallen dat het dan minder is, maar ga er eens op letten.
Topic erover maken is wel een goed idee! Zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die het hebben
zondag 10 juli 2016 om 17:10