Mode & Beauty alle pijlers

Echt heel Lastige krullen

12-07-2016 20:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na weer n lange tijd en diverse krul-producten verder die allemaal in n box belanden probeer ik toch nog n keer het ultieme stylingprodukt te vinden. Het gaat vooral om hydratatie en droogte tegengaan.

Men moet er vanuit gaan dat ik wellicht alles geprobeerd heb behalve afscheren :-) Net weer n Elvive Oil in Milk achter de rug, maakt t droger en pluiziger, grrrr. Ook iets van Tigi, foxy curls, volgens flesje hydraterend enzv, nou kan aansluiten in de schuur, wat n beroerdheid in n flesje. Oliën en serums doen niets voor mij. Wassen doe ik 1x per wk om droogte te reduceren. Elke ochtend water sprayen met sprayflacon en dan iets erin. Maar wat? Misschien n eigen gebrouwen mengsel? Ooit lijnzaadgel gemaakt. Dat doet te weinig. Toko potjes en flessen, allemaal in de schuur nu. Maar ik geef niet op, wie weet hier toch n gouden tip. Alvast dank voor het meedenken!
quote:sweetmoon schreef op 12 juli 2016 @ 21:14:

[...]

Helaas waren de Mixed Chicks en pas nog de long Blend niets voor me. Rook wel lekker die MC. Maar ja helaas niet het gewenste resultaat, blij dat t voor jou goed werkt natuurlijk :-)De mixed chick is ook heel raar spul. Hopelijk vind je snel iets beters!
quote:Het-groepje schreef op 12 juli 2016 @ 21:16:

[...]

De mixed chick is ook heel raar spul. Hopelijk vind je snel iets beters!Het maakte mijn haar te crunchy, weinig hydratatie
quote:Het-groepje schreef op 12 juli 2016 @ 21:02:

[...]

Van mousse wordt mijn haar erg droog.

Eerst uitzoeken war je type haar is denk ik.

Geen van de gegeven tips doet ook maar iets voor mijn haar (of maakt het erg droog).

Bij mij helpt alleen een bepaald soort shampoo (zonder shampoo vettige jeukende hoofdhuid) en een bepaald soort conditioner en leave in.

No poo krijg ik smerig haar van, ook ja een tijdje.

Voor iedere krullenbol weer een andere truc lijkt.Tis idd erg lastig de gouden formule te vinden
Lees je in over co-washing, dat is je haar tweemaal per wasbeurt met alleen conditioner wassen.

Onlangs heb ik mijn haar met henna en coconutmilk ingesmeerd en twee uur laten intrekken. Nu is het heerlijk zacht, heb ik geen kroezig haar meer. Scheelt echt. Ik denk dat het vooral van de kokosmelk komt en niet perse door de henna.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Update'tje, net mijn haar gedroogd met de diffuser op de laagste stand en het ziet er een stuk beter uit. Je zou pas resultaat moeten merken na een paar weken, maar ik ben nu al blij. Het glanst en mijn krullen zijn beter gedefinieerd. Het voelt ook zachter aan. Normaal had ik bij mijn scheiding van die opstaande haren (frizz), maar dat is nu weg.

Maar goed, zoals iemand al zei, elke krullenbol is anders en wat nu werkt, kan volgende week weer heel anders uitpakken weet ik uit ervaring.
quote:ninon schreef op 12 juli 2016 @ 22:41:

Update'tje, net mijn haar gedroogd met de diffuser op de laagste stand en het ziet er een stuk beter uit. Je zou pas resultaat moeten merken na een paar weken, maar ik ben nu al blij. Het glanst en mijn krullen zijn beter gedefinieerd. Het voelt ook zachter aan. Normaal had ik bij mijn scheiding van die opstaande haren (frizz), maar dat is nu weg.

Maar goed, zoals iemand al zei, elke krullenbol is anders en wat nu werkt, kan volgende week weer heel anders uitpakken weet ik uit ervaring.Klinkt goed hoor. Wellicht pak ik de diffuser weer es uit de kast
Op www.krullenwijzer.nl staat ook info over de curly girl methode,over krultypes en lijsten met producten die in NL verkrijgbaar zijn en waar geen siliconen/SLES/etc in zit.

Ik probeer m'n haar steeds minder met shampoo te wassen, maar het wordt snel jeukerig of het ruikt niet fris meer. Ook als ik met conditioner was (het zit dan wel weer mooi en oogt niet vet). Hebben anderen dat probleem ook?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:sunny_mar schreef op 12 juli 2016 @ 23:41:

Op www.krullenwijzer.nl staat ook info over de curly girl methode,over krultypes en lijsten met producten die in NL verkrijgbaar zijn en waar geen siliconen/SLES/etc in zit.

