Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Nope ben nog niks wijzer. En ik zou vanmiddag nog gebeld worden en dat is ook niet gebeurd. Ben er ff klaar mee.
Nou ja zeg, Deadpool, wat slordig!
Oh wat schandalig Deadpool.. Heb je er vandaag nog achteraan gebeld?

Niks zo frustrerend als het niet nakomen van afspraken! Vooral met dit soort dingen.
Zeker slordig!

Hoop toch dat ze snel iets laten weten!!

Ben best benieuwd hoe het verder gaat met alle dames.

Hier erg moe en waarvan?? Geen idee! Kan een gat in de dag slapen. Enorme drang om alles schoon te hebben, geduld is ver te zoeken. Moet allemaal gelijk en direct haha.

Kleine mannetje in me is zo bewegelijk en druk dat ik soms even denk, kan het wat minder por favor? Merk dat hij heel hoog zit, dus echt vlak onder mijn ribben en het me zo soms erg moeilijk maakt met zitten. Beugel BH's zijn dan ook verleden tijd.. Soms draait hij zo heftig dat het net lijkt alsof hij door mijn buik eruit wilt. Net een golfslag bad. Misschien zit hij erg tegen mijn maagwand aan? Nog eventjes....
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Ja de bekende laatste loodjes zijn aangebroken! Over een week heb ik m'n eerste verlofdag al gehad... De kleine zit bij mij al

Volledig ingedaald. Ook niet echt een pretje. Ik heb constant druk op m'n bekkenbodem en soms draait ze d'r hoofdje iets ofzo. Doet serieus pijn en veel harde buiken zijn het gevolg.

Deze week nog alle energie nodig voor het werk en daarna mijn nesteldrang eens loslaten op het huishouden haha.

Maar de schopjes geniet ik nog steeds van!
Ik merk dat ik ook steeds weer iets vermoeider raak. Vooral 's avonds zeg ik volgens mij wel meer dan 10x "oooh ik ben zo moe", heel gezellig. Verder is het gewoon enorm fijn dat ik al zo vroeg vakantie/verlof heb, ik merk echt dat ik me daardoor een stuk beter voel. Kwaaltjes heb ik verder niet echt, soms wat hoofdpijn bij het wakker worden. De rugpijn is sinds een tijdje weer verdwenen.

Ik heb nog wel heel erg zin om nog een keer flink babykleertjes te shoppen, gewoon als voorpret.

Over twee weken moet ik ook weer bloedprikken. Hopelijk is mijn ijzertekort dan omhoog gekrikt, anders mag ik misschien niet thuis bevallen hoorde ik gisteren van de VK.
Ben trouwens nooit meer teruggebeld ook niet na zelf bellen. Dus de angst dat alles straks dwars door mijn wensen en geboorteplan heen wordt gedonderd met een horror bevalling voor mij neemt met de dag toe en daar ben ik echt heel verdrietig over. Ik ben al minimaal sinds week 18 bezig met het krijgen van meer duidelijkheid en rust. We zitten nu op week 35 en behalve een geboorteplan wat ik zelf heb gemaakt is er nog niks duidelijk hoe het gaat lopen.

En ik ben het zo zat en er zo moe van dat ik nieteens de puf meer heb om er achteraan te bellen weet je. Ben er helemaal murw onder zo van Joh dan helpen jullie me toch lekker niet? Kan ik straks gezellig weer aan de EMDR na de bevalling. Kan jullie het schelen dat het eindelijk een keertje goed met me ging. Echt je bent volkomen een nummer. Ik kwam vorige week op de poli de VK tegen waar ik tot week 28 bij gelopen heb en die herkende me niet eens meer toen ik gedag zei terwijl ze dus vanaf het eerste consult mij begeleid heeft. Je voelt je echt onzichtbaar.
En dit is geen invullen hoor ik moest echt zeggen wie ik was toen ze me niet begrijpend aan stond te kijken. Zelfs mijn man had zoiets van zeker gezien het feit dat ik destijds redelijk gedetailleerd mijn misbruik verleden met deze dame heb moeten bespreken. Mijn gevoel van veiligheid vliegt echt het raam uit.
Deadpool, wat ongelooflijk onprofessioneel. Zijn er nog andere opties in de omgeving om te bevallen? Ik zou me hier ook totaal niet prettig bij voelen en het liefst willen wisselen van ziekenhuis denk ik.

Hoe is het met de rest? Laatste weken nu.. Niet te geloven hoe snel het nu gaat. Ik hoef nog maar twee dagen te werken en dan heb ik vakantie en tegelijk verlof. Ons huis schiet erg op. Het stuccen is klaar dus morgen gaat het schilderen beginnen. Tuin is af, opgehoogd, kunstgras en nieuwe schuttingen. Het wordt prachtig!

Hoe is het met de rest van de kamertjes?

Eenhoorn, voor jou komt het al echt dichtbij he, hoe is het met je?

Bubje, hier ook regelmatig hoofdpijn bij wakker worden. Gelukkig na een kop thee altijd weer over!

Meme jij ook bijna verlof he? Moet je deze week nog?

Crazycat herkenbaar dat hoog zitten! Bij mij zit ze soms ook zo hoog, vooral als ik aan het autorijden ben, haha.. Raar gevoel :/
Ik vind het allemaal zo spannend voor jullie! De echte laatste loodjes zijn begonnen

Succes allemaal met de laatste loodjes!
quote:zus1987 schreef op 18 juli 2016 @ 08:49:

Ik vind het allemaal zo spannend voor jullie! De echte laatste loodjes zijn begonnen

Succes allemaal met de laatste loodjes!Wat lief! Ik volg jou ook stiekem een beetje hoor Zus. Je hebt inmiddels alweer wat goede echo's achter de rug, toch? Hoe voel je je?
Klopt! Vorige week termijnecho gehad. Morgen ben ik al 12 weken.

Vanaf gisteren voel ik me iets beter.
@Suze nee dit is het dichtstbijzijnde ZH en anders zit ik echt 3 kwartier verderop. Plus ik zou niet weten hoe ik nu daar met gesprekken en mijn doopzeel lichten nog op tijd kan zijn om het allemaal goed te regelen. Ik baal als een stekker dat moge duidelijk zijn. Ben niet voor niets al zo vroeg in mijn zwangerschap begonnen met bepaalde dingen bespreekbaar maken.
Zus, dat gaat ook alweer vlot. Fijn dat je je weer wat beter gaat voelen! Die eerste weken zijn maar ellendig he? Kun je er een beetje van genieten? Lijkt me heel lastig met jouw geschiedenis. Ik gun je zo erg een fijne zwangerschap!

Deadpool, dat is inderdaad ver weg. Maar als je een geplande keizersnee wilt (en kan krijgen) is het misschien toch het proberen waard. Je hoeft dan niet last minute naar een ziekenhuis omdat je weeën hebt. Maar met jouw voorgeschiedenis begrijp ik ook heel goed dat je weinig vertrouwen hebt dat het ook snel geregeld kan zijn. Plus dat je inderdaad dan weer allemaal vervelende gesprekken moet voeren. Blegh, wat kan het toch stom lopen en wat super k*t dat jij precies van die horken tegenkomt!!
Wij zijn vandaag teruggekomen van een weekendje Texel. Ben blij dat we nog samen een keer weg zijn geweest, maar moet ook toegeven dat ik blij ben dat ik weer thuis ben. Behoorlijk vermoeiend, vooral duintje op en duintje af voel ik voorlopig nog wel in mijn kuiten.

@Deadpool: Ik lees echt met verbazing jouw verhaal, wat gaat dat allemaal ontzettend raar en gewoon niet fijn. Bah!

@Suze: Lekker dat je bijna verlof hebt! Goed aan toe of niet? Echt fijn dat jullie huis bijna af is!
Hoi, sorry ik heb al even niet meer geschreven, zat even in mijn eigen cocon.

Ik ga even reageren wat er de laatste dagen allemaal geschreven is.

@Deadpool, wat ongelofelijk klote hoe het bij jou loopt zeg! Ik snap echt dat je zegt dat je geen fut meer hebt om er in tegen in te gaan, maar toch wil ik je zeggen dat het echt niet normaal is hoe het nu met je loopt en dat ik echt de hoop hebt dat er iemand daar is die wel de moeite doet je te horen.

Ik zou echt gewoon morgen met de poli bellen en zegt dat je NU iemand wil spreken en daar het verhaal bij neerleggen. Je moet gewoon gehoord worden, klaar!

Zus, wat goed 12 weken en al een paar goede echo's gehad! Wanneer ben je uitgerekend?

Bubje, wat lekker nog naar Texel. Leuk eiland vind ik dat!

Dat het vermoeiend is kan ik me voorstellen.

Suze, wauw nog 2 dagen! Wat fijn!

En tof dat jullie huis zo opschiet, respect hoor dat jullie dat zo aan het einde van de zwangerschap nog zo doen.

En ja, het begint hier aardig te korten inderdaad.

Gisteravond ben ik opgenomen in het ziekenhuis, dus mijn laatste 3 weken zijn ingegaan.

Ik ben inmiddels helemaal gesetteld en voel hier echt de spanning van me afglijden.

Ik lig hier op mijn plek en voel me veilig en mijn colllega's zijn erg lief.

Heb echt de fijnste kamer van de afdeling gekregen, het is hier net een hotel voor me.

Vandaag mijn 2e suikertest gehad en waar ik al bang voor was...helaas heb ik net op het randje zwangerschapssuiker. De waarde mocht max 7,9 zijn en de mijne was 8.1.

Er is meteen een dietiste langs geweest voor tips en ik heb er alle vertrouwen in dat ik het met een dieet goed onder controle ga houden.

Heb nu ook een glucose meter gekregen en zal dagelijks 4x moeten prikken om het zo goed in de gaten te houden.

Nu heb ik net mijn man en dochter nog even aan de telefoon gehad, omdat het ivm school vandaag niet lukte om met haar langs te komen en mijn hart brak. Eerst begon ze gezellig te kletsen wat voor leuke dingen ze allemaal gedaan had en ik voelde me opgelucht. Ze heeft een fijne dag gehad!

Maar toen kwamen de tranen en snikte ze dat ze me zo erg mist, dat ze wil knuffelen met mama en waarom ik nou toch zolang weg moet blijven....slik! Ik heb geprobeerd mijn tranen niet te laten horen en veel lieve dingen tegen haar gezegd en mijn man heeft haar geknuffeld, maar meeeeeen wat voelt dit kut!

Ik weet dat het goed komt en dat ik geen keuze heb nu, maar wat voel ik me schuldig!
Bubje, goed dat jullie het nog gedaan hebben, heerlijk zeg! Maar kan me voorstellen. Best pittig nu he, je sleept toch wat mee en je conditie is compleet verdwenen. Tenminste zo ervaar ik het.

Eenhoorn een hele dikke voor jou! Nog 3 weken bikkelen en dan ben je weer bij je dochter. Ik weet dat je er niks aan hebt maar voel je aub niet schuldig.. Dit is nu eenmaal nodig en je doet het voor de bestwil en gezondheid van je andere kindje.. Het komt weer helemaal goed met je meisje!!

Wanneer gaan je man en dochter naar de camping in de buurt? Of is dat al geweest?
Dank je wel voor je lieve woorden, Suze.

Ik heb vanochtend school gebeld en het uitgelegd (ze zijn altijd al erg betrokken geweest bij onze situatie) en ze hoeft vanmiddag niet naar school en mijn schoonvader komt met haar naar mij toe. Echt zoooo fijn!

En inderdaad, straks komt het allemaal weer helemaal goed, daar ben ik ook van overtuigd.

Mijn man en dochter gaan zaterdag naar de camping, dus dan wordt het allemaal wat makkelijker.
Zus, wat fijn dat je de termijnecho heb gehad! Hopelijk ga je je steeds wat beter voelen!

Ah wat fijn Eenhoornn dat school zo begripvol is. Ondanks dat jullie wisten dat het zou komen, lijkt mij dat behoorlijk pittig. Het klinkt wel alsof jullie het goed hebben voorbereid en ergens ook wel heel erg ontroerend de reactie van je dochter. Hopelijk heb je een fijne middag met haar en je schoonvader (gehad)!

Deadpool je hebt wel iedere keer een beetje pech he? Opzich heeft Suze wel gelijk dat een geplande keizersnede natuurlijk niet zo probleem hoeft te zijn met een ziekenhuis wat verderop zit.

Alleen als de bevalling zich daarvoor aandient zal je dan denk ik wel gebonden zijn aan het huidige ziekenhuis.

Weet je ondertussen al meer? Kan je man er misschien achteraan? Niet te druk maken hoor, dat is ook niet goed voor je. Maar dat is makkelijk gezegd achter de laptop.

Fijn Suze dat de verbouwing opschiet. Wanneer denken jullie dat het klaar is?

Bubje, ik hoop met je mee! Ik had dat nog niet eerder gehoord dat je bij een ijzertekort niet thuis mag bevallen?

Crazycat, ik herken het helemaal met het zitten, die ribben en de beugelbeha die hier ook al een tijdje niet meer wordt gedragen.

Gisteren controle gehad. Hij ligt ingedaald en vast. Ik had dat vermoeden al een beetje.

Wel heel kortademig en last van hartkloppingen. Met name in de avond/nacht dus dat is niet heel bevorderlijk voor het slapen. En dat je dus na het indalen meer ruimte krijgt en een minder benauwd gevoel zal hebben gaat hier dus helaas niet op haha. Nouja nog een aantal weken.

Ook nog een groeiecho gehad en hij ligt prima op schema.

Afgelopen weekend laatste dingentjes geregeld. Zelfs de maxi cosi en bevallingstas staan klaar. Ookal hoop ik toch thuis te bevallen. Bijna op het laatst toch maar gewisseld van keus haha.

Volgende week laatste werkweek. Kan niet wachten, want vind het behoorlijk zwaar nu.

Hopelijk komt iedereen de laatste weken redelijk door. Het schiet op nu!
Fitzgerald je snapt geloof ik niet helemaal hoe het is om constant je zeer traumatische misbruik verleden bij volkomen vreemden op tafel te moeten gooien die vervolgens beloven jou te gaan helpen en het puntje bij paaltje niet doen. Ik nader de 36 weken en zie het in dit stadium gewoon echt niet meer zitten om nu nog naar een ander ziekenhuis te moeten rijden. Eer ik daar iemand gesproken heb die hier over gaat zijn we zo 2 weken verder en voor het zelfde geldt begint mijn bevalling dan al. Ik heb huidig ZH zojuist gebeld met de vraag om asap alsnog teruggebeld te worden. Ik ben benieuwd.
Bedoel dan moet ik ZH bellen, verhaal uitleggen aan de telefoon, iemand te spreken krijgen op korte termijn. Mijn man kan nu echt geen kant op en dan hebben we nu ook zijn jongens in huis voor de zomervakantie. Betekent dat ik daar in mijn eentje heen zal moeten met de auto echt paar maanden geleden had ik dat wel gered maar ik ben aan mijn bed/bank gebonden momenteel en aan een rolstoel dus ik moet helaas concluderen dat dit m nu niet meer gaat worden.

Overigens ben ik mijn tasje aan het klaarmaken. Lekker een of andere mega xxl pyjama besteld en besloten de komende weken heeeeel lief en mild naar mezelf te zijn.
Daar heb je gelijk in Deadpool, ik weet inderdaad niet hoe het is. Ik denk dat alleen jij en je man het beste kunnen inschatten wat het meest prettig en wat haalbaar is. Ik hoop alleen voor je dat je een bevalling krijgt waar je achter staat (even noodsituaties buiten beschouwing gelaten). Ik ken überhaupt het hele ziekenhuisbeleid niet. Maar uiteindelijk ben jij wel de zwangere en ik mag toch aannemen dat jouw wensen toch voor een groot deel overheersend zijn? Ik begrijp heus wel dat je niet om het minst geringste een keizersnede krijgt, maar ik schrik er toch wel van dat je zover op weg bent en er nog geen duidelijkheid is. Ik denk dat je een vrij gegronde reden voor een keizersnede hebt. Ik vraag mij ook af hoe een ziekenhuis het verloop van een bevalling verwacht als iemand daar niet achter staat?

Ik hoop voor je dat ze snel terugbellen en jullie duidelijkheid kunnen verschaffen!
Mijn bekkenbodem therapeut vind dat ik een gegronde reden heb mijn huisarts ook. Ikzelf helemaal. De man die ik op de anesthesie afdeling sprak was het ook met mij eens dat ik een meer dan gegronde reden heb. Het is helaas de gynaecoloog die groen licht kan en mag geven. En ik dacht heel naiëf dat ik dat antwoord vorige week zou krijgen en daarvoor dacht ik heel naiëf dat ik het antwoord zou krijgen tijdens mijn eerste afspraak daar en inmiddels weet ik dus nog niks. Breken morgen mijn vliezen dan heb ik geen idee wat nu de bedoeling is. En dat is kut want ik ben expres zo vroeg begonnen met mijn wens kenbaar maken maar eerst ging de VK er niet in mee en toen kreeg ik een ander en die stuurde me weer naar de HA en die was weer op vakantie en ja zo vliegen de weken voorbij.

Ik vind het van de zotte dat ik niet zelf mag bepalen wat er met mijn lijf gaat gebeuren.

Ik las op een ander topic iets over trekkende hechtingen down under na de bevalling en dan zit ik hier gelijk weer hyperventilerend op de bank. Ik ken dat gevoel namelijk maar al te goed daar en ik wil het gewoon niet. Suf he. Maar wel zwanger worden. Een boos stemmetje zegt nu dat het allemaal lekker mijn eigen schuld is. Terwijl ik weet dat dit dikke vette onzin is. Ik heb er niet om gevraagd om dit mee te maken en ik weet dat ik een hele leuke moeder ga zijn.
Maar gezien het geboorteplan wat ik moest maken en de bespreking daarvan plus hoe ze steeds maar weer over die ruggenprik en natuurlijke bevalling blijven wauwelen vrees ik dat ik het antwoord al wel heb eigenlijk.
Deadpool, in welke provincie woon je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven