Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Het is inderdaad wel fijn dat het kdv voor een groot gedeelte al geregeld is. Dan kan ik nu rustig aan het schrijven van mijn scriptie beginnen en weet ik dat ik er straks ook nog tijd voor zal hebben.

Ik denk dat pijn bestrijding met astma wel kán alleen moet de arts daar wel rekening mee houden. Ik ga het dus met koeienletters op mijn kaart laten vermelden denk ik zo
Wij hebben al meerdere 'vluchtplannen' voor dochter als de bevalling zich aandient.

Mijn schoonouders wonen een half uurtje rijden hiervandaan, dus waarschijnlijk halen zij t meisje op (ik wil ze niet in huis).

Ik heb ook de buren gevraagd en ik mag hen ook midden in de nacht wakker maken als het moet.

Dat heb ik zelf eigenlijk het liefste. Dan is ze lekker dichtbij en kan manlief haar na de bevalling gewoon even ophalen en zijn we eerst met ons viertjes.

Ik moet er ook niet aan denken dat ze in het heetst van de strijd ineens wakker wordt. Ik hoop dus ook dat de bevalling overdag of 's ochtends vroeg begint.

Ik heb vandaag echt een schandalig duur cadeau gekocht voor man. Toen dochter werd geboren kreeg ik van hem een hele mooie ketting (die ik later aan haar door mag geven) en omdat we het nu zo zwaar hebben samen, wilde ik iets heel moois voor hem kopen. Dat krijgt hij dan als de nieuwe kleine is geboren. Hij heeft altijd al een U-Boat horloge gewild en die heb ik vandaag voor hem gekocht. Vijf keer slikken bij de prijs, maar uiteindelijk de moeite meer dan waard, hoop ik... Ik ben niet zo van het geld uitgeven en zeker niet dit soort grote bedragen, dus ik heb mezelf echt overwonnen!

Origineel: is je dochter vandaag jarig? gefeliciteerd!
Lein wat lief!!! echt heel erg leuk hoor! En ach, je werkt toch niet voor niks?!

Mara, ik weet nu niet meer of je nou thuis wou bevallen of niet, maar anders moet je even uitzoeken of het ziekenhuis waar je wil bevallen Remifentanil als pijnbestrijder gebuikt. Dat is nl binnen 5 minuten uitgewerkt!

Orgineel, (alvast) gefeliciteerd!!!

Ga lekker naar bed, moet morgen (minstens) 45 minuten fietsen naar de vk... Het volgende bezoek plan ik wel op een dag dat m'n moeder vrij is en ik met de auto kan!

Weltrusten!!!
quote:Bokito schreef op 27 november 2008 @ 22:39:

Ga lekker naar bed, moet morgen (minstens) 45 minuten fietsen naar de vk... Het volgende bezoek plan ik wel op een dag dat m'n moeder vrij is en ik met de auto kan!

Weltrusten!!! mijn eerste ingeving = taxi
Bokito, wat een eind!!! Weet je dat Barrel gelijk heeft, en dat je de taxikosten zelfs op kan geven bij je verzekering? Vraag dat eens na, scheelt weer fietsen in rotweer!

Lein, ik vind het hartstikke lief!!

Vandaag is ons meisje 1 jaar! Waarschijnlijk is mijn lijf eraan gewend om deze nacht niet te slapen Ik heb de hele nacht wakker gelegen/gezeten. Toen ik om ca. 3 uur toch naar bed wilde om nogmaals te proberen te slapen, had manlief zijn kant omhoog gezet. Hij heeft enorme spierpijn van het hoesten en kon niet slapen. Maar dat had tot gevolg dat ik niet meer goed in bed kon liggen (samen met mijn maatje het voedingskussen voor mijn bekken). Dus heb ik de rest van de nacht op de bank doorgebracht. Qua omgeving minder comfortabel dan een ziekenhuisbed, maar ik heb de weeën geen moment gemist........
Origineel: Van harte gefeliciteerd!

Wat een helse nacht heb je gehad, succes met uitrusten vandaag!!

Heel veel plezier, ook dit weekend.
Hoera voor Neeltje!! 1 jaar alweer, wat een leeftijd!