Ik probeer m'n haar steeds minder met shampoo te wassen, maar het wordt snel jeukerig of het ruikt niet fris meer. Ook als ik met conditioner was (het zit dan wel weer mooi en oogt niet vet). Hebben anderen dat probleem ook?Welke conditioner gebruik je??
quote:sweetmoon schreef op 13 juli 2016 @ 09:00:

[...]

Welke conditioner gebruik je??

Dr. Organic, van de Tuinen, en dan de argan oil variant. Die ruikt zelf heerlijk, maar mijn haar blijft een beetje naar natte hond ruiken...

Ik heb vrij fijn haar, en met een te zware conditioner zakken de krullen eruit. Het was dus best een zoektocht en ik heb er meerdere geprobeerd. Ik had dit echter eigenlijk bij alle conditioners.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Jojoba olie en Keune brillantine gel.

Diffuser voorovergebogen elke keer uitzetten nieuwe pluk erin en dan pas weer aanzetten.

Anders heb ik kroes , succes!

Wassen kun je gewoon dagelijks doen maar wel met cremespoeling afsluiten.
[quote]sunny_mar schreef op 13 juli 2016 @ 09:10:

[...]

Dr. Organic, van de Tuinen, en dan de argan oil variant. Die ruikt zelf heerlijk, maar mijn haar blijft een beetje naar natte hond ruiken...

Ik heb vrij fijn haar, en met een te zware conditioner zakken de krullen eruit. Het was dus best een zoektocht en ik heb er meerdere geprobeerd. Ik had dit echter eigenlijk bij alle conditioners.[/Ja

Hier nog n fijnharige, bekend probleem idd
quote:nadina79 schreef op 13 juli 2016 @ 11:41:

Jojoba olie en Keune brillantine gel..

Diffuser voorovergebogen elke keer uitzetten nieuwe pluk erin en dan pas weer aanzetten.

Anders heb ik kroes , succes!

Wassen kun je gewoon dagelijks doen maar wel met cremespoeling afsluiten.De diffuser gaat nog n 2e kans krijgen :-)
quote:sweetmoon schreef op 13 juli 2016 @ 21:08:

[...]

De diffuser gaat nog n 2e kans krijgen :-)En gelukt?
quote:nadina79 schreef op 14 juli 2016 @ 13:25:

[...]

En gelukt?Ik heb mijn haren vandaag gewassen net die reinigende cremespoeling van Elvive en daarna krullencreme van Andrelon erin, heb t aan de lucht laten drogen en het lijkt wel wat te worden maar kan het vanaf morgen pas echt goed bekijken. Maar liefst heb ik toch sulfaat-en parabeenvrije producten, maar moest even snel iets vandaag omdat de Oil in Milk van Elvive mijn haren juist geen goed deed. In het verleden heb ik dat co-washing wel geprobeerd maar dat was nooit n succes, werd t juist weer droger en pluiziger. Maar wilde die van vandaag nog n kans geven. Ik zal na n dag of drie nog even n update geven. Morgenochtend even met n sprayflaconnetje beetje natsprayen en dan weer wat krulcreme erin. Ben heel benieuwd..........
Ik was mijn haar dagelijks met Inecto cremespoeling

Ik gebruik 2x per week de Yes to Carrots shampoo. Voordat ik mijn haar was met shampoo smeer ik er (pure) kokosolie in en laat het minimaal een half uur intrekken.

Na het wassen gebruik ik Cantu shea butter leave in conditioner. Als ik wil dat mijn krullen perfect zitten doe ik er een klein beetje Eco-styler ( zonder alcohol) gel in.

In de winter maanden wanneer het langer duurt voor mijn haar droog is gebruik ik de diffuser of draag ik mijn haar vaker in een staartje zodat ik het niet elke ochtend hoef te stylen.

Heb ook een hoop producten en methodes uitgeprobeerd en dit is het enige wat voor mij werkt.
Mensen met krullen zijn over het algemeen gewoon eenmaal een productjunkie. Ik denk niet dat er iemand bestaat die echt een HG heeft gevonden, maar heb door de jaren heen wel dingen gevonden die voor mijn 3a krullen werken:

Kruidvat curly efex gel

Kruidvat eigen merk mousse= zonder alcohol, ruikt lekker en heeeerlijk goedkoop

Leave in conditioners verzwaren mijn haar altijd. Ben nog steeds op zoek naar een goede leave in die mijn haar niet te hard of juist te vettig maakt

Kinky curly knot today is de beste leave in die ik tot nu toe heb getest

Ps. Niet wassen zonder shampoo zou ik aanraden als je geen siliconen gebruikt

Als je siliconen gebruikt, maar niet wast met sulfaten krijg je last van build op en nog meer droog haar
De Kruidvat Effex curly gel was mijn holy grail. Helaas niet meer te krijgen
Ik reageer eigenlijk nooit op beauty topics, want vind mezelf nu niet echt een lichtend voorbeeld daarin :-)

Maar deze durf ik wel. Ik ben ook jaren op zoek geweest naar het juiste product voor mijn nogal snel pluizende krullenbos. Maar ik heb mijn heilige graal gevonden!

Ik gebruik sinds ruim een jaar Palmers Coconut oil formula. Ik was mijn haar elke dag (heb geen vast merk shampoo), vervolgens doe ik er een vingerkootje van dat coconut spul in en laat het in de auto aan de lucht drogen. Mijn krullen zien er geweldig gezond uit en pluizen niets meer. Krijg er nonstop complimentjes over. Zo'n potje kost 5-6 euro en ik doe er zonder overdrijven minstens een jaar mee.

Moet maar eens kijken of ze aandelen hebben
quote:Duufje schreef op 15 juli 2016 @ 14:50:

Ik reageer eigenlijk nooit op beauty topics, want vind mezelf nu niet echt een lichtend voorbeeld daarin :-)

Maar deze durf ik wel. Ik ben ook jaren op zoek geweest naar het juiste product voor mijn nogal snel pluizende krullenbos. Maar ik heb mijn heilige graal gevonden!

Ik gebruik sinds ruim een jaar Palmers Coconut oil formula. Ik was mijn haar elke dag (heb geen vast merk shampoo), vervolgens doe ik er een vingerkootje van dat coconut spul in en laat het in de auto aan de lucht drogen. Mijn krullen zien er geweldig gezond uit en pluizen niets meer. Krijg er nonstop complimentjes over. Zo'n potje kost 5-6 euro en ik doe er zonder overdrijven minstens een jaar mee.

Moet maar eens kijken of ze aandelen hebben

En ruikt dit heel erg naar kokosnoot? Want daar houd ik echt niet van. Heb ooit een duur potje gekocht bij Lush maar dat blijft in de kast staan alleen maar omwille van de stank.

Alvast bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Nee gelukkig niet, ik heb daar ook echt een pesthekel aan. Je ruikt best wat kokosnoot als je je neus in de pot stopt hoor. Maar mijn haar ruikt helemaal niet naar kokos.
Een krullenkapper doet ook niet altijd iets.

Ik ben er ook geweest en ik had weer een apart type en teveel haar waardoor het alleen maar meer op een pruik zou lijken met de curlsys methode.

Ik gebruik goede producten van de kappersgroothandel en ik smeer er soms Nivea Soft in. Heb het hier op het forum eens gelezen. Het is geen wonderproduct maar het helpt zeker wel wat tegen de droogte en de pluizigheid.
quote:Duufje schreef op 15 juli 2016 @ 16:36:

Nee gelukkig niet, ik heb daar ook echt een pesthekel aan. Je ruikt best wat kokosnoot als je je neus in de pot stopt hoor. Maar mijn haar ruikt helemaal niet naar kokos.Ok, bedankt! Dan ga ik op zoek naar een potje.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Een dag 1 update, de nieuwe producten gaan het niet worden, heb die Elvive crèmespoeling reiniger gebruikt gister en de Andrelon Curlcreme uit tube, de droogte schiet er alweer in, vrees dat ik echt shampo nodig heb. Las even terug over die build up idd, toen ik voor het nieuwe experiment waste met L'anza shampo en conditioner zonder sulfaten enzv gebruikte ik als stylingprodukt iets waar wel siliconen inzat, idd droog haar. Heb vanavond maar weer lijnzaadgel gemaakt als noodoplossing, vrees nl dat ik het morgenavond weer moet wassen. Maar als ik het goed begrijp moet ik vanwege de siliconen die nu in mijn haar zitten het wassen met n shampoo met sulfaten, toch?
quote:minnimouse schreef op 15 juli 2016 @ 19:10:

Een krullenkapper doet ook niet altijd iets.

Ik ben er ook geweest en ik had weer een apart type en teveel haar waardoor het alleen maar meer op een pruik zou lijken met de curlsys methode.

Ik gebruik goede producten van de kappersgroothandel en ik smeer er soms Nivea Soft in. Heb het hier op het forum eens gelezen. Het is geen wonderproduct maar het helpt zeker wel wat tegen de droogte en de pluizigheid.Curlsys 1x geprobeerd jaren geleden, allemaal ongelijke plukken, nooit weer
quote:Duufje schreef op 15 juli 2016 @ 14:50:

Moet maar eens kijken of ze aandelen hebben Uiteraard al geprobeerd, bij mij werkte t weer es niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven