En nu?
maandag 11 juli 2016 om 21:37
Ik verfde mn haren al een paar jaar donker (zwart) en wilde er vanaf.
Dus vanavond de boel ontkleurd en het resultaat valt mee.
Van donkerbruin/zwart naar rood/bruin.
Maar uiteindelijk wil ik richting blond/grijsblond.
Maar wat is de volgende stap?
Nog een keer ontkleuren? Donkerblond verven en dan steeds een tintje lichter?
Dus vanavond de boel ontkleurd en het resultaat valt mee.
Van donkerbruin/zwart naar rood/bruin.
Maar uiteindelijk wil ik richting blond/grijsblond.
Maar wat is de volgende stap?
Nog een keer ontkleuren? Donkerblond verven en dan steeds een tintje lichter?
maandag 11 juli 2016 om 21:53
maandag 11 juli 2016 om 21:54
Superhandig om pas over na te gaan denken als je al actie hebt ondernomen
De enige optie is ontkleuren, je houdt zeer waarschijnlijk geen haar over
Had je de eerste ronde nog niet gedaan, had ik nog wel tips voor je gehad
Als je echt grijsblond wil, laat het doen door een kapper die olaplex gebruikt en wel weet waar hij mee bezig is
De enige optie is ontkleuren, je houdt zeer waarschijnlijk geen haar over
Had je de eerste ronde nog niet gedaan, had ik nog wel tips voor je gehad
Als je echt grijsblond wil, laat het doen door een kapper die olaplex gebruikt en wel weet waar hij mee bezig is
maandag 11 juli 2016 om 21:56
maandag 11 juli 2016 om 22:11
quote:Mupke10 schreef op 11 juli 2016 @ 21:56:
Bruine spoeling er doorheen. Absoluut geen roodtintem meer en daarna gewoon blond verven. Ik verf ook 28 jaar en ik heb ook nog haar op mijn hoofd
Maar ik gebruik dus geen roodtinten meer de laatste 10 jaar. Ik verf nog steeds elke maand uitgroei weer blond.
Je natuurlijke haar blond verven is iets heel anders dan haar (grijs)blond willen hebben dat al jaren zwart is geverfd, helaas.
Het vermijden van roodtinten klopt inderdaad.
Bruine spoeling er doorheen. Absoluut geen roodtintem meer en daarna gewoon blond verven. Ik verf ook 28 jaar en ik heb ook nog haar op mijn hoofd
Maar ik gebruik dus geen roodtinten meer de laatste 10 jaar. Ik verf nog steeds elke maand uitgroei weer blond.
Je natuurlijke haar blond verven is iets heel anders dan haar (grijs)blond willen hebben dat al jaren zwart is geverfd, helaas.
Het vermijden van roodtinten klopt inderdaad.
maandag 11 juli 2016 om 22:42
Ik spook heel veel uit met mijn haar maar van geverfd zwart naar (grijs)blond is zonder ontkleuren niet mogelijk. De kleur op de verpakking is alleen haalbaar als je eigen haar nagenoeg geen kleur heeft, anders wordt het altijd donkerder dan je denkt.
Als je een color remover hebt gebruikt kun je mazzel hebben, dan wil een kapper er misschien nog aan beginnen. Als je een blondeer-ontkleuring hebt gebruikt dan zal een professionele kapper het niet willen doen.
Ik zou voorlopig ´verven´ met verf uit groep 2 of zelfs uit groep 1.
En voor wat het waard is; Ja, ik heb zelfs wel eens gepermanent haar ontkleurd. Het resultaat was een coupe ravage die alleen in toom te houden was door middel van de stijltang en elke zes weken laten knippen totdat het er helemaal uit was. Ontkleuring op ontkleuring kan hetzelfde resultaat geven. Dus alleen doen als je het niet erg vindt om naar de kapper te gaan.
Als je een color remover hebt gebruikt kun je mazzel hebben, dan wil een kapper er misschien nog aan beginnen. Als je een blondeer-ontkleuring hebt gebruikt dan zal een professionele kapper het niet willen doen.
Ik zou voorlopig ´verven´ met verf uit groep 2 of zelfs uit groep 1.
En voor wat het waard is; Ja, ik heb zelfs wel eens gepermanent haar ontkleurd. Het resultaat was een coupe ravage die alleen in toom te houden was door middel van de stijltang en elke zes weken laten knippen totdat het er helemaal uit was. Ontkleuring op ontkleuring kan hetzelfde resultaat geven. Dus alleen doen als je het niet erg vindt om naar de kapper te gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 11 juli 2016 om 22:53
Oké ik hou van doe het zelf met verf, maar hier wil je niet mee verder gaan.
Ik heb het ooit van donkerbruin naar platina laten verven, bij de kapper. Eindresultaat: 10 cm van mn haar af (gelukkig was het lang), 2 weken met korsten op mn hoofdhuid, en een dood bosje haar wat knisperde als je er aan zat. En van half 10 tot half 6 bij de kapper gezeten.
Nu weet ik wel dat ze tegenwoordig een stuk meer kunnen op gebied van verven, maar echt, laat dit aan een professional over. Of accepteer dat het een paar maanden zal gaan duren voor je echt blond ben en het ten koste gaat van je haar. Om platina te worden moet je elk pigment in je haat kapot maken, en daarvoor wordt je nog geel, oranje en nog meer kleuren de je wilt vermijden. En zelfs al is het uiteindelijk platina, is het nog lastig om die kleur mooi te houden. Zeker als blijkt dat je van jezelf veel warmte hebt in je haar.
Ik heb het ooit van donkerbruin naar platina laten verven, bij de kapper. Eindresultaat: 10 cm van mn haar af (gelukkig was het lang), 2 weken met korsten op mn hoofdhuid, en een dood bosje haar wat knisperde als je er aan zat. En van half 10 tot half 6 bij de kapper gezeten.
Nu weet ik wel dat ze tegenwoordig een stuk meer kunnen op gebied van verven, maar echt, laat dit aan een professional over. Of accepteer dat het een paar maanden zal gaan duren voor je echt blond ben en het ten koste gaat van je haar. Om platina te worden moet je elk pigment in je haat kapot maken, en daarvoor wordt je nog geel, oranje en nog meer kleuren de je wilt vermijden. En zelfs al is het uiteindelijk platina, is het nog lastig om die kleur mooi te houden. Zeker als blijkt dat je van jezelf veel warmte hebt in je haar.