Barrel, wij hebben hier een Canon Eos digitale spiegelreflex, weet even niet welk type. Maar ja, we hebben ook een flitsset, lichtmeter, scanner, lichtset, statieven, diverse lenzen en lenskappen, schermcalibratoren, fotoprinters, diverse analoge camera's.... Vriendlief is fotograaf in opleiding...

Origineel, ik heb een buikband van Noppies Underwear. Die is best stevig. Voelt een beetje alsof er iemand achter je aanloopt om je buik voor je te dragen Tjee, wat een nacht. Waarom moet jij met je zwangere lijf trouwens op de bank gaan liggen en mag je vriend in bed blijven. Er klopt iets niet aan dit plaatje...

Bokito, Taxikosten kun je ook weer opvoeren bij de inkomstenbelasting. Waarom zit jou vk zo ver weg?
quote:Ibbeltje78 schreef op 28 november 2008 @ 09:01:

Waarom moet jij met je zwangere lijf trouwens op de bank gaan liggen en mag je vriend in bed blijven. Er klopt iets niet aan dit plaatje...Helemaal mee eens, was me nog niet eens zo opgevallen, tot Ibbel er wat over zei.
Hallo dames!

Jemig Bokito. 45 minuten fietsen!! Pfff, je zal er maar aan moeten met je zwangere lijf. Misschien idd toch maar een taxi nemen? Wat een eind weg trouwens voor een vk!

Origineel, volgende keer je man die bank op sturen! Nog gefeliciteerd met je meisje! Raar is die eerste verjaardag altijd he?

Hier is de opvang ook geregeld. We moeten alleen 2 weken meer afnemen dan we willen. 16 april is er al plek, terwijl ik pas in mei weer hoef te werken. Er valt niet over te praten. Anders zitten zij namelijk met een lege plek. Zitten ze sowieso, want ik kom hem niet brengen tot ik moet werken. Wat een naaierij, heb me er zo kwaad om gemaakt! Ik moest de plek dan maar niet accepteren volgens de dame aan de telefoon. Dan hadden ze per augustus wel weer een plekje!! Wat een geldklopperij bah!

Over de dipjes; het gaat op zich wel. Af en toe dringt het even tot me door; TWEE kinderen!!

En Frans, jouw stukje over die eerste periode. Precies zoals het voor mij ook was. Wat heb ik me af en toe een slechte moeder gevoeld. En wat heb ik veel naast zoon zijn bed met hem meegehuild. Als ik eerlijk ben, kan die babyperiode wat mij betreft worden overgeslagen. Maar ja, een peuter baren is ook weer zo wat! Ik krijg het wel benauwd als ik denk dat ik naast een baby en megaslaaptekort ook een peuter heb die zijn eigen ritme heeft waar ik eigenlijk niet vanaf wil stappen. Dat betekent na een spooknacht toch om half 7 op met peuterzoon. Toch keurig een maaltijd op tafel 's avonds. Bij zoon ging dat heel anders. Dan aten we soms om 9 uur 's avonds als zoon dan pas sliep. Gaat deze keer allemaal niet. Kortom, de logistieke kant gaat deze keer wat moeilijker worden ben ik bang. En dat is waar ik tegenop zie icm vermoeidheid, hormonen, tranen die erg los zitten. Pfffff, laat mij nog maar even zwanger zijn.

Vluchtplan is mijn moeder die zoon komt halen. Of anders schoonouders, maar die wonen verder weg. En dan is zoon ook weer zo ver weg. En eigenlijk wil ik die dan zsm weer terug hebben. Eigenlijk hoop ik op een beginnende bevalling rond 5 uur 's ochtends. En vrees ik voor een wakkere zoon op het moment supreme! In ieder geval staat er voor zoon ook een 'vluchttas' klaar tegen die tijd. Nou ja, we zien het wel. Het wijst zich meestal ook vanzelf wel.

Maar goed. Hier is verder alles wel ok. Ik geniet nog steeds. En die buik vind ik prachtig!! Ik pronk er flink mee. Gaat wel in de weg zitten, maar ach. Detail
Ik ben lekker met de auto geweest!!! M'n zusje en zwager waren thuis dus dat scheelt weer! Ik woon in een durp dus ik moet 9 of 10 km verder naar d vk. Maar wel langs enorm veel stoplichten, 2 bruggen en ik kom al niet meer goed vooruit dus vandaar dat het zolang zou duren!

Maar de volgende afspraak 18 dec kan ik met de auto van m'n moeder!

Zoon heeft weer liggen spoken vannacht.. Ik ging half 11 naar bed toen hij wakker werd. Bij ons in bed genomen, nog 2 keer terug en toen maar weer bij ons. Pas toen ik wakker werd doordat ik een man hoorde vragen 'ben jij ook zo heet?!' was ik het spuug en spuug zat. (sinds gister tv op de slaapkamer en meneer had de zapper gevonden) Ik heb hem een potje Olvarit gegeven en heb hem (zonder protest) weer op bed gelegd. Maar ja toen was het ondertussen dus wel half 3...

Orgineel balen dat je niet kon slapen! Ik ben dan ook altijd degene die naar de bank kan gaan hoor! Fijne dag nog vandaag met Neeltje!

Ohja de baby ligt al met zijn/haar hoofdje naar beneden (toch wel!) en ik ben (weer) 3 kilo aangekomen... Ik ga er nu echt op letten, zag vanmorgen al flinke putten bij m'n knieen en ook m'n bovenarmen zijn al echt heel erg dik...

Zoon geeft de kat te eten dus ik ga er gauw vandoor!
zo, weer zoveel gelezen dat ik haast vergeet wat ik gelezen heb.

Het ging vooral over bevallingen. Ik heb het idee dat ik alle mogelijkheden zo'n beetje ken dankzij de cursus samen bevallen. Daarnaast ben ik voor zo natuurlijk mogelijk maar wat moet dat moet en pijn doet het vast en zeker. Maar of je echt keuzes hebt tijdens de bevalling? Ik ben absoluut niet kleinzerig en met de wetenschap dat het niet leuk wordt ga ik er in. Manlief is ontzettend rustig en kalm en gaat me erdoorheen helpen, weet ik zeker. Uiteindelijk gaat het om het resultaat: een gezond kind.

De kraamtijd zal ik met twee weken met man ook wel doorkomen, hij is vrij huishoudelijk.

Luiertas: kipling, zwart. kleur is voor manlief.
Wat een bevallingsverhalen allemaal Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog helemaal niet mee bezig ben. Ik hoef ook niet na te denken hoe ik het met het eerste kindje ga regelen dus misschien geeft dat ook wel die rust. En ik heb natuurlijk geen ervaringen die me nu kunnen beinvloeden. Heb nu echt het idee dat het gwooon gaat gebeuren en dat je daarim meegesleept gaat worden. Zo wil ik er ook eigenlijk well instaan want heb nog al eens de neiging om controle te willen en dat is nu net iets wat je niet gaat hebben (lees ik overal ).

Net even naar allerlei tassenwinkels geweest en ze hadden de keuze uit wel geteld één (Kipling). Heb nu het idee dat ik die tas op internet moet vinden want zo schiet het natuurlijk niet op.

Pfff mijn buik wordt nu wel groot hoor en ik merk dat het het einde van de week is. Zou blij zijn als het straks weekend is en ik wat meer mijn rust kan pakken.
goedemiddag allemaal!

sjeetje, wordt echt een zeef! nu weet ik niet meer wat er allemaal is geschreven! Vergeet ook steeds scheermesjes te kopen, dus heb op benen, schaamstreek en onder de armen een dik oerwoud zitten (vergeet dit dus al weeeeken en elke ker als ik dan in een winkel ben waar ze scheerspullen verkopen dan ben ik kwijt waarom ik er ook alweer was!)

O ja, slaapergernissen. Ik heb dus een vent die er van houdt em geluidjes met zijn neus te maken en heeeel erg kan snurken. Gezien de ervaringen van de vorige zwangerschap en het gebrek aan een comfortabele bank hebben we dus een extra bed op zolder en daar gaan we om beurten naar toe.(is de afspraak) maar 9 van de 10 keer ga ik er heen omdat ik toch degene ben die wakker lig en hem niet zo ver weet te krijgen dat hij een trapje hoger gaat. Voordeel is wel dat ik dan vaak langer kan slapen.....(dus ik vind het niet erg om nar zolder te gaan) Heb ook al een paar doorwaakte nachten op zitten. Dat je om 4.00 s'ochtends wakker wordt, de slaap niet meer kan vatten en dan ga ik maar naar beneden om tv te kijken. Ben dan ook behoorlijk aan het piekeren en onderwerpen op het journaal/ reclame en weet ik veel waar zijn vaak de oorzaak. Bijvoorbeeld die oproep om geld te doneren aan..........maar die vertellen dan over een meisje van 10 die haar geld verdient in de kinderprostitutie.......daar kan ik dus echt wakker van liggen.

droom de laatste tijd trouwens sowieso erg naar en raar.....

Voordeel van zwanger zijn is wel dat ik m'n pijpekrullen weer terug heb (voor even dan)
quote:Bokito schreef op 28 november 2008 @ 11:59:

Pas toen ik wakker werd doordat ik een man hoorde vragen 'ben jij ook zo heet?!' was ik het spuug en spuug zat. (sinds gister tv op de slaapkamer en meneer had de zapper gevonden)

Weer de tranen over mijn wangen van het lachen!!! Je maakt mijn dag goed Bokito!!

Wat voor film hadden jullie erin zitten dan????
Ringel, ik kan mijn bikini-lijn niet eens meer zien en kom er nauwelijks bij (zo lenig ben ik gewoon niet). Mijn man moet dat dus bijhouden van mij. En als hij commentaar heeft op het oerwoud is het dus zijn eigen schuld!!!

Dat wakker liggen herken ik ook. Los van nare geluidjes van man (snurken, 'tikken' vanuit keel/neus, enz). Ga dan ook naar beneden tv kijken, maar ik hou het op Discovery en Animal Planet. Stom dieren kijken.

Mijn haar doet het ook beter tijdens de zwangerschappen (om daarna vervolgend heel hard uit te vallen...)! Ik kan alleen heel weinig hebben aan mijn hoofdhuid, dus een vlecht/klem/staart wil allemaal niet. Dan maar negen maanden los.
quote:Lein77 schreef op 28 november 2008 @ 14:14:

[...]

Weer de tranen over mijn wangen van het lachen!!! Je maakt mijn dag goed Bokito!!

Wat voor film hadden jullie erin zitten dan????

ja dat krijg je he als je hem al zo vroeg "les" geeft....kiekeboe

quote:Lein77 schreef op 28 november 2008 @ 14:20:

Ringel, ik kan mijn bikini-lijn niet eens meer zien en kom er nauwelijks bij (zo lenig ben ik gewoon niet). Mijn man moet dat dus bijhouden van mij. En als hij commentaar heeft op het oerwoud is het dus zijn eigen schuld!!!

Dat wakker liggen herken ik ook. Los van nare geluidjes van man (snurken, 'tikken' vanuit keel/neus, enz). Ga dan ook naar beneden tv kijken, maar ik hou het op Discovery en Animal Planet. Stom dieren kijken.

Mijn haar doet het ook beter tijdens de zwangerschappen (om daarna vervolgend heel hard uit te vallen...)! Ik kan alleen heel weinig hebben aan mijn hoofdhuid, dus een vlecht/klem/staart wil allemaal niet. Dan maar negen maanden los.

Oh ja, bekend probleem!

Ik kan het ook allemaal niet meer zien door mn buik Alleen weigert mijn man om het voor me bij te werken! Want stel je voor dat hij me opensnijdt, zoals hij dat dan zegt. Ja, hij weet het leuk te brengen. Voor alsnog doe ik het op de gok, maar hij zal er binnenkort, wat mij betreft, toch echt aan moeten geloven. No way dat ik met een zo`n bos daar ga liggen bevallen!!!

Naast mij dus nog vele anderen die `s nachts wakker liggen. Is toch wennen zo`n eerste zwangerschap... Maar het blijkt er steeds meer bij te horen..als ik `s nachts wakker lig ga ik ook naar beneden, maak ik een kop thee en ga tv kijken of een boekje lezen.

Lein, je meent toch niet echt dat je haar gigantisch uit gaat vallen na je zwangerschap he?! Heb 'normaal' een hele bos al van mezelf, zou het zonde vinden als ik dat kwijt raak...
Oh ja, 15 december 2e groeiecho
Lady: Tijdens mijn zwangerschap heb ik minder haaruitval, maar dat corrigeert zichzelf na de bevalling weer. Ten minste, bij mij wel. Ik werd niet kaal ofzo, het werd gewoon weer normaal.
Bokito ik moest 2 kee rlezen: Ik dacht eerst dat je man aan je vroeg of jij ook zo heet was en dat je hem toen de mond snoerde met een potje olvarit

Gelukkig kon je met de auto trouwens. Poeh ik denk niet dat ik nog 3 kwartier zou kunnen fietsen. Of nou ja kunnen wel, maar willen niet. Ik heb besloten dat ik niet meer fiets (of zo min mogelijk want anders is het zo handig). Steeds als ik gefietst heb, heb ik veel meer last van mijn bekken.

Ah jullie liggen ook wakker dus. Ik ook. Gezellig vanaf 3 of 4 uur, om dan om een uur of 6 weer in slaap te vallen en om 6.30-700 uur dochter te horen. Heerlijk. En ik heb dan geen vent die ligt te snurken nu, dus maak ik me druk over inbrekers enzo. Ringel dat spotje is van Terre des Hommes, ik kan me daar snachts ook druk over maken, net als over waar MIleen heen moet tijdens de bevalling, de sintcadeautjes, dat mijn man al weer zolang weg is, of wel wel geld genoeg hebben voor ene tweede kind enz enz. Heerlijk!

Biaha, ik maak me de laatse paar dagen ook zorgen over of ik wel een tweede aan kan. Ik ben op dagen ok zo huilerig. Vreselijk. Ik huil normaal eigenlijk nooit en nu zijn er van die dagen dat ik om alles moet huilen. Bah en ik zwelg lekker in zelfmedelijden om dat mijn man nu al 2 weken weg is. En morgen komt ie weer terug, maar nu heeft hij net gebeld dat zij vliegtuig 3 uur vertraging heeft en dan kan hij niet mee naar het sintfeest op zijn werk en dus moet ik alleen en ik ken niemand, maar ik moet eigenlijk wel gaan want ik heb het MIlena belooft en zij verheugt zich erop. En hoe moet dat nou als ik strax 2 kinderen heb en vent is weg (want iedere 6 weken, 2 weken weg). Dat kan ik toch helemaal niet met zo'n baby en Milena. Dan kan ik nooit meer weg enz enz. Vast niemand die gelooft dat ik over het algemeen niet zo labiel ben

Men, het oerwoud van onderen. ZUCHT zucht zucht. Hier ook en ook benen en oksels, ik vergeet het steeds. *morgenochtend vannacht maar even doen*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Frans: dikke knuffel voor jou. Het lijkt me niets als mijn man steeds zo lang weg zou moeten. Wat doet hij voor werk? Is hij rond de uitgerekende datum wel gewoon thuis?

Bluester, tja, dan moet je maar eens kijken op www.dekleinezebra.com voor een tas .

Je kan toch ook een voor een spiegel gaan staan en dan met het scheermes aan de gang? En voor wie zou je het dan moeten kortwieken?? Voor je man die straks met nog veel ergere dingen wordt opgescheept... je ontlasting, bloed, vruchtwater, opgerekte onderkanten, of voor de verloskundige omdat zij verder alleen maar netjes bijgehouden schaamstreken ziet?? Zeg ik nu hoor... ik heb de dag voor de uitgerekende datum mijn benen onthaard, nagels gemanicuurd en gelakt

Frans, ik geloof meteen dat je normaal gesproken niet zo labiel bent!

Ik slaap nog wel prima, ook nog op mijn buik, raar hè, volgens mij was dat de vorige keer echt wel anders.
quote:Ibbeltje78 schreef op 28 november 2008 @ 19:43:

Ik slaap nog wel prima, ook nog op mijn buik, raar hè, volgens mij was dat de vorige keer echt wel anders.

Wauw nog op je buik slapen????!!!!!

Ik lag gister met mijn buik lekker tegen mijn mannetje aan, nou daar was mevrouw al niet mee gediend. Ik kreeg volgens mij een schop van 2 benen en 2 handen Zelfs manlief schrok ervan!

Dus nee ik durf nog geeneens meer op mijn buik
En ja wat alles kortwieken betreft, ik blijf het proberen al is het op de gok. Maar ik weiger met diverse oerwouden de "strijd" aan te gaan (gelukkig houdt manlief ook niet van die oerwouden en vindt hij het geen probleem om me te helpen indien nodig)

Frans lijkt me ook niets hoor elke 6 wkn zonder man! sterkte ermee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven