Muggen, muggen en nog meer muggen!

10-07-2016 07:07 62 berichten
Al nachtenlang word ik geplaagd door hele opdringerige muggen die blijkbaar geen mooier plekje op aarde kunnen bedenken om rondom te zoemen dan mijn oren. Nu heb ik ook hele mooie oren hoor, dus dat begrijp ik wel, maar die kleine aanbidders houden me wakker!

Het zijn er ook zoveel, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gisteravond voor het slapengaan heb ik er zeker een stuk of 10 doodgeslagen en dan nog zitten er een hoop in de hal en in mijn slaapkamer. Ik krijg er de kriebels van!

Wat is jullie meest effectieve anti-muggen trucje voor in de slaapkamer?
Alle reacties Link kopieren
Horrengaas bij Xenos! Beste uitvinding ooit (op anti-beestjesgebied dan)
Ozo.
We hebben in de woonkamer last van die groenblauwige vliegen. Die steken niet, maar zoemen zo hard.
quote:hallekie schreef op 10 juli 2016 @ 08:30:

Horrengaas bij Xenos! Beste uitvinding ooit (op anti-beestjesgebied dan)Je plakt heel dun klittenband in je raamkozijn, plakt het doek ertegenaan, knipt de overbodige rand eraf en klaar is kees! (Ik word nl. toch ook nog wakker van een mug buiten de klamboe bijvoorbeeld, of als ik me ingesmeerd heb met deet)
Ozo.
Hier ook een ventilator, werkt heel goed. Bijna nooit meer last van die irritante muggen.
quote:hallekie schreef op 10 juli 2016 @ 08:32:

[...]

Je plakt heel dun klittenband in je raamkozijn, plakt het doek ertegenaan, knipt de overbodige rand eraf en klaar is kees! (Ik word nl. toch ook nog wakker van een mug buiten de klamboe bijvoorbeeld, of als ik me ingesmeerd heb met deet)

Jup, die heb ik ook: kost bijna niks, zit binnen een paar minuten op je raam en scheelt gigantisch!

Ik had er vannacht (ondanks het gaas) ook weer een. Heb spierwitte muren, dus meestal vind ik ze vrij gemakkelijk, maar dit was echt een ninja-mug... En nu stinkt mijn hele beddengoed naar Deet.
Gewoon 's ochtends en/of 's middags luchten (als de muggen weg zijn) en de rest van de dag de ramen dicht houden. Hier zelden een mug.
Klamboe!

Ik vond dat altijd wat beklemmend. Ik heb nu een klamboe die aan de bovenkant rechthoekig isen dus aan 4 punten hangt ipv aan zo'n ring
Je bent zelf een theepot
quote:schaapjes schreef op 10 juli 2016 @ 07:40:

Waar ik woon heb ik nog nooit een mug gezien..Dus je tip is verhuizen?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 10 juli 2016 @ 09:19:

[...]

Dus je tip is verhuizen?

Blijf je wel forummen Woll?
quote:yette schreef op 10 juli 2016 @ 07:27:

Noujaaa zeg! Ik stond om 3.45 vannacht op het punt om een topic te openen:

KUTMUG!!!

Even van me afschrijven hoor.

Maar er was geen hond online.Wel hoor. Ik was ook op muggenjacht
De enige oplossing is de muggen buiten houden. Horren of horrengaas dus.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 10 juli 2016 @ 09:41:

De enige oplossing is de muggen buiten houden. Horren of horrengaas dus. Echt niet. Ik heb een klamboe en ze tijgeren er gewoon onderdoor
Geen mug gezien nog.
quote:Star schreef op 10 juli 2016 @ 09:45:

[...]

Echt niet. Ik heb een klamboe en ze tijgeren er gewoon onderdoor
Life is short. Eat dessert first.
quote:Frizz schreef op 10 juli 2016 @ 09:50:

Geen mug gezien nog.Volgens mij woont jouw huis op vliegafstand van mijn afstand, ik stuur er wel wat langs.
quote:hallekie schreef op 10 juli 2016 @ 08:32:

[...]

Je plakt heel dun klittenband in je raamkozijn, plakt het doek ertegenaan, knipt de overbodige rand eraf en klaar is kees! (Ik word nl. toch ook nog wakker van een mug buiten de klamboe bijvoorbeeld, of als ik me ingesmeerd heb met deet)Psies, mijn ramen en schuifpui hebben allemaal horregaas van Xenos. Kost geen drol en de muggen blijven buiten waar die krengen horen.

Ik heb er zelfs eens een vakantiehuisje in de Elzas mee volgeplakt. Geen klitteband gebruikt maar schilderstape.

Drie jaar later was ik er weer, in een ander huisje, en dat horregaas zat er nog op!
quote:doornroosje9 schreef op 10 juli 2016 @ 09:41:

De enige oplossing is de muggen buiten houden. Horren of horrengaas dus.

Dat dus! Gaas ziet er misschien niet heel sjiek uit maar man man wat scheelt het een hoop ergernis en dikke jeukende bulten.

En als je er wel het geld voor hebt dan zijn horren voor ramen en deuren in alle soorten en maten te koop.
quote:Star schreef op 10 juli 2016 @ 09:51:

[...]

Volgens mij woont jouw huis op vliegafstand van mijn afstand, ik stuur er wel wat langs.Hou maar lekker bij je. Mijn moeder woont zeker op vliegafstand en is altijd aan het stressen over muggen. Ik ga me pas druk maken als m'n kind wordt gestoken.
quote:Star schreef op 10 juli 2016 @ 09:45:

[...]

Echt niet. Ik heb een klamboe en ze tijgeren er gewoon onderdoor Beter afsluiten, andere klamboe
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 10 juli 2016 @ 10:44:

[...]

Beter afsluiten, andere klamboeHij is dus echt helemaal afgesloten, maar waar de kanten bij de opening elkaar overlappen zeg maar, daar wurmen ze zich tussendoor
Voorkomen dat ze binnenkomen door horren op de ramen te plaatsen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Maar als je horren plaatst moet je ook een hordeur en kun je nooit even gewoon de voordeur open laten en pffff. Gedoe.
Jongste slaapt onder een klamboe omdat ze heel veel last heeft van de bulten als ze gestoken wordt. En wij hebben het raam open, de deur ook en aan de andere zijde van de verdieping ook een raam. Dan waait het lekker door en als er een mug binnenkomt dan vertrekt ie ook weer. En het koelt lekker af 's nachts als het doorwaait.
quote:Frizz schreef op 10 juli 2016 @ 11:01:

Maar als je horren plaatst moet je ook een hordeur en kun je nooit even gewoon de voordeur open laten en pffff. Gedoe.Het gaat toch vooral om de slaapkamerramen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb horren op de slaapkamers! En man wat een feest is dat! Echt top. Was een rib uit mn lijf maar geen moment spijt van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven