Muggen, muggen en nog meer muggen!

10-07-2016 07:07 62 berichten
Al nachtenlang word ik geplaagd door hele opdringerige muggen die blijkbaar geen mooier plekje op aarde kunnen bedenken om rondom te zoemen dan mijn oren. Nu heb ik ook hele mooie oren hoor, dus dat begrijp ik wel, maar die kleine aanbidders houden me wakker!

Het zijn er ook zoveel, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gisteravond voor het slapengaan heb ik er zeker een stuk of 10 doodgeslagen en dan nog zitten er een hoop in de hal en in mijn slaapkamer. Ik krijg er de kriebels van!

Wat is jullie meest effectieve anti-muggen trucje voor in de slaapkamer?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik daar ook heeel vroeg wakker door geworden, maar dan door 1 mug. Irritante rotbeesten! Doodgeslagen, maarja als je er zoveel hebt pfffff. Je hebt daar zo'n anti-mug zoemer voor, die moet je in het stopcontact doen
Elektrische vliegenmepper. Werkt goed voor muggen om ze zo allemaal dood te krijgen.

Voordeel : geen plekken op de muur van dode muggen + je kan ze ook doodkloppen als ze vliegen!

Ik zou je slaapkamerdeur dus zeker toe houden en zorgen dat degene in je slaapkamer er dus niet meer zijn.

Oppassen met ramen openzetten zonder insectengaas!
Zo'n elektrische vliegenmepper is niet zo handig als je slaapt

Ik zal straks sowieso Deet gaan kopen, maar ben heel allergisch voor allerlei dingen op mijn huid, dus dat is niet de beste optie ben ik bang.
Insectengaas is wel een goede, zal eens kijken of ik dat vandaag ook kan halen!
Deet op je oor smeren zodat je ten minste kan slapen ook wel eens gedaan

Je hebt normaal ook van die armbandjes, misschien kan je dat wel verdragen?

De vliegenmepper is een goede iets-langere-termijn-oplossing. Als er geen bij kunnen komen door het gaas zijn ze binnen de kortste keer uitgeroeid!

Ik zou misschien beginnen met straks het licht op de gang uit te doen en dat in je kamer uit zodat ze hopelijk naar de gang gaan.

Dan slaapkamerdeur altijd dicht houden!

Daarna misschien best een felle lamp op een muur laten schijnen zodat ze daar op afkomen.

Dan kan de slachtpartij beginnen
Een klamboe om je bed?
Noujaaa zeg! Ik stond om 3.45 vannacht op het punt om een topic te openen:

KUTMUG!!!

Even van me afschrijven hoor.

Maar er was geen hond online.
Waar ik woon heb ik nog nooit een mug gezien..
quote:chentolove schreef op 10 juli 2016 @ 07:23:

Deet op je oor smeren zodat je ten minste kan slapen ook wel eens gedaan

Je hebt normaal ook van die armbandjes, misschien kan je dat wel verdragen?

De vliegenmepper is een goede iets-langere-termijn-oplossing. Als er geen bij kunnen komen door het gaas zijn ze binnen de kortste keer uitgeroeid!

Ik zou misschien beginnen met straks het licht op de gang uit te doen en dat in je kamer uit zodat ze hopelijk naar de gang gaan.

Dan slaapkamerdeur altijd dicht houden!

Daarna misschien best een felle lamp op een muur laten schijnen zodat ze daar op afkomen.

Dan kan de slachtpartij beginnen
Ik lees net ook iets over een geval dat je in het stopcontact steekt en dat dan gif afscheidt. Ben ik niet zo'n fan van, maar misschien toch maar eens naar kijken.

Op zich doe ik ook wel oordopjes in, dan hoor ik dat gezoem niet. Maar nu heb ik verschillende beten in mijn gezicht en dat ziet er niet uit. Dus hardere acties zijn nodig!
Ik zou voor horren of een klamboe gaan. Zelf heb ik voor op vakantie een hele fijne, geïmpregneerde klamboe, daarmee kan ik buiten slapen - lekker vallende sterren tellen tot mijn ogen dichtvallen
Horren voor de ramen in de slaapkamer en dan slaapkamerdeur dicht houden.

Verder houden ze niet van tocht, dus je kunt ook een ventilator op je bed richten.
De warme winter die Nederland heeft meemaakt, doet het ergste vrezen voor zomerse insectenplagen. Want, als muggen, vliegen en wespen relatief ongeschonden de winter doorkomen, kunnen zij zich in het voorjaar massaal vermenigvuldigen – lees je wel eens.

De laatste maand van 2015 was volgens het KNMI „met afstand de zachtste decembermaand sinds het begin van de regelmatige waarnemingen in 1706”. De gemiddelde temperatuur van december kwam uit op 9,5 graad Celsius, zes graden hoger dan normaal. Een typische april, maar dan rond Kerst.

Bidden om een strenge winter!!

De natuur is aardig ontregeld door deze ongekende winterse ‘hittegolf’. De gebruikelijke ‘stilstand’ tijdens de koude winter ontbreekt.

In ons milde zeeklimaat vieren insecten normaal gesproken hoogtij in het voorjaar en tijdens de zomermaanden. Als de dagen korter worden, neemt hun aantal snel af. De winter overleven zij als pop of als volwassen dier, afhankelijk van de soort. In vergelijking met de massa’s insecten die in de warme maanden rondvliegen, zijn er relatief weinig overwinteraars. Die vormen het begin van een volgende generatie in het nieuwe seizoen.

Overwinterende insecten hebben zich aangepast om lage temperaturen te overleven. Ze kruipen weg op relatief warme plekken: in de bast van bomen, diep in de grond of in de veiligheid van onze verwarmde huizen. De stofwisseling gaat op een laag pitje en het insectenlijf maakt stoffen aan die helpen bevriezing te voorkomen.

In een milde winter zullen minder overwinteraars aan de kou bezwijken. Maar door het milde weer krijgen ook schimmels en andere parasieten krijgen meer kans, waardoor veel insecten alsnog zullen sterven. Hoe die balans precies uitvalt, laat zich moeilijk voorspellen.

En dan is er nog het risico dat insecten te vroeg uit hun winterschuilplaats tevoorschijn kruipen. Als de vorst dan plotseling invalt, gaan er veel dood. Zeker voor wespen is dat erg: de zomerse aanwas daarvan is immers afhankelijk van de koningin die in haar eentje een heel volk sticht. Muggen doen meer aan risicospreiding; ze vermeerderen zich zodra de omstandigheden gunstig zijn. Het aantal muggen in de zomer wordt vooral bepaald door de regenval in die maanden: zodra er na wat flinke buien plassen en poeltjes ontstaan, leggen de muggen daar eitjes in waardoor zich massaal larven gaan ontwikkelen.
Wij hebben 's nachts onze Dyson cool aan, dat helpt perfect.
Sinds wij airco hebben op de slaapkamer, hebben we daar in elk geval geen muggen meer.
Hmm, dus toch maar eens kijken naar een ventilator / airco.
Al het stilstaand water in de buurt (plassen, tonnen, goten) afvoeren?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We hebben een ventilator aan het plafond. Vinden ze minder leuk.

Verder is er een (bad)olie van Avon die veel als anti muggen olie wordt gebruikt.

Issie oorspronkelijk niet voor bedoeld maar blijkbaar houden ze juist niet van die olie. Mega populair ook bij paarden- en Schotlandliefhebbers. Schjnt heel goed te werken.

(Ik ben niet lekker voor muggen dus heb er sowieso nauwelijk last van.)
Wij hebben antimug zonder deet want beter voor kinderhuid. En altijdairco of ventilator aan.
quote:Corona67 schreef op 10 juli 2016 @ 08:15:

(Ik ben niet lekker voor muggen dus heb er sowieso nauwelijk last van.)

Hier ook! Man wordt opgegeten en ik lig er naast en heb nooit een beet. Wel irritant dat ze blijven zoemen rond mijn hoofd, steek gewoon en hou je gezoem voor jezelf

Hier zo'n ding voor inhet stopcontact, werkt perfect!
Ik stond op het punt een topic te openen over mijn huisdier. Ik heb hier inmiddels de overtuiging dat dit een heule bijzondere mug is die ergens in mijn slaapkamer leeft en bij warm weer soort van tot leven komt.

Ik hoor al zeker 3 zomers hetzelfde gezoem en heb mijn kamer meerdere keren helemaal op de kop gezet om van het ding af te komen, zonder resultaat dus van iedere keer begint het weer. Als het licht is lijkt die ook van de aardbol verdwenen

Nu heb ik weer geen oog dicht gedaan en kan mn vinger niet meer buigen door de muggenbeet Ik las dat vicks hielp, en dat stond toevallig nog op mn nachtkastje, dat heb ik gesmeerd. Verder nog geurtjes (lavendel, citroen, eucalyptus was wat ik kon vinden om 3 uur vannacht zonder de hele tent wakker te maken) waarvan hij niet houdt neergezet als een waar geurenschild, mezelf bijna bedwemld maar ( !)en *afkloppen* maar ik heb hem al ff niet gehoord en hij heeft niet meer gestoken sindsdien
Wij hebben last van een muggenplaag.

Elke avond gaan er minstens 15 tegen de elektrische vliegenmepper aan.

Gisteren was er een hoogtepunt, het waren er 40

Om niet lek gestoken te worden hebben we de ventilator aan.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 juli 2016 @ 07:46:

Ik lees net ook iets over een geval dat je in het stopcontact steekt en dat dan gif afscheidt. Ben ik niet zo'n fan van, maar misschien toch maar eens naar kijken.

http://www.een.be/programmas/volt/hou-m ... en-afstand
Het meeste is al genoemd, maar als je voor een klamboe gaat kan ik het Solig net van de Ikea echt aanraden. Hij is geloof ik eigenlijk bedoelt voor in de tuin, maar doordat hij een diameter van 150cm heeft is hij echt ideaal boven een tweepersoonsbed (lees; hij gaat makkelijk dicht en geen irritante kieren). Manlief vindt mijn "tent" maar niks, vervloekt hem ieder jaar weer, maar ik kan echt niet meer zonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven