Geld & Recht alle pijlers

In noodweer

12-07-2016 14:36 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Op dit moment zit ik in heftige crisis. Ik ben over 3 maanden mijn baan kwijt ( contract wordt niet verlengt) ik ben uit mijn huis gezet door achterstand ( 3mnd) en mn woning is dus ontruimd en daardoor loonbesalglegging maximaal.

Nu nood gedwongen even bij mijn ouders in een uithoek van NL

Ik zit er met mijzelf nu in de koop, wat is raadzaamheid. Hier blijven geen recht op UWV omdat je dan inwoont bij je ouders en zij dus voor je kunnen zorgen ( ivm hun lonen), ik kan niet zomaar even een huisje huren ivm loonbeslag legging dat zien ze bij bijv een makelaar, maar geen huisje huren betekend geen werk, en dan geldt weer dat ik ook geen UWV krijg.

Ik heb al hulp bij een POH over dit hele voorval maar dat is voornamelijk praten etc. Maar weet even niet welke stappen nu handig zijn, gemeente doet heel vaag en wordt niet echt geholpen met wat nu handig of wijsheid is.

Zit echt i nood weer en weet mij geen raad meer
Ik begrijp niet helemaal wat dit met noodweer te maken heeft.........

Waarom kun je geen werk zoeken in de omgeving waar je nu woont?
Oh dear, how sad, never mind.
Je hebt gewoon recht op WW en indien nodig ook bijstand.Ouders inkomen tellen ze niet mee.
Er klopt niet zoveel van je verhaal. Een ww-uitkering is namelijk onafhankelijk van waar of bij wie je inwoont.
Een ww uitkering is niet afhankelijk van het inkomen van je ouders.

Probeer eerst het verschil tussen ww en bijstand even uit te vogelen. Op bijstand heb je geen recht, op een ww uitkering mogelijk wel.
En je hébt nu nog werk. Dus hoe kom je dan aan een betalingsachterstand? Je doet net of dat komt doordat je contract niet verlengd wordt.
Waarom kan je niet werken als je bij je ouders woont? Waar een wil is, is een weg.
Begin eens met een baan zoeken.

Dan een nieuwe woning (eentje die je wel betalen kunt)
Je hebt nog een baan toch? Vooral blijven werken dus en zsm op zoek naar een andere baan. Ik neem aan dat je aan het solliciteren bent?

Als je aan de voorwaarden voldoet heb je gewoon recht op een ww uitkering. Voor een bijstandsuitkering krijg je te maken met de kostendelersnorm als je bij je ouders woont. Ook leeftijd kan invloed hebben op de bijstand.

Kun je niet ergens een kamer huren?

Heb je inzicht in al je schulden? Zet deze zsm op een rij en benader je schuldeisers actief.
Nog drie maanden de tijd dus om een nieuwe baan te vinden.
quote:Dahlia74 schreef op 12 juli 2016 @ 14:46:

Je hebt nog een baan toch? Vooral blijven werken dus en zsm op zoek naar een andere baan. Ik neem aan dat je aan het solliciteren bent?

Als je aan de voorwaarden voldoet heb je gewoon recht op een ww uitkering. Voor een bijstandsuitkering krijg je te maken met de kostendelersnorm als je bij je ouders woont. Ook leeftijd kan invloed hebben op de bijstand.

Kun je niet ergens een kamer huren?

Heb je inzicht in al je schulden? Zet deze zsm op een rij en benader je schuldeisers actief.Sorry was in de war met bijstand, ik ben druk aan het solliciteren inderdaad! Ja wil heel graag een kamer huren maar het stomme is, dat i het wel kan betalen met de overige loon zeg maar alleen weet niet hoe streng een makelaar daar naar kijkt?
quote:SpringDing schreef op 12 juli 2016 @ 14:40:

Waarom kan je niet werken als je bij je ouders woont? Waar een wil is, is een weg.omdat het 2/5 met ov is, het kan zeker maar of ze jou ook uitkiezen als je zo ver weg woont betreft de stad is een tweede woon echt in een uithoek.
Waarom heb je je huur niet betaald terwijl je gewoon een baan hebt?

Dat is vragen om ellende natuurlijk. Dat je nu over drie maanden je baan verliest is strontvervelend, maar dat staat volledig los van het feit dat je dringend een budgetcoach nodig hebt..
quote:vivameisje29 schreef op 12 juli 2016 @ 14:54:

[...]

Sorry was in de war met bijstand, ik ben druk aan het solliciteren inderdaad! Ja wil heel graag een kamer huren maar het stomme is, dat i het wel kan betalen met de overige loon zeg maar alleen weet niet hoe streng een makelaar daar naar kijkt?Een kamer hoef je niet via een makelaar te huren, er zijn zat andere mogelijkheden. Kijk eens om je heen.
quote:julius schreef op 12 juli 2016 @ 14:56:

Waarom heb je je huur niet betaald terwijl je gewoon een baan hebt?

Dat is vragen om ellende natuurlijk. Dat je nu over drie maanden je baan verliest is strontvervelend, maar dat staat volledig los van het feit dat je dringend een budgetcoach nodig hebt..Hoop dat jij nooit in zn situatie beland is al vervelend genoeg, als het kon had ik dat gedaan!
hoe kom je in zo'n situatie.. echt zonde

het is lastig om alles weer op een rijtje te krijgen maar zeker niet onmogelijk. ga op zoek naar een andere baan, hoeft geen droombaan te zijn, maar probeer eerst even financieel stabiel te worden.

Dan kan je evt. schulden aflossen, of op zoek naar een andere woning.. succes
say what?
quote:Dahlia74 schreef op 12 juli 2016 @ 14:57:

[...]

Een kamer hoef je niet via een makelaar te huren, er zijn zat andere mogelijkheden. Kijk eens om je heen.Ben niet anders bezig, maar ben ook afhankelijk van werk, dat loopt ook nog steeds en het zoeken ervan ook. En bij eigenaar zelf vragen ze ook om loonstrookjes wat opzich logischis
In ieder geval nu al inschrijven bij UWV en aangeven dat je waarschijnlijk straks geen baan meer hebt. Kan allemaal digitaal.

Stappenplan maken; welke schulden heb je, aan wie, wat als je niet of te laat betaalt? Boete betalen of niet. Ga bellen met je schuldeisers, leg verhaal uit, probeer tijd te rekken.

Wees blij dat je bij je ouders terecht kan, en wellicht financieel even op adem kunt komen. Dat zij in een uithoek wonen, is dan even jammer.

Blijf goed voor jezelf zorgen; zet het niet op een zuipen, ga niet roken of hele nachten liggen piekeren. Wandeling maken, fietsen, sporten, goed eten, op tijd naar bed. Dan hou je je kop 'schoon'.

Sterkte!
quote:vivameisje29 schreef op 12 juli 2016 @ 14:57:

[...]

Hoop dat jij nooit in zn situatie beland is al vervelend genoeg, als het kon had ik dat gedaan!Kom uit de slachtofferrol. Je bent niet in deze situatie beland, je hebt hem zelf veroorzaakt. Je hebt je huur niet betaald, dat is dom
quote:vivameisje29 schreef op 12 juli 2016 @ 14:54:

[...]

Sorry was in de war met bijstand, ik ben druk aan het solliciteren inderdaad! Ja wil heel graag een kamer huren maar het stomme is, dat i het wel kan betalen met de overige loon zeg maar alleen weet niet hoe streng een makelaar daar naar kijkt?

De verhuurder wil gewoon zijn geld. Dat is het belangrijkste. Dus het geld wat je nu overhoud waar dus geen beslag op ligt kan naar je schuldeisers. Je kunt ook een baan dichter in de buurt zoeken.

Informeer eens bij een verhuurder waar ze naar kijken.
quote:vivameisje29 schreef op 12 juli 2016 @ 14:55:

[...]omdat het 2/5 met ov is, het kan zeker maar of ze jou ook uitkiezen als je zo ver weg woont betreft de stad is een tweede woon echt in een uithoek.

Eh....? Wat bedoel je hiermee? Even wat komma's, hoofdletters en puntjes gebruiken. Als je net zo bent als dat je schrijft?

Adem in, adem uit.

Rustig.

Met paniek los je niets op.
quote:vivameisje29 schreef op 12 juli 2016 @ 14:57:

[...]

Hoop dat jij nooit in zn situatie beland is al vervelend genoeg, als het kon had ik dat gedaan!En als je een keer iets niet kunt betalen, bel er achter aan. Echt, dan is er vaak best wat af te spreken, maar je moet het wel zelf aangeven. Nu is het te laat.
3 maanden huurschuld is niet onoverkomelijk of woonde je ver boven je stand en heb je nog andere schulden?
Jij hebt het niet op een rijtje. Ga naar maatschappelijk werk en schuldhulp en laat je helpen.

Een WW kun je gewoon aanvragen wanneer je in NL woont, ook inwonend maakt niet uit zolang je maar beschikbaar bent voor de Nederlandse arbeidsmarkt en je niet door je eigen toedoen werkeloos bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe is het zo ver gekomen? Ben je psychisch in de war?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven